abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70839386
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Neuh want de post vanuit België gaat niet door de rontgenscan en de luchtpost die op schiphol landt wel.
Via TNT misschien niet, maar pakketpost via DHL gaat wel door de röntgen
pi_70839422
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Neuh want de post vanuit België gaat niet door de rontgenscan en de luchtpost die op schiphol landt wel.
Mooi
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:52 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Via TNT misschien niet, maar pakketpost via DHL gaat wel door de röntgen
Van belgie naar nederland kan toch gewoon met TNT?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_70839551
Toen ik de tt zag wist ik het al, delano.888 topique
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_70839572
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:57 schreef Flepke het volgende:
Toen ik de tt zag wist ik het al, delano.888 topique
Ben ik bekend dan?
  Redactie Frontpage vrijdag 10 juli 2009 @ 10:05:05 #30
4530 crew  Crazy Harry
pi_70839756
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:50 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Das een goeie idd, denk dat ik t dan echt niemand moet vertellen idd. En een goeie plek verzinnen voor "berging"
Bij airsoftclubs in Belgie hebben ze berging.
Daar kan je die dingen ook daadwerkelijk gebruiken, hier in nederland heb je er niets aan. Je hoeft maar een of andere naai-buurman te hebben of een angsthaas die denkt dat het een echt wapen is en je bent de lul als je een keer in je tuin hebt staan schieten.

En mocht je m vervoeren vanuit belgie naar nederland of andersom, en je wordt aangehouden, vertel dan gewoon eerlijk dat je een dergelijk wapen bij je hebt wanneer er om gevraagd wordt. Zorg dat het ding buiten bereik, ongeladen, als het mogelijk is gedemonteerd in je kofferbak ligt, en meestal zijn de heren agenten dan wel coulant genoeg om je er mee weg te laten komen.

Oh ja, en die laserpointer die bij je te bestellen geweer zit, gaat je alleen maar irritaties bezorgen over hoe onscherp een dergelijk geweer schiet.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_70839776
Mocht Virus3000 nou niet meer reageren op mijn PM, iemand anders in Belgie of duitsland die zich wil op offeren voor 10 euro extra?
pi_70839815
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:05 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Bij airsoftclubs in Belgie hebben ze berging.
Daar kan je die dingen ook daadwerkelijk gebruiken, hier in nederland heb je er niets aan. Je hoeft maar een of andere naai-buurman te hebben of een angsthaas die denkt dat het een echt wapen is en je bent de lul als je een keer in je tuin hebt staan schieten.

En mocht je m vervoeren vanuit belgie naar nederland of andersom, en je wordt aangehouden, vertel dan gewoon eerlijk dat je een dergelijk wapen bij je hebt wanneer er om gevraagd wordt. Zorg dat het ding buiten bereik, ongeladen, als het mogelijk is gedemonteerd in je kofferbak ligt, en meestal zijn de heren agenten dan wel coulant genoeg om je er mee weg te laten komen.

Oh ja, en die laserpointer die bij je te bestellen geweer zit, gaat je alleen maar irritaties bezorgen over hoe onscherp een dergelijk geweer schiet.
Met berging bedoelde ik meer een plek in mijn huis waar hij niet opvalt
Goeie, maar denk dat (als iemand reageert) ik heb liever vanuit belgie of duistland met TNT laat opsturen hier heen.
pi_70839860
Als je geinteresseerd bent in wapens, ga dan gewoon de schietsport beoefenen. Veel verenigingen in Nederland hebben tegenwoordig al trainingen vanaf 12 jaar en ouder, dus je kunt er ook redelijk jong mee beginnen. Gecontroleerde manier om te leren omgaan met wapens, en het eikelpoetsen kun je dan beperken tot je vereniging, als het je al om het eikelpoetsen te doen was. En als het je om eikelpoetsen te doen is, dan leren ze je dat bij de vereniging wel af.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_70839921
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:08 schreef AlphaOmega het volgende:
Als je geinteresseerd bent in wapens, ga dan gewoon de schietsport beoefenen. Veel verenigingen in Nederland hebben tegenwoordig al trainingen vanaf 12 jaar en ouder, dus je kunt er ook redelijk jong mee beginnen. Gecontroleerde manier om te leren omgaan met wapens, en het eikelpoetsen kun je dan beperken tot je vereniging, als het je al om het eikelpoetsen te doen was. En als het je om eikelpoetsen te doen is, dan leren ze je dat bij de vereniging wel af.
Das alleen wel wat duurder dan 1x 20 euro denk ik
Verder, eikelpoetsen?
pi_70840011
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:37 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Zal best, maar ook veel illegaler.
Ik wil gewoon graag weten of ik bovenstaande "toy" het land in krijg, zonder stafblad. Aangezien ik ook dingen hoor/lees dat je er serieus een strafblad voor kan krijgen.
Fout. Luchtbuksen zijn legaal. Neppistolen die op echte vuurwapens lijken zijn daarentegen illegaal. Als je iets importeert via bijv. Dealextreme kan het zijn dat je pakje niet gecontroleerd wordt en je je pistool gewoon krijgt, maar als ze het openmaken wordt het geheid in beslag genomen en ben jij strafbaar.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_70840058
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:13 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

Fout. Luchtbuksen zijn legaal. Neppistolen die op echte vuurwapens lijken zijn daarentegen illegaal. Als je iets importeert via bijv. Dealextreme kan het zijn dat je pakje niet gecontroleerd wordt en je je pistool gewoon krijgt, maar als ze het openmaken wordt het geheid in beslag genomen en ben jij strafbaar.
Luchtbuksen zijn legaal? Vage shit das toch veel gevaarlijker dan dit..
Verder, waar koop ik dat dan? En geen vergunning nodig?
-edit: dat kost wel heel veel meer
pi_70840113
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:11 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Das alleen wel wat duurder dan 1x 20 euro denk ik
Verder, eikelpoetsen?
Ja, maar dan kun je wel in een gecontroleerde omgeving leren omgaan met wapens, zoals het hoort. Anders krijg je weer trajecten van volgeschoten katten, of nog erger, kleuters op een schoolplein.

En een BB-gun. Please, ga dan je best doen bij een goede schietvereniging, zodat je uiteindelijk ook eens met een echte blaffer kan gaan schieten. Dat lijkt me toch veel leuker dan een mislukt stuk kinderspeelgoed wat eigenlijk geen kinderspeelgoed is, maar een stuk speelgoed voor de eeuwige puber...
pi_70840147
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:15 schreef delano.888 het volgende:

[..]

-edit: dat kost wel heel veel meer
Een luchtwapen koop je bijvoorbeeld bij Krale Schietsport in, jawel, Staphorst. Een van de betere wapenhandels van Nederland.

Een flutmerk luchtbuks heb je al voor 80 of 90 euro.

En ja, een buks mag je zo hebben. Sterker nog, een perslucht wapen wat zeer geschikt is om mee te jagen mag je ook zonder vergunning hebben. Je hebt overigens in de perslucht categorie twee soorten wapens. De sportwapens en jachtwapens. Het verschil mag duidelijk zijn, een sportwapen hoeft maar 10 meter te halen, een jachtwapen wat meer. Dus een jachtwapen schiet hard, echt hard, en is goedkoper.

Maar dan nog, ga gewoon bij een vereniging schieten. En als het je om het jagen te doen is, probeer een licentie te krijgen daarvoor.
pi_70840152
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:15 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nee, zijn zonder vergunning te kopen. Ga maar eens kijken bij dumpzaken.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_70840155
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:17 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ja, maar dan kun je wel in een gecontroleerde omgeving leren omgaan met wapens, zoals het hoort. Anders krijg je weer trajecten van volgeschoten katten, of nog erger, kleuters op een schoolplein.

En een BB-gun. Please, ga dan je best doen bij een goede schietvereniging, zodat je uiteindelijk ook eens met een echte blaffer kan gaan schieten. Dat lijkt me toch veel leuker dan een mislukt stuk kinderspeelgoed wat eigenlijk geen kinderspeelgoed is, maar een stuk speelgoed voor de eeuwige puber...
Als ik m al koop hou ik m gewoon binnen hoor en ga heus niet op levende dingen schieten...
pi_70840171
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:45 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Wapen is inderdaad strafbaar in nederland.
Of je moet hem Knal oranje spuiten en het mondstuk dichtmaken.
Zelfs Airsoften in NL is verboden, of wapens moeten knal oranje enzo zijn geschilderd (in elk geval dingen die er voor zorgen dat het niet meer echt lijkt)
Maakt niet uit in welke kleur je hem spuit of wat dan ook, het is en blijft een illigaal wapen en daar mag je niks mee doen (en nee je mag ook niet met paintball gear over straat rennen).
No Guts, No Glory
pi_70840181
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:18 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Een luchtwapen koop je bijvoorbeeld bij Krale Schietsport in, jawel, Staphorst. Een van de betere wapenhandels van Nederland.

Een flutmerk luchtbuks heb je al voor 80 of 90 euro.
Das nog 3x duurder dan de BB die ik wil kopen. En die is nog eens keivet ook
Hoezo mag dat in godsnaam wel eigenlijk, das toch veel gevaarlijker
pi_70840274
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:19 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Das nog 3x duurder dan de BB die ik wil kopen. En die is nog eens keivet ook
Hoezo mag dat in godsnaam wel eigenlijk, das toch veel gevaarlijker
Ik heb mijn post nog iets aangepast.

In Nederland mag je gewoon geen luchtwapens hebben die op echte vuurwapens lijken. Het moeten overduidelijk sportwapens zijn, of overduidelijk luchtwapens.

En daar gaan ook heel veel mensen de mist mee in. Je kunt in Duitsland ook hele mooie luchtwapen kopen die op echte handvuurwapens lijken. Bijna niet van elkaar te onderscheiden. En vaak kopen mensen zo'n wapen in het buitenland, maar hier is dat ten strengste verboden.

Verdiep je gewoon goed in de regels van dit land op dat gebied. We wijken daarin nogal af van andere landen.

En wat nog veel grappiger is, we doen heel spastisch over vuurwapens en alles wat daar op lijkt, maar een compound (kruis)boog mag je ook gewoon zonder vergunning hebben, en daar kun je vrijwel geruisloos op idiote afstand mee schieten, en met een kruisboog vanaf een statief ook nog zwaar zuiver. Maar dat mag... ja, Nederland, soms een vreemd land.
pi_70840328
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:37 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Zal best, maar ook veel illegaler.
Ik wil gewoon graag weten of ik bovenstaande "toy" het land in krijg, zonder stafblad. Aangezien ik ook dingen hoor/lees dat je er serieus een strafblad voor kan krijgen.
Niks illegaal

www.luchtbuks.com

Kijk maar bij regels..

Hebt er al 1 voor ¤ 80,- geloof ik.. en Nederland, dus sowieso zo bij je thuis..
pi_70840380
Te triest voor woorden dat het hier zo streng is, een crimineel komt toch wel aan een wapen. En dan zo triest gaan doen om een BB Gun.
pi_70840430
Even voor de duidelijkheid, ik ga niet aan een vereniging en ook niet aan een luchtbuks, beide te duur, wil gewoon die ene BB gun..

Moet nu naar me werk maar hoop dat vanavond iemand me ge-pm'd heeft dat die m wel naar belgie of duitsland wil bestellen voor me (voor 10 euro extra).
pi_70840517
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:28 schreef delano.888 het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ik ga niet aan een vereniging en ook niet aan een luchtbuks, beide te duur, wil gewoon die ene BB gun..

Moet nu naar me werk maar hoop dat vanavond iemand me ge-pm'd heeft dat die m wel naar belgie of duitsland wil bestellen voor me (voor 10 euro extra).
Dan moet je gewoon dat ding kopen, en er tactisch mee omgaan.
pi_70840640
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:45 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Als ik hem binnenshuis hou kan er niet veel misgaan toch
wat denk je dat er gebeurt als de douane je pakje opent voor controle / invoerrechten
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:26 schreef OreO het volgende:
Te triest voor woorden dat het hier zo streng is, een crimineel komt toch wel aan een wapen. En dan zo triest gaan doen om een BB Gun.
Je kan er mee bedreigen, als jij in een winkeltje staat en je zet zon ding op iemands hoofd krijg je de kassa inhoud wel

En het is omdat er dan van die figuren zijn die met zijn matties op straat staat te spelen met een bbgun, stoer doet naar een agent, en vervolgens een kogel door zijn harses gejaagd krijgt van de betreffende agent, volkomen terecht maar het levert zoveel gezeik op

Wil je er 1 rij gewoon naar duitsland, belgie of frankrijk haal er daar 1 als je er echt 1tje wil. ohjah als je hem meeneemt en je krijgt controle hou hem gewoon in een tasje, verstop hem niet ergens in je/een auto je bent sowieso de lul maar als je hem verstopt en ze vinden hem nog veel meer

zijn nog zat dumpstores en winkels die ze onder de toonbank verkopen alleen goed zoeken

[ Bericht 5% gewijzigd door Ra-z op 10-07-2009 10:42:22 ]
  vrijdag 10 juli 2009 @ 10:41:24 #49
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70840852
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:26 schreef OreO het volgende:
Weet je wat triest is? Kindjes van 10 die (in de VS dan) worden doodgeschoten, omdat ze zo'n speelgoedwapen op een agent richten, en de agent denkt dat-ie echt is... Zie daar de reden voor deze regels.
censuur :O
pi_70841015
Gastslotje

Vind het kwalijk om te zien dat iedereen weet dat het verboden is in Nederland maar dat er toch een modje en users topis geven hoe te omzeilen om gepakt te worden
Verboden is verboden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')