quote:
Kan me niet herinneren dat ik daar toestemming voor gegeven heb.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:18 schreef RacerDKB het volgende:
Ben je akkoord mee gegaan denk ik.
Er zijn webhosters waar het niet zichtbaar wordt, dan staan de gegevens van de webhoster er.
Ik ben niet zo scheutig met prive-gegevens prijsgeven, maar even je url delen is er in principe niet meer bij dus.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:23 schreef Ame_thyst het volgende:
Ja dat mag, het is zelf tegen de regels als daar andere gegevens dan die van de registrant staan.
Men is er al jaren over bezig om hier verandering te brengen want het maakt je idd nogal kwetsbaar op het net.
Ik vind het wel prima eigenlijk.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:23 schreef Ame_thyst het volgende:
Ja dat mag, het is zelf tegen de regels als daar andere gegevens dan die van de registrant staan.
Men is er al jaren over bezig om hier verandering te brengen want het maakt je idd nogal kwetsbaar op het net.
Nee, daarom gebruik ik voor mijn projecten ook .net of .com domeinnamen. Mag je al je prive info wel verbergen.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:31 schreef D. het volgende:
[..]
Ik ben niet zo scheutig met prive-gegevens prijsgeven, maar even je url delen is er in principe niet meer bij dus.
D'r is een formulier waarmee je je gegevens kunt intrekken. Mail even naar je hoster.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:31 schreef D. het volgende:
[..]
Ik ben niet zo scheutig met prive-gegevens prijsgeven, maar even je url delen is er in principe niet meer bij dus.
Dat is het hele idee achter het internetquote:Op maandag 6 juli 2009 18:31 schreef PankPinther het volgende:
Maar mensen willen blijkbaar graag anoniem zijn op internet.
Voor een bedrijf in NL vind ik een .nl wel toepasselijkquote:Op maandag 6 juli 2009 18:33 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Nee, daarom gebruik ik voor mijn projecten ook .net of .com domeinnamen. Mag je al je prive info wel verbergen.
Jij kent hyves niet?quote:Op maandag 6 juli 2009 18:34 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Dat is het hele idee achter het internet
Dat zal ik, bij een nieuwe domeinnaam die openbaar moet worden, zeker doenquote:Op maandag 6 juli 2009 18:34 schreef Banale_pennenlikker het volgende:
[..]
D'r is een formulier waarmee je je gegevens kunt intrekken. Mail even naar je hoster.
Oh... ik dacht dat het om makkelijke en snelle communicatie ging...quote:Op maandag 6 juli 2009 18:34 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Dat is het hele idee achter het internet
Het vrijwaringsformulier, om je whois af te schermen.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:39 schreef D. het volgende:
[..]
Dat zal ik, bij een nieuwe domeinnaam die openbaar moet worden, zeker doen
ook maar gelijk gedaanquote:Op maandag 6 juli 2009 18:34 schreef Banale_pennenlikker het volgende:
[..]
D'r is een formulier waarmee je je gegevens kunt intrekken. Mail even naar je hoster.
Jaquote:Op maandag 6 juli 2009 18:39 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Oh... ik dacht dat het om makkelijke en snelle communicatie ging...
Gek, volgens die pagina bestaat dat concept sinds begin 2000.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:46 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
JaJe snapt wat ik bedoel hoop ik..
http://en.wikipedia.org/wiki/Network_neutrality
heb je wat te lezen
Maar .nl domeinnamen kunnen sinds 2003 pas prive worden geregistreerdquote:Op maandag 6 juli 2009 18:55 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Gek, volgens die pagina bestaat dat concept sinds begin 2000.
Het internet bestaat toch al wat jaartjes langer dacht ik.
Ik krijg dit als reactie:quote:
quote:Beste,
Hebt u hier een gegronde reden voor?
De SIDN is hier heel streng in, we mogen niet zomaar deze gegevens aanpassen namelijk.
Met vriendelijke groet,
Dat is dus echt zo'n bullshit. Ik sta al 6 jaar met mijn gegevens in de SIDN database en ik ben behoorlijk provocatief bezig geweest op het internet. Met mijn website in m'n signature. Nog nooit wat gebeurd. Daarbij is deze selectieve verontwaardiging natuurlijk ook superschattig. Je adresgegevens staan op wel meer plekken onlinequote:Op maandag 6 juli 2009 18:23 schreef Ame_thyst het volgende:
Niet iedereen weet hoe je dat kan opzoekenquote:Op maandag 6 juli 2009 20:26 schreef Sander het volgende:
[..]
Dat is dus echt zo'n bullshit. Ik sta al 6 jaar met mijn gegevens in de SIDN database en ik ben behoorlijk provocatief bezig geweest op het internet. Met mijn website in m'n signature. Nog nooit wat gebeurd. Daarbij is deze selectieve verontwaardiging natuurlijk ook superschattig. Je adresgegevens staan op wel meer plekken online
As is verbrande turf.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:30 schreef raaavi het volgende:
[..]
Niet iedereen weet hoe je dat kan opzoeken
maar als je de verkeerde stads mongool treft..
Als je reactie op "dat stuk komt uit 2000" zucht.quote:Op maandag 6 juli 2009 19:34 schreef PankPinther het volgende:
Particulieren zijn wat mij betreft net zo verantwoordelijk voor de inhoud van een .nl domein als bedrijven.
Dus wat nu je punt is?
Wat is er bullshit aan?quote:Op maandag 6 juli 2009 20:26 schreef Sander het volgende:
[..]
Dat is dus echt zo'n bullshit. Ik sta al 6 jaar met mijn gegevens in de SIDN database en ik ben behoorlijk provocatief bezig geweest op het internet. Met mijn website in m'n signature. Nog nooit wat gebeurd. Daarbij is deze selectieve verontwaardiging natuurlijk ook superschattig. Je adresgegevens staan op wel meer plekken online
Dan is het domein feitelijk ook niet van jou, maar van hunquote:Op maandag 6 juli 2009 18:18 schreef RacerDKB het volgende:
Ben je akkoord mee gegaan denk ik.
Er zijn webhosters waar het niet zichtbaar wordt, dan staan de gegevens van de webhoster er.
In principe is het geen bullshit. Ja, je kan die gegevens opzoeken bij je domein en ja, mensen kunnen daar mee thuis opzoeken. Maar het is niet alsof je dat niet kan weten als je een domein registreert. Plus, buiten dat, een domein registreren is nou niet echt een indicatie dat je graag stilletjes en anoniem met internet bezig wilt zijn.quote:
Je kunt een website wel door een bedrijf laten registreren en hen als zowel deelnemer én administratief en telefonisch contact een domein laten registreren, maar dan heb jij wel geen poot om op te staan mochten hun dat domeintje zomaar willen claimen.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:54 schreef MikeyMo het volgende:
Sander praat poep. Elke BN'er heeft een eigen website maar vrijwel geeneen zijn prive adres en telefoonnummer er staan. Dat staat allemaal op naam van BVtjes. Kennelijk zijn er genoeg mensen die en een NL domein willen hebben en anoniem willen blijven.
Exactquote:Op maandag 6 juli 2009 22:18 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Je kunt een website wel door een bedrijf laten registreren en hen als zowel deelnemer én administratief en telefonisch contact een domein laten registreren, maar dan heb jij wel geen poot om op te staan mochten hun dat domeintje zomaar willen claimen.
Ik heb een broertje dood aan amateuristische webdesign 'bedrijven' die domeinen niet op naam van de client maar op hun eigen naam registreren, en vervolgens verdomd moeilijk gaan doen bij een domeinverhuizing of iets dergelijks.
maar wel als je eigen BV diegene is die dat registreertquote:Op maandag 6 juli 2009 22:18 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Je kunt een website wel door een bedrijf laten registreren en hen als zowel deelnemer én administratief en telefonisch contact een domein laten registreren, maar dan heb jij wel geen poot om op te staan mochten hun dat domeintje zomaar willen claimen.
Ik heb een broertje dood aan amateuristische webdesign 'bedrijven' die domeinen niet op naam van de client maar op hun eigen naam registreren, en vervolgens verdomd moeilijk gaan doen bij een domeinverhuizing of iets dergelijks.
Dan staan de gegevens van jouw BV op SIDN. Dan kom ik je dáár wel opzoeken als ik je smoel wil verbouwen. Bij wijze van.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:07 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
maar wel als je eigen BV diegene is die dat registreert
E Dentifyquote:Op maandag 6 juli 2009 21:28 schreef Banale_pennenlikker het volgende:
[..]
Welk hostingbedrijf heb je?
quote:Op maandag 6 juli 2009 20:26 schreef Sander het volgende:
Daarbij is deze selectieve verontwaardiging natuurlijk ook superschattig. Je adresgegevens staan op wel meer plekken online
Als je dus een beetje oplet als je een domeinnaam registreert, zijn je gegevens dus niet openbaar.quote:In de meeste gevallen blijkt opt-out niet nodig te zijn, bijvoorbeeld omdat:
de domeinnaam geen overeenkomst vertoont met de houdernaam. (Er kan binnen de Whois alleen op domeinnaam gezocht worden en niet op andere gegevens);
de adresgegevens van de contactpersoon in de Whois helemaal niet van de aanvrager zelf dienen te zijn (maar bijvoorbeeld van de deelnemer of iemand anders die namens de houder deze taak vervuld);
Nee joh, gewoon thuis, want die BV kan je weer natrekken bij de KvK en daar het privé adres van de bestuurder / aandeelhouder opzoeken.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:13 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dan staan de gegevens van jouw BV op SIDN. Dan kom ik je dáár wel opzoeken als ik je smoel wil verbouwen. Bij wijze van.
Dat heet in licentie gebruiken. Via de Whois op mijn webpagina kom je ook alleen maar achter het adres van de host.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:16 schreef Sjowhan het volgende:
@D. SIDN heeft dit zo vastgesteld; de gegevens van de houder moeten zichtbaar zijn (en kloppen) om het domein in gebruik te nemen en te houden.
Je kan altijd je hoster vragen om hun gegevens in de whois in te voeren, zodat jouw gegevens niet zichtbaar zijn. De vraag enkel is dat of je dit wel wilt. Je hebt namelijk dan geen zeggenschap meer over het domein, en ook dus bij verhuizing van een hoster af, kan het domein niet heel gemakkelijk verhuist worden (aangezien de hoster de houder is, en niet jij).
SIDN heeft inderdaad wel een mogelijkheid om een opt-out aan te vragen, zodat er geen gegevens zichtbaar zijn. Dit is wat ik weet een omslachtig karwei (je moet bv als houder een argumentatie naar SIDN sturen, die ze weer beoordelen) waardoor eigenlijk de snelste (en makkelijkste weg) het plaatsen van de gegevens van de hoster in de whois is.
Dan zou 't waarschijnlijk via een hoster/domeinenboer gedaan zijn waar het aanvragen automatisch is gegaan. Als een hoster het registreren van domeinen nog (deels) handmatig zou doen, zal de aanvraag afgekeurd worden.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:46 schreef F04 het volgende:
Nou, toen ik een paar domeinen registreerde heb ik gewoon een fake naam ingetypt. Zoals Klaas Vaak, Klaas Bruinsma, Zwarte Piet.Werkte wel gewoon
Alleen zijn de domeinen nu niet van jouquote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:46 schreef F04 het volgende:
Nou, toen ik een paar domeinen registreerde heb ik gewoon een fake naam ingetypt. Zoals Klaas Vaak, Klaas Bruinsma, Zwarte Piet.Werkte wel gewoon
Idd... is moeilijk met de verkoop. Ik heb ooit toevallig een mooi domein gehad. Die liep ook nog eens als een gek. 100.000 bezoekers per maand. Verkocht voor 10.000 euro. Mooie auto gekocht toen, jammer dat ik na een jaar bijna de helft moest inleveren bij meneer Belasting.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:33 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Alleen zijn de domeinen nu niet van jou
En ze hebben gelijk; SIDN geeft alleen akkoord op een opt-out verzoek als er een gegronde reden is.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |