Onbegrijpelijk ja.quote:
van een andere programma bedoel ikquote:
Heb je welleens naar een niet-gemasterde mix en een wel gemasterde mix geluisterd? Dat is echt een wereld van verschil hoor. Opnamekwaliteit zegt niet enorm veel, de mix zegt een stuk meer. Dan nog kan een perfecte mix niet tippen aan een perfecte mix die gemasterd is. En aangezien men tegenwoordig live dvd's wil beluisteren met superieure kwaliteit, wat natuurlijk eigelijk onzin is, want dan moet je de cd maar kopen, word bijna alles tot in de puntjes verbeterd, ge-eq-ed, etc. Zelfs worden er vaak audiotracks gequantized, waardoor alles ook nog eens perfect in de maat ligt. enorm onnatuurlijk, maar men vind het mooi blijkbaar.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:32 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Laatst bij Jeff Wayne's Musical Version of The War of the Worlds (zegt mensen misschien meer) in de Heineken Music Hall werd dat ook gedaan. Alleen dan op cd of dvd geloof ik.
Als de opnamekwaliteit goed is hoeft het niet per sé geremasterd te worden.
Bij MJ waarschijnlijk wel.
leuk nummerquote:Op maandag 6 juli 2009 23:40 schreef FireFox1 het volgende:
The way you make me feel. Onderschat nummer
ik ookquote:
Je hebt helemaal gelijk hoor.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:40 schreef wapwip het volgende:
[..]
Heb je welleens naar een niet-gemasterde mix en een wel gemasterde mix geluisterd? Dat is echt een wereld van verschil hoor. Opnamekwaliteit zegt niet enorm veel, de mix zegt een stuk meer. Dan nog kan een perfecte mix niet tippen aan een perfecte mix die gemasterd is. En aangezien men tegenwoordig live dvd's wil beluisteren met superieure kwaliteit, wat natuurlijk eigelijk onzin is, want dan moet je de cd maar kopen, word bijna alles tot in de puntjes verbeterd, ge-eq-ed, etc.
Mooi nummer inderdaadquote:Op maandag 6 juli 2009 23:40 schreef FireFox1 het volgende:
Ik ben verliefdquote:
Zal niet het geval zijn, als ze het dan zouden perfectioneren, zouden ze het wel precies lip syncen, dus daar zou je niks van moeten zien. sowieso zou je met de spullen van tegenwoordig niet meer hoeven te zien dat het playback is, want je kunt dat enorm goed fine tunen tegenwoordig.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:42 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk hoor.![]()
![]()
Maar wat ik dus eigenlijk wilde zeggen is: dat het best goed mogelijk is dat MJ toen tijdens het concert (die vanavond dus werd uitgezonden) wel live had gezongen, maar het nu niet zo leek omdat ze het achteraf nog hebben geperfectioneerd.
Wilde ik dus zeggen tegen de mensen die zeiden dat een groot deel playback was.
quote:
Eén van mijn favorieten. Samen met Rock With You, Wanna Be Startin' Somethin' en Beat It. Will You Be There vond ik altijd te zoetsappig, maar nu ik hem weer gehoord heb, vind ik het stiekem toch een mooi nummer.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:40 schreef FireFox1 het volgende:
Will you be there was ook nooit mijn favoriete nummer. Sinds ik het de laatste tijd weer regelmatig hoor, vind ik hem steeds beter worden.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:55 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Eén van mijn favorieten. Samen met Rock With You, Wanna Be Startin' Somethin' en Beat It. Will You Be There vond ik altijd te zoetsappig, maar nu ik hem weer gehoord heb, vind ik het stiekem toch een mooi nummer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |