krans, bloemstuk?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:18 schreef beelz het volgende:
Hmm nu ik erover nadenk is volgens mij graftak niet het goede woord... hoe heet zoiets eigenlijk?
Rouwstuk?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:18 schreef beelz het volgende:
Hmm nu ik erover nadenk is volgens mij graftak niet het goede woord... hoe heet zoiets eigenlijk?
En/Of aan jouw steun.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:20 schreef Snakey het volgende:
Ik zou hem bellen en je medeleven betuigen.
Iets voor hem kopen ofzo zou ik zeker niet doen. Dat wordt al snel een herinnering aan zijn moeders dood.
Ik vind het een superidee dat je 'm afleiding wilt bezorgen. Maar ik zou er voorlopig even mee wachten... Over een tijdje als alle aandacht rondom het overlijden en de begrafenis voorbij is, dan zal hij jou als vriend hard nodig hebben. Neem dan de tijd voor hem om keer op keer zijn verhaal aan te horen, mocht hij erover willen praten. Of neem hem dan lekker mee ergens heen voor de afleiding...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:27 schreef emss het volgende:
Ik heb hem al gebeld etc. Maar hij is nogal alleen. Zijn vader is een aantal jaar geleden overleden. En hij is zelf heel erg van 'life goes on'. Maar hij wil ook heel graag wat afleiding.. Dus misschien 2 kaartjes voor iets actiefs (parachutesprong ofzo) zodat hij heel even wat afleiding heeft? Of is dat weer overdreven? Anders misschien toch maar een stoere knuffelbeer.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:16 schreef emss het volgende:
De moeder van een goede vriend van mij is net overleden aan borstkanker. Hij zit op het moment in Portugal bij z'n familie. Ik heb hem ook al een tijd niet gezien, maar ik wil wel graag iets naar hem op sturen. Als het een meisje was geweest had ik een grote knuffelbeer gestuurd, maar dit is een 25-jarige (jonge) man. Hij is een typische Portugese macho-man, altijd netjes gekleed, goed verzorgd, houdt van gadgets en computers. Iemand ideeen?
Die indruk heb ik ook. Uit de OP:quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:59 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Niet om lullig te zijn verder, maar je lijkt zelf wat te hinten naar kleding of een leuk hebbedingetje. Dat lijkt me wat vreemd.
Zoek je iets voor vaderdag ofzo? Vanwaar de interesses van deze man?quote:Hij is een typische Portugese macho-man, altijd netjes gekleed, goed verzorgd, houdt van gadgets en computers.
Dat dus. Bel 'm op, stuur een rouwkaart, geef 'm een knuffel als 'ie weer terug is. Dat is echt veel belangrijker dan "cadeautjes"quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:11 schreef Sjeen het volgende:
jeetje zeg... hij zoekt een manier om zijn vriend het idee te geven dat hij er voor hem is.
In zo'n situatie maakt het echt geen flikker uit wat iemand doet, alsie maar iets doet. Dus niet er min of meer aan voorbij gaan...
Uhm TS is een vrouwquote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:11 schreef Sjeen het volgende:
jeetje zeg... hij zoekt een manier om zijn vriend het idee te geven dat hij er voor hem is.
In zo'n situatie maakt het echt geen flikker uit wat iemand doet, alsie maar iets doet. Dus niet er min of meer aan voorbij gaan...
Detailsquote:
Nee, ok... Maar de strekking bliijftquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:42 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Niet geheel onbelangrijk in de context van de posts waar jij je reactie op baseerde
quote:
Dat kan ook, maar dan wel zelf samengesteld met mooie nummers.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:50 schreef Revolverheld het volgende:
Met muziek kun je je medeleven ook tot uitdrukking brengen.
Mooi is relatief, daarom valt muziek ook al af. Geef gewoon een fles drank, mooie manier om je verlies te verwerken.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:55 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat kan ook, maar dan wel zelf samengesteld met mooie nummers.
Ja, nee...dat is handigquote:Op woensdag 8 juli 2009 14:09 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Mooi is relatief, daarom valt muziek ook al af. Geef gewoon een fles drank, mooie manier om je verlies te verwerken.
Inderdaad, gewoon laten weten dat je er bent. Niet denken dat je iets belangrijks moet zeggen, gewoon luisteren en praten is belangrijk genoeg. En je moet erom denken dat het ritme anders is. De omgeving van een nabestaande heeft er 2 weken alle aandacht voor, en 3 maanden een beetje. Maar vraag er over een half jaar eens naar, en over een jaar. Voor een nabestaande zijn de termijnen veel langer dan de aandachtsspanne van de omgeving, dáár ben je dan ook goede vrienden voor.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:45 schreef Sjeen het volgende:
Nee, ok... Maar de strekking bliijftZelf bellen, zelf vragen hoe het gaat, er niet krampachtig om heen kletsen. En vooral over een tijdje ook aandacht blijven besteden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |