Dit is een beetje een warrige post, sorry dit omdat ik gewoon hier niet over kan praten zonder helemaal overstuur te raken, dan typ ik wat minder netjes en helder. sorry Ik heb een dochter.
Haar vader heeft haar nu niet meer gezien sinds ze een maand of 8 was.
Hij heeft de omgangsregeling stop gezet.
OmgangshuisOmdat 1 keer in de week te weinig was. Imho heeft die geluk gehad dat ik uberhaupt dat deed
Die omgangsregeling was een initiatief via mij en heb ik moeten regelen met kinderbescherming, jeugdzorg..
Nee niet omdat ik een slechte moeder ben maar omdat mijn ex vriend tijdens mijn zwangerschap de weg kwijt raakte, denk aan pychoses, erg agressief etc.
Nadat hij mij hoogzwanger door de muur probeerde te gooien heb ik hem een ultimatum gegeven.
Hij moest zich laten opnemen volledig. en hulp krijgen bij dit alles, of ik ging bij hem weg..
Na een week was duidelijk dat hij geen hulp ging zoeken.
Ik ben dus inderdaad bij hem weg gegaan.
Ondanks dit alles vond ik wel dat mijn dochter recht had om omgang met haar vader.
Omdat hij zo agressief was en mij bedreigde is de politie ingeschakeld.
Mijn beste beslissing ooit.
Hij is veroordeeld voor bedreiging van o.a mij met de dood en mijn ouders met de dood.
Ik kon dus niet zomaar hem onze dochter meegeven. Dit dus geregeld met jeugdzorg en het AMK.
(Overigens is er verder geen dossier en zijn zowel jeugdzorg als het amk ervan overtuigd dat ik het prima doe) Nadat hij dit heeft stopgezet krijg ik nog steeds emailtjes dat ik het met aids besmette staal moet voelen.
mijn polsen door moet snijden you name it en hij stuurt het. Echt de meest nare dingen.Hij heeft in al die weken niet naar onze dochter omgekeken.
Geen 1 keer gevraagd op eigen initiatief hoe het gaat.
Geeft geen cent. (hoef ik ook echt niet

)
En zijn ouders, zussen, familie etc hebben haar ooit maar 1 keer gezien
(en zeiden toen ik 16 weken zwanger was nog dat ik dat probleem weg moest halen.. en ze lopen ons straal voorbij als ze ons zien.. geen telefoontje niets
Nu heb ik een brief gekregen van zijn advocaat..
Dat ik de omgang tegen werk. Dat ik grillig ben. en dat ik 2 dagen heb om te reageren en ze anders genoodzaakt zijn om een rechtzaak aan te gaan.
+ Dat ook zijn ouders contact willen..
Nu weet ik dat mij niets valt te verwijten ik heb heel erg mijn best gedaan om een omgang te realiseren.
Maar ik weet echt niet hoe ik nu verder moet. Omgang is imho geen optie.
Hij heeft haar wel erkend. Hij heeft geen gezag.
Omdat ik vrees voor mijn leven en mijn dochters leven wil ik dus geen omgang. Hij is ook veroordeeld, wegens bedreiging, huiselijk geweld etc)Nu heb ik niet veel geld en rechtsbijstand heb ik wel maar dit speelde al daarvoor etc dus daar kan ik geen beroep op doen.
Wat moet ik nu doen..
Een advocaat regelen binnen 1 dag? Of kan ik zelf ook opbellen om aan te geven dat ik de rechtzaak aan wil gaan.
Ik heb niet veel inkomen, hoe zit het met een akte van onvermogen?
En dat omgangshuis is normaal iets wat een rechter als oplossing geeft bij dit soort situaties.
Dit heb ik al eerder geregeld en dit is dus geen optie meer. Iemand met advocaat ervaring of nog in opleiding die enig idee heeft wat kan verwachten?
Is er ondanks dit alles een grote kans dat hij haar meekrijgt? om het weekend?
En reacties dat hij recht heeft op zijn dochter zijn niet nodig.
Ik heb alles gedaan aan omvang.
Dit is puur een actie om mij dwars te bomen dat ik verder ben gegaan met mijn leven.