abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70747913
Whehe, TS is een pauper want krijgt incassobureau's op z'n dak
Zo, hebben we die gelijk gehad.

Het verhaal: mijn zorgpremie van vorige maand heb ik niet betaald. Netjes contact met ze opgenomen, gemeld wat mijn problemen waren en waarom ik nu niet kan betalen (is hier even niet van belang). Het antwoord was dat ze er in de regel niet moeilijk over doen als het een maandje later is.
Ik keek vanmorgen op mijn rekening en zag dat de premie voor juli betaald was en dat ik door mijn vakantiebaantje ook ruimte had om juni te voldoen en dus quitte te staan. Ik dat betaald en helemaal blij.

Tot vanmiddag. Ineens lag er een brief op de mat van het incassobureau dat ik voor 8 juli 160 euro moet betalen (de premie is 89) omdat ik juni niet betaald heb. Ik dus meteen mijn zorgverzekeraar opgebeld, want ik had ook geen herrinneringen ontvangen. Zij meldden dat ze het raar vonden dat er nu al een vordering naar het incassobureau was gegaan, ze kon niet vinden waarom dat al gebeurd was en er werd mij aangeraden om het incassobureau op te bellen en dit verhaal aan hun voor te leggen. Vervolgens zouden zij contact opnemen met de zorgverzekeraar, verifieren dat het bedrag inderdaad betaald is om vervolgens het dossier te sluiten zodat ik de incassokosten niet hoef te betalen.

Dat bureau dus gebeld, maar ik kreeg zowat ruzie met die man toen ik dit uitlegde. Volgens hem kan de verzekeraar nooit zeggen dat je een maand uitstel krijgt, ze kunnen niet zeggen dat het incassobureau contact op moet nemen met de verzekeraar, maar dat dat andersom moet gebeuren en dat ik de kosten maar gewoon diende te betalen voor morgen.
Ik niet akkoord, hele discussie en uiteindelijk zeiden ze dat ik beter de verzekeraar terug kon bellen.

Ik dat dus gedaan. Nu niet naar de klantenservice, maar naar het debiteurencentrum. Verhaal weer verteld, verteld dat het incassobureau moeilijk doet en wat nu te doen. Het debiteurencentrum vertelde mij dat ik gewoon een betalingsbewijs op moet sturen naar het incassobureau en dat vervolgens het dossier gesloten wordt.

k dus blij weer terug bellen naar het incassobureau met de mededeling dat ik een bewijs op ga sturen. Vervolgens worden zij weer kwaad. Meneer, u kunt opsturen wat u wilt, maar wij doen daar verder niks mee! Ik probeer uit te leggen dat ik dit te horen heb gekregen van het debiteurencentrum zelf, maar ze kappen me gewoon af en ik had de verzekeraar niet moeten bellen, want die staat er buiten...

Goed, ik dus nog 1 keer terug gebeld naar dat debiteurencentrum. Ik kreeg een andere mevrouw aan de lijn, die bevestigde dat ik inderdaad een bewijs op moet sturen en dat alles dan rond is. Ik vertel dus dat het incassobureau dat niet wil. Zij belt iemand die in de dossiers van het incassobureau kan kijken en meld vervolgens dat ik dit kan gaan doen zonder dat ik die incassokosten hoef te betalen. Ik hoef niet meer terug te bellen, als ik het bewijs opstuur is het klaar.

Kortom, ik ga dat bewijs opsturen. Maar nu is de vraag: het incassobureau verteld mij dat dat absoluut geen nut heeft, maar de verzekeraar wel. Hoe sterk sta ik hier als ik dat bewijs opstuur en die incassokosten niet betaal voor de 10e (want het incassobureau was wel zo "aardig" om dat 2 dagen op te schuiven)? De verzekeraar heeft mij verzekerd dat ik dat namelijk niet hoef te doen na opsturing van het bewijs.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:58:55 #2
213018 StuntelPiloot
Licht in zijn hoofd
pi_70748270
Verzekeraar is de opdrachtgever van dat incassobureau... wie betaalt, bepaalt. Als zij zeggen dat je niks hoeft te dokken, negeer je het incassobureau gewoon (nadat je ene briefje hebt gezonden dat je er al uit bent met de verzekeraar en dat je hierbij een kopie van het betaalbewijs meestuurt).
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:04:28 #3
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_70748451
Wat een chaotisch zooi daar, welke verzekering? en welke incasso?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:07:33 #4
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_70748534
Het woord in dit geval om het incassobureau stil te krijgen: Kruisbetaling

Jij had al betaald voordat de incassobureau jou heeft aangeschreven. Verder leeft een IB van de ontwetendheid en angst van mensen waarmee ze te maken krijgen. Iedereen betaalt blind. Als je aangeeft dit zeker tot aan een rechter te willen laten komen houden ze wel op. Zeker voor 71 euro incassokosten

Trouwens, een rechter zal je altijd gelijk geven. 85% oid incassokosten over een vordering is van de zotte
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:18:53 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70748881
Om te beginnen is de betalingstermijn die het incassobureau stelt onredelijk. Daarnaats kun jij aantonen dat het bedrag al betaald is, er is dus geen vordering meer.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:21:20 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70748968
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:07 schreef kwib het volgende:
Het woord in dit geval om het incassobureau stil te krijgen: Kruisbetaling

Jij had al betaald voordat de incassobureau jou heeft aangeschreven. Verder leeft een IB van de ontwetendheid en angst van mensen waarmee ze te maken krijgen. Iedereen betaalt blind. Als je aangeeft dit zeker tot aan een rechter te willen laten komen houden ze wel op. Zeker voor 71 euro incassokosten

Trouwens, een rechter zal je altijd gelijk geven. 85% oid incassokosten over een vordering is van de zotte
Zolang het conform Rapport Voorwerk II is zal een rechter het wel toewijzen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_70749273
Niet druk om dat incassobureau maken, is alleen maar dreiging en zij willen natuurlijk ook geld er aan verdienen, dus wat er ook aan de hand is, ze zullen je altijd proberen te laten betalen...
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:31:07 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70749311
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:18 schreef sanger het volgende:
Om te beginnen is de betalingstermijn die het incassobureau stelt onredelijk. Daarnaats kun jij aantonen dat het bedrag al betaald is, er is dus geen vordering meer.
Inderdaad. Belachelijk!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70749414
Wellicht is het handig om te weten dat incassobureaus juridisch geen poot hebben om op te staan. Je moet nooit de administratiekosten van het incassobureau betalen, want die kunnen ze op geen enkele manier op je verhalen. Als je zorgt dat je binnen een redelijke termijn bij bent met betalen aan je schuldeiser, in dit geval je zorgverzekeraar, ben je niets verplicht ten op zichtte van het incassobureau. Dergelijke bureaus dreigen altijd met van alles en dat is ook waar ze het van moeten hebben. Hun inkomsten worden voornamelijk gegenereerd door dreigementen, niet omdat het recht aan hun zijde staat.

Niet op in gaan dus of laten weten dat ze niks van je krijgen (behalve het oorspronkelijke verschuldigde bedrag); pas als er een gerechtsdeurwaarder op de stoep staat moet je je zorgen gaan maken.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_70749565
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:58 schreef StuntelPiloot het volgende:
Verzekeraar is de opdrachtgever van dat incassobureau... wie betaalt, bepaalt. Als zij zeggen dat je niks hoeft te dokken, negeer je het incassobureau gewoon (nadat je ene briefje hebt gezonden dat je er al uit bent met de verzekeraar en dat je hierbij een kopie van het betaalbewijs meestuurt).
Inderdaad

Wettelijk gezien moet het incasso bureau aantonen dat het bedrag van juni niet betaald is. En als deze niet is betaald of gisteren is betaald. Hebben ze pech en geen recht op extra geld. En als de opdrachtgever in dit geval de zorgverzekeraar niet kan aantonen dat zij herinneringen hebben gestuurd, hangen ze al.

Plus het feit dat het incassobureau wel erg snel is ingeschakeld als het gaat om een betaling van juni. De wettelijke termijn ken ik hier niet van.

Tip: maak een kopie van je bankrekening of een print. Op deze kopie maak je alle transacties zwart met een stift en de transactie van juni laat je open. Kopieer deze zwart gemerkte brief.

Tik een brief naar de zorgverzekeraar. Refereer mogelijk aan een naam van een medewerker zorgverzekeraar die je gesproken hebt en geef aan dat je hebt betaald en de brief niet begrijpt, omdat je hebt gebeld en hebt betaald. Brief van incasso + de kopie als bijlage. Met vriendelijke groet.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:42:16 #11
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_70752228
Incassobureau`s.
Zulk type mensen als daar werken, zijn dezelfde types die zich vrijwillig aan gingen melden in WO2 om de NSB te joinen.
pi_70752299
Wat een stelletje bloedhonden bij dat incassobureau, om welk bureau gaat het?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_70752421
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:42 schreef Lundegaard het volgende:
Incassobureau`s.
Zulk type mensen als daar werken, zijn dezelfde types die zich vrijwillig aan gingen melden in WO2 om de NSB te joinen.
Je hoort je zorgverzekering te betalen. Zo niet, incassobureau. Dat is de eerste stap naar de rechter. Plichten nakomen etc.
pi_70752804
Het gaat om Zilveren Kruis Achmea en incassobureau Vesting Finance. Ik ga sowieso doen wat Zilveren Kruis heeft gezegd (bewijs opsturen naar Vesting Finance), maar als ik dat doorkoppel naar Vesting zeggen zij: Zilveren Kruis heeft hier niks mee te maken, wij hebben niks met Zilveren Kruis te maken, wij doen wat wij willen en hoeven geen verantwoording af te leggen aan Zilveren Kruis.
Terwijl Zilveren Kruis zegt dat Vesting Finance moet doen wat zij zeggen.

En ja, dit is een kloon, ik ben normaal een fervent KLB'er en ik heb geen zin om daar telkens uitgelachen te worden
pi_70753104
Nog iets: de verzekeraar heeft in de computer staan dat ik 12 juni gebeld heb met die mededeling dat ik later betaal en dat ze 3 juni voor het laatst post aan mij gestuurd hebben (de factuur voor juni).

Tevens heb ik ook al aangegeven aan het incassobureau dat ik de incassokosten sowieso niet ga betalen, maar dan zeggen ze: eigen keuze, dan zetten we alleen het proces voort en gaat het u nog meer kosten.
pi_70753561
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:45 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Je hoort je zorgverzekering te betalen. Zo niet, incassobureau. Dat is de eerste stap naar de rechter. Plichten nakomen etc.
TS heeft met zorgverzekeraar afgesproken dat hij een maandje later mocht betalen.
Lezen pauper.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_70753624
Bewijsje opsturen naar incassobureau en verder hun lekker negeren.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_70753727
TVP, puur uit interesse over hoe dit gaat aflopen als TS inderdaad zijn poot stijf houdt
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:17:44 #19
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_70754139
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:33 schreef Blokhut het volgende:
pas als er een gerechtsdeurwaarder op de stoep staat moet je je zorgen gaan maken.
En dan zijn de kosten nog hoger opgelopen en is het eigenlijk al te laat. Als je nou geen idee hebt waar je het over hebt, geef dan aub geen 'goedbedoelde adviezen' aan de TS waar hij toch niets aan heeft.

TS: Als je zorgverzekeraar aangeeft dat het hiermee is afgedaan dan zou ik het ook als zodoende beschouwen. Voor de vorm kun je inderdaad een kopie van het betaalbewijs opsturen naar het incassobureau en in een briefje verwijzen naar je gesprek met je zorgverzekeraar. Het zou mooi zijn als je die afspraken zwart op wit kunt krijgen zodat je die mee kunt sturen, dan heb je helemaal niets meer te 'vrezen'. Van die termijnen die ze stellen zou ik me sowieso niet zoveel aantrekken, zo'n vaart loopt het allemaal niet.
pi_70754588
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:04 schreef Wupppie het volgende:
Wat een chaotisch zooi daar, welke verzekering? en welke incasso?
Is allemaal te voorkomen door je zorgpremie gewoon op tijd te betalen.
pi_70754861
Tot zover bedankt voor alle adviezen en ik ga inderdaad sowieso dat briefje opsturen. Het enige probleem is: de datum op de brief van het incassobureau is 1 juli, maar ik heb hem pas vanmiddag binnen gekregen (en vanmorgen betaald aan de verzekeraar, zoals afgesproken). Zou dat nog problematisch kunnen zijn?
pi_70754935
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Is allemaal te voorkomen door je zorgpremie gewoon op tijd te betalen.
Ja, dat snap ik ook wel, maar door omstandigheden was dat niet mogelijk (wat die omstandigheden waren is niet van belang, dat weet de verzekeraar in ieder geval wel).
pi_70755011
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:31 schreef ja_niks het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik ook wel, maar door omstandigheden was dat niet mogelijk (wat die omstandigheden waren is niet van belang, dat weet de verzekeraar in ieder geval wel).
Consequentie is dat ze moeite moeten doen om jouw aan je betalingsplicht te reminden en "moeite doen" kost nu eenmaal geld, een incassobureau ook.
pi_70755268
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Consequentie is dat ze moeite moeten doen om jouw aan je betalingsplicht te reminden en "moeite doen" kost nu eenmaal geld, een incassobureau ook.
Ze zijn door TS op de hoogte gebracht, en hadden aangegeven dat het allemaal niet zo'n probleem was. En zelfs als dat intern dan niet helemaal goed is doorgegeven, dan hebben ze verzuimd om op een normale manier een herinnering te sturen, maar direct een incassobureau ingeschakeld.

En vervolgens hangt dat bureau de intimiderende eikel uit, en weigert te luisteren naar de uitleg, of zelfs het aantonen dat rekening al lang en breed betaald is.

Nou, van mij zouden ze dan ook gevoeglijk aan het gas kunnen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_70755367
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:36 schreef Metatron het volgende:

[..]

Ze zijn door TS op de hoogte gebracht, en hadden aangegeven dat het allemaal niet zo'n probleem was. En zelfs als dat intern dan niet helemaal goed is doorgegeven, dan hebben ze verzuimd om op een normale manier een herinnering te sturen, maar direct een incassobureau ingeschakeld.

En vervolgens hangt dat bureau de intimiderende eikel uit, en weigert te luisteren naar de uitleg, of zelfs het aantonen dat rekening al lang en breed betaald is.

Nou, van mij zouden ze dan ook gevoeglijk aan het gas kunnen.
Kennelijk is het wel een probleem, anders geven ze het niet uit handen aan een incassobureau.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')