abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70751083
De moeder van een goede vriend van mij is net overleden aan borstkanker. Hij zit op het moment in Portugal bij z'n familie. Ik heb hem ook al een tijd niet gezien, maar ik wil wel graag iets naar hem op sturen. Als het een meisje was geweest had ik een grote knuffelbeer gestuurd, maar dit is een 25-jarige (jonge) man. Hij is een typische Portugese macho-man, altijd netjes gekleed, goed verzorgd, houdt van gadgets en computers. Iemand ideeen?
pi_70751149
Ja, als je niets weet kun je net zo goed niets sturen. Je medeleven en steun is vaak al genoeg hoor.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:18:03 #3
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_70751158
Niets, ga naar de begrafenis en laat daar een mooie graftak bezorgen.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:18:38 #4
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_70751176
Hmm nu ik erover nadenk is volgens mij graftak niet het goede woord... hoe heet zoiets eigenlijk?
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_70751205
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:18 schreef beelz het volgende:
Hmm nu ik erover nadenk is volgens mij graftak niet het goede woord... hoe heet zoiets eigenlijk?
krans, bloemstuk?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_70751238
quote:
Rouwstuk?
pi_70751265
Ik zou nog eerder een teddybeer dan dan iets wat 'past' bij zijn macho-reputatie.
Ik doe niet meer aan een signature
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:20:56 #8
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_70751268
Ik zou hem bellen en je medeleven betuigen.

Iets voor hem kopen ofzo zou ik zeker niet doen. Dat wordt al snel een herinnering aan zijn moeders dood.
pi_70751303
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:20 schreef Snakey het volgende:
Ik zou hem bellen en je medeleven betuigen.

Iets voor hem kopen ofzo zou ik zeker niet doen. Dat wordt al snel een herinnering aan zijn moeders dood.
En/Of aan jouw steun.
Ik doe niet meer aan een signature
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:23:13 #10
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_70751372
Spullen zijn niet belangrijk, laat weten dat je er bent.
pi_70751532
Ik heb hem al gebeld etc. Maar hij is nogal alleen. Zijn vader is een aantal jaar geleden overleden. En hij is zelf heel erg van 'life goes on'. Maar hij wil ook heel graag wat afleiding.. Dus misschien 2 kaartjes voor iets actiefs (parachutesprong ofzo) zodat hij heel even wat afleiding heeft? Of is dat weer overdreven? Anders misschien toch maar een stoere knuffelbeer.
pi_70751859
Of voel je jezelf beter als je iets voor 'm koopt? Vraag gewoon wat je voor m kan doen...
pi_70752056
Knuffelbeer kan prima.
pi_70752404
quote:
graftak
!
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:34 schreef Anchor het volgende:
Vraag gewoon wat je voor m kan doen...
Lijkt me idd het beste.
full stops and exclamation marks
  Licht Ontvlambaar dinsdag 7 juli 2009 @ 19:54:00 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70752845
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:27 schreef emss het volgende:
Ik heb hem al gebeld etc. Maar hij is nogal alleen. Zijn vader is een aantal jaar geleden overleden. En hij is zelf heel erg van 'life goes on'. Maar hij wil ook heel graag wat afleiding.. Dus misschien 2 kaartjes voor iets actiefs (parachutesprong ofzo) zodat hij heel even wat afleiding heeft? Of is dat weer overdreven? Anders misschien toch maar een stoere knuffelbeer.
Ik vind het een superidee dat je 'm afleiding wilt bezorgen. Maar ik zou er voorlopig even mee wachten... Over een tijdje als alle aandacht rondom het overlijden en de begrafenis voorbij is, dan zal hij jou als vriend hard nodig hebben. Neem dan de tijd voor hem om keer op keer zijn verhaal aan te horen, mocht hij erover willen praten. Of neem hem dan lekker mee ergens heen voor de afleiding...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_70753006
Ok, inderdaad. Je hebt gelijk. Het is nu nog veel te 'vers'. Bedankt voor de reacties..
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:59:20 #17
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70753141
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:16 schreef emss het volgende:
De moeder van een goede vriend van mij is net overleden aan borstkanker. Hij zit op het moment in Portugal bij z'n familie. Ik heb hem ook al een tijd niet gezien, maar ik wil wel graag iets naar hem op sturen. Als het een meisje was geweest had ik een grote knuffelbeer gestuurd, maar dit is een 25-jarige (jonge) man. Hij is een typische Portugese macho-man, altijd netjes gekleed, goed verzorgd, houdt van gadgets en computers. Iemand ideeen?

Niet om lullig te zijn verder, maar je lijkt zelf wat te hinten naar kleding of een leuk hebbedingetje. Dat lijkt me wat vreemd.

Iets persoonlijks lijkt me eerder geschikt als hart onder de riem. Maar dat zou denk ik mijn voorkeur hebben en ik ben natuurlijk geen typische Portugese macho
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:48:23 #18
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_70755962
Ik snap echt niet waarom je medeleven met een cadeautje wilt tonen.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal onbeholpen, zijn er echt vrouwen blij met een teddybeer n.a.v. een overlijden??
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_70756523
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:59 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Niet om lullig te zijn verder, maar je lijkt zelf wat te hinten naar kleding of een leuk hebbedingetje. Dat lijkt me wat vreemd.
Die indruk heb ik ook. Uit de OP:
quote:
Hij is een typische Portugese macho-man, altijd netjes gekleed, goed verzorgd, houdt van gadgets en computers.
Zoek je iets voor vaderdag ofzo? Vanwaar de interesses van deze man?
Zeker als het een macho is met een life-goes-on houding (naar buiten toe) lijkt het me des te waardevoller als iemand laat blijken dat het niet niks is - en dus niet meegaat in zijn life-goes-on houding door hem een knullig USB-stofzuigertje te geven ofzo.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:01:23 #20
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_70756735
Sinds wanneer worden er geschenken gegeven bij begrafenissen?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 7 juli 2009 @ 21:11:37 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70757324
jeetje zeg... hij zoekt een manier om zijn vriend het idee te geven dat hij er voor hem is.

In zo'n situatie maakt het echt geen flikker uit wat iemand doet, alsie maar iets doet. Dus niet er min of meer aan voorbij gaan...
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 juli 2009 @ 21:28:56 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_70758366
Ik ben oud en wijs geworden en heb geleerd dat het niet uitmaakt wat je stuurt.

Ik slik tegenwoordig tot tien en bel vrienden of vriendinnen op.

Dat wordt het meest gewaardeerd en soms kunnen ze hun verhaal kwijt aan je.

Als je dat niet durft is een kaartje genoeg lijkt me.

'Van een goede vriend' zegt genoeg.

Succes
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:40:10 #23
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_70772749
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:11 schreef Sjeen het volgende:
jeetje zeg... hij zoekt een manier om zijn vriend het idee te geven dat hij er voor hem is.

In zo'n situatie maakt het echt geen flikker uit wat iemand doet, alsie maar iets doet. Dus niet er min of meer aan voorbij gaan...
Dat dus. Bel 'm op, stuur een rouwkaart, geef 'm een knuffel als 'ie weer terug is. Dat is echt veel belangrijker dan "cadeautjes"
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_70772968
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:11 schreef Sjeen het volgende:

Uhm TS is een vrouw
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 juli 2009 @ 13:27:41 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70776361
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:46 schreef heksehiel het volgende:

[..]

Uhm TS is een vrouw
Details
pi_70776945
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Details
Niet geheel onbelangrijk in de context van de posts waar jij je reactie op baseerde
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 juli 2009 @ 13:45:57 #27
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70777087
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:42 schreef heksehiel het volgende:

[..]

Niet geheel onbelangrijk in de context van de posts waar jij je reactie op baseerde
Nee, ok... Maar de strekking bliijft Zelf bellen, zelf vragen hoe het gaat, er niet krampachtig om heen kletsen. En vooral over een tijdje ook aandacht blijven besteden
pi_70777298
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:38 schreef Tja..1986 het volgende:
Knuffelbeer kan prima.

Een knuffelbeer kan helemaal niet prima, dat geef je aan een pasgeboren baby Verder is 't allemaal niet om te lachen wat er is gebeurd, maar je stuurt zo'n gozer toch geen fukcing knuffel? Ik zou eerder denken (als ik al aan iets zou denken, een kaart/telefoontje lijkt me genoeg) aan een boek, en dan een boek voor volwassenen (geen prentenboek van Barbapapa) over een onderwerp dat te maken heeft met het beladen thema dat de dood heet, of je kiest juist een roman die hem wat kan opvrolijken in deze sombere tijden. Met muziek kun je je medeleven ook tot uitdrukking brengen.
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:55:18 #29
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_70777478
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:50 schreef Revolverheld het volgende:
Met muziek kun je je medeleven ook tot uitdrukking brengen.
Dat kan ook, maar dan wel zelf samengesteld met mooie nummers.
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:09:08 #30
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_70778083
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:55 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat kan ook, maar dan wel zelf samengesteld met mooie nummers.
Mooi is relatief, daarom valt muziek ook al af. Geef gewoon een fles drank, mooie manier om je verlies te verwerken.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  woensdag 8 juli 2009 @ 15:47:04 #31
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_70782003
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:09 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Mooi is relatief, daarom valt muziek ook al af. Geef gewoon een fles drank, mooie manier om je verlies te verwerken.
Ja, nee...dat is handig
Het beste blijft een kaart en persoonlijk contact.
pi_70782938
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:45 schreef Sjeen het volgende:
Nee, ok... Maar de strekking bliijft Zelf bellen, zelf vragen hoe het gaat, er niet krampachtig om heen kletsen. En vooral over een tijdje ook aandacht blijven besteden
Inderdaad, gewoon laten weten dat je er bent. Niet denken dat je iets belangrijks moet zeggen, gewoon luisteren en praten is belangrijk genoeg. En je moet erom denken dat het ritme anders is. De omgeving van een nabestaande heeft er 2 weken alle aandacht voor, en 3 maanden een beetje. Maar vraag er over een half jaar eens naar, en over een jaar. Voor een nabestaande zijn de termijnen veel langer dan de aandachtsspanne van de omgeving, dáár ben je dan ook goede vrienden voor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')