abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70784368
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:33 schreef toma het volgende:
ik hoop toch wel dat die papzak iets aan z'n gewicht gaat doen.

Hij heeft een dikke kop maar voor de rest valt het wel mee hoor. Zou mij niks verbazen als hij het in ieder geval tot 2e keeper schopt.

@dvm. ik ben het met je eens, er moet zeker nog een middenvelder bij.
En wat mij betreft ook nog een linksback.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_70784536
Daar zit je dan met Atouba en Verhoeven.. Verder niks om trots op te zijn deze tranfer periode.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_70784658
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:56 schreef Ordinair het volgende:
Daar zit je dan met Atouba en Verhoeven.. Verder niks om trots op te zijn deze tranfer periode.
Het is te hopen dat Jol sommige spelers echt beter laat renderen, want ik zie het nieuwe seizoen niet bijster positief tegemoet.
pi_70784707
quote:
Maar wel met een fitte Aissati en Sulejmani.
pi_70784761
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:01 schreef sjimz het volgende:

[..]

Maar wel met een fitte Aissati en Sulejmani.
Een rotschop op Aissati's knie en we kunnen weer met Siem spelen.
pi_70784775
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:02 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Een rotschop op Aissati's knie en we kunnen weer met Siem spelen.
Ja joh, je meent het???
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:04:04 #217
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_70784800
Ach, ik heb iemand al eerder hier zien zeggen dat het beschamend is om te zien hoeveel buitenlanders er aankopen er inmiddels in ons eerste elftal spelen. Zo hoort het niet, dus als het uitblijven van aankopen betekent dat al die jeugdspelers hun kans krijgen, vind ik het prima. Alle plekken zijn nu min of meer goed bezet, dus nu is het aan Jol om er wat van te smeden.

Als Aissati geblesseerd raakt, stel je De Jong op. Zoals het hoort, bij Ajax. Als De Jong dan niet kan spelen, kan je er altijd nog Emanuelson kwijt, of een andere jeugdspeler. We zijn opleidingsinstituut, geen handelshuis.
pi_70785123
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:04 schreef twi het volgende:
Ach, ik heb iemand al eerder hier zien zeggen dat het beschamend is om te zien hoeveel buitenlanders er aankopen er inmiddels in ons eerste elftal spelen. Zo hoort het niet, dus als het uitblijven van aankopen betekent dat al die jeugdspelers hun kans krijgen, vind ik het prima. Alle plekken zijn nu min of meer goed bezet, dus nu is het aan Jol om er wat van te smeden.
Als je zelf het talent niet hebt, dan zul je het moeten aankopen. Klaarblijkelijk is er een gebrek aan talent dat werkelijk doorbreekt. Daar moet ik Cruijff toch gelijk in geven: de jeugdopleiding moet op de schop. Na Sneijder en Van der Vaart is er niets meer doorgebroken. Van der Heijden en Alderweireld hebben nu het meeste potentie om door te breken imo. De rest is (nog) niet goedgenoeg; enkele zijn goed genoeg als reserve. Ik zou graag een aantal jeugdspelers verhuurd zien worden.
pi_70785490
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:00 schreef Radegast het volgende:

[..]

Het is te hopen dat Jol sommige spelers echt beter laat renderen, want ik zie het nieuwe seizoen niet bijster positief tegemoet.
Misschien maar goed ook. Ieder jaar worden we blij gemaakt met dode vogeltjes
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:22:56 #220
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_70785529
We hebben altijd de winterstop nog om nieuwe spelers aan te kopen.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_70785574
.

Sneijder en Van der Vaart waren exceptioneel goed; dat soort talenten breken niet jaarlijks door.

Verder loopt er aan eigen opgeleid spul Anita, De Jong, Vertonghen, Stekelenburg, Vermeer, Van der Wiel, Lindgren, Alderweireld, Sarpong, Donald en Emanuelson rond. Niet allemaal zijn ze even goed, maar wel goed genoeg om Ajax 1 te halen.

Dan komen jongens als Van der Heijden, Blind en Zegelaar er nog aan.

Verkocht zijn dan nog een Babel, Nigel de Jong, John Heitinga, Thomas Vermaelen.

Nee, die jeugdopleiding voldoet echt niet !!!!

Wat verwacht jij? Elke zomer een elftal vol met Ronaldo's, Kaka's en Cannavaro's uit de jeugdopleiding die direct klaar zijn voor Ajax 1?
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:25:03 #222
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_70785604
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:12 schreef Dvm86 het volgende:
Als je zelf het talent niet hebt, dan zul je het moeten aankopen. Klaarblijkelijk is er een gebrek aan talent dat werkelijk doorbreekt. Daar moet ik Cruijff toch gelijk in geven: de jeugdopleiding moet op de schop. Na Sneijder en Van der Vaart is er niets meer doorgebroken. Van der Heijden en Alderweireld hebben nu het meeste potentie om door te breken imo. De rest is (nog) niet goedgenoeg; enkele zijn goed genoeg als reserve. Ik zou graag een aantal jeugdspelers verhuurd zien worden.
Nou, dat is dan dus toch gebeurt? Als je nu nog een middenvelder haalt zit dat de jonge talenten geweldig in de weg. Een spits zit Bodul in de weg. Dus laten we lekker gewoon gaan ballen met deze selectie.
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:25:35 #223
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_70785625
quote:
In de zomer van 1994 werd er ook slechts een neger als linksback en een reservedoelman aangetrokken. En wat wonnen we dat seizoen? Juist ja. Al spelen we dit jaar geen CL .
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_70785637
quote:
Inderdaad, word je eerst lekker gemaakt met supertalent Obradovic voor linksback en dan tekent er ineens een door alles en iedereen uitgekotste neger
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:26:28 #225
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70785660
Topaankopen

Het gaat een heel interessant jaar worden in ieder geval.

Enneh, Verhoeven... Aankoop voor de breedte
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:27:55 #226
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_70785698
Ik stem trouwens ervoor om een Ajax topic voor slechte grappen te openen, als offspin voor het centrale Ajax topic. Zo'n 90% van de reacties in dit topic kunnen dan overgeheveld worden.
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:29:08 #227
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70785740
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:04 schreef twi het volgende:

Als Aissati geblesseerd raakt, stel je De Jong op. Zoals het hoort, bij Ajax. Als De Jong dan niet kan spelen, kan je er altijd nog Emanuelson kwijt, of een andere jeugdspeler. We zijn opleidingsinstituut, geen handelshuis.
Anderzijds ben ik het hier ook wel mee eens. De jeugd krijgt een kans en je maakt er het beste van.

Maar had die relneger en die bolle dan ook lekker gelaten waar ze zaten en koop een fatsoenlijke verdediger.
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:31:27 #228
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_70785811
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:29 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Anderzijds ben ik het hier ook wel mee eens. De jeugd krijgt een kans en je maakt er het beste van.

Maar had die relneger en die bolle dan ook lekker gelaten waar ze zaten en koop een fatsoenlijke verdediger.
Nouja, niet echt. Niet elke positie is goed vertegenwoordigd in de jeugd. Linksback blijkbaar niet, aangezien Slijngard niet voldeed. Dan kun je best een werker halen voor linksback, en dat hoeft echt geen wereldspeler te zijn. Zelf zou ik ook niet bij Atouba uit gekomen hoor, maar het is vast en zeker geen totale koekenbakker als hij het vier jaar in Hamburg vol heeft gehouden, tijdens diens opkomst in Duitsland.
pi_70786203
Nou ja, toen Atouba basisklant was ging het niet bepaald lekker onder Thomas Doll hé?
pi_70786226
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:46 schreef Radegast het volgende:
Nou ja, toen Atouba basisklant was ging het niet bepaald lekker onder Thomas Doll hé?
Klopt, ik was even vergeten dat Atouba toen als enige in het veld stond.
pi_70786367
Hij stond naast Mathijsen, okee dat is een verzachtende omstandigheid.
pi_70786697
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:24 schreef BliksemSchigt het volgende:

Man, man. Het aantal doorgebroken talenten van degelijke kwaliteit dat in de afgelopen tien jaar is doorgebroken is op een hand te tellen. Maar nee, er is helemaal niets mis met de jeugdopleiding, hoor. Ga jij maar eens even na hoeveel belangrijke spitsen en verdedigers er in de afgelopen tien jaar uit de eigen jeugd kwamen.

Droom maar lekker verder. Als Aissati geblesseerd raakt, dan hangt het kampioenschap af van de inconsistentie en onervarenheid van Siem de Jong. Dat kan Ajax zich echt veroorloven.

Wat ik wil? Dat Ajax weer jong talent koopt zoals Zlatan, Chivu en Maxwell. Je wint door hun onervarenheid misschien niet de CL, maar met een goede coach zoals Jol, kun je er wel ver mee komen. Daarnaast is het scouten en aantrekken van jong talent de enige realistische optie om ooit nog in de top mee te draaien. Spelers in de bloei van hun carrière met ervarenheid komen namelijk niet naar Ajax en met lapzwansen zoals Sno, Rommedahl zul je ook nooit CL spelen.

Voor de posities waar je geen jeugdspelers hebt koop je jong talent, waar het even kan laat je de jeugd spelen.
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:05:15 #233
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_70786724
quote:
Zijn eerste seizoen is klaarblijkelijk als basisklant ook gelijk het beste seizoen van HSV geweest. Dus praat geen onzin joh, Radegast. Ben ik niet van je gewend.

05-06 Hambourg SV 1 Goals, 31 Games (3e)
06-07 Hambourg SV 1 Goals, 21 Games (7e)
07-08 Hambourg SV 22 Games (4e)
08-09 Hambourg SV 8 Games (5e)
pi_70786834
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:05 schreef twi het volgende:

[..]

Zijn eerste seizoen is klaarblijkelijk als basisklant ook gelijk het beste seizoen van HSV geweest. Dus praat geen onzin joh, Radegast. Ben ik niet van je gewend.

Hehe, zit ik er even naast. Ik dacht echt dat HSV in 2005 heel slecht presteerde, maar dat moet dan 2004 geweest zijn.

edit: en zelfs dat klopt niet want ze werden 8e. Ik hou m'n mond wel even verder.
pi_70786847
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:05 schreef twi het volgende:

[..]

Grappig om te zien inderdaad: hoe minder wedstrijden Atouba speelde, hoe lager HSV eindigde (op z'n laatste seizoen na dan).
pi_70786862
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:03 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Man, man. Het aantal doorgebroken talenten van degelijke kwaliteit dat in de afgelopen tien jaar is doorgebroken is op een hand te tellen. Maar nee, er is helemaal niets mis met de jeugdopleiding, hoor. Ga jij maar eens even na hoeveel belangrijke spitsen en verdedigers er in de afgelopen tien jaar uit de eigen jeugd kwamen.

Droom maar lekker verder. Als Aissati geblesseerd raakt, ]dan hangt het kampioenschap af van de inconsistentie en onervarenheid van Siem de Jong. Dat kan Ajax zich echt veroorloven.

Wat ik wil? Dat Ajax weer jong talent koopt zoals Zlatan, Chivu en Maxwell. Je wint door hun onervarenheid misschien niet de CL, maar met een goede coach zoals Jol, kun je er wel ver mee komen. Daarnaast is het scouten en aantrekken van jong talent de enige realistische optie om ooit nog in de top mee te draaien. Spelers in de bloei van hun carrière met ervarenheid komen namelijk niet naar Ajax en met lapzwansen zoals Sno, Rommedahl zul je ook nooit CL spelen.

Voor de posities waar je geen jeugdspelers hebt koop je jong talent, waar het even kan laat je de jeugd spelen.
Van der Vaart
Heitinga
Sneijder
Babel
Vermaelen
De Mul
Maduro
Nigel de Jong
Emanuelson
Stekelenburg.

Als jij een 10 vingerige hand hebt dan heb jij inderdaad gelijk ja
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:12:29 #237
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70786939
quote:

En in 2005/2006 werd HSV 3e, met Atouba in de basis.

Spuit 11.
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:15:57 #238
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_70787036
quote:
Elk jaar breekt er wel een speler door in een bepaalde linie. Daar is gewoon helemaal niks mis mee. Dat het niet allemaal Cruijffjes en Bergkampjes zijn is natuurlijk niet gek. Maar zolang je je elftal vol blijft gooien met aankopen breken er natuurlijk nooit talenten door.
quote:
Droom maar lekker verder. Als Aissati geblesseerd raakt, dan hangt het kampioenschap af van de inconsistentie en onervarenheid van Siem de Jong. Dat kan Ajax zich echt veroorloven.
Waarom niet? Ik heb alle vertrouwen in De Jong, en Ajax kan het zich nu eenmaal niet veroorloven voor elke positie twee toppers te hebben. Laat staan dat zo'n tweede man genoegen neemt met een plek op de bank.
quote:
Wat ik wil? Dat Ajax weer jong talent koopt zoals Zlatan, Chivu en Maxwell. Je wint door hun onervarenheid misschien niet de CL, maar met een goede coach zoals Jol, kun je er wel ver mee komen.
Een paar jongens zoals hen zou mooi zijn. Daarom had ik persoonlijk dus ook liever Obradovic gehad, dan Atouba. Beiden kunnen floppen, maar wanneer ze slagen heeft Obradovic 1) meer groeipotentie en 2) meer waarde met doorverkoop. Dat ben ik dus met je eens, maar dit soort spelers moeten alleen gehaald worden op posities waar er geen goede jeugdspeler voorhanden is.
quote:
Daarnaast is het scouten en aantrekken van jong talent de enige realistische optie om ooit nog in de top mee te draaien.
Onzin, spelers moeten zelf opgeleid worden en de spelers die met hen het team completeren moeten natuurlijk enig talent hebben, maar bij een goed beleid hoeven dit echt geen buitengewone spelers te zijn. Finidi heeft nooit ergens potten kunnen breken buiten Ajax, en dat geldt eigenlijk ook gewoon voor Litmanen.
quote:
Spelers in de bloei van hun carrière met ervarenheid komen namelijk niet naar Ajax en met lapzwansen zoals Sno, Rommedahl zul je ook nooit CL spelen.

Klopt helemaal. In feite zijn we het dus gewoon eens over het beleid, alleen loop jij te brullen dat er aankopen gedaan moeten worden en dat de jeugd van Ajax kut is.
pi_70787052
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:12 schreef pfaf het volgende:

[..]

Spuit 11.
Verwacht jij geen problemen als hij tegen een beetje goede buitenspeler komt te spelen? Blijf erbij dat het een leuke speler is op linksback, mits de tegenstander 4-3-3 speelt. Ik had nu als Ajax zijnde echt voor een pure linksback gekozen, die met name het verdedigende deel onder de knie heeft.
pi_70787077
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:16 schreef Blawh het volgende:

[..]

Verwacht jij geen problemen als hij tegen een beetje goede buitenspeler komt te spelen? Blijf erbij dat het een leuke speler is op linksback, mits de tegenstander 4-3-3 speelt. De 5x betere versie van Leonard dus.
Behalve Beerens en misschien Amrabat/Doedelzak zijn er toch niet echt veel klassieke buitenspelers in Nederland die ook nog kwaliteiten hebben.
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:17:26 #241
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_70787080
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:12 schreef pfaf het volgende:

[..]

Maar toch word ik nog steeds niet vrolijk van Atouba. Maar ik laat me graag verrassen.

En dat gezeur over de jeugdopleiding slaat nergens op. Alsof we in onze gehele historie nou zo ontzettend veel supertalenten hebben opgeleid. Spelers van het kaliber Cruijff en Van Basten heb je 1 keer in de 25 jaar ofzo, en in de categorie daar onder doen we het verdomd aardig, ook de laatste jaren.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_70787137
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:17 schreef sjimz het volgende:

[..]

Behalve Beerens en misschien Amrabat/Doedelzak zijn er toch niet echt veel klassieke buitenspelers in Nederland die ook nog kwaliteiten hebben.
En als andere clubs toevallig een goede buitenspeler scouten (of wat mindere buitenspelers een topdag hebben)? Dan zit Ajax weer met een dure knakker die niet uit de verf komt.
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:20:18 #243
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70787146
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:16 schreef Blawh het volgende:

[..]

Verwacht jij geen problemen als hij tegen een beetje goede buitenspeler komt te spelen? Blijf erbij dat het een leuke speler is op linksback, mits de tegenstander 4-3-3 speelt. Ik had nu als Ajax zijnde echt voor een pure linksback gekozen, die met name het verdedigende deel onder de knie heeft.
Geen idee, ik ken half die Atouba niet. Trablesi en Maxwell hadden echter ook geen probleem met opkomen én verdedigen. Nu weet ik ook wel dat dat uitzonderlijke talenten waren, maar zoveel puur verdedigen hoef je als Ajax-back nu ook weer niet....
pi_70787169
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:19 schreef Blawh het volgende:

[..]

En als andere clubs toevallig een goede buitenspeler scouten (of wat mindere buitenspelers een topdag hebben)? Dan zit Ajax weer met een dure knakker die niet uit de verf komt.
Tja als je het over toevallig gaat hebben kan je ook stellen dat Atouba dan toevallig ook een goede dag kan hebben.
Dat zijn allemaal aannames.
pi_70787180
Maxwell en Trabelsi waren nou ook niet de meest geniale verdedigende krachten.
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:22:05 #246
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_70787196
quote:

[..]

Zoveel is er niet mis met de opleiding, het probleem zit in het 1ste team en in de snelheid waarmee de super talenten vertrekken. In de tijd dat Ajax echt super draaide konden zelfs spelers als Reuser en Wooter moeiteloos mee toen ze ingepast werden, in dit team waren ze nooit doorgebroken.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:23:48 #247
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_70787251
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:22 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Zoveel is er niet mis met de opleiding, het probleem zit in het 1ste team en in de snelheid waarmee de super talenten vertrekken. In de tijd dat Ajax echt super draaide konden zelfs spelers als Reuser en Wooter moeiteloos mee toen ze ingepast werden, in dit team waren ze nooit doorgebroken.
Daar draait het eigenlijk ook allemaal om, vertrouwen en een ingespeeld team. Kijk bijvoorbeeld eens naar de opstelling van de CL finale in 1996, daar word je achteraf ook niet heel vrolijk van.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_70787310
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:20 schreef pfaf het volgende:

[..]

Geen idee, ik ken half die Atouba niet. Trablesi en Maxwell hadden echter ook geen probleem met opkomen én verdedigen. Nu weet ik ook wel dat dat uitzonderlijke talenten waren, maar zoveel puur verdedigen hoef je als Ajax-back nu ook weer niet....
Toen stond er wel een as met Chivu, Galasek, van der Vaart en in mindere mate Bergdolmo. Vind ik een stabielere as dan er met de huidige selectie opgesteld kan worden. Dat scheelt voor een vleugelverdediger ook wel een stuk.
pi_70787349
quote:

[..]
Die spitsen is een punt - maar die komt er schijnbaar aan met Castillion.

Maar goed, dat neemt niet weg dat de jeugdopleiding nog meer dan genoeg talent en kwaliteit voortbrengt waar Ajax 1 enorm veel profijt van hebt. Pareltjes als Sneijder, van der Vaart, Van Basten etc moet je een keer in de 5 jaar op hopen.

En of je nou een 20 jarige Siem de Jong of een 20 jarige Sulejmani er neer zet - ze zijn beiden net zo onervaren en kunnen beiden net zo veel of net zo weinig brengen op een goede of slechte dag. Zlatan was absoluut nog niet toe aan Ajax 1 in zijn eerste seizoen. Chivu pakte kaart na kaart in zijn eerste seizoen en Maxwell moest ook nog veel leren.

Jonge, buitenlandse talenten zijn leuk en mooi, maar het is geen zekerheid dat het er 100% bij Ajax uit komt. Net zo min als met een talent uit de eigen opleiding.

Sno, Rommedahl, Kennedy, etc - ja, dat moet opgevangen worden met jeugdspelers, maar nogmaals, die komen er al aan of die zijn er al.

Tel al die namen eens die bij de selectie zitten en uit de eigen jeugd komen. Dat is een potentie van hier tot Tokio en dan kan je wel miljoenen wegpompen aan een buitenlands talent die eerst de taal moet leren, maar dan moet ie wel extreem goed zijn. De Mitea's, Manudinges'en - ze slagen ook niet allemaal.
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:34:09 #250
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_70787556
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:20 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik vond Maxwell verdedigend nou niet altijd even sterk...
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_70787598
Ik was trouwens ook even vergeten dat buitenlandse talenten als Rosales, Lewis, Sangoy, Felipe, Mitea, Manucharyan, Obodai, Ruscudella ook zo geslaagd zijn bij Ajax.
pi_70787722
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:35 schreef sjimz het volgende:
Ik was trouwens ook even vergeten dat buitenlandse talenten als Rosales, Lewis, Sangoy, Felipe, Mitea, Manucharyan, Obodai, Ruscudella ook zo geslaagd zijn bij Ajax.
Rosales vond ik anders een aardige speler!
AFC Ajax - SS Lazio
pi_70787749
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:39 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Rosales vond ik anders een aardige speler!
Ik ook maar had er als Argentijns international toch wel meer van verwacht.
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:41:19 #254
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_70787763
Rosales. Topgozer was dat. Kwam niet helemaal lekker uit de verf bij Ajax.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_70787857
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:21 schreef sjimz het volgende:

[..]

Tja als je het over toevallig gaat hebben kan je ook stellen dat Atouba dan toevallig ook een goede dag kan hebben.
Dat zijn allemaal aannames.
Maar een speler halen die niet goed uit de verf komt tegen vleugelspelers lijkt me niet verstandig in de Nederlandse competitie waar veel clubs 4-3-3 spelen. Nu zal de toekomst moeten uitwijzen of ik gelijk krijg, maar een logische aanwinst vind ik het niet.
pi_70787901
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:44 schreef Blawh het volgende:

[..]

Maar een speler halen die niet goed uit de verf komt tegen vleugelspelers lijkt me niet verstandig in de Nederlandse competitie waar veel clubs 4-3-3 spelen. Nu zal de toekomst moeten uitwijzen of ik gelijk krijg, maar een logische aanwinst vind ik het niet.
Zoveel clubs spelen er toch geen 4-3-3?
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:47:06 #257
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_70787911
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:44 schreef Blawh het volgende:

[..]

Hoe kom je hier eigenlijk bij. In Duitsland en Engeland wordt er doorgaans niet met buitenspelers gespeeld, dus waar baseer je dit op?
pi_70787945
Sowieso mag ik toch ook wel verwachten dat de linksback van Ajax die lang in de basis bij HSV heeft gestaan dat hij wel raad weet met de eventuele Darl Douglasjes van de Eredivisie.
pi_70788143
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:48 schreef sjimz het volgende:
Sowieso mag ik toch ook wel verwachten dat de linksback van Ajax die lang in de basis bij HSV heeft gestaan dat hij wel raad weet met de eventuele Darl Douglasjes van de Eredivisie.
Gaan we weer op die tour.

Dan kom ik met de naam Juanfran op de proppen.
pi_70788157
Voor de Eredivisie is Atouba gewoon een topaankoop. Europees gezien is hij misschien subtop/middelmaat, maar dat is Ajax, en elke andere Nederlandse club) dan ook gewoon.
pi_70788195
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:47 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Hoe kom je hier eigenlijk bij. In Duitsland en Engeland wordt er doorgaans niet met buitenspelers gespeeld, dus waar baseer je dit op?
Ik heb hem toevallig wel regelmatig zien spelen. In Engeland werd hij regelmatig gedold als de tegenstander enigzins pressie speelde, vraag hem maar of hij bijvoorbeeld van Persie nog kent (al is dat natuurlijk wel topniveau).
pi_70788202
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:55 schreef Blawh het volgende:

[..]

Gaan we weer op die tour.

Dan kom ik met de naam Juanfran op de proppen.
wow 1 voorbeeld dus dan is Atouba ook gelijk zo
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:57:47 #263
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_70788238
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:30 schreef navigator het volgende:

[..]

Ik zal wel uitgelachen worden maar ik durf serieus te stellen dat Verhoeven niet veel onder doet voor Stekel.
#FreeHat
pi_70788241
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:56 schreef sjimz het volgende:

[..]

wow 1 voorbeeld dus dan is Atouba ook gelijk zo
Nee, maar dat weerlegt wel direct jouw redenatie dat een speler met een goed CV een buitenspeler van een degradatiekandidaat aan banden legt.
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:58:53 #265
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_70788274
Als we maar van Heracles winnen.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_70788334
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:57 schreef Blawh het volgende:

[..]

Nee, maar dat weerlegt wel direct jouw redenatie dat een speler met een goed CV een buitenspeler van een degradatiekandidaat aan banden legt.
Feit is dat Juanfran bij Besiktas al het niveau niet meer haalde en Atouba nog wel bij HSV.
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:02:16 #267
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_70788365
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:56 schreef Blawh het volgende:

[..]

Ik heb hem toevallig wel regelmatig zien spelen. In Engeland werd hij regelmatig gedold als de tegenstander enigzins pressie speelde, vraag hem maar of hij bijvoorbeeld van Persie nog kent (al is dat natuurlijk wel topniveau).
En hoevaak zal Ajax in de Eredivisie onder druk komen te staan, tegen een tegenstander met buitenspelers?
pi_70788497
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:02 schreef zjroentje het volgende:

[..]

En hoevaak zal Ajax in de Eredivisie onder druk komen te staan, tegen een tegenstander met buitenspelers?
Vaker dan in het buitenland want daar spelen ze vaker 4-2-2. Een Tim Vincken zou hem helemaal zoek spelen.
pi_70788513
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:46 schreef sjimz het volgende:

[..]

Zoveel clubs spelen er toch geen 4-3-3?
Heerenveen, Twente, PSV, NEC, Heracles, VVV, RKC, Sparta, Feyenoord sowieso regelmatig. Vitesse en FC Utrecht hebben ook bij vlagen 4-3-3 gespeeld.
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:06:57 #270
166976 DuvelDuvel
pi_70788516
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Vaker dan in het buitenland want daar spelen ze vaker 4-2-2. Een Tim Vincken zou hem helemaal zoek spelen.
Voetbalt hij nog joh.
#FreeHat
pi_70788534
quote:

[..]

Vincken, is dat die jongen die nog vaker dan Mitea geblesseerd is?
pi_70788546
Tim Vincken
pi_70788558
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:02 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Kom op, kijk naar de laatste seizoenen. Ajax heeft vaak genoeg onder druk gestaan, zelfs tegen laagvliegers als VVV, Heracles, Excelsior, etc.
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:01 schreef sjimz het volgende:

[..]

Feit is dat Juanfran bij Besiktas al het niveau niet meer haalde en Atouba nog wel bij HSV.
Zo goed was hij bij HSV ook weer niet, hij mocht niet voor niets al transfervrij vertrekken voor vorig seizoen (ondanks een doorlopend contract).
pi_70788581
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:08 schreef Blawh het volgende:

[..]

Kom op, kijk naar de laatste seizoenen. Ajax heeft vaak genoeg onder druk gestaan, zelfs tegen laagvliegers als VVV, Heracles, Excelsior, etc.
Klopt maar dat los je niet op met een verdedigende sterke linksback.
De organisatie in het team is al tijden zoek.
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:10:16 #275
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_70788622
quote:

[..]

Ja, en dus kun je Atouba toch niet op dat vlak beoordelen, zowel positief als negatief.

En Vincken raakt al geblesseerd als hij naast Atouba het veld oploopt.
pi_70788651
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:07 schreef TiMPiN het volgende:
Tim Vincken
Timmie maakt van neger een faalhaas
pi_70788695
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:09 schreef sjimz het volgende:

[..]

Klopt maar dat los je niet op met een verdedigende sterke linksback.
De organisatie in het team is al tijden zoek.
Ajax heeft nog geen echte versterking gekocht om de defensieve organisatie te verbeteren. Als je dan ook nog eens een matig acterende linksback haalt dat zal dat het vertrouwen in het team alleen nog maar verder afbreken.
pi_70788740
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:12 schreef Blawh het volgende:

[..]

Ajax heeft nog geen echte versterking gekocht om de defensieve organisatie te verbeteren. Als je dan ook nog eens een matig acterende linksback haalt dat zal dat het vertrouwen in het team alleen nog maar verder afbreken.
Die moet er zinj in de vorm van Wielaert.
Hij heeft vorig jaar nog niet kunnen overtuigen maar nu zit hij er vanaf de voorbereiding al bij dus ik verwacht er meer van.
pi_70788861
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:13 schreef sjimz het volgende:

[..]

Die moet er zinj in de vorm van Wielaert.
Hij heeft vorig jaar nog niet kunnen overtuigen maar nu zit hij er vanaf de voorbereiding al bij dus ik verwacht er meer van.
Ik hoop het, maar ik vrees dat er meer versterking nodig is om de organisatie van Ajax op verdedigend gebied goed neer te zetten. Veel zal ook afhangen van blessuregevallen overigens, met name controlerend op het middenveld zal het fijn zijn wanneer een speler een heel seizoen fit blijft.
pi_70788918
Het valt of staat grotendeels bij de taakverdeling en de bereidheid die ook steeds uit te voeren.
Natuurlijk is kwaliteit wel vereist maar als je je taken niet uitvoert breng je het team in problemen en dat is al te vaak gebeurd.
pi_70790685
Johann Vogel. Dat lijkt me onzin.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_70790786
quote:

[..]

Is dat nieuw spelen, met acht spelers ?
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:08 schreef koningdavid het volgende:
Dat hoop je
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:12:54 #283
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_70790838
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:08 schreef koningdavid het volgende:

Ik mag het toch hopen
Ik ben inmiddels overleden
pi_70790917
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:11 schreef dndiek het volgende:

[..]

Is dat nieuw spelen, met acht spelers ?
[..]

Dat hoop je
Dat mag ik toch bidden.
AFC Ajax - SS Lazio
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:15:57 #285
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_70790945
Ik zie Johan Vogel nog een tikkie terug geven waardoor Arsenal binnen 20 seconden kon scoren tegen PSV. Zo´n wereldkampioen tikkie breed geven hebben we niet nodig.
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:32:35 #286
166976 DuvelDuvel
pi_70791557
Al moet ik wel zeggen dat Vogel-Van Bommel-Cocu wel een mooi middenveld was. Maar ik zie de meerwaarde van Vogel niet echt in eigenlijk.
#FreeHat
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:34:04 #287
144262 thewishmaster
pi_70791611
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:32 schreef DuvelDuvel het volgende:
Al moet ik wel zeggen dat Vogel-Van Bommel-Cocu wel een mooi middenveld was. Maar ik zie de meerwaarde van Vogel niet echt in eigenlijk.
Bij dat middenveld viel hij toch wel in negatieve zin op, hij had het geluk dat hij zulke goede middenvelders om hem heen had zodat hij niet zo in de problemen kwam.
pi_70792190
Ajax Cape Town wint gewoon met 4-1 van Willem II
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:52:03 #289
144262 thewishmaster
pi_70792222
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:51 schreef Tim86 het volgende:
Willem II dus weer in de degradatiezorgen dit jaar .
pi_70794903
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:51 schreef Tim86 het volgende:
Ajax CT - Fey zou wel de nieuwe klassieker kunnen worden
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:11:33 #291
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_70795043
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:38 schreef toma het volgende:
Naar mijn mening moet iedere positie dubbel bezet zijn met kwalitatief goede spelers.
Even de balans opmaken (in willekeurige volgorde):
[..]

Vertonghen kan natuurlijk ook goed uit de voeten als linksback maar toch blijft de linksback positie ook na het aantrekken van Atouba onderbezet.
Wat verder opvalt is dat we erg veel jonge verdedigende middenvelders hebben. Afgelopen seizoen zijn er wel veel defensieve middenvelders geblesseerd geweest maar toch kunnen sommige spelers beter verhuurd worden imo.
Erg weinig KWALITEIT in de verdediging en op het middenveld.

Vogel? Serieus? Man, dan kan ik ook wel solliciteren als middenvelder bij Ajax.

[ Bericht 2% gewijzigd door Barca op 08-07-2009 22:21:28 ]
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_70796128
Ajax kan de komst op Obradovic definitief vergeten.

Met dank aan Jol en Danny. Faalhazen.

pi_70796195
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:37 schreef Cyberia18 het volgende:

[ afbeelding ]

Moet Jol nu alweer weg? Het wordt elk jaar eerder bij jullie.
-
pi_70796294
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:38 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Moet Jol nu alweer weg? Het wordt elk jaar eerder bij jullie.
Dat pretendeer ik niet. Ik zeg alleen dat ze in dezen beide te aarzelend hebben gehandeld. Al weken.
pi_70796333
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:37 schreef Cyberia18 het volgende:

[ afbeelding ]

Lekker dan
Maar gelukkig voor jullie hebben ze met Atouba en Verhoeven wel snel gehandeld
pi_70796361
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:40 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Dat pretendeer ik niet. Ik zeg alleen dat ze in dezen beide te aarzelend hebben gehandeld. Al weken.
Beetje lastig zeggen als jij net als ik niet bij de onderhandelingen hebben gezeten.
pi_70796405
Ze hebben alleen een bod gedaan; ze hebben hem nog niet gekocht.
pi_70796467
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:40 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Was ook maar een geintje. Ik vind Ajax sowieso niet zo slagvaardig als normaal dit jaar?
-
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:44:29 #299
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_70796484
4 miljoen ook maar. Kan me niet voorstellen dat Ajax minder heeft geboden.
pi_70796544
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:44 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Was ook maar een geintje. Ik vind Ajax sowieso niet zo slagvaardig als normaal dit jaar?
Men weet ook niet wat Ajax heeft te besteden.
pi_70796555
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:42 schreef sjimz het volgende:

[..]

Beetje lastig zeggen als jij net als ik niet bij de onderhandelingen hebben gezeten.
Als je een week wacht met het uitbrengen van een bod, in de wetenschap dat er meer interesse is van buitenlandse clubs, doe je echt iets niet goed.
pi_70796626
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:45 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Als je een week wacht met het uitbrengen van een bod, in de wetenschap dat er meer interesse is van buitenlandse clubs, doe je echt iets niet goed.
Want dan had Partizan het bod wel geaccepteerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')