Bronquote:Warenhuisketen V&D vraagt het personeel 'op persoonlijke basis' af te zien van de loonsverhoging die in de cao is afgesproken.
Afgeraden
V&D stelt dat de loonsverhoging van 3,3% die het bedrijf heeft toegezegd 'banen kan kosten' Vakbond FNV Bondgenoten raadt de leden af om op het verzoek in te gaan omdat V&D doorgaat met 'maximale bezuinigingen'.
Onbetrouwbaar
V&D wil vanwege slechte economische tijd van de loonsverhoging af, maar de bonden willen de cao niet openbreken. Het bedrijf schermt ook met een peiling onder het personeel, waaruit zou blijken dat een meerderheid van het personeel er geen probleem mee heeft als de cao wordt opengebroken. De bonden vinden de enquête onbetrouwbaar en onbruikbaar.
Druk
Het concern vraagt nu per brief alle medewerkers individueel 'het verlies aan banen zoveel mogelijk te beperken', en de loonsverhoging uit te stellen tot februari 2010. De bonden zijn woest. "Met de brief oefent V&D druk uit op het personeel en dat hebben wij eerder al scherp veroordeeld", zegt vakbondsbestuurder Henk van der Ploeg van FNV Bondgenoten. Hij beschuldigt het bedrijf ervan te speculeren op angstgevoelens bij het personeel.
Heeft v&d 50.000 mensen in dienst?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:08 schreef Scorpie het volgende:
Alsof salaris inleveren van 6 man meer oplevert dan van 50.000 manStompzinnige reacties weer
De groep bollebozen is groter dan 6 man. Daarbij valt er veel meer te halen bij iemand met een topsalaris dan bij iemand met een winkelmedewerkerssalaris. Als de top echt hart heeft voor het bedrijf, investeren ze er maar in. Die lui hebben geld zat.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:08 schreef Scorpie het volgende:
Alsof salaris inleveren van 6 man meer oplevert dan van 50.000 manStompzinnige reacties weer
Het management levert ook 5% van hun loon in volgens de Metro.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:01 schreef Lkw het volgende:
[..]
Bron
Wat vinden jullie hiervan? Ik moet zeggen dat het mij tegen de borst stuit. De bollebozen aan de top leveren zelf maar wat in, zij kunnen het beter missen dan de winkelmedewerkers. Daarbij krijg je blijkbaar geen baangarantie, dus misschien geef je aan je werkgever een cadeau en word je er vervolgens uitgewipt.
Okee, dat wist ik niet, thnx. Daarnaast kunnen ze tijdelijk bezuinigen op weet ik veel wat: logistiek, assortiment, investeringen, enz. Het komt niet te pas een CAO open te breken op deze manier, wat is de volgende CAO dan nog waard?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:14 schreef Litso het volgende:
[..]
Het management levert ook 5% van hun loon in volgens de Metro.
Het managment heeft in de afgelopen 10 jaar 200% loonsverhoging gehad, het winkelpersoneel in 10 jaar 25%. Dus wil het MT een goed voorbeeld geven zullen ze tenminste 50% moeten inleveren.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:14 schreef Litso het volgende:
[..]
Het management levert ook 5% van hun loon in volgens de Metro.
Klinkt goed, maar zal helaas niet gebeuren. Eind van het liedje is natuurlijk dat het personeel inlevert en er deels uitvliegt. Het MT daarentegen vliegt er nooit uit en houdt een riant salaris. Dat terwijl de werkvloer niet voor niks werkvloer heet, daar wordt gewerkt. Het MT vergadert, rookt sigaren en volgt cursussen op exotische plekken.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het managment heeft in de afgelopen 10 jaar 200% loonsverhoging gehad, het winkelpersoneel in 10 jaar 25%. Dus wil het MT een goed voorbeeld geven zullen ze tenminste 50% moeten inleveren.
Daar heb je vast wel een bron vanquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het managment heeft in de afgelopen 10 jaar 200% loonsverhoging gehad, het winkelpersoneel in 10 jaar 25%. Dus wil het MT een goed voorbeeld geven zullen ze tenminste 50% moeten inleveren.
Net zoveel bron als jij met je 50.000 mederwerkersquote:
Het is jammer dat de reeks van EchtGaaf en DS niet meer te vinden is, volgens mij had DS4 een grafiek gepost waaruit bleek dat de loonstijgingen tussen managers en vloerpersoneel nagenoeg gelijke tred hield.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoveel bron als jij met je 50.000 mederwerkers![]()
Dat is in ieder geval het gevoel wat tegenwoordig de mensen op de werkvloer hebben wat er de afgelopen jaren gebeurd is met MT salarissen. Komt misschien ook door de berichtgeving over de stijgingen van de lonen van deze top bestuurders.
Denk dat daar geen bron van is.quote:
Ik geloof je onmiddellijk, maar heb je een linkje? Ik lees namelijk alleen maar dat ze in zwaar weer zitten, hun handje ophouden bij de overheid en dat concurrent Metro graag een deel van het concern wil overnemen. Maar niks over een daadwerkelijk faillisement.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:19 schreef qonmann het volgende:
Het grootste warenhuisconcern in Duitsland is pas failliet gegaan, Karlstadt, de V&D van Dld zeg maar, het gaat in elk geval niet goed in die branche
http://www.belegger.nl/ni(...)failliet_door_crisisquote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:53 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik geloof je onmiddellijk, maar heb je een linkje? Ik lees namelijk alleen maar dat ze in zwaar weer zitten, hun handje ophouden bij de overheid en dat concurrent Metro graag een deel van het concern wil overnemen. Maar niks over een daadwerkelijk faillisement.
Karstadt dusquote:Het Duitse warenhuis- en reisconcern Arcandor behoort tot een van de meest bekende bedrijven die over de kop is gegaan. Het moederbedrijf van warenhuisketen KarstadtQuelle vroeg begin juni uitstel van betaling aan, waardoor meer dan 40.000 arbeidsplaatsen in gevaar zijn. Andere Duitse bedrijven die het afgelopen halfjaar omvielen, waren onder meer modeltreinbouwer Märklin, chipfabrikant Qimonda en porseleinproducent Rosenthal.
hehe, maar natuurlijk niet, in die tijd wordt je verzocht om een pas op de plaats te maken zodat het bedrijf de middelen kan 'vinden' voor de 'broodnodige reorganisaties' zodat het bedrijf 'levensvatbaar' blijft, en dan moet tijdens zo'n reorganisatie met diepe treurnis geconstateerd worden dat er 'helaas' toch zo'n 1300 banen moeten verdwijnen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:31 schreef SCH het volgende:
Ik vind het niet zo raar om dat te vragen. Maar dan moet de werkgever in tijden van economische voorspoed ook weer niet te moeilijk gaan doen over loonsverhoging.
Ja, want in Nederland wordt iedereen massaal uitgeknepen. We hebben niet eens geld voor computers, koelkasten, auto`s, huizen, luxe-kleding, luxe-eten en dat soort zaken.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:02 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe, maar natuurlijk niet, in die tijd wordt je verzocht om een pas op de plaats te maken zodat het bedrijf de middelen kan 'vinden' voor de 'broodnodige reorganisaties' zodat het bedrijf 'levensvatbaar' blijft, en dan moet tijdens zo'n reorganisatie met diepe treurnis geconstateerd worden dat er 'helaas' toch zo'n 1300 banen moeten verdwijnen.
Dat is een flauw antwoord. Het was een reactie op mijn opmerking dat er in goede tijden ook aan loonsverhoging moet worden gedaan. Ik weet niet hoe dat bij de V en D is gegaan de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want in Nederland wordt iedereen massaal uitgeknepen. We hebben niet eens geld voor computers, koelkasten, auto`s, huizen, luxe-kleding, luxe-eten en dat soort zaken.
Stomme werkgevers hier, iedereen is arm door hun![]()
![]()
![]()
![]()
En mijn reactie was op het geweldige antwoord van mouzzie die elke realiteitszin verloren is op de arbeidsmarkt (heeft diegene zelf wel een baan eigenlijk, zou je dan denken).quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is een flauw antwoord. Het was een reactie op mijn opmerking dat er in goede tijden ook aan loonsverhoging moet worden gedaan. Ik weet niet hoe dat bij de V en D is gegaan de afgelopen jaren.
Ik zou het helemaal niet erg vinden om nu een loonoffer te brengen als mijn werkgever op andere momenten ook flexibel en pragmatisch is. Dat is die van mij trouwens wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |