Ik lees nergens wat je verwacht van vrienden, of ben ik scheel?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:50 schreef Nautilus_ het volgende:
Is die houding begrijpelijk, of verwacht ik gewoon te veel van mijn vrienden?
Je verwacht teveel van je vrienden. Als je je medemens saai vind dan schiet je zelf te kort, aan jou om het contact interessanter te maken. Telkens nieuwe vrienden opzoeken is niet goed voor jezelf (je bouwt immers geen langdurige relaties met anderen op, contacten blijven dan oppervlakkig) en ook niet voor de ander; het contact laten verdwijnen betekend toch een afwijzing.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:50 schreef Nautilus_ het volgende:
Is die houding begrijpelijk, of verwacht ik gewoon te veel van mijn vrienden?
Nee, dat zou wel erg egoïstisch zijn. Ik vind het vervelend wanneer ontmoetingen door een soort gemakzucht beheerst worden alsof het een gebeurtenis is die afgevinkt moet worden van een lijstje. Jij zult misschien juist aan de vertrouwdheid met de gedragingen van een persoon hechten, maar bij mij veroorzaken ze juist verwijdering. Misschien zie ik sommige vrienden ook te vaak, hoor. Dan is het onrechtvaardig om te verwachten dat ze je nog iets leuks te bieden hebben.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:00 schreef Heathen. het volgende:
Jij vind dus dat vrienden jou vooral moeten entertainen?
Dat veroorzaakt bij mij dus verveling. Ik sluit graag vriendschappen met mensen die eigenschappen bezitten die ik zelf niet bezit en ik heb liever dat ze die eigenschappen behouden dan dat ze naar interesses zoeken die ze met mij gemeen hebben. Vaak overkomt het me dat mensen zich van me verwijderen doordat ze dingen doen waarmee ze mij denken te kunnen plezieren.quote:Het zijn juist vrienden omdat je alles van elkaar weet en weet wat je aan elkaar hebt in mooie en moeilijke tijden.
Maar als je ze niet interessant (meer) vindt, kom je ook niet verder dan dat.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:47 schreef Koewam het volgende:
Raar topic. Vrienden zijn er niet alleen om interessant te wezen...
Tuurlijk, gebeurt weleens. Maar vind het raar dat dit bij elke vriend gebeurt en TS hier ook specifiek op selecteert en afkeurt. Misschien wil de TS geen moeite doen, stelt TS verkeerde prioriteiten of ziet TS de interessante dingen gewoon niet.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:50 schreef Lakai het volgende:
[..]
Maar als je ze niet interessant (meer) vindt, kom je ook niet verder dan dat.
Ik vind het ook raar hoor.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:56 schreef Koewam het volgende:
[..]
Tuurlijk, gebeurt weleens. Maar vind het raar dat dit bij elke vriend gebeurt en TS hier ook specifiek op selecteert en afkeurt. Misschien wil de TS geen moeite doen, stelt TS verkeerde prioriteiten of ziet TS de interessante dingen gewoon niet.
Precies je moet een beetje moeite doen om vriendschappen te onderhouden. Ja of je zoekt perfecte vrienden en wijst verder iedereen af, grote kans dat je dan alleen komt te zitten.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:56 schreef Koewam het volgende:
[..]
Tuurlijk, gebeurt weleens. Maar vind het raar dat dit bij elke vriend gebeurt en TS hier ook specifiek op selecteert en afkeurt. Misschien wil de TS geen moeite doen, stelt TS verkeerde prioriteiten of ziet TS de interessante dingen gewoon niet.
Precies. Mensen (niet allemaal) ontwikkelen zich door de jaren heen. Dat kan trouwens ook betekenen dat je uit elkaar groeit.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:06 schreef Heathen. het volgende:
De vrienden van nu zijn totaal anders dan de vrienden dan vijf jaar geleden (tenminste als je vrienden hebt die leren van hun fouten), het is langzaam proces maar dat proces is er zeker. En als er een dag komt dat je elkaar even niks te zeggen hebt, die dagen zijn er ook gewoon, dan is het goed omdat je elkaar kent.
En misschien ken je jezelf niet goed.
Nee, ik verlies minder snel de interesse in vriendinnen dan in vrienden. Ik weet niet of dat, omgekeerd, ook voor vrouwen geldt, maar ik merk dat ik via een vriendin juist dingen in mijn eigen karakter ontdek. Wat er aan sensitiviteit in me is, bijvoorbeeld. Dat heeft overigens niets met sentimentaliteit te maken, hoor, maar daardoor blijft zo'n relatie wel onderhoudend.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:10 schreef XDo het volgende:
In misschien iets mindere mate, herkenbaar!
TS heb je dat ook bij het andere geslacht? Ik juist voornamelijk.
Eigenlijk is TS een vriendensletje. Zogezegd rondneuken, snel verveeld en vlot zijn met weer inruilen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:11 schreef loop het volgende:
[..]
Je verwacht teveel van je vrienden. Als je je medemens saai vind dan schiet je zelf te kort, aan jou om het contact interessanter te maken. Telkens nieuwe vrienden opzoeken is niet goed voor jezelf (je bouwt immers geen langdurige relaties met anderen op, contacten blijven dan oppervlakkig) en ook niet voor de ander; het contact laten verdwijnen betekend toch een afwijzing.
Wat een hilarisch frutselwerkje.quote:Op woensdag 8 juli 2009 00:48 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Eigenlijk is TS een vriendensletje. Zogezegd rondneuken, snel verveeld en vlot zijn met weer inruilen.
De contacten blijven oppervlakkig, maar waarom? TS, vertel eens wat de types die mogelijkerwijs tot jouw vriendenkring kunnen behoren met elkaar gemeen hebben? Als ik mag gokken zou ik zeggen dat het allemaal mensen zijn die wat 'lager' op de ladder staan qua leeftijd, werk/studie, levensfase etc.
Ja dat krijg je.quote:
Het was een leuke pogingquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |