ja leuk, ik wil gewoon ervaringen wetenquote:
ja, die heb ik niet.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:03 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja leuk, ik wil gewoon ervaringen weten
Keert men dat bedrag in 1x uit dan? Dus dan krijg je na 4 jaar 2554 eurotjes op je rekening gestort?quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:03 schreef ruud.nl het volgende:
Het gaat van je brutoloon af en na 4 jaar krijg je het bedrag netto uitgekeerd.
Best gunstig dus.
En krijg je wel rente?quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
ja, die heb ik niet.
maar ik zie dat je per jaar maar 613 ofzo mag sparen. En dat x 4 = 2452. Daar hoef je dus geen belasting over te betalen.
Moet het perse uitgekeerd worden na 4 jaar? Of kun je er ook voor kiezen om het in jaar 5 uitgekeerd te krijgen?quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:03 schreef ruud.nl het volgende:
Het gaat van je brutoloon af en na 4 jaar krijg je het bedrag netto uitgekeerd.
Best gunstig dus.
Ja.quote:
Nee, je krijgt na 4 jaar ¤ 613,- overgemaakt, het jaar daarna weer.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Keert men dat bedrag in 1x uit dan? Dus dan krijg je na 4 jaar 2554 eurotjes op je rekening gestort?
Bij mij wordt het in ieder geval automatisch na 4 jaar overgemaakt.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Moet het perse uitgekeerd worden na 4 jaar? Of kun je er ook voor kiezen om het in jaar 5 uitgekeerd te krijgen?
Nee.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Keert men dat bedrag in 1x uit dan? Dus dan krijg je na 4 jaar 2554 eurotjes op je rekening gestort?
Maar om het zakcentje gaat het niet zozeer, dat heeft ie wel. De vraag is of het belastingtechnisch veel voordeliger is dan bv elke maand gewoon 300 euro over te maken naar je spaarrekquote:Op woensdag 8 juli 2009 11:07 schreef goldhorn het volgende:
Ideaal. Je merkt in je loon amper dat je dat in mindering krijgt en je bouwt toch wat lekkers op.
Tevens kun je voor diverse redenen eerder vrij laten komen, bijvoorbeeld als je een huis koopt.
Handig zakcentje.
aaah, dus je krijgt eigenlijk pas na 16 jaar je 2000 nog wat uitgekeerd.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:08 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Nee, je krijgt na 4 jaar ¤ 613,- overgemaakt, het jaar daarna weer.
Het is niet zo dat het na 4 jaar stopt ofzo.
[..]
Bij mij wordt het in ieder geval automatisch na 4 jaar overgemaakt.
heb je trouwens enig idee hoeveel rente? of is dat per instantie waar de rekening loopt verschillend?quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:08 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Nee, je krijgt na 4 jaar ¤ 613,- overgemaakt, het jaar daarna weer.
Het is niet zo dat het na 4 jaar stopt ofzo.
[..]
Bij mij wordt het in ieder geval automatisch na 4 jaar overgemaakt.
Klopt, officieel noemt men dat erkende bestedingsdoelen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:07 schreef goldhorn het volgende:
Ideaal. Je merkt in je loon amper dat je dat in mindering krijgt en je bouwt toch wat lekkers op.
Tevens kun je voor diverse redenen eerder vrij laten komen, bijvoorbeeld als je een huis koopt.
Handig zakcentje.
Natuurlijk is het voordeliger, je betaalt immers geen inkomstenbelasting over het bedrag en je krijgt ook rente over spaarbedrag, de rente wordt jaarlijks gewoon naar je rekening overgemaakt.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:08 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar om het zakcentje gaat het niet zozeer, dat heeft ie wel. De vraag is of het belastingtechnisch veel voordeliger is dan bv elke maand gewoon 300 euro over te maken naar je spaarrek
Neequote:Op woensdag 8 juli 2009 11:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
aaah, dus je krijgt eigenlijk pas na 16 jaar je 2000 nog wat uitgekeerd.
ja dat was inmiddels duidelijk.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:10 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Natuurlijk is het voordeliger, je betaalt immers geen inkomstenbelasting over het bedrag en je krijgt ook rente over spaarbedrag, de rente wordt jaarlijks gewoon naar je rekening overgemaakt.
Dat verschilt per bank/verzekeraar.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
heb je trouwens enig idee hoeveel rente? of is dat per instantie waar de rekening loopt verschillend?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |