Aan roddeltijdschriften doe ik niet. Ik vind het een stukje vuilnisbakkenjournalistiek waar wij ons als samenleving best voor zouden mogen schamen.
Ja, tuurlijk, ik blader er wel eens door als ik bij de kapper zit, maar wie doet dat niet hé? En toevallig, toen ik vanochtend in de spiegel keek, vond ik mijn haar wat aan de lange kant. Ik dus naar de kapper, maar niet voor ik even bij de lokale tijdschriftenhandel een roddelblad had gekocht om te lezen tijdens het wachten.
In de betreffende winkel waren alle bladen gesorteerd op genre, om het zoeken gemakkelijker te maken. Er waren twee categoriën, "Mannen" en "Vrouwen". Roddelbladen bleken bij "Vrouwen" te liggen, dus moest ik rood van schaamte bij het vak van het andere geslacht een tijdschrift uitzoeken.
Om de genantheid van de situatie nog beter te schetsen (of in dit geval: painten) volgt hier een paint:
![]()
Klacht: De seksistische scheiding van tijdschriften in tijdschriftenwinkels.
En oh ja, het viel mij op dat alle opiniebladen bij de afdeling "Mannen" liggen. Hebben vrouwen soms geen opinie? Misschien ga ik daar dan altijd de mist op in als ik met een meisje praat.