Netto ja.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:51 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat dat dan wel netto is.
Dan wordt ie genaaid en moet ie een andere baas zoeken.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:07 schreef candygirl het volgende:
ik ken iemand die dit werk al 5 jaar lang doet en ook goed doet
gewone werkdagen ,en stratenmaken voor particulier en overheidsinstellingen enz maar het verdiend bar slecht voor het harde werken in de kou en hitte.
hij verdiende zo'n 1500 euro
je moet het echt hebben van het bijklussen
en idd op je 50 tigste zit je thuis met een versleten lichaam
Ooooh hehe wist ik niet sorry.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:56 schreef cheqy het volgende:
[..]
Hoop ik even dat je keihard faalt in je leven. Kan je er mooi achter komen dat je niet zomaar even straatmaker wordt.
Punt één moet je er aanleg voor hebben zowel fysiek als qua feeling en inzicht. Punt 2, er zit nu een zware opleiding aanvast met veel wis, meetkunde, materialenkennis, veiligheid, enz, enz.
Ik heb al zoveel gastjes meegemaakt die dachten dat ze wel even straatmaker zouden worden....
De meesten heb ik na verloop van tijd nooit meer terug gezien, zowel op het werk als op school.
We begonnen de opleiding met 27 man, we deden examen met z'n vijfen.
Je bent niet de enige die zo denkt. Dat maakt me soms wel eens pissig.quote:
Bij wiskunde de basis dingen waarvan bepaalde dingen wel wat dieper op door gegaan wordt.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:30 schreef BasementDweller het volgende:
Puur uit interesse hoor, maar wat voor meet- en wiskunde krijg je dan precies?
Ah, een simpele kringintegraal dusquote:Op woensdag 8 juli 2009 14:45 schreef cheqy het volgende:
[..]
Plus heel veel oppervlakte berekeningen in de raarste vormen tot bollen aan toe.
Die naam ken ik niet. Ik weet alleen dat er vaak Pi in voor kwam.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ah, een simpele kringintegraal dus
Ik heb me altijd afgevraagd waar die onzinwiskunde van de middelbare nou goed voor was.. stratenmaker dus!quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:55 schreef cheqy het volgende:
[..]
Die naam ken ik niet. Ik weet alleen dat er vaak Pi in voor kwam.![]()
Zoals ik eerder schreef, oppervlakte en inhoud van een bol gebruiken wij nooit maar was wel een examenvraag.
Oppervlakte en omtrekken van cirkels gevruiken we weer regelmatig.
Met de stelling van pythagoras hebben we wel weer dagelijks mee te maken.
Maar wat ik zei, het is allemaal basiswerk.
Omdat ik de verdiensten als eigen baas niet meer vind opwegen tegen de werktijden dat je dan maakt.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:53 schreef DoimeN het volgende:
Maar er zijn veel stratemakers die voor zichzelf zjin begonnen. Waarom werk jij nog bij een baas?
Dus als ik het goed begrijp kun je na je opleiding tot stratenmaker dus bijna als professor in wiskunde aan de slag?quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:08 schreef cheqy het volgende:
[..]
Je bent niet de enige die zo denkt. Dat maakt me soms wel eens pissig.![]()
Zelfs in mijn familiekring dachten ze wel eens zo, tot ik de boeken onder hun neus hield met allerlei berekeningen, profielberekeningen, wiskunde, enz, enz.
Dat viel ze puur tegen.
Klopt deels wat je zegt.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:58 schreef Bartaz het volgende:
Is het niet gewoon zo dat stratenmakers veel verdienen als je het vergelijkt met andere soorten 'ongeschoold' werk, maar dat hun salaris wel meevalt als je het vergelijkt met alle andere banen (geschoold of ongeschoold) die er te vinden zijn?
Hoe dan ook, ik heb toch altijd flink respect voor die mensen, vooral als ze in de volle zon ergens een stoep of straat moeten aanleggen. Het lijkt me een van de grootste kutbanen die er zijn...
Als je geen professor wiskunde bent kom je in de bestrating nergens aan de bak.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:04 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp kun je na je opleiding tot stratenmaker dus bijna als professor in wiskunde aan de slag?
Maar hoezo zit je eigenlijk de hele middag op FOK! ? Hoef je niet ergens op je knieen te liggen en een mooi terrasje te leggen ofzo?quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:06 schreef cheqy het volgende:
[..]
Als je geen professor wiskunde bent kom je in de bestrating nergens aan de bak.
Is het niet zo dat klinkers water doorlaten en zo de druk op de waterputten verminderen?quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:41 schreef cheqy het volgende:
[..]
Klinkers kom je voornamelijk tegen in woonwijken. Daar barst het van kabels en leidingen. Als er een reparatie verricht moet worden kan je beter stenen er uit halen en later terug straten dan asfalt eruit slopen. Repareren onder asfalt geeft altijd een lange nasleep. Dat is één van de redenen. Plus dat ze bij de verharding kijken naar het karakter van de wijk en de bebouwing.
Hangt dr vanaf, wel als je straatmaker 1 bentquote:Op woensdag 8 juli 2009 11:49 schreef Grimmjoww het volgende:
Een vriend van mij zegt dat stratenmakers niet veel verdienen terwijl een ander zegt dat ze best veel verdienen is dit waar? Het is wel zwaar werk heb ik gehoord.
Lichte hernia is het antwoord.quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:47 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Maar hoezo zit je eigenlijk de hele middag op FOK! ? Hoef je niet ergens op je knieen te liggen en een mooi terrasje te leggen ofzo?
Nee. Alhoewel er ook wel waterdoolratende stenen bestaan, maar ik heb ze afgelopen 15 jaar niet in mijn handen gehad.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:02 schreef mieuwmieuw het volgende:
[..]
Is het niet zo dat klinkers water doorlaten en zo de druk op de waterputten verminderen?
Waterpastoestel, waterpas, doorzichten, enzo.quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:17 schreef plank_ het volgende:
Hoe bepaal je eigenlijk een hoogte zonder laser, straatmaker?
O, ja?quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:30 schreef Meddo het volgende:
ongeveer ¤ 7,00 per m2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |