voetbalzonequote:Ajax kan de naam van Oguchi Onyewu van de verlanglijst schrappen. AC Milan maakt dinsdagmiddag via de officiële kanalen bekend dat de verdediger een contract tot medio 2012 heeft getekend. De Amerikaanse verdediger genoot de transfervrije status, nadat zijn verbintenis bij Standard Luik op 30 juni jongstleden afliep.
Onyewu maakte tijdens het toernooi om de Confederations Cup indruk in de nationale ploeg van de Verenigde Staten. De ploeg van Bod Bradley ging in de eindstrijd in Zuid-Afrika met 3-2 ten onder tegen Brazilië. In de halve eindstrijd was het defensief sterke Team USA verrassend te sterk voor Europees kampioen Spanje.
De fysiek sterke Onyewu begon zijn Europese carrière bij FC Metz, speelde een jaar op huurbasis voor La Louvière en keerde daarna weer terug bij Metz. Sinds 2004 staat hij onder contract bij Standard, dat hem in 2007 nog wel uitleende aan Newcastle United. Met Standard werd hij de afgelopen twee seizoenen kampioen van België.
"Hij is een hele sterke jongen en als je kijkt naar onze selectie kunnen wij wel wat fysiek gebruiken", vertelde algemeen directeur Rik van den Boog onlangs. "Dit is een speler die al jaren in het Amerikaanse elftal speelt en transfervrij is. Het is daarom zeker een speler waar wij in geïnteresseerd zijn." Ook Fenerbahçe had interesse.
www.acmilan.comquote:MILANO - Oguchi Onyewu è nato a Washington il 13 Maggio 1982, ha vinto due campionati in Belgio con lo Standard Liegi ed è stato il migliore in campo nella recente semifinale di Confederations Cup fra Stati Uniti e Spagna, oltre ad aver figurato molto bene anche con l'Egitto. Cresciuto nel college della Clemson University e Finalista di Confederations Cup, Onyewu ha alle spalle 117 gare (6 gol) in campionato con lo Standard Liegi. Ha militato anche nel Metz, nel La Louviere e nel Newcastle. E' nazionale Usa: una rappresentativa con la quale ha vinto la Gold Cup nel 2005 e nel 2007, e nella quale vanta un palmares di 38 partite e 5 gol.
Inderdaad.... als ze nu 5 miljoen al in twee termijnen willen betalen... En de tijd dat er in de jeugd een bruikbare back loopt is ook al jaren voorbij.....quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:52 schreef koningdavid het volgende:
Het blijft gewoon eeuwig zonde dat we Van Basten vorig jaar zoveel transfergeld hebben laten verkwisten (om maar eens een mooi woord te gebruiken).
O ja, want als Ajax dat geld wel had hadden ze hem wel gehad?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:52 schreef koningdavid het volgende:
Het blijft gewoon eeuwig zonde dat we Van Basten vorig jaar zoveel transfergeld hebben laten verkwisten (om maar eens een mooi woord te gebruiken).
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:38 schreef cheqy het volgende:
[..]
Dit is niet gewoon een aankoop maar een speler waar Jol ervaringen mee heeft.
Dit is niet zomaar blind van een videoband wat halen.
Ja, maar dan hebben we nog steeds een typhusverdediging met nog 1 speler minder, zelfs de nieuwe promovendus loopt er zo doorheen.....quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:55 schreef lighted het volgende:
[..]
O ja, want als Ajax dat geld wel had hadden ze hem wel gehad?
Als Sulejmani, als, de sterren er vanaf speelt dit seizoen is tie het geld opeens wel waard..
16 miljoen moet Ajax nooit op tafel leggen voor een talent/speler die een jaar goed presteert in de Nederlandse competitie. Eigenlijk gewoon helemaal nooit.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:55 schreef lighted het volgende:
[..]
Als Sulejmani, als, de sterren er vanaf speelt dit seizoen is tie het geld opeens wel waard..
Nou dat vind ik wel, je had hem veeeeel eerder vast kunnen leggen. Niet na een confederetion cup waar het stikt van de scouts.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:55 schreef Urquhart het volgende:
Tja, valt Ajax weinig te verwijten. Die jongen heeft de clubs + competities voor het uitkiezen.
Ok, ze hadden hem in ieder geval kunnen benaderen, dat is waar. Maar hij is 27, transfervrij en er kwam een groot toernooi aan om zich in de kijker te spelen. Een hele grote kans dus, dat hij Ajax sowieso had laten wachten.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:59 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Nou dat vind ik wel, je had hem veeeeel eerder vast kunnen leggen. Niet na een confederetion cup waar het stikt van de scouts.
Wat een ongelooflijke bullshit. Holyfuck.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is nog niet over natuurlijk, maar met de huidige selectie zie ik echt plaats 5 in het verschiet.
Dat zeg ik niet. We hadden met zo'n 15 miljoen meer te besteden, wel in een andere vijfer kunnen vissen dan de Atouba's van deze wereld.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:55 schreef lighted het volgende:
[..]
O ja, want als Ajax dat geld wel had hadden ze hem wel gehad?
Die 16,5 miljoen is hoe dan ook een belachelijk hoog bedrag geweest. Veel teveel.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:55 schreef lighted het volgende:
Iets aan versterking mag er toch wel bij. Maar zo dramatisch is het allemaal nog niet nee.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijke bullshit. Holyfuck.
Volgens velen met de meest waardeloze trainer sinds tijden bij Ajax werden we 3e op 1 punt van Twente ofzo, en nu zouden we met Jol niet eens boven plaats 5 eindigen?
BULLSHIT.
Sulejmani is een jaar verder en gewend. Cvitanich is een jaar verder en gewend. Oleguer is een jaar verder en gewend. Wielaert is een jaar verder en gewend. We hebben nog steeds jongens als Stekelenburg, Emanuelson, Gabri, Vertonghen, Enoh, Luis fuckin Suarez rond lopen.
Kap echt eens met die ongelooflijke debielheid.
Alsof ene fuckin Onyewu het verschil gaat maken; die voegt net zoveel of net zoweinig als Oleguer toe hoor.
Toen wisten ze nog niet eens, dat hij bestond.... Daar kwam blind achter toen hij fm 2009 zat te spelen...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:02 schreef M0NTANA het volgende:
Ajax was gewoon veel te laat met Onyewu. Die had in januari al vastgelegd kunnen worden.
Ja, dan had hij vast meteen getekend, met een transfervrije status en een confederations cup in het verschiet.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:57 schreef BoerBert het volgende:
Jammer, maar niet geheel onverwacht. Die gozer had al voor de ConfedCup serieus moeten worden benaderd.
Inderdaad. Er wordt hier gereageerd of we Suarez voor 2,50 euro hebben verkocht aan FC Twente. Mensen, kallum an noe góódverdoemme!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:03 schreef navigator het volgende:
Wat een paniek en slap gezwets zeg. Er moet zeker een verdediger of 2 bij maar als Jol erin slaagt om er een team van te maken zijn wel al een stuk verder dan vorig seizoen. En doe je dus echt wel mee om het kampioenschap.
Als Milan en Real erbij komen ben je als Ajax zijnde simpelweg kansloos.
Ja, maar iedereen hoort net dat Ajax niet boven de 5e plaats uit gaat komen!!!!!!11111111quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:08 schreef Silenus het volgende:
[..]
Inderdaad. Er wordt hier gereageerd of we Suarez voor 2,50 euro hebben verkocht aan FC Twente. Mensen, kallum an noe góódverdoemme!
Dat dus. Volgens mij is hij zo'n beetje rond die tijd hier al eens geopperd.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:02 schreef M0NTANA het volgende:
Ajax was gewoon veel te laat met Onyewu. Die had in januari al vastgelegd kunnen worden.
Dan nog trek ik zulke achterlijkheid op dit moment echt zo slecht. Want dat geeft alleen maar aan met wat voor verwachtingen en vertrouwen je dit seizoen in gaat.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:01 schreef _Mike_ het volgende:
BS Je weet toch dat HeatWave het post?
95% van de supporters die nu om het hardst roepen om Onyewu hadden je in januari keihard uitgelachen als je had gezegd dat Ajax toen een 27 jarige Amerikaan van Standard Luik had moeten kopen in plaats van Wielaert.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:02 schreef M0NTANA het volgende:
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:00 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ok, ze hadden hem in ieder geval kunnen benaderen, dat is waar. Maar hij is 27, transfervrij en er kwam een groot toernooi aan om zich in de kijker te spelen. Een hele grote kans dus, dat hij Ajax sowieso had laten wachten.
Waan van de dag. Zoals ook iedereen roept om Obradovic terwijl 90% die gast nog nooit heeft zien spelen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dan nog trek ik zulke achterlijkheid op dit moment echt zo slecht. Want dat geeft alleen maar aan met wat voor verwachtingen en vertrouwen je dit seizoen in gaat.
Alsof je op 2 augustus al kampioen moet zijn.
[..]
95% van de supporters die nu om het hardst roepen om Onyewu hadden je in januari keihard uitgelachen als je had gezegd dat Ajax toen een 27 jarige Amerikaan van Standard Luik had moeten kopen in plaats van Wielaert.
We hadden dan misschien in een andere vijver kunnen vissen.. Vraag me af of de Ajax leiding het goed had gevonden wederom zulke bedragen uit te geven. En ook kom je bij dat soort bedragen al snel uit bij wat meer gevestigde namen die denk ik al lang geen trek meer hebben in clubs zoals Ajax..quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:01 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. We hadden met zo'n 15 miljoen meer te besteden, wel in een andere vijfer kunnen vissen dan de Atouba's van deze wereld.
[..]
Die 16,5 miljoen is hoe dan ook een belachelijk hoog bedrag geweest. Veel teveel.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:22 schreef navigator het volgende:
Gabber van me heeft net z´n seizoenkaart binnen en dit pasje blijft meerdere jaren geldig. Volgend jaar mag je dus wel gewoon opnieuw betalen maar krijg je geen nieuwe pas.
Cheap ass bastards zijn het ook. Mij interesseert het niet zo heel veel maar heel veel mensen sparen die kaarten.
Maar ach, wat boeit het Ajax nou wat de supporters belangrijk vinden.
Ikop mijn eigen clubbie af en toe
Dit zijn ook eerlijk gezegd niet de allergrootste problemen die wij als Ajaxsupporters hebben. Doe mij maar gewoon een goede linksback, dan wil ik het best tot 2070 volhouden met m'n plastic kaartje.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:22 schreef navigator het volgende:
Gabber van me heeft net z´n seizoenkaart binnen en dit pasje blijft meerdere jaren geldig. Volgend jaar mag je dus wel gewoon opnieuw betalen maar krijg je geen nieuwe pas.
Cheap ass bastards zijn het ook. Mij interesseert het niet zo heel veel maar heel veel mensen sparen die kaarten.
Maar ach, wat boeit het Ajax nou wat de supporters belangrijk vinden.
Ikop mijn eigen clubbie af en toe
Daar kunnen ze bij Ajax wel wat aan doen. Ik riep de naam van deze speler al vóór de winterstop omdat toen al bekend was dat hij waarschijnlijk zijn contract niet wilde gaan verlengen. Hij had toen al benaderd kunnen worden.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:47 schreef Egamer het volgende:
Ach, kunnen ze bij Ajax er echt niks aan doen. Als AC Milan of Real Madrid je willen, dan weet je snel de keuze.
Het gaat erom dat Ajax weer gewoon schijt heeft aan de supporters.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:23 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Dan gaat-ie toch lekker pokemonkaarten sparen.
Bedoelde niet zozeer 1 dag voor dat toernooi hoor. Gewoon in het halve jaar daarvoor ofzo. Maar je hebt wel gelijk, hij zal ook niet domweg hebben getekend nee.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:05 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Ja, dan had hij vast meteen getekend, met een transfervrije status en een confederations cup in het verschiet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |