hoeft ook niet, die kun je in principe gewoon laten komen.quote:en sowieso ga ik natuurlijk niet die rekening betalen.
En wat wanneer de emmer door de wet van de communicerende vaten leeg gelopen is? precies dan gaat het gewoon verder, die ene minuut winst is dus niets, dan is een speciekuip van 60 liter beter, kun je tenminste rustig doorslapen.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:34 schreef eigendeegcookie het volgende:
als t niet lukt al t water in de emmer te laten lopen: bevestig een handdoek aan de muur of afzuigkap en leid daarmee t water naar de emmer. Als je de emmer niet steeds wilt legen , kun je mbv een stuk slang en de wet van communicerende vaten de emmer gedeeltelijk legen in de gootsteen of lager gelegen afvoer, je hangt de slang in de emmer , zuigt een slok op , houdt je duim op slanguiteinde zodat t water niet terugloopt in de emmer , en haal je duim weg boven de lager gelegen afvoer
Blijkbaar sluit de hoofdkraan niet voldoende af.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:32 schreef Farenji het volgende:
Nee ik ben nog niet verdronken. De "klusjesman" die ook mijn huis onderhoudt blijkt toch ook verantwoordelijk voor het huis boven me... en dus ook voor de lekkage, de klootzak. Hij is inmiddels langsgeweest maar heeft het probleem niet opgelost, al heefthij naar zeggen de hoofdkraan afgesloten. Zojuist heb ik hem na veel moeite opnieuw aan de lijn gekregen en hij "komt zo snel mogelijk hiernaartoe". Afwachten maar. Zit inmiddels wel zwaar te balen. Zacht uitgedrukt.
Of hij heeft in een leiding geboord die voor de hoofdkraan zit. Bv. die naar de bovenburen gaat.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:43 schreef klipper het volgende:
[..]
Blijkbaar sluit de hoofdkraan niet voldoende af.
dan stond de emmer te hoogquote:Op maandag 6 juli 2009 22:42 schreef klipper het volgende:
[..]
En wat wanneer de emmer door de wet van de communicerende vaten leeg gelopen is? precies dan gaat het gewoon verder, die ene minuut winst is dus niets, dan is een speciekuip van 60 liter beter, kun je tenminste rustig doorslapen.
Trouwens wel leuk gevonden, alleen is de uitvoering niet erg praktisch.
kan ook nogquote:Op maandag 6 juli 2009 22:46 schreef nexcro het volgende:
[..]
Of hij heeft in een leiding geboord die voor de hoofdkraan zit. Bv. die naar de bovenburen gaat.
Tja dat zou ook kunnen, maar meestal lopen de hoofdleidingen in de meterkast of in de bergkast waar vaak ook de cv ketel hangt. (ook bij appartementen kunnen de bewoners ieder een eigen ketel hebben)quote:Op maandag 6 juli 2009 22:46 schreef nexcro het volgende:
[..]
Of hij heeft in een leiding geboord die voor de hoofdkraan zit. Bv. die naar de bovenburen gaat.
quote:
2 emmers waarvan de bodem van de hoogste emmer nog onder de rand van de onderste emmer staatquote:Op maandag 6 juli 2009 22:53 schreef klipper het volgende:
[..]
![]()
Probeer het uit zou ik zeggen, maar de kans dat je de uitloop zo kan regelen dat deze gelijk is aan de toevoer is in de praktijk vrijwel niet haalbaar, zeker niet als het maar om 10 liter per uur gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |