abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juli 2009 @ 20:15:49 #76
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70859896
Ik hoop het. Dat zou een hoop saaie jaren, op 1999 en 2003 na, goedmaken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_70860009
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 19:30 schreef Ericr het volgende:
Wil eigenlijk wel weten welke order Armstrong op een gegeven moment aan Kloden gaf en wat Contador aan het prevelen was toen hij nog vol in de aanval was.
Daar ben ik dus ook echt heel benieuwd naar.
pi_70860760
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 19:30 schreef Ericr het volgende:
Wil eigenlijk wel weten welke order Armstrong op een gegeven moment aan Kloden gaf en wat Contador aan het prevelen was toen hij nog vol in de aanval was.
Bruyneel zei dat ze iets moesten vertragen zodat ze niet te dicht bij geel zouden komen. Vermits kloden toen op kop reed zou het dat wel kunnen zijn.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 21:18:28 #79
40566 Ericr
Livewrong
pi_70861632
quote:
Johan Bruyneel was verrast door de aanval van Alberto Contador in de zevende etappe van de Tour de France. De manager van Astana zegt dat de demmarage van de Spanjaard niet voorzien was."Ik ben tevreden met de uitkomst van deze rit. Het was onze ambitie om onze vier kopmannensamen te houden," verklaart hij tegenover Sporza, de zender waarmee hij niet meer wou praten. "Er was geen plan om aan te vallen, maar blijkbaar heeft Contador een tegenaanval geplaatst. Onze kopmannen moeten het onder elkaar uitmaken. Maar ze zullen waarschijnlijk wel met elkaar gepraat hebben. Dat moet ik nog vragen."
Contador zal zich ook echt gesteund voelen door dit soort uitspraken. Wazig team blijft het.
pi_70861659
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:18 schreef Ericr het volgende:

[..]

Contador zal zich ook echt gesteund voelen door dit soort uitspraken. Wazig team blijft het.
Weet niet waar die quote vandaan komt, maar demmarage
pi_70862150
Ik vermoed dat het allemaal aan gaat komen op de tijdrit in Annecy. Verbier hoef je in principe ook geen spektakel te verwachten, die klim is nog simpeler (die gehele etappe trouwens) dan vandaag en in de etappes daarna met aankomst beneden zie ik het Contador/Armstrong ook niet proberen, zeker niet met de tijdrit op komst. Op de Ventoux zal de een echt niet meer voor de ander gaan inhouden als ze elkaar gaan aanvallen.

Ik denk wel dat Armstrong op de Ventoux sowieso nog eens wil demonsteren. Toen hem vandaag gevraagd werd naar zijn traditionele eerste bergrit waar hij meteen uitpakte nadat zijn teamgenoten alles aan flarden hadden gereden antwoordde hij dat de klim en rit er vandaag niet geschikt voor was.
pi_70862175
Vreemde reacties inderdaad.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 21:44:01 #83
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_70862348
Als Contador ooit steun nodig heeft en de Astana's willen alleen Armstrong dienen, dan zal de Caisse-trein wel plots verschijnen, zeker?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_70862471
Mij lijkt de Verbier toch wel wat zwaarder de laatste 8km is 7-10% gemiddeld bij de Arcalis maar 1km 7-10%

look look .. over there -->
  vrijdag 10 juli 2009 @ 22:00:54 #85
40566 Ericr
Livewrong
pi_70862867
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:19 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Weet niet waar die quote vandaan komt, maar demmarage
http://www.wielerland.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=6807&Itemid=236
pi_70865347
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als Contador ooit steun nodig heeft en de Astana's willen alleen Armstrong dienen, dan zal de Caisse-trein wel plots verschijnen, zeker?
Hehe, wordt speciaal. Caisse is Contadors enige hoop in zo'n situatie.
Hoi.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 00:19:02 #87
40566 Ericr
Livewrong
pi_70866675
Moeten er nog wel Caisse-renners te zien zijn in de finale.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 00:24:21 #88
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_70866806
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:19 schreef Ericr het volgende:
Moeten er nog wel Caisse-renners te zien zijn in de finale.
misschien moeten zij weer even bij Jens langs vragen waar hij nog wat heeft begraven..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_70867721
Ik ben benieuwd wie er bij Astana nu allemaal in het kamp Contador en het kamp Armstrong zitten. Leipheimer zal zeker Armstrong-man zijn, maar van een Klöden weet ik het niet zo snel.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 01:13:28 #90
40566 Ericr
Livewrong
pi_70867868
Op een Amerikaans forum denken sommigen dat het allemaal spel is van Armstrong in die interviews direct na de koers. Maar dan is het niet erg slim om semi grappig in te spelen op de rivaliteit binnen de ploeg terwijl Contador nu echt duidelijk geirriteerd begint te raken van vragen over die rivaliteit binnen de ploeg. Bruyneel zal toch niet zo'n masterplan hebben opgesteld waarbij die rivaliteit eigenlijk niet bestaat maar door renners zo moet worden gebracht dat deze wel bestaat. Lijkt me vergezocht.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 01:16:15 #91
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_70867923
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:13 schreef Ericr het volgende:
Op een Amerikaans forum denken sommigen dat het allemaal spel is van Armstrong in die interviews direct na de koers. Maar dan is het niet erg slim om semi grappig in te spelen op de rivaliteit binnen de ploeg terwijl Contador nu echt duidelijk geirriteerd begint te raken van vragen over die rivaliteit binnen de ploeg. Bruyneel zal toch niet zo'n masterplan hebben opgesteld waarbij die rivaliteit eigenlijk niet bestaat maar door renners zo moet worden gebracht dat deze wel bestaat. Lijkt me vergezocht.
Volgens Cruijf is het ook spel.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 11 juli 2009 @ 01:18:30 #92
40566 Ericr
Livewrong
pi_70867969
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:16 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Volgens Cruijf is het ook spel.
Ah dan is het geen spel dus.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 01:21:13 #93
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_70868023
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:18 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ah dan is het geen spel dus.
naja, het is geen god, maar ook niet achterlijk.
Je bron is niet de enige die het denkt, wat het meer of minder waard is...

Ik geloof er geen ruk van dat het spel is. Armstrong wil winnen.
And that is the news.''
  zaterdag 11 juli 2009 @ 01:52:18 #94
14505 OProg
A Life in Music
pi_70868665
Als Armstrong aanvalt, of het nu lukt of niet, en hij krijgt achteraf de vraag waarom hij het deed omdat hij in dienst van de beste geplaatste Astana-renner zou rijden kan je er de donder opzeggen dat hij direct verwijst naar deze actie van Contador die zich ook niet aan het plan hield.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_70869040
Doet me denken aan Hinault-Lemond. Zou Lance ook nog zo'n moment in petto hebben waarop 'ie Contador gaat erkennen als dé kopman van de ploeg. Ik zie ze ook nog wel een etappe samen over de finish komen. (waarop Lance Contador's remmen doorknipt in de eerstvolgende tijdrit)

"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_70870342
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 02:19 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Doet me denken aan Hinault-Lemond. Zou Lance ook nog zo'n moment in petto hebben waarop 'ie Contador gaat erkennen als dé kopman van de ploeg.

[ afbeelding ]
Haha, dan noem je niet het beste voorbeeld van echt erkennen. Want Hinault bleef Lemond maar aanvallen, ook nog na deze rit.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 09:12:30 #97
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70870562
quote:
Weet je wie het geel draagt?’
REPORTAGE, Van onze verslaggeefster Marije Randewijk
Gepubliceerd op 10 juli 2009 22:06, bijgewerkt op 22:08

Arcalis - De rivaliteit tussen Alberto Contador en Lance Armstrong kreeg vrijdag in de Pyreneeën een nieuwe dimensie.

Vrijdagavond, zo zei Lance Armstrong eerder deze week, zou Astana analyseren hoe het verder moest met het kopmanschap tijdens deze Tour. Omstreeks negen uur ontspon zich op een hotelkamer in Andorra La Vella een verhit gesprek. Dat ging waarschijnlijk ongeveer zo. Lance Armstrong: ‘Heb je nou je zin Alberto?’

Alberto Contador: ‘Hombre, wat bedoel je?’

LA: ‘Weet je wie het geel draagt?’

AC: ‘Si, Rinaldo Nocentini.’

LA: ‘Juist Nocentini. En voor welke ploeg rijdt Nocentini?’

AC: ‘Hombre, voor AG2R.’

LA: ‘Juist Alberto.’

AC: ‘Si?’

LA: ‘Dat is geen Astana.’

AC: ‘Nee, dat is geen Astana.’

LA: ‘Een renner van mijn ploeg houdt zich aan de regels van het wielrennen.’

AC: ‘Dat lijkt me verstandig.’

LA: ‘Jij bent toch ook een renner van mijn ploeg?’

AC: ‘Ik weet niet of ik Astana jouw ploeg zou noemen.’

LA: ‘Weet je over wie deze Tour het meeste wordt gepraat?’

AC: ‘Ik weet het niet, over jou waarschijnlijk. Jij hebt Hollywood terug in de Tour gebracht en je noemt het de new French revolution. Ik blijf liever met beide voeten op de grond, laat mij maar het jongetje blijven van vroeger.’

Armstrong: ‘Vier renners bij de beste vijf in het algemeen klassement Alberto, dan ga je als ploeg niet aanvallen. Dan wacht je af. Dat heet wielrennen. We hadden de gele trui kunnen hebben.’

AC: ‘Jammer dat ik net zes seconden te kort kwam. Ik heb gekoerst als een kampioen, omdat ik weet dat mijn publiek dat graag ziet.’

LA: ‘Als een kampioen? Als je niet had aangevallen, had Astana nu de gele trui gehad.’

AC: ‘Dan had jíj de gele trui gehad Lance, niet de ploeg.’

LA: ‘Je hebt een fout gemaakt Alberto. Ik heb je al gezegd dat je in de Tour nog veel te leren hebt.’

AC: ‘Dat heb je eerder gezegd.’

LA: ‘Begrijp je niet wat ik bedoel? Heb ik je niet geholpen tijdens de ploegentijdrit? Heb ik je niet gewaarschuwd voor de etappe naar Barcelona?’

AC: ‘Hombre, wat zou ik moeten begrijpen? Ik heb drie grote ronden gewonnen, de Vuelta, de Giro en de Tour, in ruim een jaar. Dat heb jij zelfs niet gepresteerd. Je zegt steeds dat ik nog moet leren, alsof ik een beginneling ben. Nadat ik in Parijs-Nice een hongerklop kreeg, maakte je me ook belachelijk.

‘De wereld lacht me uit. Bernard Hinault heeft gezegd dat ik moet tonen dat ik de nummer 1 en niet de nummer 2 van de ploeg ben. In de Tour kun je het je niet permitteren om cadeaus te geven, dat heb ik jou ook ooit horen beweren. En ik weet nog steeds niet wat ik fout heb gedaan. Ik had, eerlijk gezegd, liever nog wat meer voorsprong genomen op Andy Schleck en Carlos Sastre.’

LA: ‘Het was aan hen om aan te vallen Alberto, niet aan jou. Je reageert niet als Jurgen Van Den Broeck aanvalt. Van Den Broeck, Alberto. Maar als je oorlog wilt, kun je die krijgen! Je kunt aan Floyd Landis vragen wat dat betekent voor je carrière. Ik heb nog nooit een oorlog verloren.’

AC: ‘Ik wil geen oorlog, ik heb gedaan wat jij altijd deed Lance: de eerste slag toedienen in de bergen. Ik wil gewoon de Tour winnen. ’

LA: ‘Dat heb je het jezelf vandaag een stuk moeilijker gemaakt.’

AC: ‘Hombre, jij was al een concurrent Lance, dat werd me duidelijk op Tenerife, zes maanden geleden. Je noemde me de beste wielrenner ter wereld. En je voegde er aan toe: ‘In het wielrennen is er een ongeschreven regel dat andere coureurs de beste wielrenner steunen.’ Ik wist toen niet goed wat je daar precies mee bedoelde.

‘Maandag wist ik het. Dat je daar zelf meewerkte in de waaier, begreep ik nog. Maar dat je mijn beste vriend Haimar Zubeldia ook de kop liet nemen, heeft me gekrenkt. Je zet mensen tegen mij op. Hombre, heb je enig idee hoe Haimar zich dinsdagavond voelde?’

LA: ‘Haha, Zubeldia moet doen wat Johan Bruyneel hem opdraagt. We moeten allemaal doen wat Bruyneel zegt. Je kunt je vriendje Benjamin Noval gebruiken om rond te bazuinen dat door mijn aanwezigheid de sfeer is verslechterd bij Astana en dat er clans zijn, maar zeg niet dat ik je niet heb gewaarschuwd. Ik weet dat je stiekem allianties smeedt met Caisse d’Epargne en Euskaltel, en dat je achter onze rug om hebt onderhandeld met Garmin. Maar zonder Bruyneel en mij was er geen Astana meer geweest.’

AC: ‘Noval heeft niet meer dan de waarheid gesproken.’

LA: ‘Ik heb zeven keer de Tour gewonnen. Twijfel je soms aan mijn ervaring en loyaliteit?’

AC: ‘Ik vraag alleen wie die kopman is. En of het er één is?’

LA: ‘Dat moet de koers bepalen.’

AC: ‘Dat zeggen jullie steeds. Ik ga niet lijdzaam toezien hoe Bruyneel jou naar een achtste zege leidt.’

LA: ‘Weet wat je zegt. Want ik ben en blijf Lance Armstrong.’
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_70870763
Haha. Het ligt misschien niet eens ver van de realiteit, dat artikel van Randwijk.
pi_70872981
Gister hoop tegenwind bergop.. Das niet de beste uitgangspositie voor een lange aanval.
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 13:42:02 #100
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70874862

De branie
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')