Eh....bij spaarloon welquote:Op woensdag 8 juli 2009 14:45 schreef karr-1 het volgende:
En die paar tientjes per maand mis ik ook niet.
Spaarloon kan ik maar eens in de 4 jaar bij, levensverzekering kan ik per direct bij als ik zou willen. En zoals ik in het andere topic ook al zei, het gaat me niet om het geld, maar om het feit dat ik er direct bij wil als ik dat nodig vind.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:47 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Eh....bij spaarloon wel
Anyway: of het nuttig is, ligt aan je doel, eigenlijk.
sja, geen idee.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:47 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Eh....bij spaarloon wel
Anyway: of het nuttig is, ligt aan je doel, eigenlijk.
Dat wel, maar bij veel serieuze gevallen kan je het spaarloon wel opnemen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:50 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Spaarloon kan ik maar eens in de 4 jaar bij, levensverzekering kan ik per direct bij als ik zou willen.
Buiten het feit of je hem nodig hebt of niet is het een mooie manier van sparen voor laterquote:Op woensdag 8 juli 2009 14:56 schreef Noway666 het volgende:
Moet je je eerst afvragen, heb je schulden of leningen ? En daarna nog een keer, heb je nabestaanden die afhankelijk van jou zijn ?
Beide nee, dan is een levensverzekering niet perse nodig maar dat kan veranderen uiteraard.
Dit en het feit dat je ook niet 'direct bij je levensverzekering' kunt, maakt dat SL gewoon okay is.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:00 schreef Luvjah het volgende:
[..]
Dat wel, maar bij veel serieuze gevallen kan je het spaarloon wel opnemen.
-aankoop van een huis.
-als je werkeloos word.
-als je een studie begint.
-als je bepaalde verzekeringen niet meer kan betalen.
-nog meer dingen, maar dat ligt er maar net aan wat je werkgever daarvoor afspreekt met de verzekering
Maar voor gewone uitgaven als een auto/computer o.i.d. te kopen kan je er idd niet bij, maar daarvoor begin je natuurlijk ook niet met een spaarloon regeling, dan neem je beter een gewone spaarrekening :p
kun je me wat wijzer maken?quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit en het feit dat je ook niet 'direct bij je levensverzekering' kunt, maakt dat SL gewoon okay is.
Anyway: @TS --> het ligt er ook aan hoelang deze loopt én of je, als je bijvoorbeeld over enkele jaren misschien wél een dergelijke verzekering nodig hebt, dat deze misschien (flink!) duurder is. Hetzij vanwege je leeftijd, hetzij vanwege gezondheidsklachten.
Wanneer je hem wel nodig zou kunnen hebben? Nabestaanden (ouders, vriend) i.v.m. begrafenis (begrafenispolis keert alleen uit bij overlijden). Vriend i.v.m. verlies aan inkomen. Alvast beginnen te sparen voor een eventueel huis (polis kan als onderpand dienen). Afhankelijk van de hoogte van de premie/verzekerd bedrag, kan dat heel veel geld schelen (je lost immers eerder af en daardoor mis je in de toekomst rentelasten)quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:09 schreef Mirjam het volgende:
[..]
kun je me wat wijzer maken?
wanneer zou je wél zo'n verzekering nodig hebben?
ikzelf zie dat niet zo nl., ik vind het momenteel een nutteloos iets, maar wil me wel graag eerst goed laten informeren voordat ik al dan niet opzeg.
Naja, je kan het altijd opzeggen, dat duurt echter wel een maandje ofzo :pquote:Op woensdag 8 juli 2009 15:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit en het feit dat je ook niet 'direct bij je levensverzekering' kunt, maakt dat SL gewoon okay is.
Om even bij het begin terug te komen, de maximale looptijd is 30 jaar, misschien eens even navragen hoeveel van die tijd je er al op hebt zitten?quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:39 schreef Mirjam het volgende:
is het nou nuttig om een levensverzekering af te sluiten, waar je bijna 30 euro per maand voor betaalt, of gewoon weggegooid geld?
ikzelf heb er 1 die bij overlijden een bedrag uitkeert, maar als ik tot m'n 65e ofzo overleef, krijg ik zo het bedrag zelf uitgekeerd.
ooit, een hele tijd geleden afgesloten, maar vraag me af of dat nou nuttig of onzin is...
Ga dan eerder banksparen. Zo'n levensverzekering kost veel meer premie dan dat het effectief een rendement oplevert.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:01 schreef Luvjah het volgende:
[..]
Buiten het feit of je hem nodig hebt of niet is het een mooie manier van sparen voor later
kan ik dan niet beter die 3 tientjes zelf iedere maand op m'n spaarrekeing storten?quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:20 schreef Luvjah het volgende:
[..]
Om even bij het begin terug te komen, de maximale looptijd is 30 jaar, misschien eens even navragen hoeveel van die tijd je er al op hebt zitten?
Als je al een tijd onderweg bent en het geld niet nodig verwacht te hebben zou ik het gewoon door laten lopen.
Dat is zeker niet altijd zo. Daarnaast valt banksparen in de nalatenschap én in box 1. Erg handig als je het als spreekwoordelijk appeltje voor de dorst gebruikt (niet...).quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:23 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Ga dan eerder banksparen. Zo'n levensverzekering kost veel meer premie dan dat het effectief een rendement oplevert.
Het verschil tussen je levensverzekering en je spaarrekening is uiteraard de risicodekking. Spaar je tussen nu en volgend jaar 360 euro (30 per maand), heb je bij je spaarrekening 360 euro (+een beetje rente). Je levensverzekering keert natuurlijk het verzekerde bedrag uit.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:26 schreef Mirjam het volgende:
[..]
kan ik dan niet beter die 3 tientjes zelf iedere maand op m'n spaarrekeing storten?
er zit namelijk altijd best wel veel premie enzo aan vast, dus je verliest altijd een aanzienlijk deel inleg volgens mij
Nee, zowiezo wat Horizon zegt hierboven, er zitten ook veel voordelen aan en zeker de belasting technische voordelen, daarmee haal je die premie er zo uit.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:26 schreef Mirjam het volgende:
[..]
kan ik dan niet beter die 3 tientjes zelf iedere maand op m'n spaarrekeing storten?
er zit namelijk altijd best wel veel premie enzo aan vast, dus je verliest altijd een aanzienlijk deel inleg volgens mij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |