De steppewolf is ook vrij deprimerend, maar wel een prachtig boek. Ik kan mezelf er erg goed in herkennen, afgezien van het dwepen met 'oude' helden. Maar Hesse op zich is niet deprimerend, lees Siddartha maar eens, of Demian.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 02:01 schreef DumDaDum het volgende:
Ik vind Hermann Hesse vrij deprimerend, heb de Steppewolf nog wel ergens staan vlg mij. Veel andere boeken op je lijstje zijn ook best zwaar op de hand.... niet echt vrolijke kost
Ik denk dat je twee dingen kunt doen; een 'filosofie in vogelvlucht'-achtig boek lezen waarmee je globaal jouw richting bepaalt, en zoeken in de richting van wat jou aanspreekt in de boeken die je al gelezen hebt.
Wat spreekt je eigenlijk aan tot nu toe?
Aldus sprak Zarathoestra is geen boek, het is een werk waar je echt de tijd voor moet nemen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 02:15 schreef starla het volgende:
Ik heb nog een scriptie thuis van een filosofiestudent over Aldus sprak Zarathoestra.
Lieve hemel zeg, ik dacht dat Alice in Wonderland psychedelisch was....
Dan wordt de lijst als volgt:quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:36 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Misschien is dit boek iets? Filosofie voor Dummies.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |