abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70722120
Wat te doen? Ik heb een aantal jaar op goed niveau wedstrijden gedaan . maar nu is de drive weg , ik krijg er geen flow meer van, en uiteindelijk kan je er toch niet van leven.

Moet ik doorgaan of stoppen? Het simpele feit dat ik er over twijfel wil zeggen dat er iets niet helemaal goed zit, maar stoppen is ook zo definitief.

Daarbij, vind ik studeren erg belangrijk, dit zal veel tijd opslokken, heb ik dan nog wel tijd om op hetzelfde niveau door te trainen??

Hoe doen jullie dat? en dan bedoel ik degene die sport combineren met een een WO studie of baan....
Of wat heb je gedaan/wil je kiezen? Doorgaan, alleen sporten of alleen baan?
Kan ik misschien tot een besluit komen..

[ Bericht 5% gewijzigd door Endymion9 op 06-07-2009 23:27:02 ]
  maandag 6 juli 2009 @ 23:12:02 #2
185695 PhifeDawg
a-biento, saucy bitch!
pi_70722628
Als je er even bij vermeldt welke sport je doet.
Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
pi_70723042
Ik zou je sport niet opgeven als je met een MBO opleiding bezig bent, kun je vast makkelijk combineren.

maja je zegt studeren dus dat zal het wel niet zijn

edit; ok ts heeft het over wo
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_70723097
Welke sport is niet belangrijk.

En het is géén multitalent verkapt topic.... er zijn -tig mensen die een hobby of sport hebben naast studie.
  maandag 6 juli 2009 @ 23:24:43 #5
92928 kadoter
It's the cable guy
pi_70723183
Ik heb met succes mijn sportcarrière weten te koppelen aan een redelijk succesvolle WO. Hoewel de flow ook bij mij afwezig was, kon ik die eeuwige drang naar de korf niet weerstaan. Ik sta dan ook elke zondag puur te genieten met Frivoliteiten '89. En uiteraard studeer ik communicatiewetenschappen, ik wil het mijzelf niet te moeilijk maken namelijk
Could it be that the rallying idea of Europe is merely a front for the very opposite of all that Europe stands for, namely rejection of democracy, freedom, separation of powers, transparency and political accountability? (U. Beck)
  maandag 6 juli 2009 @ 23:26:10 #6
261934 Darz
baas boven baas
pi_70723247
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:24 schreef Endymion9 het volgende:

[..]

Zucht.

Laat maar. Het enige wat ik wilde weten was of er meer mensen zijn die méér willen, als ik naar complimentjes zou lopen vissen dan had ik er wel om gevraagd.
Nee hoor, ik doe VWO in combinatie met topsport. Maar als je echt topsport doet begeleiden ze je daar toch in?

edit; voetbal
  maandag 6 juli 2009 @ 23:28:20 #7
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_70723336
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:22 schreef Endymion9 het volgende:

En het is géén multitalent verkapt topic.... er zijn -tig mensen die een hobby of sport hebben naast studie.
Een hobby of een sport naast de studie heeft iedereen. Topsport bedrijven naast je studie is heel wat anders. Nogmaals, daar heeft iedere uni wel aparte programma's voor. Gewoon wat verder klikken dan je muis lang is.

En als je gewoon veel wil sporten naast je studie, zonder een topsporter te zijn, ga je toch bij een studentensportvereniging. Daar zijn er honderdduizend van, roeien, klimmen, atletiek you name it. Iedereen daar is student en iedereen leert overdag en sport 's avonds. Er zijn studenten die hun hele leven op de dok bij de roeiclub zitten bijvoorbeeld. Maar das dan ook wel weer triest.
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
pi_70723917
Waarom is je drive weg? Te weinig tijd naast je studie? Of is gewoon het 'leuke' eraf?

Voor de mensen die sneu reageren op stijldansen, ik moest ook een lachje onderdrukken,
maar wel respect voor de TS. Je hoort het niet veel, maar het is wel een zeer intensieve sport.
Zelf doe ik het niet, want ik ben zo stijf als een hark, maar ik zou het wel naast m'n studie blijven doen, al is het alleen maar voor die gigantische conditie die je er door blijft houden.

succes in ieder geval
Pleite :)
pi_70724016
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:43 schreef Meris het volgende:
Waarom is je drive weg? Te weinig tijd naast je studie? Of is gewoon het 'leuke' eraf?

Voor de mensen die sneu reageren op stijldansen, ik moest ook een lachje onderdrukken,
maar wel respect voor de TS. Je hoort het niet veel, maar het is wel een zeer intensieve sport.
Zelf doe ik het niet, want ik ben zo stijf als een hark, maar ik zou het wel naast m'n studie blijven doen, al is het alleen maar voor die gigantische conditie die je er door blijft houden.

succes in ieder geval
Thnx.. ik had trouwens niet verwacht dat mensen zo... onwennig? reageren op deze tak van sport.
pi_70724207
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:46 schreef Endymion9 het volgende:

[..]

Thnx.. ik had trouwens niet verwacht dat mensen zo... onwennig? reageren op deze tak van sport.
Misschien omdat het in Nederland niet als een sport wordt gezien, er nooit aandacht op tv voor is, het ook niet echt een stoere sport is waar je lekker met een biertje met je voeten op tafel naar de tv gaat kijken, of waarvoor je 1200 kilometer met de auto rijdt om op een groot plein de wedstrijd op een groot scherm te volgen terwijl je het volkslied zingt met 150,000 andere fans, en je er waarschijnlijk geld bij moet leggen om het te kunnen beoefenen in plaats van dat je er iets mee kan verdienen. Om zo maar even wat te noemen.
pi_70724287
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:52 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Misschien omdat het in Nederland niet als een sport wordt gezien, er nooit aandacht op tv voor is, het ook niet echt een stoere sport is waar je lekker met een biertje met je voeten op tafel naar de tv gaat kijken, of waarvoor je 1200 kilometer met de auto rijdt om op een groot plein de wedstrijd op een groot scherm te volgen terwijl je het volkslied zingt met 150,000 andere fans, en je er waarschijnlijk geld bij moet leggen om het te kunnen beoefenen in plaats van dat je er iets mee kan verdienen. Om zo maar even wat te noemen.
Maar.. maar.. so you think you can dance dan..? Mijn favoriete tvprogramma van deze eeuw.

Stijldansen was ..jaren geleden wel een stuk populairder. Ik denk dat veel ouders van mijn generatie wel iets met stijldansen te maken hebben gehad hetzij zelf of een familielid. Maar goed dat waren nog eens 'andere tijden'
Pleite :)
pi_70724303
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:52 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Tja.... lekker pauper naar voetbal gaan kijken is natuurlijk ook énig. Het volkslied wordt ook bij deze sport gezongen, en ja het is meer elitair dan bijvoorbeeld voetbal, om maar iets te noemen.
pi_70724390
Ik heb zelf ook een nicht die aan stijldansen doet, ook doet ze mee aan landelijke wedstrijden enzo, maar als ik dan foto's of filmpjes zie van zo'n wedstrijd is het vaak heel kleinschalig en ziet het er zelfs een beetje amateuristisch uit. Eigenlijk niet normaal terwijl ze best hoog danst.
pi_70747573
opgeruimd en even naar school en studie verplaatst, hoop dat ie daar beter past
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:05:54 #16
230806 Pavlovje
Does it ring a bell?
pi_70748490
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:22 schreef Endymion9 het volgende:
Haha, toen ik dit las wist ik gelijk dat het over stijldansen ging. Niet dat ik er iets mee of tegen heb, maar een vriend van me vertoont altijd dezelfde reactie.

Hij is onlangs ook begonnen met een economische WO leer/werk studie. Hij doet ook erg intensief aan stijldansen - hij heeft iets van top goud, of zo? Het zegt me niet veel. Maar hij doet het wel meerdere keren per week en het valt volgens hem goed te combineren. Hij doet echter niet de moeilijkste studie.
  Moderator dinsdag 7 juli 2009 @ 20:47:22 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_70755913
Tijdens studeren is sport erg goed. Laat het alleen dan vrijblijvend zijn en ga bijvoorbeeld bij een studentensportvereniging. Deze doen het ook vrijblijvend(er).
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_70756245
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:47 schreef Renesite het volgende:
Tijdens studeren is sport erg goed. Laat het alleen dan vrijblijvend zijn en ga bijvoorbeeld bij een studentensportvereniging. Deze doen het ook vrijblijvend(er).
Mijn ervaring met studentensportverenigingen is dat het vaak neerkomt op even snel trainen en dan naar de bar rennen om bier te tanken . Wel heel erg gezellig natuurlijk , maar als topsporter ben je dan net opgewarmd als de rest al aan het bier zit.

Verder weet ik dat op het HBO opleidingen zijn die rekening houden met topsport, maar dat zijn wel vrij makkelijke sportstudies/marketing studies (geen zware technische studie bijv.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')