mja maar met een beetje geluk laat je vriendin je niet elke dag zo'n zelfreflectieformulier invullen zoals we die in groningen hebben. RAMPquote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:25 schreef starla het volgende:
[..]
Dan heb je vast nog geen vriendin, want dan heb je het elke dag
Echt he, en dan ook nog 4 keer 2 formulieren voor Tutor(2x), Mentor en Coach voor studenten die je ongeveer 10 uur hebt gezienquote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:00 schreef Pluizel het volgende:
[..]
mja maar met een beetje geluk laat je vriendin je niet elke dag zo'n zelfreflectieformulier invullen zoals we die in groningen hebben. RAMP
Ik hoor wel dat wij bekend staan om onze bijzondere manier van het opstellen van DD's (met activerende gegevens, probleemlijst etc.) en de nadruk op het biopsychosociaal model. Weet niet of dat echt zo is, maar meerdere co's riepen dat.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:48 schreef June. het volgende:
Oh, bij ons valt het wel mee met de reflectie. In de bachelor dan haha, ik weet niet hoe het zit in de masterfase.
Ik doe eigenlijk nooit zo aan activerende gegevens en probleemlijstenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 21:46 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik hoor wel dat wij bekend staan om onze bijzondere manier van het opstellen van DD's (met activerende gegevens, probleemlijst etc.) en de nadruk op het biopsychosociaal model. Weet niet of dat echt zo is, maar meerdere co's riepen dat.
SCEGS?quote:Op zondag 12 juli 2009 11:30 schreef June. het volgende:
SCEGS daarentegen vind ik wel erg nuttig bij de anamnese.
Ik ook niet hoor. SCEGS vind ik ook prima, maar ik hoor wel verhalen van PKO1 waar dat een beetje doorslaat.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:30 schreef June. het volgende:
[..]
Ik doe eigenlijk nooit zo aan activerende gegevens en probleemlijstenSCEGS daarentegen vind ik wel erg nuttig bij de anamnese.
Somatischquote:
Somatisch, Cognitief, Emotie, Gedrag, Sociaal.quote:
Ik vond dat wel meevallen, het was alleen even zoeken om de vraagverheldering en de speciele / tractus anamnese met elkaar te combineren.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:32 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor. SCEGS vind ik ook prima, maar ik hoor wel verhalen van PKO1 waar dat een beetje doorslaat.
quote:Op zondag 12 juli 2009 11:33 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Somatisch
Cogintief
Emotioneel
Gedrag
Sociaal
Bio: S, psycho: CEG, sociaal: S. SCEGS is dus het biopsychosociaal model. Al deze 'dimensies' moet je uitvragen, volgens onze medisch psychologen.
Het klinkt echt heel suf, maar als je het goed doet kom je veel meer van de patiënt te weten dan als je alleen naar het somatische vraagt. In de vraagverheldering draait het vooral om de scegs. Hierin laat je juist de patient zijn verhaal vertellen en stuur je het gesprek een beetje. En ja, als je het goed doet kan dit alles ook in 10 minuten.quote:
En het lichamelijk onderzoek doen we voor het gemak even niet?quote:Op zondag 12 juli 2009 11:41 schreef June. het volgende:
En ja, als je het goed doet kan dit alles ook in 10 minuten.
Da's dan vervelend als je maar 7 minuten hebtquote:Op zondag 12 juli 2009 11:41 schreef June. het volgende:
[..]
En ja, als je het goed doet kan dit alles ook in 10 minuten.
Ach, bij ons wordt het nu gewoon heel uitgebreid aangeleerd. Volgens mij is het ook de bedoeling dat, als je wat meer ervaring krijgt, de niet relevante vragen kun overslaan.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:00 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Da's dan vervelend als je maar 7 minuten hebt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |