Vraag de TS uit relatiebeeindiging met koopwoning maar naar haar mening.. Die heeft inmiddels ervaring..quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:35 schreef cris-999 het volgende:
Hey,
ik heb samen met mijn vriendin een huis gekocht en nu twijfel ik aan de zin van een samenlevingscontract.
We willen geen kinderen en gaan niet trouwen. Ik heb aardig wat spaargeld wat staat op mijn prive rekeningen en ik heb zelf een auto. Maar is het nu zo dat stel dat we uit elkaar gaan dat mijn vriendin hiervan de helft kan opeisen. Of blijft het gewoon van mij omdat de rekeningen en de auto op mijn naam staan?
Moet dat niet de familie van de overledene zijn?quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:26 schreef karr-1 het volgende:
Als een van ons beiden overlijd kan de familie van de overlevende niets doen, de overlevende partner krijgt alles en mag blijven wonen. Bij gelijktijdig overlijden gaat alles naar mijn familie, aangezien mijn partner perse niet wil dat zijn familie wat krijgt.
Oeps !!!quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Moet dat niet de familie van de overledene zijn?
Mede om wat jij hier aandraagt hebben beiden onze eigen rekening nog. Hier komt salaris op binnen en kunnen we onze "eigen dingen" van doen. Hiervandaan storten we ons deel in het huishouden op de gezamelijke rekening.quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:34 schreef Tha_Duck het volgende:
karr-1: Die gezamenlijke lijst is toch alleen een momentopname? Alles wat daarna van de gezamelijke tegoeden betaald wordt is aantoonbaar van beiden en gaat naar de ander, alles wat van de prive rekeningen betaald wordt blijft privé lijkt me omdat het niet aantoonbaar is?
Mij maakt het verder niet veel uit, tis puur voor het huis en pensioen gedaan voor me.
Zoals de notaris het aan ons uitlegde maakt het niet uit waar het vandaan komt. Als ik bv een DVD koop van mijn eigen geld dan wordt dat toch gezamenlijk bezit tenzij ik dat uitgesloten heb. In theorie zou ik dus ook recht hebben op het saldo van de bankrekening van mijn partner, maar daar zijn we zelf wat makkelijker in. Wat op de gezamenlijke rekening staat is voor gezamenlijke dingen, wat op mijn prive rekening staat is voor mijn eigen rekening.quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:34 schreef Tha_Duck het volgende:
karr-1: Die gezamenlijke lijst is toch alleen een momentopname? Alles wat daarna van de gezamelijke tegoeden betaald wordt is aantoonbaar van beiden en gaat naar de ander, alles wat van de prive rekeningen betaald wordt blijft privé lijkt me omdat het niet aantoonbaar is?
Mij maakt het verder niet veel uit, tis puur voor het huis en pensioen gedaan voor me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |