abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker woensdag 8 juli 2009 @ 15:49:59 #26
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_70782099
Alliances waren idd geen fijne bussen als het buiten warm was
Tevens -purist.
pi_70784752
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:22 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Is volgens mij idd een Alliance, aan het 'petje' te zien...
Als je aan die postzegel al iets kan zien dan toch overduidelijk geen Alliance.
Het zwart van die film loopt duidelijk om de hoek zoals bij de MAN films.
Verder is de voorkant helemaal zo plat als een dubbeltje en zitten de koplampen te hoog.

Vanwege de missende airco lijkt 't niet een Lion's City A78 te zijn maar de Caetano VIA bus lijkt als 2 druppels water en is nog net iets platter van voren dan de Lion's City.

[ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 08-07-2009 17:08:22 ]
Beef R. Wijker
pi_70784950
Op busfoto.nl heeft Etienne Tas bij 4 Fryskers het volgende kommentaar toegevoegd: Opgelegd

Volgens Maurits 'busfotoman' Vink staan ze in Nieuwegein.

[ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 09-07-2009 17:06:46 ]
Beef R. Wijker
pi_70785500
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:49 schreef NoBody122 het volgende:
Alliances waren idd geen fijne bussen als het buiten warm was
Met de kachel aan niet nee Maar dat geld voor meer bussen hè.
En bij veel bussen met een airco staat de airco op verwarmen of gewoon ventileren.

De Shuttle bus Interliners van NZH waren ideaal.
Die hadden geforceerde ventilatie waaronder je met gemak je haar kon drogen.
Sommige MB230 Alliances van Veonn waren ook niet slecht maar bij de meeste waren de filters
dicht gelopen door gebrek aan onderhoud. Daardoor hadden ze te weinig druk om effectief te zijn.

De meeste airco's zijn de extra herrie die ze maken niet waard.
Beef R. Wijker
pi_70788674





OViB/dezeweek
Beef R. Wijker
pi_70788765
Stel he, ik heb een Den Oudsten, en er gaat wat kapot. Waar koop ik dan mijn reserveonderdelen? Oftewel, waar is de inboedel (en tekeningen e.d.) van Den Oudsten naar toe gegaan nadat ze op de fles gingen?
pi_70788797
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:02 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Als je aan die postzegel al iets kan zien dan toch overduidelijk geen Alliance.
Het zwart van die film loopt duidelijk om de hoek zoals bij de MAN films.
Verder is de voorkant helemaal zo plat als een dubbeltje en zitten de koplampen te hoog.

Vanwege de missende airco lijkt 't niet een Lion's City A78 te zijn maar de Caetano VIA bus lijkt als 2 druppels water en is nog net iets platter van voren dan de Lion's City.
Tsja, die foto is zo onduidelijk. Ik heb gister al het net afgestruind, maar kon niets vinden. Nu zijn er iets meer sites, maar nog is niet te zien welk type bus het was.

Zie ook:

http://www.wieringernieuws.nl/nieuws/5511/Bus_in_de_brand.html
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:57:52 #33
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70790273
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Stel he, ik heb een Den Oudsten, en er gaat wat kapot. Waar koop ik dan mijn reserveonderdelen? Oftewel, waar is de inboedel (en tekeningen e.d.) van Den Oudsten naar toe gegaan nadat ze op de fles gingen?
TSN
pi_70790339
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:57 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

TSN
Ah, tuurlijk, dat ik daar zelf niet op gekomen was Dank je!
pi_70794146
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Stel he, ik heb een Den Oudsten, en er gaat wat kapot. Waar koop ik dan mijn reserveonderdelen? Oftewel, waar is de inboedel (en tekeningen e.d.) van Den Oudsten naar toe gegaan nadat ze op de fles gingen?
Ga je auto crossen?
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:14 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Tsja, die foto is zo onduidelijk. Ik heb gister al het net afgestruind, maar kon niets vinden.
Belachelijk eigenlijk, dat er alleen maar heel slechte plaatjes en nog veel slechtere zijn gemaakt.
Waar waren alle 112 fotografen. Dat eerste postzegeltje is nog steeds het meest gedetailleerde.
quote:
Nu zijn er iets meer sites, maar nog is niet te zien welk type bus het was.
Grrr.

[ Bericht 20% gewijzigd door BeefRWijker op 08-07-2009 23:00:50 ]
Beef R. Wijker
pi_70796602
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:48 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Waar ga je naar toe voor je Lada?
De lokale Lada dealer en KAP (Korean Auto Parts, die hebben het Lada magazijn in het verleden overgenomen van Gremi, de toenmalige importeur) Maar Den Oudsten word niet meer nieuw verkocht En de vergelijking met mijn vorge auto, de Rover, gaat ook niet op, ook al is dat merk ter ziele, want de Rover dealers zijn nog wel gewoon actief....
pi_70797075
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:46 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De lokale Lada dealer en KAP (Korean Auto Parts, die hebben het Lada magazijn in het verleden overgenomen van Gremi, de toenmalige importeur) Maar Den Oudsten word niet meer nieuw verkocht En de vergelijking met mijn vorge auto, de Rover, gaat ook niet op, ook al is dat merk ter ziele, want de Rover dealers zijn nog wel gewoon actief....
Meestal, als onderdelen niet meer nieuw te krijgen zijn (of domweg te duur) ga je naar de sloper
Beef R. Wijker
pi_70797136
Tsja, en de grootverbruikers hebben genoeg op de plank liggen, inclusief plukbussen natuurlijk. Maar de tekeningen en dergelijke zullen niet naar de sloop gegaan zijn toch? Of is ook in WOerden het archief in vlammen op gegaan?
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:01:30 #39
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70797161
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Tsja, en de grootverbruikers hebben genoeg op de plank liggen, inclusief plukbussen natuurlijk. Maar de tekeningen en dergelijke zullen niet naar de sloop gegaan zijn toch? Of is ook in WOerden het archief in vlammen op gegaan?
Dat laatste is sterk onwaarschijnlijk.
pi_70797483
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Tsja, en de grootverbruikers hebben genoeg op de plank liggen, inclusief plukbussen natuurlijk.
quote:
Maar de tekeningen en dergelijke zullen niet naar de sloop gegaan zijn toch? Of is ook in WOerden het archief in vlammen op gegaan?
Ik neem aan dat je de onderhoudsdocumentatie bedoelt ( en dat je geen bussenbouwer wilt gaan worden).
Die zou er bij moeten zitten.
Beef R. Wijker
  Spellchecker woensdag 8 juli 2009 @ 23:13:48 #41
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_70797605
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:22 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Met de kachel aan niet nee Maar dat geld voor meer bussen hè.
Uiteraard had ik de verwarming destijds niet aan staan, duh.
quote:
En bij veel bussen met een airco staat de airco op verwarmen of gewoon ventileren.
En ook al is dat niet zo, dan maakt het vaak helaas nog geen zak uit
quote:
De Shuttle bus Interliners van NZH waren ideaal.
Die hadden geforceerde ventilatie waaronder je met gemak je haar kon drogen.
Sommige MB230 Alliances van Veonn waren ook niet slecht maar bij de meeste waren de filters
dicht gelopen door gebrek aan onderhoud. Daardoor hadden ze te weinig druk om effectief te zijn.

De meeste airco's zijn de extra herrie die ze maken niet waard.
Dat gaat helaas ook op voor de oude 17xx en 82xx Amba's in Frieslân.. Ben er nog geen één tegengekomen waarin de airco goed werkt

Bij de meeste Amba's, die in Utrecht bij Cxx rondrijden, werkt het wel goed
Tevens -purist.
pi_70797646
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:10 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]


[..]

Ik neem aan dat je de onderhoudsdocumentatie bedoeld ( en dat je geen bussenbouwer wilt gaan worden).
Die zou er bij moeten zitten.
Nee, de oorspronkelijke bouwtekeningen bedoel ik. Zijn die naar TSN gegaan? Heeft VDL die gekocht? Zijn ze versnipperd? Hebben de tekenaars ze vlak voor het faillisement onder de arm naar buiten gesmokkeld? Hangen die bij een verzamelaar aan de muur? Verstoffen ze in een archief van een dubieuze busliefhebbersstichting?
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:24:24 #43
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70797961
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:14 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee, de oorspronkelijke bouwtekeningen bedoel ik. Zijn die naar TSN gegaan? Heeft VDL die gekocht? Zijn ze versnipperd? Hebben de tekenaars ze vlak voor het faillisement onder de arm naar buiten gesmokkeld? Hangen die bij een verzamelaar aan de muur? Verstoffen ze in een archief van een dubieuze busliefhebbersstichting?
VDL heeft iig wel een Alliance B95 in hun beheer hersteld.
pi_70798437
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:13 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Uiteraard had ik de verwarming destijds niet aan staan, duh.

Alsof je daar als passagier ook maar enige controle over hebt, hè.
quote:
[..]

En ook al is dat niet zo, dan maakt het vaak helaas nog geen zak uit
Inderdaad is er vaak weinig verschil tussen gewoon stuk en user error.
Het komt voor dat de airco een eigen leven gaat leiden als ie zich niet uit laat schakelen en ook niet in temperatuur laat regelen. Soms is er dan nog iets te redden door de blowers op maximaal te zetten.
quote:
[..]

Dat gaat helaas ook op voor de oude 17xx en 82xx Amba's in Frieslân.. Ben er nog geen één tegengekomen waarin de airco goed werkt
Die hebben dan ook geen passagiers airco, enkel een chauffeurs airco.
quote:
Bij de meeste Amba's, die in Utrecht bij Cxx rondrijden, werkt het wel goed
Ben je daar ook al chauffeur?
Beef R. Wijker
pi_70798585
In Nijmegen rijden er wat Hermes amba's rond met airco (17xx-18xx series), net zo erg als een VIRM af en toe. Leuke ritjes zijn dat, eerst in een aftandse Wright, dan een snikhete Alliance en ten slotte een onderkoelde Amba
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:43:01 #46
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70798626
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:38 schreef BeefRWijker het volgende:
Die hebben dan ook geen passagiers airco, enkel een chauffeurs airco.
Bedrijven die op de passagiersairco durven te besparen, terwijl een oudere bussenserie al voorzien is van zo'n installatie (of een nieuwe serie bestellen met opnieuw passagiersairco) zijn echt centenneukers.

Uitzondering op de regel is een selecte groep 42xx-Ambassadoren vanwege een tunnel met een geringe doorrijhoogte.
pi_70800565
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:43 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Bedrijven die op de passagiersairco durven te besparen, terwijl een oudere bussenserie al voorzien is van zo'n installatie
quote:
(of een nieuwe serie bestellen met opnieuw passagiersairco) zijn echt centenneukers.
Uhm, zou je dat 's toe willen lichten want dat maakt weinig 'zin', zo na die eerste zinsnede.
quote:
Uitzondering op de regel is een selecte groep 42xx-Ambassadoren vanwege een tunnel met een geringe doorrijhoogte.
Beef R. Wijker
  donderdag 9 juli 2009 @ 00:59:20 #48
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70800716
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 00:53 schreef BeefRWijker het volgende:

Uhm, zou je dat 's toe willen lichten want dat maakt weinig 'zin', zo na die eerste zinsnede.
Een vervoersmaatschappij uit Bonn kocht tussen 2003 en 2006 geen bussen meer met een airco-installatie, terwijl de voertuigen voor en na die periode wel voorzien waren.

En als dat bedrijf bezuinigingen aanvoert voor deze kwestie, dan voel je je wel bekocht.
  Spellchecker donderdag 9 juli 2009 @ 01:49:16 #49
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_70801481
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:38 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Alsof je daar als passagier ook maar enige controle over hebt, hè.
Ik zit in dit verhaal dan ook niet in de passagiersrol.
quote:
[..]

Inderdaad is er vaak weinig verschil tussen gewoon stuk en user error.
Het komt voor dat de airco een eigen leven gaat leiden als ie zich niet uit laat schakelen en ook niet in temperatuur laat regelen. Soms is er dan nog iets te redden door de blowers op maximaal te zetten.
En deze op je hoofd te richten, als chauffeur. Als je mazzel hebt komt er wat van de door de blower gegenereerde wind aan......
quote:
[..]

Die hebben dan ook geen passagiers airco, enkel een chauffeurs airco.
Maar voor de chauffeur werken die dus ook nauwelijks
quote:
[..]

Ben je daar ook al chauffeur?
Nee, maar die werken voor de passagiers vaak al goed, dus ik neem aan dat het in de chauffeursruimte ook wel lekker koel zal zijn dan
Tevens -purist.
pi_70801999
Volgens busfotoman Maurits is de uitgebrande bus op de afsluitdijk een Berkhof Scout, gebouwd op A66 chassis met een MAN front.


Het zou gaan om de 6414

[ Bericht 25% gewijzigd door BeefRWijker op 09-07-2009 03:30:23 ]
Beef R. Wijker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')