Maar toch word ik nog steeds niet vrolijk van Atouba. Maar ik laat me graag verrassen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:12 schreef pfaf het volgende:
[..]![]()
En in 2005/2006 werd HSV 3e, met Atouba in de basis.
En als andere clubs toevallig een goede buitenspeler scouten (of wat mindere buitenspelers een topdag hebben)? Dan zit Ajax weer met een dure knakker die niet uit de verf komt.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:17 schreef sjimz het volgende:
[..]
Behalve Beerens en misschien Amrabat/Doedelzak zijn er toch niet echt veel klassieke buitenspelers in Nederland die ook nog kwaliteiten hebben.
Geen idee, ik ken half die Atouba niet. Trablesi en Maxwell hadden echter ook geen probleem met opkomen én verdedigen. Nu weet ik ook wel dat dat uitzonderlijke talenten waren, maar zoveel puur verdedigen hoef je als Ajax-back nu ook weer niet....quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:16 schreef Blawh het volgende:
[..]
Verwacht jij geen problemen als hij tegen een beetje goede buitenspeler komt te spelen? Blijf erbij dat het een leuke speler is op linksback, mits de tegenstander 4-3-3 speelt. Ik had nu als Ajax zijnde echt voor een pure linksback gekozen, die met name het verdedigende deel onder de knie heeft.
Tja als je het over toevallig gaat hebben kan je ook stellen dat Atouba dan toevallig ook een goede dag kan hebben.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:19 schreef Blawh het volgende:
[..]
En als andere clubs toevallig een goede buitenspeler scouten (of wat mindere buitenspelers een topdag hebben)? Dan zit Ajax weer met een dure knakker die niet uit de verf komt.
Zoveel is er niet mis met de opleiding, het probleem zit in het 1ste team en in de snelheid waarmee de super talenten vertrekken. In de tijd dat Ajax echt super draaide konden zelfs spelers als Reuser en Wooter moeiteloos mee toen ze ingepast werden, in dit team waren ze nooit doorgebroken.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:03 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Man, man. Het aantal doorgebroken talenten van degelijke kwaliteit dat in de afgelopen tien jaar is doorgebroken is op een hand te tellen. Maar nee, er is helemaal niets mis met de jeugdopleiding, hoor. Ga jij maar eens even na hoeveel belangrijke spitsen en verdedigers er in de afgelopen tien jaar uit de eigen jeugd kwamen.
Daar draait het eigenlijk ook allemaal om, vertrouwen en een ingespeeld team. Kijk bijvoorbeeld eens naar de opstelling van de CL finale in 1996, daar word je achteraf ook niet heel vrolijk van.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:22 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zoveel is er niet mis met de opleiding, het probleem zit in het 1ste team en in de snelheid waarmee de super talenten vertrekken. In de tijd dat Ajax echt super draaide konden zelfs spelers als Reuser en Wooter moeiteloos mee toen ze ingepast werden, in dit team waren ze nooit doorgebroken.
Toen stond er wel een as met Chivu, Galasek, van der Vaart en in mindere mate Bergdolmo. Vind ik een stabielere as dan er met de huidige selectie opgesteld kan worden. Dat scheelt voor een vleugelverdediger ook wel een stuk.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Geen idee, ik ken half die Atouba niet. Trablesi en Maxwell hadden echter ook geen probleem met opkomen én verdedigen. Nu weet ik ook wel dat dat uitzonderlijke talenten waren, maar zoveel puur verdedigen hoef je als Ajax-back nu ook weer niet....
Die spitsen is een punt - maar die komt er schijnbaar aan met Castillion.quote:
Ik vond Maxwell verdedigend nou niet altijd even sterk...quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Geen idee, ik ken half die Atouba niet. Trablesi en Maxwell hadden echter ook geen probleem met opkomen én verdedigen. Nu weet ik ook wel dat dat uitzonderlijke talenten waren, maar zoveel puur verdedigen hoef je als Ajax-back nu ook weer niet....
Rosales vond ik anders een aardige speler!quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:35 schreef sjimz het volgende:
Ik was trouwens ook even vergeten dat buitenlandse talenten als Rosales, Lewis, Sangoy, Felipe, Mitea, Manucharyan, Obodai, Ruscudella ook zo geslaagd zijn bij Ajax.
Ik ook maar had er als Argentijns international toch wel meer van verwacht.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:39 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Rosales vond ik anders een aardige speler!
Maar een speler halen die niet goed uit de verf komt tegen vleugelspelers lijkt me niet verstandig in de Nederlandse competitie waar veel clubs 4-3-3 spelen. Nu zal de toekomst moeten uitwijzen of ik gelijk krijg, maar een logische aanwinst vind ik het niet.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:21 schreef sjimz het volgende:
[..]
Tja als je het over toevallig gaat hebben kan je ook stellen dat Atouba dan toevallig ook een goede dag kan hebben.
Dat zijn allemaal aannames.
Zoveel clubs spelen er toch geen 4-3-3?quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:44 schreef Blawh het volgende:
[..]
Maar een speler halen die niet goed uit de verf komt tegen vleugelspelers lijkt me niet verstandig in de Nederlandse competitie waar veel clubs 4-3-3 spelen. Nu zal de toekomst moeten uitwijzen of ik gelijk krijg, maar een logische aanwinst vind ik het niet.
Hoe kom je hier eigenlijk bij. In Duitsland en Engeland wordt er doorgaans niet met buitenspelers gespeeld, dus waar baseer je dit op?quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:44 schreef Blawh het volgende:
[..]
Maar een speler halen die niet goed uit de verf komt tegen vleugelspelers lijkt me niet verstandig in de Nederlandse competitie waar veel clubs 4-3-3 spelen. Nu zal de toekomst moeten uitwijzen of ik gelijk krijg, maar een logische aanwinst vind ik het niet.
Gaan we weer op die tour.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:48 schreef sjimz het volgende:
Sowieso mag ik toch ook wel verwachten dat de linksback van Ajax die lang in de basis bij HSV heeft gestaan dat hij wel raad weet met de eventuele Darl Douglasjes van de Eredivisie.
Ik heb hem toevallig wel regelmatig zien spelen. In Engeland werd hij regelmatig gedold als de tegenstander enigzins pressie speelde, vraag hem maar of hij bijvoorbeeld van Persie nog kent (al is dat natuurlijk wel topniveau).quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:47 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Hoe kom je hier eigenlijk bij. In Duitsland en Engeland wordt er doorgaans niet met buitenspelers gespeeld, dus waar baseer je dit op?
wow 1 voorbeeld dus dan is Atouba ook gelijk zoquote:Op woensdag 8 juli 2009 18:55 schreef Blawh het volgende:
[..]
Gaan we weer op die tour.
Dan kom ik met de naam Juanfran op de proppen.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:30 schreef navigator het volgende:
[..]
Ik zal wel uitgelachen worden maar ik durf serieus te stellen dat Verhoeven niet veel onder doet voor Stekel.
Nee, maar dat weerlegt wel direct jouw redenatie dat een speler met een goed CV een buitenspeler van een degradatiekandidaat aan banden legt.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:56 schreef sjimz het volgende:
[..]
wow 1 voorbeeld dus dan is Atouba ook gelijk zo
Feit is dat Juanfran bij Besiktas al het niveau niet meer haalde en Atouba nog wel bij HSV.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:57 schreef Blawh het volgende:
[..]
Nee, maar dat weerlegt wel direct jouw redenatie dat een speler met een goed CV een buitenspeler van een degradatiekandidaat aan banden legt.
En hoevaak zal Ajax in de Eredivisie onder druk komen te staan, tegen een tegenstander met buitenspelers?quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:56 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik heb hem toevallig wel regelmatig zien spelen. In Engeland werd hij regelmatig gedold als de tegenstander enigzins pressie speelde, vraag hem maar of hij bijvoorbeeld van Persie nog kent (al is dat natuurlijk wel topniveau).
Vaker dan in het buitenland want daar spelen ze vaker 4-2-2. Een Tim Vincken zou hem helemaal zoek spelen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:02 schreef zjroentje het volgende:
[..]
En hoevaak zal Ajax in de Eredivisie onder druk komen te staan, tegen een tegenstander met buitenspelers?
Heerenveen, Twente, PSV, NEC, Heracles, VVV, RKC, Sparta, Feyenoord sowieso regelmatig. Vitesse en FC Utrecht hebben ook bij vlagen 4-3-3 gespeeld.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:46 schreef sjimz het volgende:
[..]
Zoveel clubs spelen er toch geen 4-3-3?
Voetbalt hij nog joh.quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Vaker dan in het buitenland want daar spelen ze vaker 4-2-2. Een Tim Vincken zou hem helemaal zoek spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |