Mja, het is zo dat de nieuwere Amba's echt stukken beter zijn dan die dingen uit 2004 die bijvoorbeeld in Groningen rijden.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:17 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En VDL levert geen gelede bussen en een Amba is lawaaiger dan een Citaro en volgens mijn pa rijden de Berkhofjes ook niet echt lekker.
Huh? Welke dominantie?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:52 schreef Ofyles2 het volgende:
VDL ziet zijn dominantie in de Benelux
Ook een manier om gratis reclame te maken.quote:afnemen en zoekt maar een slachtoffer uit om op af te reageren.
Waarschijnlijk is Nederland daar iets te klein voor en in het Midden Oosten malen ze er niet om.quote:Feit is wel dat andere fabrikanten veel verder zijn opgeschoten wat betreft alternatieve technieken, VDL levert strikt alleen dieselbussen.
Niet meer.quote:
Ik vond de Citaro standaard die laatst op 350 reed anders ook maar een lawaaibak.quote:en een Amba is lawaaiger dan een Citaro
Wat zijn nou weer, Berkhofjes.quote:en volgens mijn pa rijden de Berkhofjes ook niet echt lekker.
Wacht, ander punt.quote:
De Ambassador was aanvankelijk ook snel ontworpen om zo snel mogelijk in grote aantallen verkocht te worden.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, het is zo dat de nieuwere Amba's echt stukken beter zijn dan die dingen uit 2004 die bijvoorbeeld in Groningen rijden.
Ik heb een tijdje terug in een Citaro van Van Oeveren gezeten en die was heul stil. Stiller dan de Amba van Veolia.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:31 schreef BeefRWijker het volgende:
Ik vond de Citaro standaard die laatst op 350 reed anders ook maar een lawaaibak.
Ik bedoelde VDL.quote:[..]
Wat zijn nou weer, Berkhofjes.
Zijn dat niet van die Low Entries?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje terug in een Citaro van Van Oeveren gezeten en die was heul stil.
Nog onduidelijker.quote:Stiller dan de Amba van Veolia.
[..]
Ik bedoelde VDL.
De bussen tak van VDL.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Eigenlijk VDL Bus & Coach,
De Berkhof OV tak in ieder geval wel.quote:het conglomeraat dat verschijnselen begint te tonen van een farce.
Nou, laten we dan inderdaad maar op zoek gaan naar fabrikanten die de beste protectie bieden, nu weer in het nieuws:quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wacht, ander punt.
Misschien wil VDL naar een Belgisch systeem waarbij de vervoerders verplicht worden tot het kopen van bussen bij binnenlandse fabrikanten?
Dat neigt naar protectie.
quote:Limburgse buschauffeur ziekenhuis in geslagen
(Novum) - In Heerlen is vrijdagavond een buschauffeur mishandeld door een passagier. Hij raakte zo ernstig gewond, dat hij met een ambulance naar een ziekenhuis is vervoerd. Kort na het incident is een verdachte opgepakt. Busmaatschappij Veolia heeft een andere chauffeur gestuurd. Dat meldt een woordvoerder van de Limburgse politie.
Het incident gebeurde rond 18.15 uur in de Akerstraat bij het Grotiuscollege. Binnen tien minuten na de melding hield de politie de verdachte aan in de nabijgelegen Benzenraderweg. Hij zit in de cel, zijn identiteit is nog niet bekendgemaakt, evenmin als die van de buschauffeur.
De aanleiding voor de kloppartij is volgens de woordvoerder nog onduidelijk. Volgens de regionale zender L1 stopte de chauffeur niet bij een halte waar mensen stonden te wachten, waarna hij klappen kreeg. De buschauffeur zou bewusteloos buiten de bus hebben gelegen met een ernstige hoofdwond. De omroep meldt ook dat diverse passagiers zijn geslagen en geduwd.
Lekker luxe, een Qliner op een gewone lijndienst.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Mercedes-Benz Integro
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Lauwersoog
Datum: 11 juli 2008
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Trip langs de Groninger Waddenkust; Q-liner 163 naar Groningen
Ongeduldige bussjoofquote:Op zaterdag 11 juli 2009 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Zei iemand hier Arriva?
http://www.casfiles.net/arriva/phpbb3/viewtopic.php?f=1&t=1153
Is het helemaal verdwenen? Wat ik er van weet is dat de streekchauffeurs alleen op 11 en 15 rondhobbelenquote:Op zondag 12 juli 2009 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is ie al tijden. Het verschil tussen stad en streek is in Groningen verdwenen en de 7814 rijdt daardoor regelmatig op 11/15 samen met vele andere bussen uit de 7800-serie. Af en toe duiken ze ook op lijn 3 of 6 op.
Het is helemaal verdwenen wat bussen betreft. En ja streeksjoofs rijden vaak op 11/15, omdat die officieel een streeklijn is geworden. In de ochtendspits komen door de week enkele bussen van de streek om daarna op de studentenlijnen te gaan rijden. En verder zijn er 's avonds nog enkele slagen op streek voor bussen die op 11/15 hebben gereden. Ik weet niet hoe het precies zit nu.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:49 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Is het helemaal verdwenen? Wat ik er van weet is dat de streekchauffeurs alleen op 11 en 15 rondhobbelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |