Daarom doe ik tegenwoordig ook oordopjes in als ik ga rijden . Anders wordt 't zo'n troep iedere keer.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:36 schreef timmmmm het volgende:
Mensen die klaarkomen op het geluid van een brommer/motor
quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daarom doe ik tegenwoordig ook oordopjes in als ik ga rijden . Anders wordt 't zo'n troep iedere keer.
Met een blerpijp ook. Herrie is niet alles.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met standaard grasmaaier-uitlaat wel ja.
Ja en rondetijden zijn er in bijna elk geval mee gedaald. Die boost is ontzettend nadelig, werkt highsiders in de hand. Zelfde reden als waarom 4-takten nu in motocross en wegrace domineren (behalve de 125 dan), vermogensopbouw is veel gedoseerder.quote:[..]
Is alleen bij 't '09-model, en door 't gebruik van die crossplane krukas is hij wat tammer geworden. Wat meer verspreid vermogen in 't middengebied ipv. de 'boost' die het eerst was in hogere rpm.
Ga eens in de zandbak spelen jij!quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:36 schreef timmmmm het volgende:
Mensen die klaarkomen op het geluid van een brommer/motor
Haal je bougie er eens uit? Is ie wit, zwart, of koffiebruin?quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:39 schreef GuitarJJ het volgende:
Er bleek een sproeier met maat 105 in te zitten. Daarom reed hij blijkbaar niet goed:P Heb die van mijn oude carb (maat 76) erin gedaan en hij ging met 1 trap aan. Moet alleen gas bijgeven als ik hem aan wil trappen. Hij heeft meer toeren en rijd beter, maar nog steeds niet perfect. Valt ook uit als ik het gas loslaat.
Dus.. kleinere sproeier erin?
Vast wel, maar voor 't rijplezier is zo'n boost wel .quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:44 schreef oshiro het volgende:
[..]
Met een blerpijp ook. Herrie is niet alles.
[..]
Ja en rondetijden zijn er in bijna elk geval mee gedaald. Die boost is ontzettend nadelig, werkt highsiders in de hand. Zelfde reden als waarom 4-takten nu in motocross en wegrace domineren (behalve de 125 dan), vermogensopbouw is veel gedoseerder.
Ik weet niet hoor, maar die dingen zijn nogal gemeen. Vooral tweetaktjes. Als ik m'n gas op 1 positie laat, stijgt het toerental van m'n yz250 van stationair door tot het maximum toerental. Het gaat gewoon steeds harder. Van m'n KX450F (viertakt) blijft het toerental gewoon hetzelfde bij een bepaalde gasstand. Viertakten zijn beter te doseren. Elke mogelijkheid om het gas beter te doseren is een goede. En als jij van die boost houdt, ga dan lekker dragracen met die surinamers op de maasvlaktequote:Op donderdag 9 juli 2009 16:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vast wel, maar voor 't rijplezier is zo'n boost wel .
En highsiders doen ze zelf.. minder lomp met het handje doen, opgelost slotje .
Highsider-o-maticquote:
Bougie is wat zwart. Teveel benzine dan tog? Dan dus ook een kleinere sproeier.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:44 schreef oshiro het volgende:
[..]
Met een blerpijp ook. Herrie is niet alles.
[..]
Ja en rondetijden zijn er in bijna elk geval mee gedaald. Die boost is ontzettend nadelig, werkt highsiders in de hand. Zelfde reden als waarom 4-takten nu in motocross en wegrace domineren (behalve de 125 dan), vermogensopbouw is veel gedoseerder.
[..]
Ga eens in de zandbak spelen jij!
[..]
Haal je bougie er eens uit? Is ie wit, zwart, of koffiebruin?
En gas bijgeven moet altijd als ie warm is. Bij koude motor choke. Als ie uitvalt als je het gas loslaat moet je je stationairschroef een beetje indraaien. Loopt ie stationair wat harder
De isolator bedoel ik hehquote:Op donderdag 9 juli 2009 17:04 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Bougie is wat zwart. Teveel benzine dan tog? Dan dus ook een kleinere sproeier.
Mijn favo 2-stroke filmpje:quote:
Op wat voor brommert ?quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:05 schreef Antony1989 het volgende:
tvp
Mn nieuwe topsnelheid met de GPS, 105 km/h
quote:
Wel dikke trekvertanding dan, want sommige halen met die cilinder ook wel 125, en 105 moet ook haalbaar zijn met std cilinderquote:Op donderdag 9 juli 2009 18:18 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Airsal 76cc licht getuned door een maat van mij, iets grotere spoelpoorten en uitlaat poort.
19mm carb, zonder luchtfilter ( heerlijk geluid , en nee ik heb het al een bijna 8 maanden zo, en nog geen problemen met zand e.d. )
Yasuni Cross HM ( heerlijk geluid )
TandWielverhouding 14 - 52
Rest origineel.
Kwam er trouwens gisteren achter dat de choke er de hele tijd opstond , dus ik choke eraf, luchtschroef beetje terug gedraait, en trekt opeens wheelies
Hoor je ook niet vaak hequote:Op donderdag 9 juli 2009 16:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh wacht ik snap hem al .
Geluid van de koppeling. Ja, hij is best leuk.. die grap .
quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:39 schreef GuitarJJ het volgende:
Er bleek een sproeier met maat 105 in te zitten. Daarom reed hij blijkbaar niet goed:P Heb die van mijn oude carb (maat 76) erin gedaan en hij ging met 1 trap aan. Moet alleen gas bijgeven als ik hem aan wil trappen. Hij heeft meer toeren en rijd beter, maar nog steeds niet perfect. Valt ook uit als ik het gas loslaat.
Dus.. kleinere sproeier erin?
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |