Als je aan die postzegel al iets kan zien dan toch overduidelijk geen Alliance.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:22 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Is volgens mij idd een Alliance, aan het 'petje' te zien...
Met de kachel aan niet neequote:Op woensdag 8 juli 2009 15:49 schreef NoBody122 het volgende:
Alliances waren idd geen fijne bussen als het buiten warm was![]()
Tsja, die foto is zo onduidelijk. Ik heb gister al het net afgestruind, maar kon niets vinden. Nu zijn er iets meer sites, maar nog is niet te zien welk type bus het was.quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:02 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Als je aan die postzegel al iets kan zien dan toch overduidelijk geen Alliance.
Het zwart van die film loopt duidelijk om de hoek zoals bij de MAN films.
Verder is de voorkant helemaal zo plat als een dubbeltje en zitten de koplampen te hoog.
Vanwege de missende airco lijkt 't niet een Lion's City A78 te zijn maar de Caetano VIA bus lijkt als 2 druppels water en is nog net iets platter van voren dan de Lion's City.
TSNquote:Op woensdag 8 juli 2009 19:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Stel he, ik heb een Den Oudsten, en er gaat wat kapot. Waar koop ik dan mijn reserveonderdelen?Oftewel, waar is de inboedel (en tekeningen e.d.) van Den Oudsten naar toe gegaan nadat ze op de fles gingen?
Ga je auto crossen?quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Stel he, ik heb een Den Oudsten, en er gaat wat kapot. Waar koop ik dan mijn reserveonderdelen?Oftewel, waar is de inboedel (en tekeningen e.d.) van Den Oudsten naar toe gegaan nadat ze op de fles gingen?
Belachelijk eigenlijk, dat er alleen maar heel slechte plaatjes en nog veel slechtere zijn gemaakt.quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:14 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Tsja, die foto is zo onduidelijk. Ik heb gister al het net afgestruind, maar kon niets vinden.
Grrr.quote:Nu zijn er iets meer sites, maar nog is niet te zien welk type bus het was.
De lokale Lada dealer en KAP (Korean Auto Parts, die hebben het Lada magazijn in het verleden overgenomen van Gremi, de toenmalige importeur)quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:48 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Waar ga je naar toe voor je Lada?
Meestal, als onderdelen niet meer nieuw te krijgen zijn (of domweg te duur) ga je naar de sloperquote:Op woensdag 8 juli 2009 22:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De lokale Lada dealer en KAP (Korean Auto Parts, die hebben het Lada magazijn in het verleden overgenomen van Gremi, de toenmalige importeur)Maar Den Oudsten word niet meer nieuw verkocht
En de vergelijking met mijn vorge auto, de Rover, gaat ook niet op, ook al is dat merk ter ziele, want de Rover dealers zijn nog wel gewoon actief....
Dat laatste is sterk onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Tsja, en de grootverbruikers hebben genoeg op de plank liggen, inclusief plukbussen natuurlijk. Maar de tekeningen en dergelijke zullen niet naar de sloop gegaan zijn toch? Of is ook in WOerden het archief in vlammen op gegaan?
quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Tsja, en de grootverbruikers hebben genoeg op de plank liggen, inclusief plukbussen natuurlijk.
Ik neem aan dat je de onderhoudsdocumentatie bedoelt ( en dat je geen bussenbouwer wilt gaan worden).quote:Maar de tekeningen en dergelijke zullen niet naar de sloop gegaan zijn toch? Of is ook in WOerden het archief in vlammen op gegaan?
Uiteraard had ik de verwarming destijds niet aan staan, duh.quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:22 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Met de kachel aan niet neeMaar dat geld voor meer bussen hè.
En ook al is dat niet zo, dan maakt het vaak helaas nog geen zak uitquote:En bij veel bussen met een airco staat de airco op verwarmen of gewoon ventileren.
Dat gaat helaas ook op voor de oude 17xx en 82xx Amba's in Frieslân.. Ben er nog geen één tegengekomen waarin de airco goed werktquote:De Shuttle bus Interliners van NZH waren ideaal.
Die hadden geforceerde ventilatie waaronder je met gemak je haar kon drogen.
Sommige MB230 Alliances van Veonn waren ook niet slecht maar bij de meeste waren de filters
dicht gelopen door gebrek aan onderhoud. Daardoor hadden ze te weinig druk om effectief te zijn.
De meeste airco's zijn de extra herrie die ze maken niet waard.
Nee, de oorspronkelijke bouwtekeningen bedoel ik.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:10 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Ik neem aan dat je de onderhoudsdocumentatie bedoeld ( en dat je geen bussenbouwer wilt gaan worden).
Die zou er bij moeten zitten.
VDL heeft iig wel een Alliance B95 in hun beheer hersteld.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, de oorspronkelijke bouwtekeningen bedoel ik.Zijn die naar TSN gegaan? Heeft VDL die gekocht? Zijn ze versnipperd? Hebben de tekenaars ze vlak voor het faillisement onder de arm naar buiten gesmokkeld? Hangen die bij een verzamelaar aan de muur? Verstoffen ze in een archief van een dubieuze busliefhebbersstichting?
Alsof je daar als passagier ook maar enige controle over hebt, hè.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Uiteraard had ik de verwarming destijds niet aan staan, duh.
Inderdaad is er vaak weinig verschil tussen gewoon stuk en user error.quote:[..]
En ook al is dat niet zo, dan maakt het vaak helaas nog geen zak uit![]()
Die hebben dan ook geen passagiers airco, enkel een chauffeurs airco.quote:[..]
Dat gaat helaas ook op voor de oude 17xx en 82xx Amba's in Frieslân.. Ben er nog geen één tegengekomen waarin de airco goed werkt![]()
Ben je daar ook al chauffeur?quote:Bij de meeste Amba's, die in Utrecht bij Cxx rondrijden, werkt het wel goed![]()
Bedrijven die op de passagiersairco durven te besparen, terwijl een oudere bussenserie al voorzien is van zo'n installatie (of een nieuwe serie bestellen met opnieuw passagiersairco) zijn echt centenneukers.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:38 schreef BeefRWijker het volgende:
Die hebben dan ook geen passagiers airco, enkel een chauffeurs airco.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bedrijven die op de passagiersairco durven te besparen, terwijl een oudere bussenserie al voorzien is van zo'n installatie
Uhm, zou je dat 's toe willen lichten want dat maakt weinig 'zin', zo na die eerste zinsnede.quote:(of een nieuwe serie bestellen met opnieuw passagiersairco) zijn echt centenneukers.
quote:Uitzondering op de regel is een selecte groep 42xx-Ambassadoren vanwege een tunnel met een geringe doorrijhoogte.
Een vervoersmaatschappij uit Bonn kocht tussen 2003 en 2006 geen bussen meer met een airco-installatie, terwijl de voertuigen voor en na die periode wel voorzien waren.quote:Op donderdag 9 juli 2009 00:53 schreef BeefRWijker het volgende:
Uhm, zou je dat 's toe willen lichten want dat maakt weinig 'zin', zo na die eerste zinsnede.
Ik zit in dit verhaal dan ook niet in de passagiersrol.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:38 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Alsof je daar als passagier ook maar enige controle over hebt, hè.
En deze op je hoofd te richten, als chauffeur. Als je mazzel hebt komt er wat van de door de blower gegenereerde wind aan......quote:[..]
Inderdaad is er vaak weinig verschil tussen gewoon stuk en user error.
Het komt voor dat de airco een eigen leven gaat leiden als ie zich niet uit laat schakelen en ook niet in temperatuur laat regelen. Soms is er dan nog iets te redden door de blowers op maximaal te zetten.
Maar voor de chauffeur werken die dus ook nauwelijksquote:[..]
Die hebben dan ook geen passagiers airco, enkel een chauffeurs airco.
Nee, maar die werken voor de passagiers vaak al goed, dus ik neem aan dat het in de chauffeursruimte ook wel lekker koel zal zijn danquote:[..]
Ben je daar ook al chauffeur?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |