tsja, ik ook. ik verdoe liever mijn kostbare tijd niet met een tram missen die ik gewoon had kunnen halen als ik meteen had geweten dat ik die moest hebben en waar hij ging. en ik heb geen zin om om te lopen als ik ook direkt de goeie route had kunnen vinden.quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:47 schreef Lastpost het volgende:
Ik zoek trouwens nooit iets van te voren op, tot ergenis van m'n vriendin.![]()
Of ik nou een afspraak moet hebben, de trein moet pakken of gewoon een stad in ga die ik niet ken, ik kijk/vraag en observeer ter plaatse wel over het hoe en wat en loopt het niet goed, so be it.
Lekker makkelijk, m'n vriendin is echter zo'n controlfreak en heeft van alle mogelijke situaties een printje in de tas zitten.
Ik verdoe mijn tijd buiten de deur sowieso niet zo heel snel, altijd muziek op en vrijwel altijd een digitale camera in de buurt dus mocht ik een uur moeten wachten bekijk ik de omgeving gewoon.quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:50 schreef kwakveense het volgende:
[..]
tsja, ik ook. ik verdoe liever mijn kostbare tijd niet met een tram missen die ik gewoon had kunnen halen als ik meteen had geweten dat ik die moest hebben en waar hij ging. en ik heb geen zin om om te lopen als ik ook direkt de goeie route had kunnen vinden.
ik kom dan ook nooit te laat omdat ik iets niet kon vinden (dat vind ik ronduit onbeschoft en een slechte reden om te laat te komen... je had het op kunnen zoeken immers)
ik vnd het trouwens heerlijk om in een relatie fonbekende stad rond te dwalen zonder mn plattegrond te gebruiken - als ik alle tijd heb en geen duidelijk doel. bovendien kan ik in een onbekende stad redelijk snel mijn weg vinden als ik eenmaal twee herkenningspunten heb (meestal een kerk en het station) en een keertje de structuur van de straten heb gezien op een kaartje...dat zit daarna in mijn hoofd.
mja dat zoek ik uit omdat ik een neuroot ben en anders te bang ben dat ik me niet red met mijn 0 woorden spaansquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:58 schreef ColdFeet het volgende:
Kwak, als ik een afspraak heb, is het een ander verhaal. Maar als ik straks naar Barcelona ga, ga ik echt niet precies uitzoeken hoe ik van het vliegveld naar de guesthouse kom. Ik zie wel, er rijdt vast wel een trein
Ik dus wel, ook zal zoek ik het van tevoren op. ik heb namelijk het richtingsgevoel van een doperwt met een blinddoek voorquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:50 schreef kwakveense het volgende:
[..]
tsja, ik ook. ik verdoe liever mijn kostbare tijd niet met een tram missen die ik gewoon had kunnen halen als ik meteen had geweten dat ik die moest hebben en waar hij ging. en ik heb geen zin om om te lopen als ik ook direkt de goeie route had kunnen vinden.
ik kom dan ook nooit te laat omdat ik iets niet kon vinden (dat vind ik ronduit onbeschoft en een slechte reden om te laat te komen... je had het op kunnen zoeken immers)
ik vnd het trouwens heerlijk om in een relatie fonbekende stad rond te dwalen zonder mn plattegrond te gebruiken - als ik alle tijd heb en geen duidelijk doel. bovendien kan ik in een onbekende stad redelijk snel mijn weg vinden als ik eenmaal twee herkenningspunten heb (meestal een kerk en het station) en een keertje de structuur van de straten heb gezien op een kaartje...dat zit daarna in mijn hoofd.
ja, maar dat vind ik nog wat anders... je dacht dat je het wist... en je bleek het vergeten te zijn...quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:07 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik dus wel, ook zal zoek ik het van tevoren op. ik heb namelijk het richtingsgevoel van een doperwt met een blinddoek voor![]()
Eergister, toen ik op bezoek ging bij die jongen van het park (was ik dus 1x eerder geweest) die jongen woont gewoon in mijn stad, in een straat die ik kende. alleen nu moest ik ipv huis, vanaf station daar naar toe. Wat is dan de kortste route? Ik weet nog dat we vanaf zijn huis naar het park zijn gefietst en dat was niet zo ver, dus ik vanaf station naar park gefietst, maar toen wist ik het serieus niet meer. 2 opties: 1 naar mijn huis fietsen, vanaf daar nog een x proberen. 2: hem bellen om te vragen waar ik heen moet.
Dat laatste gedaan, en ik moest gewoon rechtsaf en de straat uitfietsen, dan fietste ik zo tegen zijn deur af. Dat betekende dat ik ongeveer de helft van de afgelegde afstand weer terug kon fietsen richting station, alleen 1 straat parallel aan de A'damse straatweg, waar ik op had gefietst.
Vrij beschamende actie en erg kenmerkend voor mijn richtingsgevoel
maar ik wist het eigenlijk wel, dat is het stomme. (ik moest ergens in ondiep zijn, hoe moeilijk kan het zijnquote:Op woensdag 8 juli 2009 18:08 schreef Mini_rulez het volgende:
Voor Utrecht is er een heel handige fietsrouteplanner.
Ja oke, ik hoef ook niet iedere dag de stad voorbij te zien razen in de metro, al is Rotterdam natuurlijk wel een stad die er iedere week weer anders uit ziet.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:01 schreef Mini_rulez het volgende:
Lastpost: die mensen die de Spits zitten te lezen rijden datzelfde stuk misschien wel elke dag, dan heb je de omgeving op gegeven moment ook wel gezien. En wat als je een afspraak hebt en niet de hele dag de tijd om ruim op tijd te vertrekken?
ja dat heb ik in frankrijk gedaan! lekker! maar ik ben wel gestopt omdat ik teveel enge honden tegen kwam...quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:06 schreef ColdFeet het volgende:
Ja, is ook zo, mensen verschillen daar best in. En hé, in Spanje ben ik echt een groterd, dus voel ik me al snel veilig
Ik vind hardlopen als ik net een lange reis heb gemaakt ook tofLekker een vreemde plek verkennen op je sportschoenen. Maar MoBlo hield daar ook echt niet van, geloof ik.
Herkenbaarquote:Op woensdag 8 juli 2009 18:07 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik dus wel, ook zal zoek ik het van tevoren op. ik heb namelijk het richtingsgevoel van een doperwt met een blinddoek voor![]()
Eergister, toen ik op bezoek ging bij die jongen van het park (was ik dus 1x eerder geweest) die jongen woont gewoon in mijn stad, in een straat die ik kende. alleen nu moest ik ipv huis, vanaf station daar naar toe. Wat is dan de kortste route? Ik weet nog dat we vanaf zijn huis naar het park zijn gefietst en dat was niet zo ver, dus ik vanaf station naar park gefietst, maar toen wist ik het serieus niet meer. 2 opties: 1 naar mijn huis fietsen, vanaf daar nog een x proberen. 2: hem bellen om te vragen waar ik heen moet.
Dat laatste gedaan, en ik moest gewoon rechtsaf en de straat uitfietsen, dan fietste ik zo tegen zijn deur af. Dat betekende dat ik ongeveer de helft van de afgelegde afstand weer terug kon fietsen richting station, alleen 1 straat parallel aan de A'damse straatweg, waar ik op had gefietst.
Nu klink je net als ikquote:Op woensdag 8 juli 2009 18:07 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Wat zegt je buik?quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hier nog zo'n controlfreak hoor. Ik zoek zelfs met google maps op hoe ik precies moet lopen vanaf een station o.i.d.
Twijfel of ik moet avondeten. Lig alleen maar op de bank te hoesten en te slapen en lever verder geen fysieke prestaties. Zou een boterham niet genoeg zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |