Zou een flinke storing betreffen.. Behoorlijke chaos in de stadquote:Grote stroomstoring treft regio Den Haag
DEN HAAG - De regio Den Haag is vrijdagochtend getroffen door een grote stroomstoring. Onder andere het hoofdbureau van politie zit zonder elektriciteit. Op sommige plaatsen zijn trams tot stilstand gekomen.
Door de storing zijn 50.000 aansluitingen getroffen. Dat heeft energiebedrijf Eneco laten weten. De oorzaak is vooralsnog niet bekend.
De elektriciteit is uitgevallen in een groot deel van Den Haag waaronder het, centrum, Rijswijk en Ypenburg. Mogelijk zijn meer gebieden gegroffen maar daar heeft Eneco nog geen meldingen van.
Ziekenhuis
In Den Haag viel ook de stroom uit in het Bronovo-ziekenhuis. Dat schakelde na enkele seconden over op een noodvoorziening. In het centrum van Den Haag heeft de politie extra verkeersregelaars ingezet omdat een aantal stoplichten het niet meer doet.
De brandweer zei te maken te hebben met mensen die vastzitten in liften. Het gebouw van de Tweede Kamer lijkt vooralsnog geen last te hebben van de stroomstoring
quote:11:49:42 10-07-09 12/054 GROUP-2 Prio 1 GV CPA Haaglanden (Regio 1 Burgemeester Patijnlaan 35 Grip (Grip 3: ja) CPA / GGD
GRIP 3 1500010 BRW Haaglanden (Monitorcode)
GRIP 3 1500018 BRW Haaglanden (AGS - Adviseur Gevaarlijke Stoffen)
GRIP 3 1500019 BRW Haaglanden (Stafofficier Operatiën)
GRIP 3 1500020 BRW Haaglanden (HSB - Hoofd Sectie Brandweer)
GRIP 3 1500021 BRW Haaglanden (HOvD)
GRIP 3 1500022 BRW Haaglanden (CvD - Commandant van Dienst)
GRIP 3 1500025 BRW Haaglanden (OvD West)
GRIP 3 1500026 BRW Haaglanden (ROvD West)
GRIP 3 1500027 BRW Haaglanden (OvD Zuid)
GRIP 3 1500028 BRW Haaglanden (ROvD Zuid)
GRIP 3 1500029 BRW Haaglanden (OvD Noord)
GRIP 3 1500030 BRW Haaglanden (ROvD Noord)
GRIP 3 1500046 BRW Haaglanden (CaCo - Calamiteiten Coördinator)
GRIP 3 1500071 BRW Haaglanden (WVB-1 - Woordvoerder Brandweer)
GRIP 3 1500072 BRW Haaglanden (WVB-2 piket - Woordvoerder Brandweer)
GRIP 3 1500075 BRW Haaglanden (WVB Informatiecode)
GRIP 3 1500120 BRW Haaglanden (Onbekende code)
GRIP 3 1500450 BRW Haaglanden (Commandant Den Haag)
GRIP 3 1500530 BRW Haaglanden (Ambtenaar Rampenbestrijding Den Haag)
Sensatiezoekerquote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand die via mobiel foto's kan uploaden van de chaos?
En waarom zou dat dan zijn?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:15 schreef huhggh het volgende:
Mischien ben ik paranoide, maar wel toevallig dat dit soort dingen altijd in het zomer-seizoen gebeuren.
Zelfs nu het helemaal niet eens warm is.
Weet ik niet, daarom vraag ik het me ook af.quote:
Heb ik ookquote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:15 schreef huhggh het volgende:
Blij dat ik hier een kleine noodstroomvoorziening heb.........waar ik op dit moment dus op werk.
In Plaspoelpolder wel. Onze servers liggen er uit.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:04 schreef JortK het volgende:
Hier in Rijswijk nergens last van.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:41 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
In Plaspoelpolder wel. Onze server liggen er uit.
Tijd voor een andere hosting provider dan? Een beetje provider heeft toch wel een noodstroomvoorziening?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:45 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Ik gebruik ze alleen maar. Ik ben (gelukkig) geen systeembeheerder of zo.
Maar servers op een locatie hebben onderweg nog genoeg componenten waar het mis kan gaan, en dat zie je ook vaak genoeg gebeuren. Misschien dat zijn servers wel draaien, maar een van de netwerkcomponenten onderweg niet meer.... als jij thuis een dijk van een UPS hebt om je PC draaiende te houden, maar je router heeft geen UPS, en je stroom valt uit, dan is je verbinding met het internet weg...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:49 schreef Tourniquet het volgende:
We zijn hier na een uur (ongeveer 11:20 - 12:20) ook weer in de lucht (Bezhuidenhout).
[..]
Tijd voor een andere hosting provider dan? Een beetje provider heeft toch wel een noodstroomvoorziening?
Ja dat is waar. Maar ik ging even uit van het bericht "de servers liggen eruit", maar het zal meer een geval zijn van "de servers zijn niet bereikbaar".quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:56 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Maar servers op een locatie hebben onderweg nog genoeg componenten waar het mis kan gaan, en dat zie je ook vaak genoeg gebeuren. Misschien dat zijn servers wel draaien, maar een van de netwerkcomponenten onderweg niet meer.... als jij thuis een dijk van een UPS hebt om je PC draaiende te houden, maar je router heeft geen UPS, en je stroom valt uit, dan is je verbinding met het internet weg...
Dat is een betere aanname als je nog niet bij die dingen bent geweest en ze zijn massaal niet te bereiken.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:02 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Maar ik ging even uit van het bericht "de servers liggen eruit", maar het zal meer een geval zijn van "de servers zijn niet bereikbaar".
Ik zit ook in de plaspoelpolder maar nergens last van?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:41 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
In Plaspoelpolder wel. Onze servers liggen er uit.
Kan heel goed dat de servers wel degelijk uit zijn gezet. Heel veel bedrijven hebben alleen maar een UPS en geen aggregaat. Die UPS zorgt ervoor dat ze korte onderbrekingen kunnen opvangen en bij langere storingen tijd hebben om alle servers netjes down te brengen (en dat zullen ze wel moeten aangezien een airco meestal niet achter een UPS zit, en de serverruimte dus erg snel erg warm wordt)quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:56 schreef AlphaOmega het volgende:
Maar servers op een locatie hebben onderweg nog genoeg componenten waar het mis kan gaan, en dat zie je ook vaak genoeg gebeuren. Misschien dat zijn servers wel draaien, maar een van de netwerkcomponenten onderweg niet meer.... als jij thuis een dijk van een UPS hebt om je PC draaiende te houden, maar je router heeft geen UPS, en je stroom valt uit, dan is je verbinding met het internet weg...
Klopt, maar ik neem aan dat wanneer een knoppendrukker systemen uit gaat drukken, dat een beheerder daar wel even melding van krijgt. En onze datacenters kunnen wel degelijk ook de koeling op niveau houden op de noodstroomvoorziening. Een beetje een datacenter heeft die mogelijkheid, al hangt dat natuurlijk sterk af van de diensten die geleverd worden vanuit het datacenter.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:38 schreef anboni het volgende:
[..]
Kan heel goed dat de servers wel degelijk uit zijn gezet. Heel veel bedrijven hebben alleen maar een UPS en geen aggregaat. Die UPS zorgt ervoor dat ze korte onderbrekingen kunnen opvangen en bij langere storingen tijd hebben om alle servers netjes down te brengen (en dat zullen ze wel moeten aangezien een airco meestal niet achter een UPS zit, en de serverruimte dus erg snel erg warm wordt)
Ik mag toch hopen dat een beheerder zelf systemen uitzet, en dat de een of andere 'knoppendrukker' sowieso niet eens toegang heeft tot de servers.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:41 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Klopt, maar ik neem aan dat wanneer een knoppendrukker systemen uit gaat drukken, dat een beheerder daar wel even melding van krijgt.
Omgeving Burg. Elsenlaan lag er wel uit.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:28 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik zit ook in de plaspoelpolder maar nergens last van?
En wat als je het beheer outsourced naar India en de servers hier in NL laat staan? Tegenwoordig is de apparatuur zo te benaderen dat je hier alleen een floormanager nodig hebt om een monteur binnen te laten, of om een systeem fysiek te bekijken, uit/aan te drukken, of wat dan ook, maar echt een beheerder heb je in je datacenters niet meer nodig.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:44 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat een beheerder zelf systemen uitzet, en dat de een of andere 'knoppendrukker' sowieso niet eens toegang heeft tot de servers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |