abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70751938
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:30 schreef Flappekz het volgende:
Allright...

Eerst nog maar eens een paar maanden hard trainen voordat we echt resultaat zien...
Hard trainen, volhouden en een goed voedings patroon zijn nog steeds het aller belangrijkste!
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:37:14 #27
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_70752012
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:35 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Hard trainen, volhouden en een goed voedings patroon zijn nog steeds het aller belangrijkste!
Voedingspatroon is iets waar ik nog een beetje zoekende naar ben eigenlijk...
Ik ben van pindavlees
pi_70753163
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:37 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Voedingspatroon is iets waar ik nog een beetje zoekende naar ben eigenlijk...
Kijk even wat rond op het internet er zijn echt legio pagina's te vinden over hoe en wat. Belangrijk om te onthouden is gevarieerd eten en minder eten dan je verbruikt en je valt af, eet je meer dan je verbruikt dan kom je aan.
pi_70762514
Zo, vanavond weer lekker gesport . Kan ik tussen 2 dagen krachttraining een dag langdurige (30-45 min) cardio doen? Of doet dat mijn training van de dag ervoor weer teniet? Ik wil namelijk wel spiermassa behouden .
pi_70768426
Ik intersseer me de laatste tijd -qua voeding- op informatie die gebaseerd is op wat wij mensen van nature HOREN te eten. Net als koeien van nature gras eten en hun hele verteringssysteem etc. daar op afgestemd is.

Holbewoners, jagersverzamelaars, spartanen, grieken, maori's, aboriginals en eskimo's. Al deze volkeren aten verschillend, maar hadden één ding gemeen in tegenstelling tot onze hedendaagse voeding. Ze aten geen verwerkt voedsel.

Tegenwoordig zien we zoiets als fruit te veel als een tussendoortje, terwijl ons verteringssysteem optimaal ontwikkeld is voor de vertering van fruit en dus zou dit het ijkpunt van onze voeding moeten zijn, net als groente. Tarwe, zoals brood, pasta's en rijst, heeft ons lichaam nooit goed leren verwerken. De enige dieren op onze planeet die dit wel kunnen, zijn vogels. Daarom moeten wij zoiets als rijst koken, om het beter verteerbaar te maken.

Zo zijn er nog talloze voorbeelden van voeding die we tegenwoordig helemaal niet zouden moeten eten. Wij doen dat toch en daarom hebben we last van tandbederf en ouderdomsziektes. Onze lichamen horen niet de 'moderne' voedingsproducten te eten, want daar zijn we evolutionair nog lang niet op aangepast.
pi_70809293
De reden waarom je niet meer afvalt met cardio alleen is omdat je je lichaam waarschijnlijk aan het conditioneren bent voor één specifieke activiteit, loopband, crosstrainer etc.

Dit is wat er gebeurd wanneer je weinig varieert in je training, het lichaam past zich aan aan de activiteit.

Bijvoorbeeld:
Stel je krijgt een nieuwe baan en je moet 20 KM heen fietsen en 20 KM terug fietsen.
In het begin zal je het zwaar hebben maar na periode is er gewenning opgetreden en gaat het makkelijker.

Bij je krachttraining maakt het niet uit hoeveel herhalingen je maakt (neem aan dat je een beginner bent).
In het begin draait het vooral om de mind-muscle-connection die je moet leggen en ga je toch wel vooruit.

Het gaat meer om de oefeningen die je doet, kies voor oefeningen waarbij je minimaal 1/3 van je totale spiermassa gebruikt en doe vooral functionele oefeningen.

Dit zijn oefeningen waarbij je bewegingen maakt die je in het dagelijkse leven ook maakt.

Op je hurken zitten(squaten), iets oprapen/bukken (deadlift), grote passen maken (lunges), iets boven je hoofd tillen (clean and snatch) etc.

Probeer hier wat mee zou ik zeggen, als je vragen hebt hoor ik het wel.
If Nissan Motorsports is Nismo, than Honda Motorsports must be Homo...
pi_70810071
Ik wissel de cardio al zoveel mogelijk af. Doe elke week varierend roeien, hardlopen, crosstrainen en fietsen. Ben dus sinds vorige week begonnen met krachttraining erbij.

Maar waarom precies die functionele oefeningen dan?
pi_70811386
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:05 schreef boskameel het volgende:
Ik wissel de cardio al zoveel mogelijk af. Doe elke week varierend roeien, hardlopen, crosstrainen en fietsen. Ben dus sinds vorige week begonnen met krachttraining erbij.

Maar waarom precies die functionele oefeningen dan?
daar ben ik ook wel ge interresseerd naar.....al doe ik al die oefeningen overigens 3 x per week en heb ik geen probleem met mn gewicht.....is het omdat je die dingen ook dagelijks doet maar met trainen extra uitvergroot en dus het gevolg is dat die spieren beter belast worden?
pi_70811614
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:41 schreef Laysa het volgende:

[..]

daar ben ik ook wel ge interresseerd naar.....al doe ik al die oefeningen overigens 3 x per week en heb ik geen probleem met mn gewicht.....is het omdat je die dingen ook dagelijks doet maar met trainen extra uitvergroot en dus het gevolg is dat die spieren beter belast worden?
Ik denk niet dat je daarom de focus moet leggen op de spieren die je dagelijks gebruikt.
Dan zou je ze juist aan het einde van je sessie vol moeten aanpakken, omdat de kans groot is dat je ze bij vorige oefeningen ook hebt gebruikt.

Qua spierpijn is het sowieso ook wel fijn om niet meteen de spieren vol te pakken die je amper gebruikt.

Voor de rest ben ik er ook wel benieuwd naar.
pi_70811715
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:33 schreef NJ het volgende:
Van krachttraining krijg je een beter en gezonder lichaam, maar val je niet per definitie af. Spierweefsel is immers zwaarder dan vet.
Het is wel een goede manier om overtollig vet kwijt te raken.
Dat dus....Je moet niet teveel op je gewicht letten. Kijk liever naar hoe het gewicht is opgebouwd.
Whaaaat???? No money?
pi_70833706
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:43 schreef Chrismo het volgende:
De reden waarom je niet meer afvalt met cardio alleen is omdat je je lichaam waarschijnlijk aan het conditioneren bent voor één specifieke activiteit, loopband, crosstrainer etc.

Dit is wat er gebeurd wanneer je weinig varieert in je training, het lichaam past zich aan aan de activiteit.
Mijn lichaam is nog niet gewend aan voluit roeien hoor . Als ik 10 min roei op mijn max gutst het zweet er vanaf, dus echt gewenning zal het niet zijn .

Overigens gister HIIT na de krachttraining gedaan, jezus ik dacht dat ik van mijn stokje ging .
  zondag 12 juli 2009 @ 22:25:56 #37
262621 Guizeppa
Recht is iets kroms gebogen
pi_70916071
Nou ik ben zelf ook geen pro op dit gebied, maar doe wel zelf krachttraining enzo.
Maar het belangrijkste is om te beginnen met cardio. Je kunt je spieren wel trainen, maar dan worden ze sterker, maar niet zichtbaar. Je moet eerst vet verbranden met cardio, daarna kracht.
pi_70916118
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:25 schreef Guizeppa het volgende:
Nou ik ben zelf ook geen pro op dit gebied, maar doe wel zelf krachttraining enzo.
Maar het belangrijkste is om te beginnen met cardio. Je kunt je spieren wel trainen, maar dan worden ze sterker, maar niet zichtbaar. Je moet eerst vet verbranden met cardio, daarna kracht.
Gaat mij eigenlijk meer om sneller vet te verbranden (cardio in combinatie met krachttraining), maar zichtbare spieren zijn natuurlijk altijd mooi meegenomen.
  zondag 12 juli 2009 @ 22:45:52 #39
262621 Guizeppa
Recht is iets kroms gebogen
pi_70916837
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:27 schreef boskameel het volgende:

[..]

Gaat mij eigenlijk meer om sneller vet te verbranden (cardio in combinatie met krachttraining), maar zichtbare spieren zijn natuurlijk altijd mooi meegenomen.
Ja echt supersnel zal het nooit gaan, want aan annorexia kan je beter niet beginnen denk ik, het heeft wel wat tijd nodig, maar dan heb je ook wat!
pi_70995589
Krachttraining met additionele cardio is the way to go! Wel op de voeding letten natuurlijk.
  woensdag 15 juli 2009 @ 17:01:25 #41
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71006221
Zorg wel dat je lichaam voldoende rust krijgt. Zeker als je niks gewend bent moet je niet meteen 6x per week naar de sportschool gaan. En alsjeblieft, gebruik geen apparaten als je krachttraining gaat doen. Gewoon met vrije gewichten, zo doe je dat in het dagelijks leven tenslotte ook.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_71016450
Doe nu 4 keer per week cardio, en 3 keer per week krachttraining (voor de cardiotraining). Waarom zijn apparaten niet zo goed als gewone gewichten? Ik vind het zwaar zat, die biceps trainen met zo'n apparaat .
  woensdag 15 juli 2009 @ 23:59:22 #43
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71020166
Omdat je geisoleerd traint, dan heb je al snel de kans op scheve spiergroei doordat een boel spiergroepen te weinig training krijgen. Waar je bijvoorbeeld mee moet oppassen, en dat is iets wat ik in de sportschool veel zie, is dat mannen heel erg hun armen en buik trainen, maar hun rug compleet vergeten. En dat terwijl je rug ongeveer het belangrijkste is, omdat je hele balans daarvan afhangt. Dan kan je wel leuk met ondersteuning van zo'n machine 200 kilo tillen, maar als je rug maar 20 kilo aankan heb je er nog geen fuck aan. En zo vergeet je met élk apparaat wel enkele spieren.

Sowieso is zonder apparaat trainen een stuk zwaarder, ook al til je een lichter gewicht dan met machine. Je hebt geen ondersteuning die een deel van het gewicht draagt en je moet je hele lichaam goed gebruiken. En daarmee is het veel effectiever. Met een goede squat train je bijvoorbeeld vrijwel je hele lichaam in 1x in plaats van 15 machines af te moeten gaan. Dit is bijvoorbeeld de wiki van een goede workout, volledig gebaseerd op training met vrije gewichten.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')