abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70713908
Vandaag had ik een vrije dag. Ik hoorde de hele dag mensen in het huis boven me (ik woon op de begane grond) boren en schuren en weet ik veel wat doen, het maakte iig een enorm lawaai. Ik ben eind van de middag weggegaan en toen ik terug kwam had ik een fijn watervalletje in mijn keuken. Het water loopt langs de buis vanuit de afzuigkap in stralen naar beneden. Om een idee te geven van de ernst: een emmer loopt in een uurtje ofzo vol.

Uiteraard ben ik al bij de bovenburen langsgeweest maar daar is nu niemand thuis; het gaat om een momenteel leegstaand huis dat nu dus "opgeknapt" wordt. En daar hebben ze blijkbaar iets geraakt met hun geboor. De boven-bovenburen waren wel thuis maar die konden ook weinig voor me doen omdat ze geen sleutels oid hebben. De buurman naast me heeft geen last van lekkage, dat heb ik hem gevraagd. Ik heb nu een grote brief op hun deur getaped maar ze komen natuurlijk op z'n vroegst pas morgenochtend terug.

Ik zit nu dus met vollopende emmers en algehele teringzooi. Wat kan ik doen? Ik ben in staat de deur van het huis boven me in te trappen zodat ik iig de waterkraan kan afsluiten. Maar iets zegt me dat dat niet zo'n goed idee is. Of ik kan een loodgietersbedrijf bellen met nooddienst maar die zullen wsch ook weinig kunnen en sowieso ga ik natuurlijk niet die rekening betalen. Of ik die rekening kan claimen en bij wie is zeer de vraag natuurlijk.

Het huis boven me is van een andere huisbaas dan ik heb (ik huur dus) en van mijn eigen huisbaas hoef ik echt niks te verwachten. Die woont ook niet eens in de buurt.

Wat is wijsheid? Help!
  maandag 6 juli 2009 @ 20:13:26 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_70713996
politie bellen
pi_70714021
Gewoon politie bellen dat eigenaar niet bereikbaar is en er hevige lekkage is of brandweer inschakelen
  maandag 6 juli 2009 @ 20:15:49 #4
25470 SoSolid
Danke danke
pi_70714098
politie
xxx
  maandag 6 juli 2009 @ 20:16:31 #5
148823 znarch
ondertitel
pi_70714125
quote:
en sowieso ga ik natuurlijk niet die rekening betalen.
hoeft ook niet, die kun je in principe gewoon laten komen.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_70714192
logisch toch dat je ff de politie belt? niet gelijk 112 natuurlijk
pi_70714391
Politie bellen
  maandag 6 juli 2009 @ 20:26:19 #9
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_70714545
Een emmer in een uur is toch niet zoveel. Ik heb wel eens met klussen de waterleiding geraakt en dat was iets meer dan een emmertje per uur.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_70714861
Hmm ja de politie kan dus niet zoveel voor me doen, maar ik heb godsdank nu wel eindelijk de huisbaas te pakken gekregen. Die gaat iets regelen (hij wist er blijkbaar vanaf).
pi_70714916
als t niet lukt al t water in de emmer te laten lopen: bevestig een handdoek aan de muur of afzuigkap en leid daarmee t water naar de emmer. Als je de emmer niet steeds wilt legen , kun je mbv een stuk slang en de wet van communicerende vaten de emmer gedeeltelijk legen in de gootsteen of lager gelegen afvoer, je hangt de slang in de emmer , zuigt een slok op , houdt je duim op slanguiteinde zodat t water niet terugloopt in de emmer , en haal je duim weg boven de lager gelegen afvoer

[ Bericht 0% gewijzigd door eigendeegcookie op 06-07-2009 22:19:37 ]
uiteindelijk lukt altijd alles
  maandag 6 juli 2009 @ 20:36:52 #12
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_70715027
Lijkt me heel verstandig om dan te kijken dat je het waterleidingbedrijf te pakken krijgt. Als het een waterleiding van hen is kunnen die namelijk ook buiten de woning het water afsluiten.

En als het een huurhuis is dan de vrhuurder inschakelen.?
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  maandag 6 juli 2009 @ 20:40:42 #13
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_70715214
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:15 schreef SoSolid het volgende:
politie
Dat dus en hou ons ff op de hoogte.
pi_70716060
Waar woon je? Bel anders even de plaatselijke slotenmaker en laat hem het huis openen en dan kan jij de hoofdkraan afsluiten. Rekening van slotenmaker en van jou waterschade kunnen gewoon naar de eigenaar van de woning boven jou.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_70718282
Niet toevallig een gezamelijke invoer?

In mijn portiek zit een centrale ruimte, waar de watermeters van alle bovenliggende woningen zitten (bovenwoningen hebben zelf geen meter, die zit in de kruipruimte van het portiek)

Daar kan ik dus wel de toevoer van de appartementen boven me afsluiten. (ok, er zit een hangslotje op, maar een flex doet een hoop).. been there, done that
pi_70720019
TS is waarschijnlijk verdronken . . . RIP TS.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_70720768
Nee ik ben nog niet verdronken. De "klusjesman" die ook mijn huis onderhoudt blijkt toch ook verantwoordelijk voor het huis boven me... en dus ook voor de lekkage, de klootzak. Hij is inmiddels langsgeweest maar heeft het probleem niet opgelost, al heefthij naar zeggen de hoofdkraan afgesloten. Zojuist heb ik hem na veel moeite opnieuw aan de lijn gekregen en hij "komt zo snel mogelijk hiernaartoe". Afwachten maar. Zit inmiddels wel zwaar te balen. Zacht uitgedrukt.
pi_70721245
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:34 schreef eigendeegcookie het volgende:
als t niet lukt al t water in de emmer te laten lopen: bevestig een handdoek aan de muur of afzuigkap en leid daarmee t water naar de emmer. Als je de emmer niet steeds wilt legen , kun je mbv een stuk slang en de wet van communicerende vaten de emmer gedeeltelijk legen in de gootsteen of lager gelegen afvoer, je hangt de slang in de emmer , zuigt een slok op , houdt je duim op slanguiteinde zodat t water niet terugloopt in de emmer , en haal je duim weg boven de lager gelegen afvoer
En wat wanneer de emmer door de wet van de communicerende vaten leeg gelopen is? precies dan gaat het gewoon verder, die ene minuut winst is dus niets, dan is een speciekuip van 60 liter beter, kun je tenminste rustig doorslapen.

Trouwens wel leuk gevonden, alleen is de uitvoering niet erg praktisch.
pi_70721311
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:32 schreef Farenji het volgende:
Nee ik ben nog niet verdronken. De "klusjesman" die ook mijn huis onderhoudt blijkt toch ook verantwoordelijk voor het huis boven me... en dus ook voor de lekkage, de klootzak. Hij is inmiddels langsgeweest maar heeft het probleem niet opgelost, al heefthij naar zeggen de hoofdkraan afgesloten. Zojuist heb ik hem na veel moeite opnieuw aan de lijn gekregen en hij "komt zo snel mogelijk hiernaartoe". Afwachten maar. Zit inmiddels wel zwaar te balen. Zacht uitgedrukt.
Blijkbaar sluit de hoofdkraan niet voldoende af.
pi_70721433
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:43 schreef klipper het volgende:

[..]

Blijkbaar sluit de hoofdkraan niet voldoende af.
Of hij heeft in een leiding geboord die voor de hoofdkraan zit. Bv. die naar de bovenburen gaat.
pi_70721636
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:42 schreef klipper het volgende:

[..]

En wat wanneer de emmer door de wet van de communicerende vaten leeg gelopen is? precies dan gaat het gewoon verder, die ene minuut winst is dus niets, dan is een speciekuip van 60 liter beter, kun je tenminste rustig doorslapen.

Trouwens wel leuk gevonden, alleen is de uitvoering niet erg praktisch.
dan stond de emmer te hoog
pi_70721661
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:46 schreef nexcro het volgende:

[..]

Of hij heeft in een leiding geboord die voor de hoofdkraan zit. Bv. die naar de bovenburen gaat.
kan ook nog

nouja dan moet t lokale waterboertje maar komen :-) die zal de leiding voor de hoofdkra(a)(n)(en) afsluitne
pi_70721704
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:46 schreef nexcro het volgende:

[..]

Tja dat zou ook kunnen, maar meestal lopen de hoofdleidingen in de meterkast of in de bergkast waar vaak ook de cv ketel hangt. (ook bij appartementen kunnen de bewoners ieder een eigen ketel hebben)
pi_70721792
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:50 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

dan stond de emmer te hoog

Probeer het uit zou ik zeggen, maar de kans dat je de uitloop zo kan regelen dat deze gelijk is aan de toevoer is in de praktijk vrijwel niet haalbaar, zeker niet als het maar om 10 liter per uur gaat.
pi_70721959
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:53 schreef klipper het volgende:

[..]

Probeer het uit zou ik zeggen, maar de kans dat je de uitloop zo kan regelen dat deze gelijk is aan de toevoer is in de praktijk vrijwel niet haalbaar, zeker niet als het maar om 10 liter per uur gaat.
2 emmers waarvan de bodem van de hoogste emmer nog onder de rand van de onderste emmer staat

commenucerende vaten toepassen..

doordat het waterpeil in de onderste emmer altijd hoger zal zijn dan de bodum van de bovenste zal de bovenste emmer nooit geheel leeglopen in de onderste..

de onderste emmer kan prima overlopen in bv je gootsteen! :-) ( beetje emmer steekt half boven de gootsteen uit oftewel eitje! )

de emmers zullen zelf de doorstroming naar elkaar toe bepalen :-) want t waterpeil wil immers toch even hoogstaan ;-)
pi_70743516
Even een update.
Het ging dus om een wasmachinekraan die een beetje open was blijven staan. Daardoor was de verlaagde vloer in de badkamer volgelopen. En die vloer (eigenlijk een soort bassin) was bijna waterdicht. BIJNA.

Uiteindelijk heeft ie een klein gat in mjin plafond gemaakt zodat het water sneller kan wegstromen. Er kwam nog heel veel water naar beneden, heel de nacht heeft het gestroomd, waardoor de emmer dus toen ik lag te maffen is overgestroomd. Heel de vloerbedekking doorweekt, nu maar hopen dat het stukje laminaat in de keuken niet omhoog gaat komen.

Vanmiddag is het pas opgehouden met druppelen. Hij heeft de vloer boven me opengebroken zodat het kan drogen. Mijn plafond in de keuken zit er nog wel gewoon maar ziet er nu vrij slecht uit. Die is doornat. Net als de vloer. Die heb ik wel wat droger gekregen met een waterstofzuiger. Het plafond moet waarschijnlijk vervangen worden.

Het wordt uiteindelijk allemaal wel gefixt door die lamlul maar het is gewoon klote. Al dat gezeik eromheen, daar heb ik geen zin in. Had net deze week vakantie genomen van mijn werk en daarvan zijn nu dus anderhalve dag naar de klote.

Maar goed wat doe je eraan....
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:58:10 #27
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70745724
Verrzekering al gebeld? Alle kosten van vloerbedekking, vakantie-uren, etc zijn op de verhuurder te verhalen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_70745796
quote:
foto Op dinsdag 7 juli 2009 16:58 schreef error_404 het volgende:
Verrzekering al gebeld? Alle kosten van vloerbedekking, vakantie-uren, etc zijn op de verhuurder te verhalen.
verzekering bellen er valt heel veel onder je inboedel verzekering. Ook werkzaamheden om alle schade weer op te knappen
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:36:00 #29
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_70751954
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:59 schreef styliste het volgende:

[..]

verzekering bellen er valt heel veel onder je inboedel verzekering. Ook werkzaamheden om alle schade weer op te knappen
is ts wel verzekerd?
pi_70753477
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:45 schreef styliste het volgende:

[..]

dat hoop ik toch wel voor m.......
TS kan, zonder inboedelverzekering, zijn buren aansprakelijk stellen voor de geleden schade.

TS: vergeet niet om overal foto's van te maken. Bij voorkeur ook op de verdieping boven je.
pi_70753669
quote:
foto Op dinsdag 7 juli 2009 20:05 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

TS kan, zonder inboedelverzekering, zijn buren aansprakelijk stellen voor de geleden schade.

TS: vergeet niet om overal foto's van te maken. Bij voorkeur ook op de verdieping boven je.
kan maar als je een goede inboedelverzekering hebt ben je (naast schade door diefstal waarbij je niemand aansprakelijk kan stellen) zelf van de rompslomp af. Je hoeft niets zelf te doen, de verzekering regelt alles.

foto's is wel van belang ja!
pi_70753831
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:09 schreef styliste het volgende:

[..]

kan maar als je een goede inboedelverzekering hebt ben je (naast schade door diefstal waarbij je niemand aansprakelijk kan stellen) zelf van de rompslomp af. Je hoeft niets zelf te doen, de verzekering regelt alles.

foto's is wel van belang ja!
Daarnaast dekt een inboedelverzekering ook niet alles. Zo snel mogelijk dus een voorlopige claim bij je buren neerleggen.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:16:28 #34
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70754065
Mja, geef het aan bij je eigen inboedelverzekering en geef ook aan wie de schuldige is. Zij mogen het dan uitvechten.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_70767703
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:06 schreef Farenji het volgende:
Even een update.
Het ging dus om een wasmachinekraan die een beetje open was blijven staan. Daardoor was de verlaagde vloer in de badkamer volgelopen. En die vloer (eigenlijk een soort bassin) was bijna waterdicht. BIJNA.

Uiteindelijk heeft ie een klein gat in mjin plafond gemaakt zodat het water sneller kan wegstromen. Er kwam nog heel veel water naar beneden, heel de nacht heeft het gestroomd, waardoor de emmer dus toen ik lag te maffen is overgestroomd. Heel de vloerbedekking doorweekt, nu maar hopen dat het stukje laminaat in de keuken niet omhoog gaat komen.

Vanmiddag is het pas opgehouden met druppelen. Hij heeft de vloer boven me opengebroken zodat het kan drogen. Mijn plafond in de keuken zit er nog wel gewoon maar ziet er nu vrij slecht uit. Die is doornat. Net als de vloer. Die heb ik wel wat droger gekregen met een waterstofzuiger. Het plafond moet waarschijnlijk vervangen worden.

Het wordt uiteindelijk allemaal wel gefixt door die lamlul maar het is gewoon klote. Al dat gezeik eromheen, daar heb ik geen zin in. Had net deze week vakantie genomen van mijn werk en daarvan zijn nu dus anderhalve dag naar de klote.

stukkie slang in huis halen voor volgende keer?
pi_70768205
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:06 schreef Farenji het volgende:
Heel de vloerbedekking doorweekt, nu maar hopen dat het stukje laminaat in de keuken niet omhoog gaat komen.

Foto's nemen van alles wat waterschade heeft (plafond, vloer, alles) en je verzekering inlichten. Uit ervaring weet ik dat laminaat niet direct omhoog komt bij waterschade, dit duurt even (dus denk niet na 1 dag dat het wel goed zit met je vloer). Je verzekering niet bellen en het maar zo laten is in ieder geval niet de oplossing en zal je later waarschijnlijk een hoop spijt van krijgen.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_70768421
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 08:03 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Foto's nemen van alles wat waterschade heeft (plafond, vloer, alles) en je verzekering inlichten. Uit ervaring weet ik dat laminaat niet direct omhoog komt bij waterschade, dit duurt even (dus denk niet na 1 dag dat het wel goed zit met je vloer). Je verzekering niet bellen en het maar zo laten is in ieder geval niet de oplossing en zal je later waarschijnlijk een hoop spijt van krijgen.
Precies, wij hadden in december lekkage en nu pas met het warme weer komt het omhoog. Omdat we op tijd melding hebben gemaakt komen ze nu op kosten van de verzekering heel de vloer vervangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop