Precies....quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:14 schreef admiraal_anaal het volgende:
Voor zelfde geld is het zijn eigen rekening en doet ie gewoon stoer op msn
Snitchquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:13 schreef joepie91 het volgende:
Iemand in mijn MSN-lijst vertelde me zojuist dat hij toegang heeft gekregen tot een bankrekening met 15000 GBP, die hij even wil gaan "cashen". Na wat doorpraten heb ik de naam van de bank los kunnen peuteren en zelfs een screenshot van de bankaccount. Ik heb van de "inbreker" alleen het MSN-adres (ook e-mailadres), voornaam, en 06-nummer. Het gaat hier om een rekening bij een Britse bank, www.mbna.co.uk.
Hoe kan ik dit rapporteren? Ik kan momenteel niet naar het buitenland bellen, en een screenshot over de telefoon sturen word ook een beetje lastig
quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:16 schreef joepie91 het volgende:
Nee, ik weet 100% zeker dat dit klopt, ik ken hem al iets langer dan vandaag.
Waarom kan hij geen rekening hebben bij een buitenlandse bank?quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:17 schreef joepie91 het volgende:
Hij is sowieso Nederlands, het lijkt me stug dat hij daar een rekening heeft, en de naam komt ook niet overeen. Hij heeft vaker aan fraude gedaan.
Mietjequote:Op woensdag 8 juli 2009 13:13 schreef joepie91 het volgende:
Ik kan momenteel niet naar het buitenland bellen,
Alsof dat in dit geval echt gaat gebeuren.....quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:22 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Zeg je dat ook als het jouw geld is wat verdwijnt?
Waarschijnlijk niet nee...quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:31 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Alsof dat in dit geval echt gaat gebeuren.....
Waarom? Hij is hoogstens wat naief.quote:
.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:07 schreef Ps2K het volgende:
Ik zou het niet doen, het is een beetje zoals het einde van The Mist waar die gast zijn kind doodschiet en twee minuten later gered wordt door het leger. TS is gewoon een goedgelovige NSBer.
Contact opnemen met iemand in verenigd koninkrijk die het geld erafhaalt en een deel ervan via WU opstuurt, die hij vervolgens door iemand anders voor wat geld op laat halen. Oftewel standaard manier van cashen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:02 schreef _Flash_ het volgende:
En jij gelooft dat allemaal?
Jongen, bij een succesvolle fraude komt wel wat meer kijken dan alleen toegang tot een rekening. Wat wou hij dan doen? Naar zichzelf overmaken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |