Whehe, TS is een pauper want krijgt incassobureau's op z'n dak

Zo, hebben we die gelijk gehad.
Het verhaal: mijn zorgpremie van vorige maand heb ik niet betaald. Netjes contact met ze opgenomen, gemeld wat mijn problemen waren en waarom ik nu niet kan betalen (is hier even niet van belang). Het antwoord was dat ze er in de regel niet moeilijk over doen als het een maandje later is.
Ik keek vanmorgen op mijn rekening en zag dat de premie voor juli betaald was en dat ik door mijn vakantiebaantje ook ruimte had om juni te voldoen en dus quitte te staan. Ik dat betaald en helemaal blij.
Tot vanmiddag. Ineens lag er een brief op de mat van het incassobureau dat ik voor 8 juli 160 euro moet betalen (de premie is 89) omdat ik juni niet betaald heb. Ik dus meteen mijn zorgverzekeraar opgebeld, want ik had ook geen herrinneringen ontvangen. Zij meldden dat ze het raar vonden dat er nu al een vordering naar het incassobureau was gegaan, ze kon niet vinden waarom dat al gebeurd was en er werd mij aangeraden om het incassobureau op te bellen en dit verhaal aan hun voor te leggen. Vervolgens zouden zij contact opnemen met de zorgverzekeraar, verifieren dat het bedrag inderdaad betaald is om vervolgens het dossier te sluiten zodat ik de incassokosten niet hoef te betalen.
Dat bureau dus gebeld, maar ik kreeg zowat ruzie met die man toen ik dit uitlegde. Volgens hem kan de verzekeraar nooit zeggen dat je een maand uitstel krijgt, ze kunnen niet zeggen dat het incassobureau contact op moet nemen met de verzekeraar, maar dat dat andersom moet gebeuren en dat ik de kosten maar gewoon diende te betalen voor morgen.
Ik niet akkoord, hele discussie en uiteindelijk zeiden ze dat ik beter de verzekeraar terug kon bellen.
Ik dat dus gedaan. Nu niet naar de klantenservice, maar naar het debiteurencentrum. Verhaal weer verteld, verteld dat het incassobureau moeilijk doet en wat nu te doen. Het debiteurencentrum vertelde mij dat ik gewoon een betalingsbewijs op moet sturen naar het incassobureau en dat vervolgens het dossier gesloten wordt.
k dus blij weer terug bellen naar het incassobureau met de mededeling dat ik een bewijs op ga sturen. Vervolgens worden zij weer kwaad. Meneer, u kunt opsturen wat u wilt, maar wij doen daar verder niks mee! Ik probeer uit te leggen dat ik dit te horen heb gekregen van het debiteurencentrum zelf, maar ze kappen me gewoon af en ik had de verzekeraar niet moeten bellen, want die staat er buiten...
Goed, ik dus nog 1 keer terug gebeld naar dat debiteurencentrum. Ik kreeg een andere mevrouw aan de lijn, die bevestigde dat ik inderdaad een bewijs op moet sturen en dat alles dan rond is. Ik vertel dus dat het incassobureau dat niet wil. Zij belt iemand die in de dossiers van het incassobureau kan kijken en meld vervolgens dat ik dit kan gaan doen zonder dat ik die incassokosten hoef te betalen. Ik hoef niet meer terug te bellen, als ik het bewijs opstuur is het klaar.
Kortom, ik ga dat bewijs opsturen. Maar nu is de vraag: het incassobureau verteld mij dat dat absoluut geen nut heeft, maar de verzekeraar wel. Hoe sterk sta ik hier als ik dat bewijs opstuur en die incassokosten niet betaal voor de 10e (want het incassobureau was wel zo "aardig" om dat 2 dagen op te schuiven)? De verzekeraar heeft mij verzekerd dat ik dat namelijk niet hoef te doen na opsturing van het bewijs.