abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71875077
Als het gaat over de premie van juni, dan kan pas in juli een betalingsherinnering verstuurd worden.
Bij een betalingsherinnering heb je een maand de tijd om te betalen. De eerste betalingsherinnering mag nooit extra kosten bevatten.
Dan zit je al in augustus dus die incassokosten zijn helemaal niet rechtmatig.
Daarnaast is er ook wel een plafond aan de hoeveelheid incassokosten, 100% van het incassobedrag is sowieso belachelijk.

Kortom...die incassokosten slaan helemaal nergens op en daar moet je je niet druk over maken. Dat je al zoveel moeite er voor doet...schijterd
pi_72057726
Ik heb vandaag een brief ontvangen van Zilveren Kruis. Daarin staat dat ze mijn brief van 7 juli hebben ontvangen, onderzoek hebben gedaan en tot de conclusie zijn gekomen dat ik gelijk had en het een onterechte vordering is. Zij hebben nu het dossier bij Vesting Finance gesloten (zeer ironisch, Vesting Finance zegt dat zij helemaal niks met ZK te maken hebben en zelf besluiten of een dossier dichtgaat of niet ) en ZK betaalt de incassokosten voor me.
Van Vesting Finance heb ik helemaal niks gehoord, buiten die brief dat ik 160 euro moet betalen.

Ik ben nu natuurlijk blij dat dit achter de rug, vind het alleen toch een beetje jammer dat Vesting Finance toch incassokosten krijgt betaald (al is het van ZK en niet van mij)....
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:59:14 #103
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72058126
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:46 schreef ja_niks het volgende:
zeer ironisch, Vesting Finance zegt dat zij helemaal niks met ZK te maken hebben en zelf besluiten of een dossier dichtgaat of niet
Dat zeggen ze omdat de bedoeling is dat zij het hele traject uit handen nemen en wanbetalers niet meer de opdrachtgever lastig vallen.
quote:
Ik ben nu natuurlijk blij dat dit achter de rug, vind het alleen toch een beetje jammer dat Vesting Finance toch incassokosten krijgt betaald (al is het van ZK en niet van mij)....
De opdrachtgever heeft hun voor niets ingehuurd, dat is het probleem van de opdrachtgever
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72058588
Ik gun ze gewoon die kosten niet
En zoals het in de brief staat die ik gekregen heb krijgen ze die wel...
pi_72552033
Ik heb een soortgelijk probleem , alleen ik heb het volledige bedrag 587,40 betaald op 4 september. Nu krijg ik op 8 september (datum op de brief 7 september) een 1e brief van de incasso met het verzoek 587,40 + 150 incassokosten + 5,48 rente te betalen... Het gaat hier om debitel en cannock chase... wat een naam :p

Ben ik juridisch gezien de overige kosten verschuldigd ?
  dinsdag 8 september 2009 @ 15:44:55 #106
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_72552529
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:26 schreef jxbe84 het volgende:
Ik heb een soortgelijk probleem , alleen ik heb het volledige bedrag 587,40 betaald op 4 september. Nu krijg ik op 8 september (datum op de brief 7 september) een 1e brief van de incasso met het verzoek 587,40 + 150 incassokosten + 5,48 rente te betalen... Het gaat hier om debitel en cannock chase... wat een naam :p

Ben ik juridisch gezien de overige kosten verschuldigd ?
Nee, de betaling heeft namelijk eerder plaatsgevonden dan het incassobureau de brief heeft verzonden, dit wordt ook wel een kruisbetaling genoemd. Je kunt het beste even doorgeven aan het incassobureau dat je al betaald hebt voordat zij de zaak in behandeling hebben genomen. Dan zou het daarmee klaar moeten zijn, al is de kans natuurlijk groot dat ze een mooie smoes verzinnen om toch de incassokosten te incasseren...
  woensdag 9 september 2009 @ 22:56:42 #107
254558 tomtomkortom
ik maak plaatjes
pi_72600270
Een beetje off-topic, dat dan weer wel. Maar verbaas me sowieso vaak wat incassobureaus vragen en incasseren bij het versturen van één simpele brief.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 9 september 2009 @ 23:12:31 #108
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_72600888
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:56 schreef tomtomkortom het volgende:
Een beetje off-topic, dat dan weer wel. Maar verbaas me sowieso vaak wat incassobureaus vragen en incasseren bij het versturen van één simpele brief.
als ze inderdaad alleen een brief de deur uit zouden moeten doen voor dat geld wel. Echter er zullen ook zaken achter de schermen gebeuren.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_72605149
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:12 schreef Nizno het volgende:

[..]

als ze inderdaad alleen een brief de deur uit zouden moeten doen voor dat geld wel. Echter er zullen ook zaken achter de schermen gebeuren.
Dit dus
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72605220
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:12 schreef Nizno het volgende:

[..]

Al dat voer voor het duiveltje dat er stempels opzet ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')