En als je dat wel hebt en het nog steeds mal vindt?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:32 schreef Beauregard het volgende:
Mensen die geen idee hebben van het reilen en zeilen binnen studentenverenigingen en zodoende nogal moeite hebben met het relativeren en op waarde schatten van een ontgroening.
quote:
Ook niet als je weet dat jij de daaropvolgende jaren zelf feuten mag vernederen?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:32 schreef Chuck_Norris het volgende:
Een echte man laat zich niet vernederen.
Dat is dan prima, he.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
En als je dat wel hebt en het nog steeds mal vindt?
Als je zo zeker van jezelf bent hoef je niet eerst vernederd te worden voordat je mag vernederen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:34 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Ook niet als je weet dat jij de daaropvolgende jaren zelf feuten mag vernederen?
Als je antwoord 'nee' is ben je gewoon een laffe burgertrut.
Beauregard + studentenverenigingtopicquote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:32 schreef Beauregard het volgende:
Mensen die geen idee hebben van het reilen en zeilen binnen studentenverenigingen en zodoende nogal moeite hebben met het relativeren en op waarde schatten van een ontgroening.
Eh, hier ontgaat mij de link met ontgroeningen bij studentenverenigingen even, maar goed.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:35 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Als je zo zeker van jezelf bent hoef je niet eerst vernederd te worden voordat je mag vernederen.
Gewoon hup ineens, uit het niets een beetje gaan rellen?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:28 schreef DurumDoner het volgende:
Mensen die zich lenen voor ontgroeningen van studentenverenigingen
Serieus, hoe kan je je zelf zo laten vernederen, hoe weinig respect heb je voor jezelf?
Nee, heb ik zeker niet. Ik ben niet bij een studentenvereniging.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:35 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Beauregard + studentenverenigingtopic![]()
![]()
Maar kom op Beau, zeg niet dat jij je daarvoor geleend heb, zeg niet dat jij je heb laten vernederen.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:37 schreef MASD het volgende:
Studentenverenigingen.Een vriend van mij is er lid van. Gewoon tijdsverspilling. Het enige dat hij bereikt heeft in een jaar is het weggooien van 5.000 euro aan bier. Ik heb tenminste 6(!) characters tot lvl. 70 weten te krijgen op WoW. Daarnaast heb ik internationale sociale contacten en zit hij elk weekend weer met dezelfde mensen te comazuipen.
Gast wanneer hou je hier nou eens over opquote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:28 schreef DurumDoner het volgende:
Serieus, hoe kan je je zelf zo laten vernederen, hoe weinig respect heb je voor jezelf?
Genoeg mensen. Ik woon in Leeuwarden en de hotelschool is hier nogal bekend, er komt allemaal tuig vanuit Amsterdam en omstreken om die studie te gaan volgen.quote:
Volgens jou moeten ze met 6+ mensen zijn?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:38 schreef muay-toy het volgende:
Studentenverenigingen zijn wel gezellig en ontgroenen hoort er gewoon een beetje bij. Echter vind ik niet dat ze het moeten overdrijven bij die studentenverenigingen, met z'n 5en een meisje wat nieuw is anaal vernederen vind ik te ver gaan!
Level 80 hoop ik, anders faal je wel hard eigenlijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:37 schreef MASD het volgende:
Studentenverenigingen.Een vriend van mij is er lid van. Gewoon tijdsverspilling. Het enige dat hij bereikt heeft in een jaar is het weggooien van 5.000 euro aan bier. Ik heb tenminste 6(!) characters tot lvl. 70 weten te krijgen op WoW. Daarnaast heb ik internationale sociale contacten en zit hij elk weekend weer met dezelfde mensen te comazuipen.
Als je het ontgroenen alleen doet om het feit dat je later zelf nieuwelingen mag ontgroenen, of om eindelijk eens iemand te 'kunnen' vernederen dan heb ik daarvoor geen studentenvereniging nodig. Beetje gaar verwoord, dat wel.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:36 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Eh, hier ontgaat mij de link met ontgroeningen bij studentenverenigingen even, maar goed.
Hou je mond huiliequote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:38 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Lezen, achterlijke lowlife dat je er rondbanjert.
Nee met minder dan 5, 5 is te veel!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:39 schreef Steengijl het volgende:
[..]
Volgens jou moeten ze met 6+ mensen zijn?
SVquote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:46 schreef numero_uno het volgende:
Altijd dat gezeik van mensen hier op FOK!lekker overal tegenaan schoppen waar men alleen de buitenkant van ziet.
Vermaak me prima binnen mn SV
Ben jij niet de gene die een foto van z'n pielemans posten alleen dat deed je op een andere account waarvan iedereen wist dat die account van jouw was?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:38 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Lezen, achterlijke lowlife dat je er rondbanjert.
Ik heb zelfs een foto van m'n niet-afgeveegde anus in US gepost. Wat probeer je te zeggen?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:47 schreef Muuyad het volgende:
[..]
Ben jij niet de gene die een foto van z'n pielemans posten alleen dat deed je op een andere account waarvan iedereen wist dat die account van jouw was?
linkquote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:48 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Ik heb zelfs een foto van m'n niet-afgeveegde anus in US gepost. Wat probeer je te zeggen?
Sowieso.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:49 schreef Salatrel het volgende:
HBO volgen en jezelf student noemen is ultieme sneuheid
X2. Komt echt zo over als een groepje kneuzen die zich ineens speciaal voelen omdat ze ... in een groepje kneuzen zitten, met allemaal kinderachtige regeltjesquote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:47 schreef DurumDoner het volgende:
Mensen die doen als een studentenvereniging iets mysterieus is en dat niemand er iets van af weet.
Het is overduidelijk dat je geen zak weet van een studentenvereniging kerel. Het is gewoon even een kwestie van plaatsbepaling in de rangorde. Het feit dat jij dat als vernederen ziet zegt meer iets over jou en je eigenwaarde dan over een studentenvereniging. Maakt niet uit hoor, mensen als jij houden mijn ramen schoon en de snelwegen goed begaanbaar.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:47 schreef DurumDoner het volgende:
Mensen die doen als een studentenvereniging iets mysterieus is en dat niemand er iets van af weet.
Bedankt voor de bevestiging. Ga je nu weer de rib-broek van Frederik-Jan strijken?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:51 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Het is overduidelijk dat je geen zak weet van een studentenvereniging kerel.
Rangorde ... daar hebben ze het bij national geographic ook altijd overquote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:51 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Het is overduidelijk dat je geen zak weet van een studentenvereniging kerel. Het is gewoon even een kwestie van plaatsbepaling in de rangorde. Het feit dat jij dat als vernederen ziet zegt meer iets over jou en je eigenwaarde dan over een studentenvereniging. Maakt niet uit hoor mensen als jij houden mijn ramen schoon en de snelwegen goed begaanbaar.
Idd. Flink gepest in hun jeugd en sterk de behoefte bij andere kneuzen te horen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:49 schreef MouzurX het volgende:
[..]
X2. Komt echt zo over als een groepje kneuzen die zich ineens speciaal voelen omdat ze ... in een groepje kneuzen zitten, met allemaal kinderachtige regeltjesEn dan lekker ontgroenen zodat je de frustratie uit je gepeste jeugd lekker kan afreageren
Hee Achmed-Jan, je hebt je stropdas verkeerd om. Lullo!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:52 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Bedankt voor de bevestiging. Ga je nu weer de rib-broek van Frederik-Jan strijken?
Stel je niet aan man, het stelt niks voor. Het enige aspect wat mij ervan aantrok was het afzien, en dat valt reuze mee, leuk was het wel. Hoop ooit nog eens een echte uitdaging tegemoet te zien bij de krijgsmacht of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:28 schreef DurumDoner het volgende:
Meh, na het tweede jaar krijgen de meeste jaarringen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:51 schreef Skylark. het volgende:.
Allemaal mensen die studentenverenigingen afdoen als een mysterieus kneuzenclubje, terwijl zij wél bier drinken en de dispuutchicks batsen. En over het algemeen zijn studentenvereniging-chicks niet de slechtste in de oceaan.
Mwao zonder daar lid van te zijn kan je die sma's ook wel regelen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:51 schreef Skylark. het volgende:.
Allemaal mensen die studentenverenigingen afdoen als een mysterieus kneuzenclubje, terwijl zij wél bier drinken en de dispuutchicks batsen. En over het algemeen zijn studentenvereniging-chicks niet de slechtste in de oceaan.
Je stelt idd niets voor.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:53 schreef waht het volgende:
[..]
Stel je niet aan man, het stelt niks voor. Het enige aspect wat mij ervan aantrok was het afzien, en dat valt reuze mee, leuk was het wel. Hoop ooit nog eens een echte uitdaging tegemoet te zien bij de krijgsmacht of iets dergelijks.
Op de besloten feesten gebeurt het juist allemaal.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:54 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Mwao zonder daar lid van te zijn kan je die sma's ook wel regelen.
Herkenbaar. Ook zijn de jammerlijke pogingen van de dames om het mantelpakje uit het eerste jaar nog te dragen erg amusant. Ik moet dan altijd aan een rollade denken.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Meh, na het tweede jaar krijgen de meeste jaarringen.
Die in het 7e jaar weer zoetjes aan verdwijnen, omdat ze dan doorkrijgen dat zelfs de meest wanhopige stakkers ze niet even anaal willen nemen in de garderobe, omdat ze te dik zijn.
besloten feesten .. oeeeeh mysterieus.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:56 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Op de besloten feesten gebeurt het juist allemaal.
Ja je hebt gelijk dat ze daar dan ook wel heel makkelijk zijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:56 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Op de besloten feesten gebeurt het juist allemaal.
Inderdaad, zeg. Want 'het openbaar' in Nederland stikt gelukkig van de beschaafde en intelligente mensen die zonder uitzondering prettig in de omgang zijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:58 schreef MouzurX het volgende:
[..]
besloten feesten .. oeeeeh mysterieus.
Nou is wel goed dat ze allemaal in die studentenverenigingen zitten met hun eigen besloten feesten, kom je ze iig niet in het openbaar tegen.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:32 schreef Chuck_Norris het volgende:
'Vernederen' is subjectief, aapje. Zie homofielen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:32 schreef Chuck_Norris het volgende:
Ga je andermans uitspraak ook nog onderbouwen met een eigen beargumentering, of ben je daar te 'mans' voor?quote:
Zal ik dat even speciaal voor jou doen zodat jij het ook begrijpt?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:04 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Ga je andermans uitspraak ook nog onderbouwen met een eigen beargumentering, of ben je daar te 'mans' voor?
Niets grappigers dan domme paupers die leden proberen na te doen en vervolgens hard falenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:53 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Hee Achmed-Jan, je hebt je stropdas verkeerd om. Lullo!
Nee en omdat de Spartanen dat deden moeten wij dit ook wel even aankunnen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:05 schreef Skylark. het volgende:
Wat is er zo slecht aan jezelf een keer voor schut te laten zetten zodat je weer met beide benen op de grond komt te staan?
Mensen die zichzelf te serieus nemen.. Je bent nog jong, 18-20, dan kun je heus wel tegen een stootje. Bij de Spartanen werd je in elkaar geslagen zonder reden behalve je sterker en weerbaarder te maken. En die waren dan 12 jaar oud.
Waarom beginnen en eindigen met bijdehand geleuter? Ik viel je toch niet aan, of wel?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:06 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Zal ik dat even speciaal voor jou doen zodat jij het ook begrijpt?
Ik ga mezelf niet door van die sneue ballen me laten vertellen wat ik wel en niet moet doen.
En aangezien ik het argument van 'Het versterkt het eenheidsgevoel' bijzonder zwak vind zie ik geen reden om mezelf zo te laten vernederen. Snap je het een beetje of moet ik nog minder mans gaan doen en een nog uitgebreidere uitleg geven?
Dat waren mensen waar je tegen opkeek. Zo wilde je later ook worden. Bij studenten is het anders.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:05 schreef Skylark. het volgende:
Bij de Spartanen werd je in elkaar geslagen zonder reden behalve je sterker en weerbaarder te maken. En die waren dan 12 jaar oud.
Laten we alleen op mijn historische voorbeeld ingaan, en de rest van mijn post negeren.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:07 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Nee en omdat de Spartanen dat deden moeten wij dit ook wel even aankunnen.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, maar een taalcursus is vaak gratisquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:08 schreef hannekev het volgende:
Hebben alle verenigingen ontgroeningen?
Word man echt vernedert of moet je allerlei sware opdrachten maken?
Van mijn broer heb ik gehort dat man wel eens ergens word afgezet en man terug moet backpacken
't Kind komt uit Duitsland, onwijze drollenvanger. Voor een Duitser is dit bovengemiddeld goed.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:10 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Nee, maar een taalcursus is vaak gratis
Je bedoelt dat andere gebrabbel boven de domste uitspraak die ik vandaag heb gezien?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:09 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Laten we alleen op mijn historische voorbeeld ingaan, en de rest van mijn post negeren.
Dat was toch alleen als relativering bedoeld, domme jongen.
Niet spotten met de baasquote:
Dan heb ik niks gezegd, ga niet bij elke reactie eerst kijken uit welk land de user komt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:11 schreef Beauregard het volgende:
[..]
't Kind komt uit Duitsland, onwijze drollenvanger. Voor een Duitser is dit bovengemiddeld goed.
Je gaat me geen tegenargument geven, hé? Jammer is dat.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:12 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat andere gebrabbel boven de domste uitspraak die ik vandaag heb gezien?
Ik zag het ook maar toevallig in een ander topic.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:13 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Dan heb ik niks gezegd, ga niet bij elke reactie eerst kijken uit welk land de user komt.
Dat kind zweet zich inmiddels een ongeluk van al die verzoekjes tot argumenten.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:14 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Je gaat me geen tegenargument geven, hé? Jammer is dat.
Zitten we wat dat betreft op 1 lijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:14 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Normaal had ik haar vanzelfsprekend met de grond gelijk gemaakt.
Je bedoelt dat je als je tegen een stootje kan je dat ook meteen moet krijgen?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:14 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Je gaat me geen tegenargument geven, hé? Jammer is dat.
Het gebeurt me de laatste tijd iets te vaak dat mijn opponent in gebreke blijft. Vraag me af hoe dat soort personen het in het echt doen:quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:15 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Dat kind zweet zich inmiddels een ongeluk van al die verzoekjes tot argumenten.
Ja, dat is heel hard nodig, want nu heb je me alleen herhaald. Je had je de moeite van mij overtypen kunnen besparen door mijn bericht te quoten met die aanhalingstekens bovenin mijn reactie. Dan had je misschien tijd over gehad om een argument te geven.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:17 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je als je tegen een stootje kan je dat ook meteen moet krijgen?
Of het feit dat ik als ik met beide benen op de grond sta ik dan even een uur met een stoeptegel op mijn hoofd moet staan om te voorkomen dat ik niet met mijn hoofd ik de wolken ga lopen?
Is er serieus een tegenargument nodig voor die punten die je aankaartte?
Als je antwoord ja is ben je een kruiperige sadist.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:34 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Ook niet als je weet dat jij de daaropvolgende jaren zelf feuten mag vernederen?
Als je antwoord 'nee' is ben je gewoon een laffe burgertrut.
Wel grappig dat juist de ballos op iedereen neerkijken en ontzetten bekrompen zijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:05 schreef Skylark. het volgende:
Wat is er zo slecht aan jezelf een keer voor schut te laten zetten zodat je weer met beide benen op de grond komt te staan?
Sterk.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:18 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Het gebeurt me de laatste tijd iets te vaak dat mijn opponent in gebreke blijft. Vraag me af hoe dat soort personen het in het echt doen:
Vriend: "Het gaat vandaag geen mooi weer worden, stond op teletekst."
Noob: "Klopt helemaal niks van man."
Vriend: "Hoezo niet?"
Noob: "Ja gewoon ja toch."
Dat is wel het mooie van ontgroeningen ja, je pikt de wolven in schaapskleren er zo uit. Degenen die je in de gaten moet houden wil Nederland ooit nog eens wetteloos worden.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:20 schreef Northside het volgende:
[..]
Als je antwoord ja is ben je een kruiperige sadist.
En daarom kijk jij terug op hen neer? Zeg maar een soort van 'payback'? Maar toch ben jij beter dan hen, want zij zijn begonnen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:21 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Wel grappig dat juist de ballos op iedereen neerkijken en ontzetten bekrompen zijn.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:54 schreef Beauregard het volgende:
Maar 't is hem toch maar weer mooi gelukt, die DurumDoner.
Deze is speciaal voor jou en alle andere zielige, bekrompen idioten:quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:10 schreef StefanoSanders het volgende:
Haal dat Ontgroeningen van er maar voor weg.
Sowieso studentenverenigingen ... klem zuipen en voor lul lopen met mensen die je helemaal niet mag maar weer je mee zuipt omdat ze bij de zelfde verenging als jij zitten. .
Bah
Bij deze kan je best even naar het fotoboek kijken, niets mis mee.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:13 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Dan heb ik niks gezegd, ga niet bij elke reactie eerst kijken uit welk land de user komt.
Klinkt als een oude mannenclub. Waarom komen er geen bier en dispuutsvrouwen in dit verhaal voor?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:24 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Deze is speciaal voor jou en alle andere zielige, bekrompen idioten:
Een studentenvereniging is er om een extra dimensie toe te voegen aan je studententijd en om je te ontplooien. Je onderneemt samen met mensen die zich in dezelfde levensfase bevinden als jij allerlei acitiveiten op cultureel gebied, sportief gebied etc. noem het maar op. Voorbeeldjes: mijn vereniging organiseert regelmatig tripjes naar musea, steden in het buitenland, lezingen, maar ook een skiereis naar de Franse alpen en een zeilweekend in Friesland. Je kunt dingen doen op het gebied van cabaret, muziek, toneel. Verder zijn er sportteams waarmee je 1 keer per week kunt gaan voetballen, hockeyen, lacrossen, weet ik veel wat allemaal.
Iedereen is vrij om op zijn of haar invulling te geven aan het lidmaatschap. Niets is verplicht. De Eigen Introductie (bij jullie bekend als ontgroening) is een periode waarin je leert over de vereniging en haar geschiedenis. Dit is absoluut noodzakelijk daar het een binding creëert tussen de leden. Kijk eens naar een vereniging waar geen Eigen Introductie plaats vind. Meer dan de helft van die leden haakt na een half jaartje weer af.
Kijk eens verder dan je neus lang is en zet je zelf niet voor schut door te praten over iets waar je TOTAAL geen verstand van hebt.
Kijk ik op ze neer dan? Ik vind ze triest maar dat is alles, ik behandel ze niet anders dan andere mensen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:22 schreef Skylark. het volgende:
[..]
En daarom kijk jij terug op hen neer? Zeg maar een soort van 'payback'? Maar toch ben jij beter dan hen, want zij zijn begonnen.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:24 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Een studentenvereniging is er om een extra dimensie toe te voegen aan je studententijd en om je te ontplooien. Je onderneemt samen met mensen die zich in dezelfde levensfase bevinden als jij allerlei acitiveiten op cultureel gebied, sportief gebied etc. noem het maar op. Voorbeeldjes: mijn vereniging organiseert regelmatig tripjes naar musea, steden in het buitenland, lezingen, maar ook een skiereis naar de Franse alpen en een zeilweekend in Friesland. Je kunt dingen doen op het gebied van cabaret, muziek, toneel. Verder zijn er sportteams waarmee je 1 keer per week kunt gaan voetballen, hockeyen, lacrossen, weet ik veel wat allemaal.
Iedereen is vrij om op zijn of haar invulling te geven aan het lidmaatschap. Niets is verplicht. De Eigen Introductie (bij jullie bekend als ontgroening) is een periode waarin je leert over de vereniging en haar geschiedenis. Dit is absoluut noodzakelijk daar het een binding creëert tussen de leden. Kijk eens naar een vereniging waar geen Eigen Introductie plaats vind. Meer dan de helft van die leden haakt na een half jaartje weer af.
Kijk eens verder dan je neus lang is en zet je zelf niet voor schut door te praten over iets waar je TOTAAL geen verstand van hebt.
Mooi samengevat.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:24 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Ah, origineel, de 'race card' gaat gespeeld worden.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:26 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Kijk ik op ze neer dan? Ik vind ze triest maar dat is alles, ik behandel ze niet anders dan andere mensen.
Vraagje: hoeveel niet-blanken zitten er bij jouw studentenvereniging?
Waarom quote je m'n tweede zin niet?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:28 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Idd, echter ontbreekt het feit dat het voor gepeste jeugd is zonder vrienden.
Geen, ik zit niet bij een studentenvereniging. Hoeveel niet-blanken zitten er op mijn universiteit? En hoeveel daarvan hebben behoefte aan een studentenvereniging?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:26 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Kijk ik op ze neer dan? Ik vind ze triest maar dat is alles, ik behandel ze niet anders dan andere mensen.
Vraagje: hoeveel niet-blanken zitten er bij jouw studentenvereniging?
Nee, je begrijpt het niet goed.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is een studentenvereniging er om sociale contacten te bevorderen??
Oja klopt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:30 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Waarom quote je m'n tweede zin niet?
Met jouw uitspraak bewijs je 'm namelijk.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:27 schreef Beauregard het volgende:
[Op dinsdag 7 juli 2009 16:24 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Deze is speciaal voor jou en alle andere zielige, bekrompen idioten:.]
Mooi samengevat.
Maar dan nog zal dat stel cultuurarme en onderontwikkelde zwijnen in dit topic er geen flikker van begrijpen.
Het is wel een mooie manier om contacten op te doen als je als student in een nieuwe stad ver van huis een nieuw leven moet beginnen ja.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is een studentenvereniging er om sociale contacten te bevorderen??
Ja nu verpest je het eigenlijk al he.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:29 schreef numero_uno het volgende:
Binnen hoeveel reacties zullen we deze keer bij de PVV uitkomen?
De gedachte erachter.. als een studentenvereniging daarvoor is bedoeld, ga je er bewust heen, om vrienden te maken? Vrienden zoeken.. gaat toch vanzelf. Je gaat toch niet een bepaalde vereniging bezoeken en als doel stellen: vrienden krijgen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:33 schreef Northside het volgende:
[..]
Het is wel een mooie manier om contacten op te doen als je als student in een nieuwe stad ver van huis een nieuw leven moet beginnen ja.
Ik heb een goede vriendengroep overgehouden aan mijn basis/middelbare schooltijd in mijn oude woonplaats. Deze jongens studeren nu allemaal in andere delen van het land. Ik probeer ze 1 keer per maand nog te zien, maar ik denk dat je snapt dat ik geen tijd heb voor de eerdergenoemde activiteiten. Verder heb ik in mijn huidige woonplaats ook een aantal vrienden die geen lid zijn bij een vereniging, maar met hen doe ik weer andere dingen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:27 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Die dingen die jij noemt, onderneemt de gemiddelde vriendengroep ook. Maar goed, als je geen vrienden hebt.....
Wat is het nut van die informatie?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:35 schreef MouzurX het volgende:
Oke laten we gaan rekenen.![]()
Beauregard hoeveel niet-blanken zitten er bij jouw studentenvereniging en in welke stad zit het?
Wil je nou zeggen dat niet-blanken te dom zijn om te studeren en daarom ondervertegenwoordigd zijn bij studentenverenigingen? JIJ FUCKING RASCIST!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:35 schreef MouzurX het volgende:
Beauregard hoeveel niet-blanken zitten er bij jouw studentenvereniging en in welke stad zit het?
Ik weet niet... als ze jou in een nieuwe stad neerzetten waar je niemand kent, waar maak jij dan vrienden? Het maakt het toch makkelijker om vrienden te maken als je met een groep gelijkgestemden een paar keer in de week samenkomt?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:36 schreef Bilmiyorem het volgende:
De gedachte erachter.. als een studentenvereniging daarvoor is bedoeld, ga je er bewust heen, om vrienden te maken? Vrienden zoeken.. gaat toch vanzelf. Je gaat toch niet een bepaalde vereniging bezoeken en als doel stellen: vrienden krijgen.
Ze zetten je toch niet zomaar in een andere stad neer? Je kiest er zelf voor en dat zal ook wel met een reden zijn en dan bezoek je alsnog bepaalde plaatsen en daar ontmoet je mensen. Als het klikt, spreek je af en zo ontstaat er vrienschapquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:40 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik weet niet... als ze jou in een nieuwe stad neerzetten waar je niemand kent, waar maak jij dan vrienden? Het maakt het toch makkelijker om vrienden te maken als je met een groep gelijkgestemden een paar keer in de week samenkomt?
Ik zie het al voor me, je gaat als jongen op stap naar een andere kerel toe en je geeft hem een hand en stelt jezelf voor. Dan ben je meteen al de gay in town.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:42 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ze zetten je toch niet zomaar in een andere stad neer? Je kiest er zelf voor en dat zal ook wel met een reden zijn en dan bezoek je alsnog bepaalde plaatsen en daar ontmoet je mensen. Als het klikt, spreek je af en zo ontstaat er vrienschap
Jij moet die studentenverenigingen dankbaar zijn. Eerste week dat die sjaars bij hun ouders weg zijn nemen de studentenverenigingen de moeite om ze junk-food te leren eten.quote:beroep: Horeca-ondernemer ( Döner-baas )
Als je dit topic fatsoenlijk had doorgelezen zou je weten dat ik niet bij een studentenvereniging zit.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:35 schreef MouzurX het volgende:
Als je de juiste mensen kiest om op af te stappen, maken ze je echt niet uit voor gay hoor.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:44 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me, je gaat als jongen op stap naar een andere kerel toe en je geeft hem een hand en stelt jezelf voor. Dan ben je meteen al de gay in town.
Waar dan? Opleiding? Kan, maar hoeft niet.
Grote goden. Je gaat niet bij een vereniging voor vrienden, voor het totaalplaatje. Maar je maakt er gegarandeerd vrienden.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Als je de juiste mensen kiest om op af te stappen, maken ze je echt niet uit voor gay hoor.
En als je je voorstelt op een studentenvereniging is het niet gay, omdat daar alle vriend/contactzoekenden bijeen komen?
Zit toch niet zo te overdrijven, achterlijke dakhaas.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Als je de juiste mensen kiest om op af te stappen, maken ze je echt niet uit voor gay hoor.
En als je je voorstelt op een studentenvereniging is het niet gay, omdat daar alle vriend/contactzoekenden bijeen komen?
Dat vertel ik je als jij me zegt waar jij je fictieve horecagelegenheid uitbaat.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:48 schreef DurumDoner het volgende:
Welke stad woon je eigenlijk Beau? Als ik vragen mag.
Amsterdam - West.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:50 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Dat vertel ik je als jij me zegt waar jij je fictieve horecagelegenheid uitbaat.
Eerlijk oversteken.
Maar je gaat er toch heen met het doel contacten te leggen (en waarschijnluk dus ook om vrienden te maken). Waarom zou je er heen gaan als je geen contacten wil leggen?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:49 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Grote goden. Je gaat niet bij een vereniging voor vrienden, voor het totaalplaatje. Maar je maakt er gegarandeerd vrienden.
En ga jij wel eens op stap? Want ik kan je verzekeren dat je weinig positieve feedback op zo'n actie zult krijgen..
Ja, de reden dat je naar die andere stad gaat is dus dat je er gaat studeren. Daar bezoek je bepaalde plaatsen, de kroeg. Daar ontmoet je mensen, de andere kroeggangers. Als het klikt, spreek je de week daarna met de hele groep weer af. En als dat ook leuk is spreek je de week daarna weer met de hele groep af. Gefeliciteerd, je zit nu bij een studentenvereniging.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:42 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ze zetten je toch niet zomaar in een andere stad neer? Je kiest er zelf voor en dat zal ook wel met een reden zijn en dan bezoek je alsnog bepaalde plaatsen en daar ontmoet je mensen. Als het klikt, spreek je af en zo ontstaat er vrienschap
Rijsbergen, centrum.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:52 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Amsterdam - West.
Nou wil ik van jou ook een stad + buurt horen!
Je gaat er wel heen om contacten te leggen. En je bent zelf achterlijkquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:50 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Zit toch niet zo te overdrijven, achterlijke dakhaas.
Dat jij de klemtoon steeds legt op "vrienden maken" zegt vooral iets over jou.
Voor normale mensen met meer diepgang dan een bierviltje is een studentenvereniging gewoon een omgeving waar je gezellig een biertje kan drinken met gelijkgestemden. Verder is een SV handig voor allerlei randzaken, om snel geschikte woonruimte te vinden bijvoorbeeld.
Ik weet dat als iemand terwijl ik op stap ben me een hand komt geven en zich voorstellen, dat ik onmiddelijk een 'quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:52 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Maar je gaat er toch heen met het doel contacten te leggen (en waarschijnluk dus ook om vrienden te maken). Waarom zou je er heen gaan als je geen contacten wil leggen?En ik ben geen jongen, maar ik weet wel dat er genoeg jongens zijn die je niet voor gay uitmaken als je ze een hand geeft. Ik vraag me nu af op wat voor manier jij een hand geeft, misschien zie je er gewoon gay uit
Omdat je met een hele groep afspreekt?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:52 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, de reden dat je naar die andere stad gaat is dus dat je er gaat studeren. Daar bezoek je bepaalde plaatsen, de kroeg. Daar ontmoet je mensen, de andere kroeggangers. Als het klikt, spreek je de week daarna met de hele groep weer af. En als dat ook leuk is spreek je de week daarna weer met de hele groep af. Gefeliciteerd, je zit nu bij een studentenvereniging.
Ga je nooit uit? Drink je altijd je biertje alleen op de bank thuis? Nee toch (hoop ik)quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:53 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je gaat er wel heen om contacten te leggen. En je bent zelf achterlijk
Niet iedereen geeft een hand, ze kunnen zich ook op een andere manier voorstellen. En trouwens, jij bent dan degene die de fout maakt, waarom vind je iemand een kansloze fag als die zich voorstelt? Hoogmoed?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:54 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ik weet dat als iemand terwijl ik op stap ben me een hand komt geven en zich voorstellen, dat ik onmiddelijk een '' uitdrukking krijg op m'n gezicht en hem een kansloze fag vind.
Je utopische wereldbeeld is heel mooi, maar zo werkt het niet in de praktijk.
En nee, zoals ik zei, je gaat erbij voor het to-taal-plaa-tje.
Ik denk dat je de UVSV (http://nl.wikipedia.org/wiki/Uvsv) bedoeld. Ik ken ze zeker. Of het gezellig is? Ga zelf eens een keer kijken.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:54 schreef hannekev het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Utrechtsch_Studenten_Corps
Die hebben mij gevraagd ob ik daar lit wou worden de nieuwe studiejaar.
Dat zou die gezelligste club van Utrecht zijn die veel dingen onderneemd.
Kennt jullie die club?
Ik drink en ga niet uitquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:55 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ga je nooit uit? Drink je altijd je biertje alleen op de bank thuis? Nee toch (hoop ik)
Je gaat toch uit voor de gezelligheid? Niet om "vrienden te maken, of contacten te leggen" met de hele kroeg? Of heb je echt een missie ofzo?
Omdat in je eentje de kroeg ingaan kansloos is. Waarom probeer ik dit nog uit te leggen? Het is gewoon not done.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:56 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Niet iedereen geeft een hand, ze kunnen zich ook op een andere manier voorstellen. En trouwens, jij bent dan degene die de fout maakt, waarom vind je iemand een kansloze fag als die zich voorstelt? Hoogmoed?
Dan ga je gewoon niet de kroeg inquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:57 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Omdat in je eentje de kroeg ingaan kansloos is. Waarom probeer ik dit nog uit te leggen? Het is gewoon not done.
En ze is vrouw... voor haar werkt het anders, als zij willekeurige mannen handjes gaat geven heeft ze overal vriendjes (in ieder geval voor 1 nacht dan toch...)quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:58 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Aha.
Daarom ken je het protocol niet.
Zeg dat niet tegen al die fokkers in R&P die dit als eerste stapje naar een succesvol sociaal leven zienquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:57 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Omdat in je eentje de kroeg ingaan kansloos is. Waarom probeer ik dit nog uit te leggen? Het is gewoon not done.
Dit begint echt een non-discussie te worden. Bilmiyorem, kijk even een aantal pagina's terug, daar heb ik een verhaaltje neergezet over waarom mensen lid worden bij een vereniging en wat een vereniging als doel heeft. Het heeft niets te maken met geen vrienden kunnen maken op eigen houtje.quote:
Klopt. Als vrouw is dat anders.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:59 schreef Northside het volgende:
[..]
En ze is vrouw... voor haar werkt het anders, als zij willekeurige mannen handjes gaat geven heeft ze overal vriendjes (in ieder geval voor 1 nacht dan toch...)
Jawel, ik ken het welquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:58 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Aha.
Daarom ken je het protocol niet.
Dat vind ik altijd van die lompe adviezen. "Ga in je eentje naar de kroeg."quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:59 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Zeg dat niet tegen al die fokkers in R&P die dit als eerste stapje naar een succesvol sociaal leven zien.
Okequote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:00 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Dit begint echt een non-discussie te worden. Bilmiyorem, kijk even een aantal pagina's terug, daar heb ik een verhaaltje neergezet over waarom mensen lid worden bij een vereniging en wat een vereniging als doel heeft. Het heeft niets te maken met geen vrienden kunnen maken op eigen houtje.
Toch gek dat ze doorgaans 'gezelligheidsverenigingen' worden genoemd en dat er elk jaar weer duizenden eerstejaars voor kiezen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jawel, ik ken het wel. Je gaat idd uit voor de gezelligheid en als het toevallig klikt met bepaalde mensen en je maakt vrienden, is dat toch mooi meegenomen. Een studentenvereniging geeft me een heel ander beeld dan erheen gaan voor de gezelligheid.
Ik begrijp dat ook niet. Maar ik begrijp ook niet dat het zó moeilijk kan zijn om vrienden te maken, al is het maar één of twee goeiequote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:01 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd van die lompe adviezen. "Ga in je eentje naar de kroeg."
Laat die arme ziel maar nog meer afgaan.
Ik wist niet dat ze zo genoemd werden, maar ik ben ook geen student.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:09 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Toch gek dat ze doorgaans 'gezelligheidsverenigingen' worden genoemd en dat er elk jaar weer duizenden eerstejaars voor kiezen.
Al met al was dat van mij geen grapje. Maar je woont in Amsterdam of niet?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:47 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Net als jij. Leek me wel zo gepast.
Nee hoor. Vind Beau best een prima user. Komt soms beetje over als een sulletje maar vaak erg vermakelijk.quote:
Geen grapje zegt ze.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:23 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Al met al was dat van mij geen grapje. Maar je woont in Amsterdam of niet?
Ik denk niet dat hij in Amsterdam woont, hij heeft namelijk niet de neiging om jullie aartsvijand, Rotterdam, waar mogelijk te bashen. Amsterdammers springen daar normaliter meteen op als een stelletje roofdieren.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:29 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Nee hoor. Vind Beau best een prima user. Komt soms beetje over als een sulletje maar vaak erg vermakelijk.
Haatliefdequote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:29 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Nee hoor. Vind Beau best een prima user. Komt soms beetje over als een sulletje maar vaak erg vermakelijk.
Net of ik tegenover jou enigszins de behoefte heb me over dergelijke zaken te verantwoorden. Sterker nog ik heb al vaak genoeg aangegeven waarom ik de locatie van mijn toko niet hier neer plant.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:30 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Geen grapje zegt ze.
Kom op man, je zit dagelijks met je grote waffel op FOK!, blijft geheimzinnig doen over de precieze locatie van 'jouw' kebabzaak en heb nog nooit en te nimmer enig bewijs geleverd dat je daadwerkelijk eigenaar bent van zo'n tent.
Ik ga er dan ook vanuit dat je het wel een leuke gimmick vond, gezien je username en UI en het treurig genoeg nog steeds volhoudt. Hooguit ben je een knecht die de broodjes mag opensnijden.
Misschien heb ik het allemaal wel mis hoor. Maar daar zou ik graag bewijs van zien.
1 kebapzaakquote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:52 schreef Skylark. het volgende:
Je bent HBO student, maar ondertussen wel eigenaar van meerdere kebabzaken?.
Come on.
dat verhaal heeft ie echt al 10x uitgelegdquote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:52 schreef Skylark. het volgende:
Je bent HBO student, maar ondertussen wel eigenaar van meerdere kebabzaken?.
Come on.
Krijg ik een kortingsbon als ik je geloof? / Ik geloof je als je me een kortingsbon opstuurt.quote:
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:33 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Net of ik tegenover jou enigszins de behoefte heb me over dergelijke zaken te verantwoorden. Sterker nog ik heb al vaak genoeg aangegeven waarom ik de locatie van mijn toko niet hier neer plant.
Maar je woont in Amsterdam?
Hele dagen op Fok! Right. Ben hier slechts met vlagen actief, en volgens mij nooit hele dagen. Het runnen van mijn tentje vergt mij zo'n 20 uur per week. Ja dat red ik.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:00 schreef Beauregard het volgende:
[..].
Precies de reactie die ik had verwacht.
Waar ik dan wel nieuwsgierig naar ben is hoe je het kunt verantwoorden om als zelfstandig horecaondernemer hele dagen op FOK! door te brengen met je slap geleuter.
En de reden dat je er niets over kwijt wil begrijp ik wel, ja. Tenminste, er zijn twee versies. De eerste is natuurlijk dat je helemaal geen zaak hebt. En de tweede, bekend op het forum, is dat je bang bent dat je overlast krijgt door FOK!kers. Dat is natuurlijk gelul.
Zodra FOK! weet waar jou zaak is zullen er misschien twee of drie humoristen zijn die de moeite nemen er een keer te gaan eten, en verder...? Wat verwacht je nog meer? Je hebt het nogal hoog in den bol geloof ik.
En nee, ik woon niet in Amsterdam. Ik heb ook geen idee hoe je daarbij komt.
Maar je bent nooit lid geweest, dus hoe kun je er iets over zeggen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:14 schreef DurumDoner het volgende:
Maar goed. Ontopic; Studentenverenigingen
Pim Fortuynquote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:15 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Maar je bent nooit lid geweest, dus hoe kun je er iets over zeggen.
Zoals Pim Fortuyn zou zeggen: Ga koken mens.
Hmm, ging het eerst niet over tien zaken? Ik meen dat eens gelezen te hebben. Maar goed, als jij 't zelf maar gelooft is iedereen gelukkig, toch?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:13 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Hele dagen op Fok! Right. Ben hier slechts met vlagen actief, en volgens mij nooit hele dagen. Het runnen van mijn tentje vergt mij zo'n 20 uur per week. Ja dat red ik.
Overlast zal het niet worden idd. Heb gewoon geen zin in sulletjes die denken grappig te zijn. Types zoals onder andere jij dus.
Maar vertel nou ff welk dorp je woont dan? Kan ik ook ff lachen.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:19 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Hmm, ging het eerst niet over tien zaken? Ik meen dat eens gelezen te hebben. Maar goed, als jij 't zelf maar gelooft is iedereen gelukkig, toch?
Maar toch blijf ik benieuwd waar je dan precies bang voor bent? FOK!kers die je bestellijn gaan stalken o.i.d.? Er lopen hier inderdaad wat kinderachtige individuen rond, maar ik zou me er niet zo'n zorgen over maken.
En ik woon in Eindhoven. LACH! LACH JE HELEMAAL ZIEK DAN!
En nu gaan we maar weer ontopic, ja.
Ja, je bent er vast blij mee dat ik heb gezegd waar ik woon. Kom je er in ieder geval onderuit om inhoudelijk te reageren. Dat scheelt!quote:
Idd Bo! Het angstzweet stond me op de ballen!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:27 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Ja, je bent er vast blij mee dat ik heb gezegd waar ik woon. Kom je er in ieder geval onderuit om inhoudelijk te reageren. Dat scheelt!
Pics?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:28 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Idd Bo! Het angstzweet stond me op de ballen!
De Amstel is van ons!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:11 schreef Teteteterek het volgende:
Beauregard is knor
wat een loltopic is ditquote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:41 schreef Biels het volgende:
[..]
Alsof alle verenigingen zo zijn. Doe eens moeite, gebruik die extra hersencel.
Heel fijn. Gelukkig ben ik er nu en kunnen we eindelijk serieus de discussie aangaan!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:47 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nou en, dit hele topic is gewoon grappig
Trollen is coolquote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:46 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Een troltopic, gestart door een trol.
Jammer dat dit niet grappig wasquote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:48 schreef Biels het volgende:
[..]
Heel fijn. Gelukkig ben ik er nu en kunnen we eindelijk serieus de discussie aangaan!
Ontopic bitte. Heb je nog wat zinnigs te zeggen over studentenverenigingen of blijf je gewoon weg?quote:
Bron? Ik denk dat jij het mis hebt want volgens Van Dale is het toch écht correctquote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:49 schreef Salatrel het volgende:
Wat een saaie bende zeg. En ik maar denken dat er als een malle werd gezopen en geneukt daarzo...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:24 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Sorry hoorquote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:51 schreef Biels het volgende:
[..]
Ontopic bitte. Heb je nog wat zinnigs te zeggen over studentenverenigingen of blijf je gewoon weg?
Als onze donerturk nou slim was geweest, zou hij aardig voor leden van een studentenvereniging zijn. Er valt vast wel een lucratief dealtje m.b.t. het leveren van doners aan hongerige studenten te regelen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:08 schreef Bananenman het volgende:
Hee, het jaarlijkse topic is er weer. Dit jaar door een gozer met een shoarmazaak (). Gezellig
!
Oja. Dit gebeuren dat alleen voor mannen is heeft een domme muts als jij uitgenodigd. Natuurlijkquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:54 schreef hannekev het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Utrechtsch_Studenten_Corps
Die hebben mij gevraagd ob ik daar lit wou worden de nieuwe studiejaar.
Dat zou die gezelligste club van Utrecht zijn die veel dingen onderneemd.
Kennt jullie die club?
Hehe. Pijnlijke fail. En ik verwacht dat ook de uffen niet iemand aan willen nemen die "lid" nieteens kunnen spellen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:12 schreef Bananenman het volgende:
Oja. Dit gebeuren dat alleen voor mannen is heeft een domme muts als jij uitgenodigd. Natuurlijk
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:22 schreef Catbert het volgende:
[..]
Hehe. Pijnlijke fail. En ik verwacht dat ook de uffen niet iemand aan willen nemen die "lid" nieteens niet eens kunnen kan spellen.
Volgens mij doen die verenigingen het ook niet erg slecht hoor. Na een half jaartje afhaken, nou en, dat gebeurd.quote:Kijk eens naar een vereniging waar geen Eigen Introductie plaats vind. Meer dan de helft van die leden haakt na een half jaartje weer af.
Niet waar. Dat gebeurt.quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:12 schreef Prosac het volgende:
[..]
Volgens mij doen die verenigingen het ook niet erg slecht hoor. Na een half jaartje afhaken, nou en, dat gebeurd.
Vertel nou eens over hoe duur het is en wat die "Eigen Introductie" inhoudt?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:24 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
"HAHA, DAT DOEN WIJ OOK ZONDER STUDENTENVERENIGING AL HOOR!!!11!!"quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:22 schreef tha_dark het volgende:
Studentenvereniging/disputen zijn geweldig. Je leert binnen no-time ontzettend veel studenten kennen in de stad en je zuipt je elke week weer helemaal klem om vervolgens in een wildvreemd bed te belanden.
Studententijd, de mooiste tijd van je leven.
Core? Als in:quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:47 schreef Mankatans het volgende:
Als je een iets ouder iemand spreekt en hij zegt dat ie vroeger bij het core heeft gezeten, dan is dat wel een prima indicatie dat hij iig WEL een mooie studententijd heeft gehad
anders dan het gros antiverenigingpaupers
en zon ontgroening daar kies je voor, als je het nix vind kan je altijd nog bij een knorrenclub
dus ik snap ook niet waarom je op niets af zo door loopt te zanikenpauper
Glasquote:Op woensdag 8 juli 2009 16:50 schreef Steengijl het volgende:
[..]
Core? Als in: [ afbeelding ] ?
Koor! Oh kut nu zit er een haar in m'n klas.
Corequote:Op woensdag 8 juli 2009 16:47 schreef Mankatans het volgende:
Als je een iets ouder iemand spreekt en hij zegt dat ie vroeger bij het core heeft gezeten, dan is dat wel een prima indicatie dat hij iig WEL een mooie studententijd heeft gehad
anders dan het gros antiverenigingpaupers
en zon ontgroening daar kies je voor, als je het nix vind kan je altijd nog bij een knorrenclub
dus ik snap ook niet waarom je op niets af zo door loopt te zanikenpauper
Als grijze muis stelt de kmt niks voor nee. Maar dan hoef je verder ook niet te veel van je lidmaatschap te verwachtenquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:35 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Core![]()
Anyway, heb zelf vorig jaar ontgroening gelopen bij Tragos (Maastricht), maar stelde geen fuck voor, omdat ik geen respons gaf op hun dus ik was saai voor ze
Stop er trouwens ook mee, kut vereniging
Jaahaaa, dat deed ik expressz om hem duidelijk te wijzen op zijn fout! Echt hoor!quote:
Jij faalt gewoon kankerhard.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:32 schreef Beauregard het volgende:
Als je dit als 'dure taal' bestempelt heb je een wel erg lage standaard. Arme jij.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:11 schreef H.Moody het volgende:
[..]
Jij faalt gewoon kankerhard.![]()
Puberaal gedrag vertonen en het proberen goed te praten met duur gelul.
Flikker toch op man.
shit, als ik nou toch bij een studentenvereniging was gegaan had ik die fout vast niet gemaakt.quote:
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:24 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Je dist me.quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:16 schreef afcajos het volgende:
Studentenverenigingen... Ik heb er niks op tegen hoor, ik kan best begrijpen dat als je in een nieuwe stad komt en niemand kent het nodig acht bij een studentenvereniging te gaan om nieuwe mensen te leren kennen en ergens bij te horen.
Zelf zal ik zoiets nooit nodig hebben omdat ik natuurlijk binnen no-time vele contacten heb gelegd, en genoeg activiteiten heb gepland in een week zodat ik helemaal geen tijd heb voor een studentenvereniging .
Maar om het toch nog maar even te bekritiseren. Veelal zijn het van die trieste buitenbeentjes die erbij gaan, en zichzelf dan opeens heel wat vindenDeze conclusie trek ik uit mensen die ik nog van vroeger ken.
En omdat je je natuurlijk een beetje ongemakkelijk zou voelen tussen al die veel slimmere WO'ers.quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:16 schreef afcajos het volgende:
Zelf zal ik zoiets nooit nodig hebben omdat ik natuurlijk binnen no-time vele contacten heb gelegd, en genoeg activiteiten heb gepland in een week zodat ik helemaal geen tijd heb voor een studentenvereniging .
Behalve dan het samen musea bezoeken.quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:17 schreef afcajos het volgende:
[..]
Mooi verhaaltje, ideaal voor mensen die zelf in een onbekende stad niet zo snel contacten leggen. Want al deze dingen kan je natuurlijk ook doen zonder vereniging.
Jij niet dus?quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:41 schreef Beauregard het volgende:
[..]
"HAHA, DAT DOEN WIJ OOK ZONDER STUDENTENVERENIGING AL HOOR!!!11!!"
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:49 schreef Salatrel het volgende:
quote:stu·dent de; m,v -en, stu·den·te de; v -s, -n iem die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool
Hehe, dat wou ik ook zeggen!quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:08 schreef Beauregard het volgende:
[..]
De Van Dale is een zielig boek, in elkaar gezet door hbo'ers.
Student ~ Zelfstandig naamwoord ~ iemand die hoger onderwijs volgtquote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:49 schreef Salatrel het volgende:
Ach, tis vooral dat ik samen met mijn jaarclub gewoon helemaal geen zin had in die omhooggevallen ballenquote:Op woensdag 8 juli 2009 18:05 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Als grijze muis stelt de kmt niks voor nee. Maar dan hoef je verder ook niet te veel van je lidmaatschap te verwachten
Daar wil ik komend jaar bij gaanquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:35 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Core![]()
Anyway, heb zelf vorig jaar ontgroening gelopen bij Tragos (Maastricht), maar stelde geen fuck voor, omdat ik geen respons gaf op hun dus ik was saai voor ze
Stop er trouwens ook mee, kut vereniging
Dat uiteraard ook. Maar op hun manier voelen zij zich weer ongemakkelijk bij mij omdat ik zo goed met mensen om kan gaan.quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:41 schreef Bananenman het volgende:
[..]
En omdat je je natuurlijk een beetje ongemakkelijk zou voelen tussen al die veel slimmere WO'ers.
Oh nee, dan zouden ze zich juist op hun gemak moeten voelen bij mij, omdat ik zo uber sociaal ben, zelfs tegen WO'ersquote:Op woensdag 8 juli 2009 23:32 schreef afcajos het volgende:
[..]
Dat uiteraard ook. Maar op hun manier voelen zij zich weer ongemakkelijk bij mij omdat ik zo goed met mensen om kan gaan.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:32 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha wat een toevalquote:
Ga je niet blind staren op een vereniging (in dit geval Tragos) en ga lekker naar de INKOM eind augustus en kijk wat Maastricht nog meer te bieden heeft. Ik was eerst groot van van Circumflex maar naar een paar bezoekjes daar en het intense geslijm van mijn INKOM 'papa's' was ik ze al redelijk snel beuquote:
Haha, ik heb vorig jaar in mijn introductie ook overal gezegd dat ik wel lid ging worden.quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:33 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Ga je niet blind staren op een vereniging (in dit geval Tragos) en ga lekker naar de INKOM eind augustus en kijk wat Maastricht nog meer te bieden heeft. Ik was eerst groot van van Circumflex maar naar een paar bezoekjes daar en het intense geslijm van mijn INKOM 'papa's' was ik ze al redelijk snel beumaar dat is mijn mening en dat slijmen komt trouwens overal voor.
Als je het goed speelt kan het je veel gratis bier opleveren
voquote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:12 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Oja. Dit gebeuren dat alleen voor mannen is heeft een domme muts als jij uitgenodigd. Natuurlijk
Ik studeer al een jaar in Maastrichtquote:Op donderdag 9 juli 2009 09:33 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Ga je niet blind staren op een vereniging (in dit geval Tragos) en ga lekker naar de INKOM eind augustus en kijk wat Maastricht nog meer te bieden heeft. Ik was eerst groot van van Circumflex maar naar een paar bezoekjes daar en het intense geslijm van mijn INKOM 'papa's' was ik ze al redelijk snel beumaar dat is mijn mening en dat slijmen komt trouwens overal voor.
Ik had INKOM-mama's, en wel 2 ontzettend lekkere wijven, Marieke en Rianne. Daar waren het vooral de eerstejaars die slijmden en het heeft hen veel gratis bier opgeleverd.quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:33 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Ook goed geregeldquote:Op donderdag 9 juli 2009 13:46 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik had INKOM-mama's, en wel 2 ontzettend lekkere wijven, Marieke en Rianne. Daar waren het vooral de eerstejaars die slijmden en het heeft hen veel gratis bier opgeleverd.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:34 schreef cultheld het volgende:
Die corpsballen maken later wel de dienst uit in een niet te verwaarlozen deel van het bedrijfsleven.
Alleen de besten. De rest eindigt als gefrustreerde hielenlikker.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:34 schreef cultheld het volgende:
Die corpsballen maken later wel de dienst uit in een niet te verwaarlozen deel van het bedrijfsleven.
Je kan er wel lacherig over doen, maar in de praktijk is het wel gewoon zo.quote:
Mischien als je binnen je studentenvereniging commisie of bestuursfuncties heb vervuld. Maar als dat niet zo is zie ik niet de toegevoegde waarde ten opzichte van een studie gerelateerde bijbaanquote:Op donderdag 9 juli 2009 18:47 schreef Joppy het volgende:
[..]
Je kan er wel lacherig over doen, maar in de praktijk is het wel gewoon zo.
Ze doelen op vriendjespolitiekquote:Op donderdag 9 juli 2009 18:57 schreef Hijacking het volgende:
[..]
Mischien als je binnen je studentenvereniging commisie of bestuursfuncties heb vervuld. Maar als dat niet zo is zie ik niet de toegevoegde waarde ten opzichte van een studie gerelateerde bijbaan
Vriendjes politiek haal ik ook wel uit mijn gewone sociale contacten en stageplekken heb ik geen vereniging voor nodigquote:
Als jij gaat solliciteren bij een bedrijf waar de manager of HR-functionaris lid zijn geweest van de zelfde vereniging als jij, dan is dat al een enorm voordeel. Of je elkaar nou al kent of niet. Dat is het voordeel wat je nooit zal kunnen halen buiten een vereniging.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:03 schreef Hijacking het volgende:
[..]
Vriendjes politiek haal ik ook wel uit mijn gewone sociale contacten en stageplekken heb ik geen vereniging voor nodig
Dat is iets dat kun je bij elke vereniging hebben. En hoe doe je dat tijdens je sollicitatie gesprek zeg je dan altijd tijdens het gesprek ey ik ben lid geweest van deze studenten vereniging ( ook als je er geen bepaalde rol binnen vervulde ). Lijkt me niet dat je lid zijn van een vereniging op je cv zetquote:Op donderdag 9 juli 2009 19:12 schreef Joppy het volgende:
[..]
Als jij gaat solliciteren bij een bedrijf waar de manager of HR-functionaris lid zijn geweest van de zelfde vereniging als jij, dan is dat al een enorm voordeel. Of je elkaar nou al kent of niet. Dat is het voordeel wat je nooit zal kunnen halen buiten een vereniging.
Uiteraard kan je dat bij elke vereniging hebben, maar de kans dat je in je professionele leven iemand tegenkomt van dezelfde studentenvereniging is groter dan dat je iemand tegenkomt van de plaatselijke sportvereniging. Gezien het opleidingsniveau enzo...quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:14 schreef Hijacking het volgende:
[..]
Dat is iets dat kun je bij elke vereniging hebben. En hoe doe je dat tijdens je sollicitatie gesprek zeg je dan altijd tijdens het gesprek ey ik ben lid geweest van deze studenten vereniging ( ook als je er geen bepaalde rol binnen vervulde ). Lijkt me niet dat je lid zijn van een vereniging op je cv zet
Hoezo zou je dat niet op je CV zetten ? Ik denk trouwens dat als in geval een kandidaat is van dezelfde vereniging en de andere kandidaat een uitstekend CV gevuld met ervaring en vaardigheden die toepasbaar zijn op het werk dat de laatste duidelijk wordt gekozen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:14 schreef Hijacking het volgende:
[..]
Dat is iets dat kun je bij elke vereniging hebben. En hoe doe je dat tijdens je sollicitatie gesprek zeg je dan altijd tijdens het gesprek ey ik ben lid geweest van deze studenten vereniging ( ook als je er geen bepaalde rol binnen vervulde ). Lijkt me niet dat je lid zijn van een vereniging op je cv zet
Toch denk ik dat over het algemeen de kans groter is dat je meer hebt aan een relevante bijbaan dan een gezamelijke studievereniging. Tevens geef je ook aan dat leden vaak actiever zijn dan niet-leden maar ik ken ook zat lamme corpsballen die al 9 jaar met hun studie bezig zijn en ik nooit zou aannemen als ik bedrijfsleider wasquote:Op donderdag 9 juli 2009 19:25 schreef Joppy het volgende:
[..]
Uiteraard kan je dat bij elke vereniging hebben, maar de kans dat je in je professionele leven iemand tegenkomt van dezelfde studentenvereniging is groter dan dat je iemand tegenkomt van de plaatselijke sportvereniging. Gezien het opleidingsniveau enzo...
Zeker voor startfuncties zal het ter sprake komen hoe je je studieperiode bent door gekomen. Na 20 jaar speelt dat natuurlijk minder, maar als het goed is hoef je dan helemaal niet te solliciteren, dan wordt je natuurlijk ge-headhunt, en diegene zal zeker je achtergrond hebben gecheckt.
Daarbij zijn leden vaak actiever dan niet-leden, dus dan is het zeer zeker relevant (voor startfuncties)
Lijkt mij dat als jij geen functie vervult binnen de studenten vereniging dat jij het niet in je cv zet. ( net zoals lid van een voetbal vereniging oid )quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:28 schreef Seam het volgende:
[..]
Hoezo zou je dat niet op je CV zetten ? Ik denk trouwens dat als in geval een kandidaat is van dezelfde vereniging en de andere kandidaat een uitstekend CV gevuld met ervaring en vaardigheden die toepasbaar zijn op het werk dat de laatste duidelijk wordt gekozen.
Dat zijn natuurlijk de uitzonderingen he, die eeuwige lamballen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:30 schreef Hijacking het volgende:
[..]
Toch denk ik dat over het algemeen de kans groter is dat je meer hebt aan een relevante bijbaan dan een gezamelijke studievereniging. Tevens geef je ook aan dat leden vaak actiever zijn dan niet-leden maar ik ken ook zat lamme corpsballen die al 9 jaar over hun opleiding doen en ik nooit zou aannemen als ik bedrijfsleider was.
Er zijn serieus bedrijven die voor bepaalde functies meer van een sollicitant eisen dan een mooie cijferlijst. Als je naast je studie niets hebt gedaan, word je zelfs met een a-list niet eens voor de eerste ronde uitgenodigd. Een goed voorbeeld hiervan is de richting van de strategy consultancy: probeer het maar eens zonder nevenactiviteiten op je CV; wedden dat je motivatie zonder scrupules door de shredder wordt gehaald als blijkt dat je 'slechts' een afgestudeerde met een leuke cijferlijst bent? Studentenverenigingen openen voor leden die in specifieke branches een goede baan ambiëren echt deuren.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:14 schreef Hijacking het volgende:
[..]
Hoezo zou je niet op je CV zetten dat je bij een voetbalvereniging zit en daarbij voetbalt. Zegt wel wat over bepaalde dingen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:32 schreef Hijacking het volgende:
[..]
Lijkt mij dat als jij geen functie vervult binnen de studenten vereniging dat jij het niet in je cv zet. ( net zoals lid van een voetbal vereniging oid )
Daarom gaf ik net ook aan dat juist een relevante bijbaan meer toegevoegde waarde heeft dan een studenten vereniging.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Er zijn serieus bedrijven die voor bepaalde functies meer van een sollicitant eisen dan een mooie cijferlijst. Als je naast je studie niets hebt gedaan, word je zelfs met een a-list niet eens voor de eerste ronde uitgenodigd. Een goed voorbeeld hiervan is de richting van de strategy consultancy: probeer het maar eens zonder nevenactiviteiten op je CV; wedden dat je motivatie zonder scrupules door de shredder wordt gehaald als blijkt dat je 'slechts' een afgestudeerde met een leuke cijferlijst bent? Studentenverenigingen openen voor leden die in specifieke branches een goede baan ambiëren echt deuren.
Zelf heb ik er niets mee, maar corpsleden zijn echt niet louter brallende fustentillers met een verenigingsdasje, die hun zelfrespect hebben ingeruild voor poenerige drinkvrienden. Er zitten genoeg toekomstige winnaars tussen, die later keihard werken en daar terecht een hoge vergoeding voor krijgen.
Dat zet je er misschien op als je verder helemaal niets hebt en geen leeg A4 wil inleveren ofzo. Ik heb nog NOOIT een cv gezien waarop iemand zijn studievereniging of sportclub of bespeeld muziekinstrument vermeldt, als dat niet relevant is voor de functie. En ik heb in de afgelopen 2 dagen nog 87 cv's doorgekeken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:48 schreef Seam het volgende:
[..]
Hoezo zou je niet op je CV zetten dat je bij een voetbalvereniging zit en daarbij voetbalt. Zegt wel wat over bepaalde dingen.
P&A manager bij een overheidsinstantie? Overigens is een studievereniging niet hetzelfde als een studentenvereniging, maar dat terzijde.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:53 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat zet je er misschien op als je verder helemaal niets hebt en geen leeg A4 wil inleveren ofzo. Ik heb nog NOOIT een cv gezien waarop iemand zijn studievereniging of sportclub of bespeeld muziekinstrument vermeldt, als dat niet relevant is voor de functie. En ik heb in de afgelopen 2 dagen nog 87 cv's doorgekeken.
Hier een lijstje om hoog in aanmerking te komen voor een sollicitatie chirurgie:quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:53 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat zet je er misschien op als je verder helemaal niets hebt en geen leeg A4 wil inleveren ofzo. Ik heb nog NOOIT een cv gezien waarop iemand zijn studievereniging of sportclub of bespeeld muziekinstrument vermeldt, als dat niet relevant is voor de functie. En ik heb in de afgelopen 2 dagen nog 87 cv's doorgekeken.
Bron: http://nvvh.artsennet.nl/opleiding/chirurgworden.htmquote:*
Aantoonbare interesse en goede cijfers in de vakken heelkunde en anatomie zijn een pre.
*
Aantoonbare interesse in heelkunde door specifieke keuze- en oudste co-schappen, bijvoorbeeld heelkunde, anesthesiologie, interne geneeskunde, pathologie, radiologie, intensive care.
*
Aantoonbaar talent om in teamverband te werken, bijvoorbeeld sport, muziek (band/orkest), studiewerkgroep.
*
Aantoonbare wetenschappelijke ervaring, bijvoorbeeld participatie in wetenschappelijk onderzoek tijdens studie, schrijven van een publicatie.
*
Aantoonbare handvaardigheid, bijvoorbeeld muziekinstrument, knutselen, schilderen, dierexperimenteel werk.
*
Goede referenties, bijvoorbeeld vanuit de oudste en/of keuze-coschappen of in verband met een onderzoekstage
*
Aantoonbare organisatorische talenten (vereniging, onderzoek)
Ik heb nog nooit een cv gezien waar niet zoiets opstond onder het kopje nevenactiviteiten. Of het nu een klaverjasvereniging, een modelvliegtuigjesclub of het bestuur van een studentenvereniging is; het zegt iets over je persoonlijkheid en je interesses buiten je curriculum. Veel bedrijven zijn juist op zoek naar originele en creatieve mensen, cijferbeuners die te saai zijn voor een leuke hobby zijn er genoeg te vinden. Wil je tussen een stapel van 87 cv's opvallen, dan zul je het - in mijn wereld - van dat soort dingen moeten hebben (en een leuke brief, natuurlijk).quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:53 schreef Northside het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je post op 10/07 om 10:07quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:07 schreef Northside het volgende:
Oh... terug naar het eeuwige welles/niettes over de vraag of studentenverenigingen elitaire ballenclubjes zijn waar ze alleen maar kunnen zuipen en vrouwen lastig vallen?
Dan zit je zeker bij zo'n halfbakken vereniging. HBO'ers zeker.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
En als je dat wel hebt en het nog steeds mal vindt?
Ja, een echte discussie hierover is eigenlijk niet meer te voeren nee, beetje uitgemolken onderwerp inderdaad.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:07 schreef Northside het volgende:
Oh... terug naar het eeuwige welles/niettes over de vraag of studentenverenigingen elitaire ballenclubjes zijn waar ze alleen maar kunnen zuipen en vrouwen lastig vallen?
Ja, daarom. Laten we om het topic te redden nog snel wat foto's van lekkere dispuutssletjes plaatsen!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:36 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ja, een echte discussie hierover is eigenlijk niet meer te voeren nee, beetje uitgemolken onderwerp inderdaad.
Hoezo? Kan je dan niet meer lekker rukken op Beau?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:35 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Beauregard + studentenverenigingtopic![]()
![]()
Maar kom op Beau, zeg niet dat jij je daarvoor geleend heb, zeg niet dat jij je heb laten vernederen.
En maar blijven slijmen he. Snap je wel dat Beau jou dist zonder dat je het door hebt?quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:22 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Hehe, dat wou ik ook zeggen!
Great minds think alike, je weet toch!
Welke vereniging zit jij dan in, in Utrecht?quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik snap niet waarom mensen doen alsof je een sociale nerd bent als je niet direct vrienden maakt in je nieuwe studiestad? Zoiets kost gewoon tijd, en het voordeel van een introductie/kennismakingsperiode (ik zit bij een niet-corporale vereniging en heb nooit een ontgroening gehad) is dat je mensen gewoon sneller leert kennen dan anders! Bovendien hebben verenigingen een heel goed netwerk waardoor het makkelijk is om met iedereen in contact te blijven, ook vele jaren later. Natuurlijk kan dat ook met je 'losse' vrienden maar ik ken weinig mensen die op hun 50e nog met hun studievrienden op vakantiegaan, terwijl ik genoeg jaarclubs e.d. ken die dat nog wel doen zoveel jaar laterMaar goed zoals ik al zei ik heb nog nooit een echte ontgroening meegemaakt, maar vriendinnen van mij wel. Het lijkt mij op zich helemaal niet erg dat je een beetje moet afzien, dat versterkt wel de band, maar je moet er idd niet van die types bij hebben zitten die alleen maar alles doorstaan zodat ze het jaar erna zelf extra hard mensen kunnen kwellen. Maar die worden er ook wel snel uitgepikt meestal..
Voor het slapen gaan, na het zuipen, allemaal verplicht een liter water drinken "tegen de nadorst". Vervolgens iedereen z'n slaapzak in. Daarna worden alle slaapzakken met ducktape dichtgetaped en is het "tot morgenvroeg jongens!".quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Het lijkt mij op zich helemaal niet erg dat je een beetje moet afzien, dat versterkt wel de band, maar je moet er idd niet van die types bij hebben zitten die alleen maar alles doorstaan zodat ze het jaar erna zelf extra hard mensen kunnen kwellen. Maar die worden er ook wel snel uitgepikt meestal..
Goeie die moet ik even onthouden!quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:21 schreef Northside het volgende:
[..]
Voor het slapen gaan, na het zuipen, allemaal verplicht een liter water drinken "tegen de nadorst". Vervolgens iedereen z'n slaapzak in. Daarna worden alle slaapzakken met ducktape dichtgetaped en is het "tot morgenvroeg jongens!".
Kakverhaal, op ontgroeningen mag niet meer gezopen wordenquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:21 schreef Northside het volgende:
[..]
Voor het slapen gaan, na het zuipen, allemaal verplicht een liter water drinken "tegen de nadorst". Vervolgens iedereen z'n slaapzak in. Daarna worden alle slaapzakken met ducktape dichtgetaped en is het "tot morgenvroeg jongens!".
Allemaal een begeleider toegewezen krijgen, vervolgens een hondenriem om je nek krijgen en een middagje "aan de lijn" naast je begeleider meekruipen.
Orcaquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:07 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Welke vereniging zit jij dan in, in Utrecht?
Goed verhaal maar je kunt een sollicitatie chirurgie niet echt vergelijken met een sollicitatie bij een ministerie of als communicatie-persoon bij een of ander bedrijf.. nevenactiviteiten zijn in sommige functies belangrijker dan je opleiding..quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:35 schreef Seam het volgende:
[..]
Hier een lijstje om hoog in aanmerking te komen voor een sollicitatie chirurgie:
[..]
Bron: http://nvvh.artsennet.nl/opleiding/chirurgworden.htm
quote:Afhakers tijdens de ontgroening
De ontgroeningen zijn het geheim van Vindicat en Albertus. Twee afhakers doorbreken de stilte en vertellen waarom ze het halverwege de ontgroening voor gezien hielden. “Mensen vielen bij bosjes flauw, maar iedereen deed alsof er niets aan de hand was.”
'Het stomme is dat je het allemaal pikt'
Door ole chavannes
Ariane Kleijwegt (18), eerstejaars geschiedenis, haakte afgelopen zomer halverwege de ontgroening van Albertus af.
“Het introductiekamp is net als een strafkamp. De introductiecommissie is gehuld in lange leren jassen en scheldt iedereen uit. Maar als je er middenin zit, zie je niet hoe bizar het allemaal is. Ik wilde lid worden, omdat ik nog niemand kende in Groningen en ik ben opgevoed met het idee dat lid worden normaal is. Ik dacht dat die ontgroening wel zou meevallen. Maar dat viel tegen. Het is afzien. Daardoor groeit wel een sterke solidariteit met je jaargenoten, maar eigenlijk is zo'n massamanipulatie best eng.
We zaten met tweehonderd 'nullen' in een kampeerboerderij in Appelscha. De regels zijn: niet praten, roken, drinken of wassen. Extreem weinig slapen en alleen maar bevelen opvolgen. Je moet stomme dingen doen, zoals pindakaas op je hoofd smeren of door de modder kruipen. Het eten is wel goed en om uitdroging te voorkomen, heeft iedereen een veldfles om de nek hangen.
Omdat die mensen van de kampcommissie voortdurend in je gezicht schreeuwen, ben je eerst bang dat ze je gaan slaan, maar na een tijdje heb je het toneelstuk door en weet je dat zij niet over de grens gaan. Andere ouderejaars, die niet op kamp mee mogen, maar waar je wel last van hebt op de kroeg, zijn voortdurend dronken en gaan soms te ver. Die lui zijn echt sneu. Ze worden 'septemberleden' genoemd: normaal zijn ze niet actief, maar tijdens de ontgroening zijn ze erbij, alleen om 'nullen' af te zeiken. Ze bevelen bijvoorbeeld meisjes hun trui omhoog te trekken. 'Maak me geil', roepen ze dan.
Je mag maar een paar uur slapen, tot zes uur 's ochtends. Dan trappen ze iedereen eruit met harde technomuziek, om vervolgens door de modder te 'robben'. Robben is op je buik liggen, met je handen je enkels vast houden en dan vooruit proberen te kruipen. Met de hele tijd dezelfde kleren aan.
Het stomme is dat je het allemaal pikt. Als eenmaal je waardigheid is gebroken, laat je je gemakkelijk in de grond stampen. Je verzetten heeft geen zin. Een jongen die tegen het geblaf van de kampcommissie inging, moest direct 'oprotten'. Het is immers je eigen keus om aan de ontgroening mee te doen. Door dat argument hebben ze macht.
De dag na het kamp moesten we op de kroeg komen. Iedereen was afgepeigerd, maar we moesten de hele nacht liederen zingen en 'zoemen'. Je moet dan uren lang met het hoofd tussen de benen in kleermakerszit op de hurken zitten en 'zoem' zeggen. Als je zo moe bent, is dat heel vermoeiend. De ruimte waar we met zo'n driehonderd man opeen gepakt zaten, was ook veel te benauwd, omdat de ventilatie niet werkte.
Mensen vielen bij bosjes flauw, maar iedereen deed alsof er niets aan de hand was. Mensen die omvielen werden gewoon weggedragen en alles ging door. Ik ben zelf ook twee keer 'out' gegaan. Dat was op zich wel fijn want ik mocht toen even wat drinken, maar na vijf minuten moest ik weer terug de zaal in.
Daarna kregen we een week vrij, om vervolgens bij alle disputen en jaarclubs langs te gaan in kleine groepjes. Dat schijnt nog erger te zijn, maar toen besloot ik te stoppen. Ik mocht eerst al niet naar een verplicht werkcollege, maar toen ik ook niet mee mocht met het introductiekamp van de studievereniging, was voor mij de maat vol.
Bij een vereniging als Albertus drijft alles op de ontgroening. Die schept de samenhang. Ik heb geen spijt dat ik er aan heb meegedaan. Mijn voornaamste reden om te stoppen was dat ik geen zin heb om mijn tijd te verdoen met alleen zingen en zuipen. Ik wil ook niet al die verplichtingen. Ik ga liever mijn eigen weg en kies mijn eigen vrienden.”
Bron: http://www.uk.rug.nl/archief/jaargang30/14/301414.htmquote:'Ik wilde nu eenmaal geen druklul zijn'
Door RINA RABOU
Een tweedejaars rechtenstudent hield het vorig jaar na het ontgroeningskamp van Vindicat voor gezien. Dit jaar werd hij lid van Albertus.
“Ik wilde lid van Vindicat worden om mensen te leren kennen. Het was mijn eerste jaar in de stad en er woonden maar een paar bekenden. Ook de tradities en mores die bij een vereniging horen, spraken me aan. Het is toch iets wat alleen de leden kennen en waar buitenstaanders tegenop kijken. Dat maakt je bijzonder.
Over de ontgroening kende ik wel verhalen, maar ik was er niet bang voor. Ik vind het eigenlijk wel een grappig fenomeen. Tijdens een introductiepraatje bij de inschrijving op de Kroeg werd verteld dat Vindicat verder zou gaan met de opvoeding daar waar de ouders het hadden laten liggen. “En we gaan op kamp”, vertelde een van die jongens, “en dat wordt voor níemand leuk.” Ik had toen die jongen wel willen zijn. Mensen bang maken, terwijl het eigenlijk een groot toneelstuk is.
Op kamp heb ik dat ook zo gezien. Ik kon als het ware van een afstandje toekijken wat er allemaal gebeurde. En eigenlijk is het dan heel grappig dat we daar rondliepen met mayonaise in ons haar en in witte t-shirts met een tuinslang die als navelstreng diende.
Op een avond kwam de senaat op bezoek. Ze zochten iemand die bier kon tappen. Ik heb me toen gemeld. Toen de mensen eenmaal zaten moest ik de bestellingen opnemen. Kruipend, want lopen mocht niet. En ze wilden allemaal iets anders. Bacardi cola met gecruncht ijs bijvoorbeeld. Terwijl er alleen ijsblokjes waren. Dan sta je daar met een vork in wat ijs te priemen, zodat het toch nog ergens op lijkt. Best grappig.
Een andere avond had de leiding een meisje uit de groep gepikt die ze uitscholden voor 'dik, lelijk en vies mormel'. Er kwamen de meest gekke uitspraken en ik kon op een gegeven moment mijn lachen niet meer inhouden. Ze vroegen toen heel streng wie er lachte. Ik stak mijn vinger op, maar kreeg verder niet op mijn kop. Ze vonden het geloof ik wel grappig.
Iedere dag moesten we in groepjes werken op de hei. Met boomstammen sjouwen en planten trekken. Niet bij ieder groepje stond een kampleider te controleren. En dus zorgden we ervoor dat we konden uitrusten zonder dat we gepakt werden. Dat had altijd weer iets spannends. Het enige dat ik vervelend vond was het haastige opstaan met keiharde muziek. Je moest binnen een minuut buiten staan -'hobbelen' schreeuwden ze dan. Je werd voortdurend opgejaagd.
Het Vindicat-kamp is wel te vergelijken met dat van Albertus waar ik een jaar later lid van werd. Ik besloot me bij Albertus aan te melden, omdat vriendjes er ook lid waren geworden. In mentaal opzicht was het kamp van Vinidicat zwaarder. Als je iets fout deed dan zei de cttit, de introductiecommissie: “Kutfoet, kom hier, druk je vijftig keer op.” Terwijl de introductiecommissie van Albertus, de Banck, in dat soort gevallen alleen de opmerking maakte: “Hoe moeilijk kan het zijn.” Vaak maakte de Banck ook grapjes, omdat ze lam waren. Dan ging er eentje op de bar staan met de opmerking 'weet je wie ik vanavond geneukt heb?' En dan wees ie een meisje aan uit de groep. Zij moest dan naast hem komen staan en aan de groep vertellen waarom hij niet zo lekker kon neuken. Ik heb meer ontzag voor de cttit dan voor de Banck. Bij Vindicat brachten ze alles mooier en echter. Voor die mensen kon je nog wel eens bang zijn.
Ik ben uiteindelijk bij Vindicat afgevallen, omdat ik enorme rugpijn had. Die had ik al voor de ontgroening begon. Op kamp werd die pijn steeds erger, omdat we veel uren op de harde vloer moesten zitten. Maar ik wilde geen druklul zijn door een stoel te vragen. De zaterdag na kamp moesten we ons melden op de Kroeg. Ik had die avond de almanak doorgebladerd en er stonden een paar jongens in die hun studie door het lidmaatschap niet hadden gehaald. Toen dacht ik: ik heb rugpijn en ik ga eerst maar eens mijn studie op de rails zetten. Ik ben die avond niet meer naar de Kroeg gegaan.”
Ja, maar niet bij een corps of andere domme clubs waar men elkaar vernederd om zogenaamd karakter te kweken. Het maakt meer indruk op potentiele werkgevers als een student voorzitter is geweest van een serieuze studentenvereniging.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:33 schreef La_Tramposa het volgende:
nevenactiviteiten zijn in sommige functies belangrijker dan je opleiding..
Dat is uit 2000, sindsdien zijn er veel regels gekomen omtrent ontgroeningen omdat er toen ook bij Vindicat (volgens mij) iemand overleden was.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:40 schreef Verlicht het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.uk.rug.nl/archief/jaargang30/14/301414.htm
quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:44 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Ja, maar niet bij een corps. Het maakt meer indruk op potentiele werkgevers als een student voorzitter is geweest van een serieuze studentenvereniging.
Tuurlijk, ook het afschaffen van het bewust vernederen van medemensen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:44 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat is uit 2000, sindsdien zijn er veel regels gekomen omtrent ontgroeningen omdat er toen ook bij Vindicat (volgens mij) iemand overleden was.
De mensen die ik spreek zeggen dat een ontgroening vaak wel meevalt, ook bij de traditionele verenigingen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:46 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Tuurlijk, ook het afschaffen van het bewust vernederen van medemensen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |