abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70817775
Ik heb het vermoeden dat mn moeder is opgelicht.

Een 4 á 5 tal mannen kwamen langs met een wagen vol grind en werkspul met zogenaamd de aanbieding om het grindpad te vernieuwen.

Ze beginnen al meteen en voordat mn moeder het wist lag er een nieuwe laag grind op het pad. (limburgs grind om precies te zijn)

Nou zul je denken "nou mooi toch?" ..maar ze vroegen er wel 375 euro voor. =/
Half uurtje werken met z'n 4-en en grind leggen dat misschien 50 tot 60 euro per 1000kg kost?

Is dit oplichting ja of nee?

(en ja mn moeder is al wat ouder dus ging er sneller mee akkoord dan je normaal wellicht zou verwachten)
pi_70818005
Maar ze hebben er wel voor gewerkt!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_70818020
"neem het maar weer mee"
pi_70818039
Dat klinkt als olichting. Veel te veel betaald en op een rare manier. Zielig voor je moeder trouwens
pi_70818074
Grind is duur
pi_70818097
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:46 schreef TheFrankey het volgende:
Dat klinkt als olichting. Veel te veel betaald en op een rare manier. Zielig voor je moeder trouwens
Nee zielig voor mij ze had mijn pinpas gebruikt.
(vraag niet hoe of waarom dank u )

Maar okay ik ga effe de politie bellen dus.
Heb bewijs materiaal.
pi_70818108
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Grind is duur
dat, en je moeder is toch blij? Of wist ze ook niet van te voren hoeveel het kostte?
pi_70818154
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Grind is duur
1.95 per 20kg.. nou zelfs al lag er 1000kg erop dan zou dat ongeveer 100 euro zijn.
en zo groot is het grind pad echt niet hoor ..dat is maximaal misschien 2 tot 300kg wat erop ligt.
pi_70818191
Grind is idd duurder dan TS veronderstelt, ik weet ook niet hoeveel grind ze hebben gebruikt? Met 4 man á uurloon 20 pp per uur denk ik dat t redelijk uitkomt?
Maar goed, al is t strikt genomen mss geen oplichting (ze hebben wel een dienst geleverd), het is verre van netjes mensen zo te overrompelen
  donderdag 9 juli 2009 @ 16:50:23 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_70818221
Leuke methode. Hup storten en zakken vullen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_70818230
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee zielig voor mij ze had mijn pinpas gebruikt.
(vraag niet hoe of waarom dank u )

Maar okay ik ga effe de politie bellen dus.
Heb bewijs materiaal.
Als er een mondeling akkoord was, weet ik niet of de politie er veel mee kan?
pi_70818272
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:49 schreef Wazeggie het volgende:
Grind is idd duurder dan TS veronderstelt, ik weet ook niet hoeveel grind ze hebben gebruikt? Met 4 man á uurloon 20 pp per uur denk ik dat t redelijk uitkomt?
Maar goed, al is t strikt genomen mss geen oplichting (ze hebben wel een dienst geleverd), het is verre van netjes mensen zo te overrompelen
Ze deden er een half uur over.
oude grind laag niet weggehaald ofzo en wat planten aan de zijkant incl. aarde gewoon in de bosjes in onze tuin gegooid.

Dus nee nog geen uur heeft het gekost om te doen.
pi_70818362
Dat is dus geen vakwerk. Maar wederom: als je moeder akkoord is gegaan, en zij hebben idd nieuw grind gelegd dan weet ik niet of er strikt genomen sprake is van oplichting?
pi_70818389
Hoezo is dit ooit oplichting? Hallo mevrouw, wilt u een nieuwe laag op uw grindpad?
Ja!
Dat kost u dan 375,-
Okee, prima, alstublieft!
Bedankt! daag!

Dat heet gewoon overeenkomst. Of het te duur en lullig is, tja, er zijn zat winkels die spullen veel te duur verkopen, dat maakt het nog geen oplichting.
pi_70818421
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

1.95 per 20kg.. nou zelfs al lag er 1000kg erop dan zou dat ongeveer 100 euro zijn.
en zo groot is het grind pad echt niet hoor ..dat is maximaal misschien 2 tot 300kg wat erop ligt.
1,95 voor 20kg grind? Geef mij dat adresje even dan koop ik meteen voor de komende 100 jaar in.
pi_70818429
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:54 schreef Wazeggie het volgende:
Dat is dus geen vakwerk. Maar wederom: als je moeder akkoord is gegaan, en zij hebben idd nieuw grind gelegd dan weet ik niet of er strikt genomen sprake is van oplichting?
Ik vind van wel. In Nederland moesten we maar eens wat regeltjes loslaten in dit soort gevallen. Iedereen snapt toch dat dit snel geld verdienen / afhandig te maken
pi_70818430
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:54 schreef Wazeggie het volgende:
Daar heb je natuurlijk wel een punt ja hmm.
Zogenaamd zou er nog iemand langskomen om te kijken of het wel goed gedaan is/was.
Maar ja zoals je begrijpt verwacht ik niemand.. ja behalve inbraak vannacht ofzo gezien het nogal louche typjes waren van wat ik had meegekregen.
  donderdag 9 juli 2009 @ 16:56:58 #18
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_70818454
velgen van hun busje eraf halen en zeggen, ik ga even jullie band vervangen, is nodig! kost je wel 400 euri! maakt niet uit tochhh?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_70818502
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

1,95 voor 20kg grind? Geef mij dat adresje even dan koop ik meteen voor de komende 100 jaar in.
http://www.stores4you.eu/gardenstore/index.php?main_page=product_info&products_id=309

there ya go.
pi_70818562
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:49 schreef Wazeggie het volgende:
1000 kilo grind leg je in een uurtje . Wel kleven er logistiek gezien nogal wat kosten aan . Echter heb dit vaker gehoord en is idd oplichter. Het kost die gasten ca 150 euro om het grind aan te schaffen en te leggen.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70818567
quote:
Kan dat ook al, grind op internet kopen?
Hoe zit het met de verzendkosten? Kan het door de brievenbus?

Gast dat zijn geen prijzen om te vergelijken. Ga naar een bedrijf waar je gewoon grind op je aanhanger kan scheppen en vraag bij hun wat het kost.
  donderdag 9 juli 2009 @ 17:01:18 #22
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_70818632
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

http://www.zandbestellen.(...)3d98ffcaa5801cae40e5

Succes. Nog goedkoper dan 1,95 voor 20 kilo ook.
Ik ben lelijk.
pi_70818694
quote:
Dat is lava meuk. Dat is geen grind.
pi_70818698
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Kan dat ook al, grind op internet kopen?
Hoe zit het met de verzendkosten? Kan het door de brievenbus?

Gast dat zijn geen prijzen om te vergelijken. Ga naar een bedrijf waar je gewoon grind op je aanhanger kan scheppen en vraag bij hun wat het kost.
Het was maar ter illustratie kerel.

Maar wat ik doe ik ga dit verhaal voorleggen aan de politie en kijken of ze er wat mee kunnen doen.
Aangezien hier een 2 strijd is.
Een vind van wel en de ander vind van niet dat het oplichting is.

(het is zomer dus tja dit komt nu toch wel vaker voor volgens mij)
pi_70818740
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het was maar ter illustratie kerel.

Maar wat ik doe ik ga dit verhaal voorleggen aan de politie en kijken of ze er wat mee kunnen doen.
Aangezien hier een 2 strijd is.
Een vind van wel en de ander vind van niet dat het oplichting is.

(het is zomer dus tja dit komt nu toch wel vaker voor volgens mij)
Aan de politie voorleggen?
Die gasten daar lachen je in je face uit man !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')