Hier staat Zelfhulp Eetstoornissen er gelukkig ook bij.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:59 schreef CherryLips het volgende:
Mooie reclamebanners ook weer.
'Tot 16 kg afvallen in 4 weken - Het RDX-Ultra concept!'.
Prevalentie zegt iets over het aantal mensen dat een ziekte heeft, hoe vaak het voorkomt, maar heeft niets te maken met de duur van de ziekte.quote:Tot dusver de incidentie, de toename in prevalentie wil zeggen dat anorexiapatienten steeds langer anorexia hebben wat suggereert dat ze meer controle hebben over hun ziekte.
Prevalentie zegt wel degelijk iets over de duur van een ziekte. Ziektes met een hele korte duur zoals Ebola hebben altijd een hele lage prevalentie ondanks een hoge incidentie, omdat mensen snel doodgaan. Het aantal nieuwe gevallen is dus hoog, terwijl het aantal mensen dat in totaal besmet is nooit heel hoog wordt omdat er mensen doodgaan. Lees dit nog eventjes door: http://nl.wikipedia.org/wiki/Prevalentiequote:Op woensdag 8 juli 2009 15:17 schreef cyclechick het volgende:
Prevalentie zegt iets over het aantal mensen dat een ziekte heeft, hoe vaak het voorkomt, maar heeft niets te maken met de duur van de ziekte.
Nogmaals mijn excuses. Ik dacht dit wordt een soort van bash-topic tegen ana's, maar ik heb me vergist in de serieuze intenties van de gebruikers hier.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:37 schreef cyclechick het volgende:
Wat mini zegt: je voedt inderdaad op deze manier de verkeerde ideeen met dit soort uitspraken. Wellicht dat jij beter weet, maar er zijn er genoeg die dat oprecht niet doen....
Ok. alsnog zie ik de humor er niet zo van in, maargoed.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:41 schreef starla het volgende:
[..]
Nogmaals mijn excuses. Ik dacht dit wordt een soort van bash-topic tegen ana's, maar ik heb me vergist in de serieuze intenties van de gebruikers hier.
Ik dacht dat je het over prevalentie in het algemeen had, niet specifiek over ana's. Ik weet de prevalentie van ana's nota bene niet eens, en ook niet of het gedaald of gestegen is. Dus jij gaat verder op een stelling (toename prevalentie van ana's), die misschien niet eens klopt.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:47 schreef cyclechick het volgende:
Wat is trouwens de relevantie van je reactie hierboven? Anorexia komt nou niet vaak voor bij mensen van boven de 70, dus langere levensduur en grotere prevalentie gaan in dit geval niet echt samen
ow ik dacht dat jij het over anorexia had, daarom vond ik het ook al zo;n vage onlogische redenering allemaalquote:Op woensdag 8 juli 2009 15:50 schreef starla het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het over prevalentie in het algemeen had, niet specifiek over ana's. Ik weet de prevalentie van ana's nota bene niet eens, en ook niet of het gedaald of gestegen is. Dus jij gaat verder op een stelling (toename prevalentie van ana's), die misschien niet eens klopt.
ik vind ze niet zielig, ik word er zelfs een beetje boos van. maar daarom ben ik danook geen hulpverlener, want ja, ik krijg een ernsitge door elkaar rammel en dwangvoeder neiging.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:35 schreef Ringo het volgende:
[..]
Misschien wel.
Maar het gaat mij erom, dat rondom dit fenomeen al te vaak een groots opgezet zieligheidscircus hangt. Ja, het ziet er eng en meelijwekkend uit en nee, ik zou niet graag willen dat ik het zelf had, laat staan iemand uit mijn omgeving. Maar kennelijk, gelet op dit soort sites, moet je de wilsbekwaamheid van dit type hongerlijdsters niet onderschatten. Het zijn niet zomaar willoze slachtoffers van een externe aandoening.
Je mag ze best met gepaste scepsis tegemoet treden.
Ik heb soms het idee dat sommige vrouwen vanuit hun eigen psyche teveel begrip opbrengen voor de denk- en handelwijze van anorexiapatiënten, en dat daarmee hun kritische blik wordt vertroebeld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |