abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70875836
De keukendeurtjes vind ik wel mooi..de knoppen passen er niet bij.
Och zelf zoek je ook geen keuken uit die anderen mooi vinden of voor de verkoop.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_70875842
ehmmmm ik geloof dat ik het niet meer na hoef te vragen?
Ik informeerde bij de leverancier voorzichtig of ze ook Corian in het assortiment hebben... Het antwoord: Eh nee... Corian zit bij ons al jaaaaaaren niet meer in het assortiment... Zo lang al dat ik me niet kan herinneren of we het ooit gehad hebben.. (met nog een 'ik raad u niet aan dit in het assortiment op te nemen' tussen neus en lippen door). Toen durfde ik al helemaal niet meer te vragen of het eventueel geschilderd kan worden, maar nu zie ik dat je toch wilt gaan tegelen. Goede keus!

Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat iemand dit ooit mooi heeft gevonden...
pi_70876180
Eerst de zaak opruwen? Waarom sloop je het oude blad er niet af en tegel je op multiplex?
pi_70876317
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 14:38 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Eerst de zaak opruwen? Waarom sloop je het oude blad er niet af en tegel je op multiplex?
Tja dat kost dan weer teveel moeite blijkbaar, ze wilt het huidige leijke blad niet vervangen door een goedkoop alternatief, want kunststof bladen zijn duur, maar ze wilt het wel verven voorzien van plakfolie tegelen, alsof dat niet er niet goedkoop uitziet.
pi_70876357
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 14:20 schreef Oblivion het volgende:
Dit huis zou eigenlijk verkocht moeten zijn op de keuken en badkamer.
Die hebben in 2000 meer dan 90.000 gulden hebben gekost.

Ach dan weet je gelijk dat het grootste deel van dat geld in de badkamer zit.
pi_70876576
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 14:45 schreef klipper het volgende:

[..]

Tja dat kost dan weer teveel moeite blijkbaar, ze wilt het huidige leijke blad niet vervangen door een goedkoop alternatief, want kunststof bladen zijn duur, maar ze wilt het wel verven voorzien van plakfolie tegelen, alsof dat niet er niet goedkoop uitziet.
Het blad heeft een opstaand randje, lastig om daar mooi tegen aan te tegelen zodat je de voorkant ook mooi af kunt werken. Daarnaast zitten er groeven en opstaande staven in het blad.

Persoonlijk zou ik er een blad van 50 euro opleggen met een RVS achterplaat. Smaken verschillen
Voegen vind ik niet praktisch in een keukenblad.
pi_70876746
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 14:47 schreef klipper het volgende:

[..]

Ach dan weet je gelijk dat het grootste deel van dat geld in de badkamer zit.
Nee, niet dus...
50/50 zelfs...

Keuken: Hoge druk Stoomoven, gewone oven, combi magnetron, ingebouwde frituurpan, keramiekplaten, afzuigsysteem, apothekerskast en afwasmachine. Heb hier rekeningen liggen van siemens Nederland. Wel een ander merk apparaten. (imperial)
De keuken is hout, zeer goede kwaliteit.
Oh ja, dat lelijke aanrechtblad van voor naar achter en van boven naar onder, zal genoeg gekost hebben.
En alles uit handen gegeven, dus erin laten bouwen.

Badkamer: Spiegelverwarming, vloer verwarming, 2 persoonsbubbelbad op afstandsbediening ( )
Grote douche en allemaal dure merk kranen.
Apart toilet.
Ook uitgegeven, dus niet zelf gemaakt.

Toegegeven, het is allemaal erg luxe, maar ja de uitvoering.
Kwestie van smaken verschillen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_70876773
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 14:58 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Het blad heeft een opstaand randje, lastig om daar mooi tegen aan te tegelen zodat je de voorkant ook mooi af kunt werken. Daarnaast zitten er groeven en opstaande staven in het blad.

Die staven zitten los.
En die kleine groeven zijn op te vullen.
En die opstaande rand, daar moet je niet te moeilijk over denken.
quote:

Persoonlijk zou ik er een blad van 50 euro opleggen met een RVS achterplaat. Smaken verschillen
Voegen vind ik niet praktisch in een keukenblad.
RVS zit al genoeg in deze keuken en ik vind het niet mooi in dit huisje.
pi_70876807
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 14:38 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Dat zou ook nog een oplossing zijn, alleen denk ik dat als ik het huidige blad weg haal, ik mezelf heel veel extra werk op de hals haal.
Nu zit het goed en waterpas.
Het is sowieso te laag, woonde kleinere mensen.
Die paar centimeter moeten kunnen...
pi_70876862
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 15:09 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Die staven zitten los.
[..]

Het is maar net hoeveel tijd en geld je in iets wilt steken. Hoe ga je het randje afwerken? Half tegeltje met een stripje?

En dat laatste is natuurlijk een kwestie van smaak. In een oud huisje hoeft naar mijn mening niet alles oud en krom te lijken.
pi_70876888
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 15:09 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Die staven zitten los.
[..]

Over smaak valt niet te twisten.

Maar je zegt zelf dat het maar voor enkele jaren is.
Dan moet je er niet te moeilijk over doen en gewoon voor het meest praktische gaan.
Persoonlijk denk ik dat dat lukt met een goedkoop blad, of een iets duurder blad kan natuurlijk ook.
Tegelen zal inderdaad wel lukken, maar of het dan ook mooi en praktisch wordt is een tweede.
Je zal in ieder geval voor een goede hechtgrond moeten zorgen, goed voegen en kitten, en het geduld hebben om er enkele dagen geen gebruik van te maken, het zal zonde zijn als na enkele weken blijkt dat je tegels loslaten.
pi_70876925
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 15:11 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Dat zou ook nog een oplossing zijn, alleen denk ik dat als ik het huidige blad weg haal, ik mezelf heel veel extra werk op de hals haal.
Nu zit het goed en waterpas.
Het is sowieso te laag, woonde kleinere mensen.
Die paar centimeter moeten kunnen...
Je haalt je juist minder werk op de hals. Hoe ga je het met de randjes bij de spoelbak doen, het ligt er nu in verzonken. Opvullen met plamuur? Waarmee ga je het materiaal opruwen? Haakse slijper? Schuurmachine?

Volgens mij moet je nog even goed nadenken over de afwerking en het uiteindelijke resultaat

Aangezien je het iets hoger wil maken kun je zeker multiplex gebruiken. Maak je er blad van 8 cm van.
Tja even waterpas maken
pi_70877468
Heb je wel eens wat weggehaald uit een oud huis?

Ik wel, en wat er achter zat beviel mij heel niet!
Nu zit het goed en het blijft er zitten.

Volgens deze post: Corian aanrechtblad, lelijk!!!!

Dan valt waarschijnlijk het opstaande randje ook weg.
Dat moet ik dan maar even zien.
En naar beneden is het inderdaad een kwestie van tegeltjes slijpen en ertegenaan ketsen.
(Hopelijk!)
pi_70881515
Ik ben benieuwd hoe het uitpakt, en dus een plaats ik hierbij een tvp
pi_70886522
Hihi de apparatuur en de kasten ok en dat bad en de douche maar dat blad ik kan er nog niet bij.
Ga weer eens in je topic kijken hoeveel binnen foto's je hebt.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  FOK!Fotograaf zondag 12 juli 2009 @ 16:03:25 #91
17893 Forno
pi_70903697
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 15:45 schreef Oblivion het volgende:
Heb je wel eens wat weggehaald uit een oud huis?

Ik wel, en wat er achter zat beviel mij heel niet!
Nu zit het goed en het blijft er zitten.

Volgens deze post: Corian aanrechtblad, lelijk!!!!

Dan valt waarschijnlijk het opstaande randje ook weg.
Dat moet ik dan maar even zien.
En naar beneden is het inderdaad een kwestie van tegeltjes slijpen en ertegenaan ketsen.
(Hopelijk!)
Alles kan en alles is mogelijk, als je oneindig veel tijd (en geld) hebt. Skiff's oplossing (de tweede) is zeker mogelijk. Maar... het is wel een ietswat simpele voorstelling van zaken.

De eerste stap die je doet, is kijken wat de bestaande situatie is. Staat de keuken waterpas? Ik zou toch even een paar deurtjes openen en even kijken hoe het blad is bevestigd. Zo ja, dan kun je heel makkelijk het werkblad vervangen. Zo nee, dan moet je een keuze maken. De hele keuken vervangen of even sparen en tot die tijd lekker laten zitten. Je werkblad zelf verbouwen is gewoon zonde van het geld, kost minimaal een paar dagen, als leek wrsch minimaal een week. En in tweede instantie is een betegeld werkblad in een keuken niet handig (voegen die kunnen gaan lekken en vuil blijft er makkelijk op liggen en trekt er in). Persoonlijk is het Corian ook niet mijn smaak, maar het ziet er wel degelijk uit en is zeker niet lelijk. Maar dat is natuurlijk kwestie van smaak.
pi_70904288
Ik zou denk ik toch ook gaan voor een goedkoop ander blad.
Hoe bevalt de stoomoven trouwens?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_70905676
quote:
Op zondag 12 juli 2009 16:21 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik zou denk ik toch ook gaan voor een goedkoop ander blad.

Wil je niet zo vloeken tegen mij...
quote:

Hoe bevalt de stoomoven trouwens?
Daar is iets mee wat ik niet thuis kan brengen...
De hoofdschakelaar draait wel, maar verder niks!

pi_70922744
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar als je gewoon googlet ( http://www.google.com/search?hl=nl&rls=com.microsoft%3Anl%3AIE-SearchBox&rlz=1I7GGLL_en&q=can+i+paint+corian&lr= ) vind je veel info. In het Engels, want dan vind je uiteraard het meest.
do you see my heart on my sleeve?
pi_71183294
quote:
[
mocht je nog vragen hebben over aanrechtbladen, ik zit in 'het wereldje' dus je mag me altijd PMen[/sub]
heej aanrechtbladenman, ik heb ook zo'n probleempje! Ik heb een keilelijk bruin aanrechtblad, geen composiet of zoiets, ljkt een beetje op bruin kunststof met blokjes erin. Ik wil het ook een andere kler en vervangen is geen optie. De rest van de keuken kan ik deurtjes vervangen, plakplastic gebruiken maar dat blad MOET anders, help please!!!!!! Zou ik dat ook kunnen verven met hammerite ofzo?
pi_71183526
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:04 schreef zoetekauwtje het volgende:

[..]

heej aanrechtbladenman, ik heb ook zo'n probleempje! Ik heb een keilelijk bruin aanrechtblad, geen composiet of zoiets, ljkt een beetje op bruin kunststof met blokjes erin. Ik wil het ook een andere kler en vervangen is geen optie. De rest van de keuken kan ik deurtjes vervangen, plakplastic gebruiken maar dat blad MOET anders, help please!!!!!! Zou ik dat ook kunnen verven met hammerite ofzo?
eh ik = vrouw

en zoals ik tegen oblivion ook al zei raad ik af om je werkblad te schilderen, al helemaal niet met hammerite! (denk aan gifstoffen) Als je dan toch persé wil schilderen doe het dan met een niet giftige flexibele verf. (een die een soort elastisch laagje maakt) Beter is om je blad te betegelen en als dat ook geen optie is kan je het blad ook nog met plakplastic te lijf gaan.

Er is maar 1 effectieve manier (naast tegelen) om je werkblad een andere kleur te geven en dat is toch echt vervangen ben ik bang...

Plaats anders even een foto, misschien dat anderen ook nog tips hebben.. (misschien een epoxy laagje? Ik weet alleen niet of dat kan ivm gifstoffen)
pi_71183919
sorry aanrechtbladenvrouw, ik heb er verder geen ervaring mee maar is schuren, matte lak, emailleachtige/transparantelak geen oplossing? Hete pannen komen nooit op mijn aanrecht (ik gebruik altijd onderzetters), krassen en snijden ook niet echt (alweer, altijd onderzetters) en het hoeft niet perfect te zijn, gewoon beter om tegenaan te kijken dan dit donkerbruine/bijna zwarte lelijke ouderwetse blad.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:32:28 #98
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_71184412
Epoxy is niet kras- en hittebestendig, ben ik bang....
Ook al snij je niet op je werkblad, je krijgt erg veel krassen van bijvoorbeeld serviesgoed.
Ik heb een paar jaar geleden een aantal grote kantinetafels laten maken met een epoxy blad; het ziet er nog steeds grappig uit, maar het krast wel als de neten. Een aanrechtblad krijgt meer te verduren.

-edit- Daarbij is het niet echt een goedkoop materiaal, bij ikea heb je voor hetzelfde, zo niet minder geld een goedjenieuw aanrechtblad op maat.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_71184434
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:20 schreef zoetekauwtje het volgende:
sorry aanrechtbladenvrouw, ik heb er verder geen ervaring mee maar is schuren, matte lak, emailleachtige/transparantelak geen oplossing? Hete pannen komen nooit op mijn aanrecht (ik gebruik altijd onderzetters), krassen en snijden ook niet echt (alweer, altijd onderzetters) en het hoeft niet perfect te zijn, gewoon beter om tegenaan te kijken dan dit donkerbruine/bijna zwarte lelijke ouderwetse blad.
Je zou het kunnen proberen natuurlijk, maar nogmaals, in vrijwel alle verf zitten stoffen die niet gezond zijn om binnen te krijgen en als je iets op je geverfde blad laat vallen schieten er zo stukjes verf af (vandaar de flexibele verf, daar schieten geen stukjes af). Bovendien heb ik geen idee van wat voor materiaal je werkblad is en of het überhaupt wel te schilderen is..

Kijk, je hoeft het natuurlijk niet niet te doen omdat ik het je afraad, als jij het blad persé wilt schilderen moet je dat gewoon doen (ik ken het, als ik eenmaal iets in mn kop heb...)
Ik raad je alleen aan om naar andere mogelijkheden te kijken, verven klinkt het makkelijkst maar ik ben bang dat je wel eens heel erg teleurgesteld zou kunnen zijn over het resultaat, zeker op langere termijn.

Ik zou zeggen, kijk eens op marktplaats o.i.d. of er leuke goedkope tegeltjes te vinden zijn...
pi_71184470
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:32 schreef error_404 het volgende:
Epoxy is niet kras- en hittebestendig, ben ik bang....
Ook al snij je niet op je werkblad, je krijgt erg veel krassen van bijvoorbeeld serviesgoed.
Ik heb een paar jaar geleden een aantal grote kantinetafels laten maken met een epoxy blad; het ziet er nog steeds grappig uit, maar het krast wel als de neten. Een aanrechtblad krijgt meer te verduren.
dat dacht ik al, hoe zit het met gifstoffen? Weet je dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')