abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:17:26 #241
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_70787080
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:12 schreef pfaf het volgende:

[..]

En in 2005/2006 werd HSV 3e, met Atouba in de basis.
Maar toch word ik nog steeds niet vrolijk van Atouba. Maar ik laat me graag verrassen.

En dat gezeur over de jeugdopleiding slaat nergens op. Alsof we in onze gehele historie nou zo ontzettend veel supertalenten hebben opgeleid. Spelers van het kaliber Cruijff en Van Basten heb je 1 keer in de 25 jaar ofzo, en in de categorie daar onder doen we het verdomd aardig, ook de laatste jaren.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_70787137
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:17 schreef sjimz het volgende:

[..]

Behalve Beerens en misschien Amrabat/Doedelzak zijn er toch niet echt veel klassieke buitenspelers in Nederland die ook nog kwaliteiten hebben.
En als andere clubs toevallig een goede buitenspeler scouten (of wat mindere buitenspelers een topdag hebben)? Dan zit Ajax weer met een dure knakker die niet uit de verf komt.
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:20:18 #243
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70787146
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:16 schreef Blawh het volgende:

[..]

Verwacht jij geen problemen als hij tegen een beetje goede buitenspeler komt te spelen? Blijf erbij dat het een leuke speler is op linksback, mits de tegenstander 4-3-3 speelt. Ik had nu als Ajax zijnde echt voor een pure linksback gekozen, die met name het verdedigende deel onder de knie heeft.
Geen idee, ik ken half die Atouba niet. Trablesi en Maxwell hadden echter ook geen probleem met opkomen én verdedigen. Nu weet ik ook wel dat dat uitzonderlijke talenten waren, maar zoveel puur verdedigen hoef je als Ajax-back nu ook weer niet....
pi_70787169
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:19 schreef Blawh het volgende:

[..]

En als andere clubs toevallig een goede buitenspeler scouten (of wat mindere buitenspelers een topdag hebben)? Dan zit Ajax weer met een dure knakker die niet uit de verf komt.
Tja als je het over toevallig gaat hebben kan je ook stellen dat Atouba dan toevallig ook een goede dag kan hebben.
Dat zijn allemaal aannames.
pi_70787180
Maxwell en Trabelsi waren nou ook niet de meest geniale verdedigende krachten.
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:22:05 #246
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_70787196
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:03 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Man, man. Het aantal doorgebroken talenten van degelijke kwaliteit dat in de afgelopen tien jaar is doorgebroken is op een hand te tellen. Maar nee, er is helemaal niets mis met de jeugdopleiding, hoor. Ga jij maar eens even na hoeveel belangrijke spitsen en verdedigers er in de afgelopen tien jaar uit de eigen jeugd kwamen.
Zoveel is er niet mis met de opleiding, het probleem zit in het 1ste team en in de snelheid waarmee de super talenten vertrekken. In de tijd dat Ajax echt super draaide konden zelfs spelers als Reuser en Wooter moeiteloos mee toen ze ingepast werden, in dit team waren ze nooit doorgebroken.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:23:48 #247
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_70787251
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:22 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Zoveel is er niet mis met de opleiding, het probleem zit in het 1ste team en in de snelheid waarmee de super talenten vertrekken. In de tijd dat Ajax echt super draaide konden zelfs spelers als Reuser en Wooter moeiteloos mee toen ze ingepast werden, in dit team waren ze nooit doorgebroken.
Daar draait het eigenlijk ook allemaal om, vertrouwen en een ingespeeld team. Kijk bijvoorbeeld eens naar de opstelling van de CL finale in 1996, daar word je achteraf ook niet heel vrolijk van.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_70787310
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:20 schreef pfaf het volgende:

[..]

Geen idee, ik ken half die Atouba niet. Trablesi en Maxwell hadden echter ook geen probleem met opkomen én verdedigen. Nu weet ik ook wel dat dat uitzonderlijke talenten waren, maar zoveel puur verdedigen hoef je als Ajax-back nu ook weer niet....
Toen stond er wel een as met Chivu, Galasek, van der Vaart en in mindere mate Bergdolmo. Vind ik een stabielere as dan er met de huidige selectie opgesteld kan worden. Dat scheelt voor een vleugelverdediger ook wel een stuk.
pi_70787349
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:03 schreef Dvm86 het volgende:

[..]
Die spitsen is een punt - maar die komt er schijnbaar aan met Castillion.

Maar goed, dat neemt niet weg dat de jeugdopleiding nog meer dan genoeg talent en kwaliteit voortbrengt waar Ajax 1 enorm veel profijt van hebt. Pareltjes als Sneijder, van der Vaart, Van Basten etc moet je een keer in de 5 jaar op hopen.

En of je nou een 20 jarige Siem de Jong of een 20 jarige Sulejmani er neer zet - ze zijn beiden net zo onervaren en kunnen beiden net zo veel of net zo weinig brengen op een goede of slechte dag. Zlatan was absoluut nog niet toe aan Ajax 1 in zijn eerste seizoen. Chivu pakte kaart na kaart in zijn eerste seizoen en Maxwell moest ook nog veel leren.

Jonge, buitenlandse talenten zijn leuk en mooi, maar het is geen zekerheid dat het er 100% bij Ajax uit komt. Net zo min als met een talent uit de eigen opleiding.

Sno, Rommedahl, Kennedy, etc - ja, dat moet opgevangen worden met jeugdspelers, maar nogmaals, die komen er al aan of die zijn er al.

Tel al die namen eens die bij de selectie zitten en uit de eigen jeugd komen. Dat is een potentie van hier tot Tokio en dan kan je wel miljoenen wegpompen aan een buitenlands talent die eerst de taal moet leren, maar dan moet ie wel extreem goed zijn. De Mitea's, Manudinges'en - ze slagen ook niet allemaal.
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:34:09 #250
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_70787556
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:20 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik vond Maxwell verdedigend nou niet altijd even sterk...
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_70787598
Ik was trouwens ook even vergeten dat buitenlandse talenten als Rosales, Lewis, Sangoy, Felipe, Mitea, Manucharyan, Obodai, Ruscudella ook zo geslaagd zijn bij Ajax.
pi_70787722
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:35 schreef sjimz het volgende:
Ik was trouwens ook even vergeten dat buitenlandse talenten als Rosales, Lewis, Sangoy, Felipe, Mitea, Manucharyan, Obodai, Ruscudella ook zo geslaagd zijn bij Ajax.
Rosales vond ik anders een aardige speler!
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_70787749
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:39 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Rosales vond ik anders een aardige speler!
Ik ook maar had er als Argentijns international toch wel meer van verwacht.
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:41:19 #254
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_70787763
Rosales. Topgozer was dat. Kwam niet helemaal lekker uit de verf bij Ajax.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_70787857
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:21 schreef sjimz het volgende:

[..]

Tja als je het over toevallig gaat hebben kan je ook stellen dat Atouba dan toevallig ook een goede dag kan hebben.
Dat zijn allemaal aannames.
Maar een speler halen die niet goed uit de verf komt tegen vleugelspelers lijkt me niet verstandig in de Nederlandse competitie waar veel clubs 4-3-3 spelen. Nu zal de toekomst moeten uitwijzen of ik gelijk krijg, maar een logische aanwinst vind ik het niet.
pi_70787901
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:44 schreef Blawh het volgende:

[..]

Maar een speler halen die niet goed uit de verf komt tegen vleugelspelers lijkt me niet verstandig in de Nederlandse competitie waar veel clubs 4-3-3 spelen. Nu zal de toekomst moeten uitwijzen of ik gelijk krijg, maar een logische aanwinst vind ik het niet.
Zoveel clubs spelen er toch geen 4-3-3?
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:47:06 #257
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_70787911
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:44 schreef Blawh het volgende:

[..]

Hoe kom je hier eigenlijk bij. In Duitsland en Engeland wordt er doorgaans niet met buitenspelers gespeeld, dus waar baseer je dit op?
pi_70787945
Sowieso mag ik toch ook wel verwachten dat de linksback van Ajax die lang in de basis bij HSV heeft gestaan dat hij wel raad weet met de eventuele Darl Douglasjes van de Eredivisie.
pi_70788143
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:48 schreef sjimz het volgende:
Sowieso mag ik toch ook wel verwachten dat de linksback van Ajax die lang in de basis bij HSV heeft gestaan dat hij wel raad weet met de eventuele Darl Douglasjes van de Eredivisie.
Gaan we weer op die tour.

Dan kom ik met de naam Juanfran op de proppen.
pi_70788157
Voor de Eredivisie is Atouba gewoon een topaankoop. Europees gezien is hij misschien subtop/middelmaat, maar dat is Ajax, en elke andere Nederlandse club) dan ook gewoon.
pi_70788195
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:47 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Hoe kom je hier eigenlijk bij. In Duitsland en Engeland wordt er doorgaans niet met buitenspelers gespeeld, dus waar baseer je dit op?
Ik heb hem toevallig wel regelmatig zien spelen. In Engeland werd hij regelmatig gedold als de tegenstander enigzins pressie speelde, vraag hem maar of hij bijvoorbeeld van Persie nog kent (al is dat natuurlijk wel topniveau).
pi_70788202
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:55 schreef Blawh het volgende:

[..]

Gaan we weer op die tour.

Dan kom ik met de naam Juanfran op de proppen.
wow 1 voorbeeld dus dan is Atouba ook gelijk zo
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:57:47 #263
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_70788238
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:30 schreef navigator het volgende:

[..]

Ik zal wel uitgelachen worden maar ik durf serieus te stellen dat Verhoeven niet veel onder doet voor Stekel.
#FreeHat
pi_70788241
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:56 schreef sjimz het volgende:

[..]

wow 1 voorbeeld dus dan is Atouba ook gelijk zo
Nee, maar dat weerlegt wel direct jouw redenatie dat een speler met een goed CV een buitenspeler van een degradatiekandidaat aan banden legt.
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:58:53 #265
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_70788274
Als we maar van Heracles winnen.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hč," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_70788334
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:57 schreef Blawh het volgende:

[..]

Nee, maar dat weerlegt wel direct jouw redenatie dat een speler met een goed CV een buitenspeler van een degradatiekandidaat aan banden legt.
Feit is dat Juanfran bij Besiktas al het niveau niet meer haalde en Atouba nog wel bij HSV.
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:02:16 #267
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_70788365
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:56 schreef Blawh het volgende:

[..]

Ik heb hem toevallig wel regelmatig zien spelen. In Engeland werd hij regelmatig gedold als de tegenstander enigzins pressie speelde, vraag hem maar of hij bijvoorbeeld van Persie nog kent (al is dat natuurlijk wel topniveau).
En hoevaak zal Ajax in de Eredivisie onder druk komen te staan, tegen een tegenstander met buitenspelers?
pi_70788497
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:02 schreef zjroentje het volgende:

[..]

En hoevaak zal Ajax in de Eredivisie onder druk komen te staan, tegen een tegenstander met buitenspelers?
Vaker dan in het buitenland want daar spelen ze vaker 4-2-2. Een Tim Vincken zou hem helemaal zoek spelen.
pi_70788513
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:46 schreef sjimz het volgende:

[..]

Zoveel clubs spelen er toch geen 4-3-3?
Heerenveen, Twente, PSV, NEC, Heracles, VVV, RKC, Sparta, Feyenoord sowieso regelmatig. Vitesse en FC Utrecht hebben ook bij vlagen 4-3-3 gespeeld.
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:06:57 #270
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_70788516
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Vaker dan in het buitenland want daar spelen ze vaker 4-2-2. Een Tim Vincken zou hem helemaal zoek spelen.
Voetbalt hij nog joh.
#FreeHat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')