abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70771801
Hallo forumleden,

Ik word binnekort 18 jr en wil graag een nieuwe leven beginnen in een grotere stad.
Mijn voorkeur zelf ging uit naar de grote steden als; adam,rdam eventueel eindhoven of antwerpen.

maar ik wil graag weten wat je daarvoor precies allemaal moet doen?
Kijken ze naar bepaalde dingen of kan je dat gewoonweg doen als je er zin in hebt?

Graag zou ik toegelicht willen worden hierover..

Met vriendelijke groeten,
pi_70771835
Je leeft in een vrij werelddeel hoor, je kunt gaan en staan waar je wilt.
En waarom zouden wij jou toelichten? Doe het zelf. Of denk je dat andere mensen je ook allemaal dingen gaan voorkauwen als je op jezelf woont?
pi_70771913
binnen Nederland: gewoon doen

buiten Nederland: even langs gemeentehuis ofzo voor informatie of google op 'emigereren naar EU-land' ofzo
Ja doei.
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:25:52 #4
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_70772219
je moet woonruimte zoeken. Dat moet je doen. Binnen de EU mag je jezelf vrij vestigen
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_70772285
Ook belangrijk: welke talen spreek je of ben je bereid te leren? Met welke culturen kun je je bevestigen? Hoe denk je alles te gaan betalen? Een studie wellicht? Maak je makkelijk vrienden?
pi_70772732
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:28 schreef Koewam het volgende:
Ook belangrijk: welke talen spreek je of ben je bereid te leren? Met welke culturen kun je je bevestigen? Hoe denk je alles te gaan betalen? Een studie wellicht? Maak je makkelijk vrienden?
ik wil zowieso opnieuw beginnen met alles.
Eventueel werk ik een jaar eerst om een vast inkomen te hebben en ga daarna weer mn studie oppakken.
of ik moet vanuit hier voorbereid er na toe gaan, dat kan ook.
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:43:20 #7
65918 IBAZ
broeinest
pi_70772870
Eindhoven is geen aanrader.
Weet ik uit ervaring, ben blij dat ik er niet meer woon.
pi_70774015
- giro rekening openen
- ziektekosten verzekering afsluiten
- wa verzekering afsluiten
- inschrijven bij gemeente waar je gaat wonen
- gas/licht
- telefoon/internet
- adreswijziging doorgeven aan verschillende instanties
- abonnementen en lidmaatschappen opzeggen
- condooms kopen

Zoek eerst eens uit wat je wilt doen (werk of studie) en bouw daar je plannen omheen (zoals bron van inkomen en locatie).
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:27:00 #10
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_70774316
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:39 schreef w91 het volgende:

[..]

ik wil zowieso opnieuw beginnen met alles.
Eventueel werk ik een jaar eerst om een vast inkomen te hebben en ga daarna weer mn studie oppakken.
of ik moet vanuit hier voorbereid er na toe gaan, dat kan ook.
Als je studeert, heb je studiefinanciering. Ga dan op kamers wonen.
Als je werkt en een woning wilt huren, dan wil een verhuurder vaak eerst een jaaropgave zien van je inkomen, om te zien of die past bij de woning. Bij particulier huren, zijn de eisen veel zwaarder, maar heb je vaak snel een woning. Via een wonnigstichting is goedkoper, maar vaak lange wachtlijsten.
Let op, dat als je weinig verdient, dat je niet in sommige wijken mag wonen (moet je bijvoorbeeld minimaal 120% minimum loon verdienen).

Persoonlijk zou ik in jouw geval kiezen om op kamers te gaan wonen en je studie voort te zetten (beter toekomstperspectief). Redelijk snel te vinden en kost vaak minder geld dan een volledige woning.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_70801455
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:27 schreef ikbenik het volgende:
Via een wonnigstichting is goedkoper, maar vaak lange wachtlijsten.
Voor een sociale huurwoning is in sommige steden ook binding met de stad/regio nodig. Hoe streng dat is en wat de definitie van binding is wisselt echter per stad.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_70846713
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:10 schreef Koewam het volgende:
Je leeft in een vrij werelddeel hoor, je kunt gaan en staan waar je wilt.
En waarom zouden wij jou toelichten? Doe het zelf. Of denk je dat andere mensen je ook allemaal dingen gaan voorkauwen als je op jezelf woont?
Hier ben ik het wel mee eens. Je komt over als een lui stuk stront, je zult het niet redden in je eentje in een vreemde omgeving.
pi_70846822
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:30 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens. Je komt over als een lui stuk stront, je zult het niet redden in je eentje in een vreemde omgeving.
Ik denk dat TS zit te wachten op een sympathiek "Oh, waarom wil je overnieuw beginnen met je leven dan??".
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_70947077
Vaag topic.
  maandag 13 juli 2009 @ 21:40:38 #15
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_70947224
Een échte Brabander hebben we hier, denk ik. DE GROTE STAD AMSTERDAM, eventueel ook ANTWERPEN.

.

Ik zeg u: Den Haag danwel Leuven. Dat ze voor de rest in de hele Benelux m'n klote kussen.

Buiten dat om, dit is de modus operandi. Men neme 500 euro en wat kleding. Men zoeke een jeugdherberg danwel een klooster alwaar men goedkoop de nacht kan doorbrengen. Men zoeke een baantje in een kloterig café. Men werke zich het zweet uit de naad tot men een eigen woning betrekken kan. Vandaar zoekt u het zelf uit. Zo moeilijk is het allemaal niet.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_71210430
Probeer in die kroeg een lelijk wijf aan de haak te slaan. Zo'n trut die een skippybal ingeslikt heeft.
Woon je nog gratis ook.
Moet je wel 2 avonden in de week dronken (en thuis) zijn om hem omhoog te krijgen op die gestrande walvis, maar dat lijkt me geen probleem. Mijn ervaring: dat is wel de max.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:59:06 #17
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_71232965
Godverdomme, ik had het zelf kunnen zeggen: hoewel het in mijn geval natuurlijk een bijzonder aantrekkelijk, Japanse dan wel Koreaanse uitwisselingsstudente zou zijn met een pak geld waar je nog harder U tegen zegt dan haar welbehaarde, krappe kokosnootkutje.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')