abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juni 2003 @ 14:03:03 #51
37769 erodome
Zweefteef
pi_10851188
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 06:01 schreef Cici het volgende:
Mag ik ff offtopic,

Erodome, ik heb je een mail gestuurd op je wolvin...mailadres.
Hoop dat je hem leest.

Groetjes van Cici.

Ohhh het is maar goed dat je dat even zegt, ik kom bijna nooit op die mail, ik ga gelijk ff lezen.............

Aanvulling, heb gelezen en terug gemaild......

[Dit bericht is gewijzigd door erodome op 03-06-2003 14:08]

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 3 juni 2003 @ 15:36:06 #52
53101 AxaliaN
Yattadanser
pi_10853321
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 03:24 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

die katten staren gewoon joh, wat moeten ze anders?

doet mijn hond ook....denk je nou echt dat ze iets paranormaals zien? waarom dieren wel en mensen niet?

nee, dieren hebben gewoon een stuk minder omhanden...

jij staart toch ook wel eens uit het raam? jep, en waarom? omdat er daar meestal meer aan de hand is dan binnen de muren...

maar dieren hebben die intelligentie niet....tuurlijk, ze kijken ook wel eens uit 't raam...maar ze gaan denken niet zo van 'heej, ik ga effe lekker naar buiten kijken"'

Sorry hoor, maar hoe weet jij of dieren wel of niet denken? Ik denk echtwel dat bepaalde dieren dingen kunnen beredeneren. het is weer zo'n puur arrogant menselijk trekje dat ze denken dat dieren niet kunnen denken. Mensen zijn ook dieren!
Een dag zonder koffie is een dag niet geleefd.
  zondag 8 juni 2003 @ 12:14:44 #53
8372 Bastard
Persona non grata
pi_10961566
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 15:36 schreef AxaliaN het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar hoe weet jij of dieren wel of niet denken? Ik denk echtwel dat bepaalde dieren dingen kunnen beredeneren. het is weer zo'n puur arrogant menselijk trekje dat ze denken dat dieren niet kunnen denken. Mensen zijn ook dieren!

Ik zou niet weten in hoeverre katten denken.. aangezien ze geen taalknobbel hebben zal dat niet zo uitgebreid zijn en zullen ze meer af gaan op intuitie.

De ene kat is slimmer dan de ander, de een is meer gevoeliger dan de ander. Bij mij zijn ze alle 4 verschillend, de 1 van echt dom gedrag tonen, en een kluns zijn en de ander voelt aan wanneer ik thuis kom.

Het viel me laatst op dat de kat waar ik naar keek zich omdraaide, eerst zn oren naar me, en toen ik aan hem dacht draaide hij zich ook om. Alsof tegen hem zat te praten dus eigenlijk, dezelfde reactie.
Wat NU gebeurt is ook wel apart, ik denk aan hem omdat ik dit schrijf, en hij word wakker en loopt mopperend op me af !!

The truth was in here.
  zondag 8 juni 2003 @ 13:33:23 #54
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_10962853
Ik weet (uiteraard) ook niet precies hoe dat nou zit met die beesten, ik kan hun gedachten niet lezen. Maar er zijn wel dingen die ik al te toevallig vind.

Weten wanneer je thuiskomt, jup, check. Diesel zit negen van de tien keer voor het raam te kijken. Verder zit ie werkelijk nooit bij dat raam, hij vindt namelijk de vogeltjes aan de achterkant veel interessanter

Bij me komen zitten en niet meer weg te slaan als ik hevig emotioneel ben. Wat is dat? Waarom doet ie dat???

Trucky niet. Trucky is gewoon een lompe koe. Maar Diesel heeft iets..... heel maf. En ik weet niet wat

prrrrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
  zondag 8 juni 2003 @ 13:34:15 #55
8372 Bastard
Persona non grata
pi_10962869
Diesel en Trucky zijn trouwens stoere namen!
The truth was in here.
pi_10969042
alle dieren hebben een 6de zintuig waarmee ze meer kunnen waarnemen dan mensen.

Energieen. entiteiten. dat zoort dingen.

Mensen kunnen hun 6de zintuig ook wel ontwikkelen alleen duurt het wat langer.

Back from tha rootz...
  zondag 8 juni 2003 @ 19:06:44 #57
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_10969106
quote:
Op woensdag 17 april 2002 21:32 schreef paladin het volgende:

[..]

goh, alsof ze het kunnen ruiken he!

hehe
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  zondag 8 juni 2003 @ 19:09:37 #58
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_10969157
quote:
Op zondag 8 juni 2003 13:33 schreef Pridemeid het volgende:
Ik weet (uiteraard) ook niet precies hoe dat nou zit met die beesten, ik kan hun gedachten niet lezen. Maar er zijn wel dingen die ik al te toevallig vind.

Weten wanneer je thuiskomt, jup, check. Diesel zit negen van de tien keer voor het raam te kijken. Verder zit ie werkelijk nooit bij dat raam, hij vindt namelijk de vogeltjes aan de achterkant veel interessanter

Bij me komen zitten en niet meer weg te slaan als ik hevig emotioneel ben. Wat is dat? Waarom doet ie dat???

Trucky niet. Trucky is gewoon een lompe koe. Maar Diesel heeft iets..... heel maf. En ik weet niet wat

prrrrrrr

wat heeft dat dan met paranormaliteit te maken?
dieren zijn 'slimmer' dan je denkt
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 15:36 schreef AxaliaN het volgende:
dat heet wetenschap
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  zondag 8 juni 2003 @ 19:53:11 #59
37769 erodome
Zweefteef
pi_10970324
quote:
dat heet wetenschap
Nee dat heet idd menselijke arrogantie....

Als dieren niet konden denken dan hadden wij ze niets kunnen leren, om te leren moet je verbanden kunnen leggen, om verbanden te kunnen leggen moet je kunnen denken.

Als dieren echt niet konden denken dan zouden ze enkel en alleen hun natuurlijke ingevingen volgen, dat doen ze niet lieverd........

Als dieren niet konden denken, wat zouden ze dan met leercapaciteit en emotie's aan moeten?

Dieren kennen dezelfde emotie's als wij, ik heb zelfs dieren zien rouwen, erg heftig....

Er is maar 1 ding wat een dier niet kan en dat is de mensentaal spreken.
Alhoewel.............

Op papagaaien na en wat zien we daar, ze gebruiken de taal, je kan ze niet alleen woordjes leren die ze dan bij een bepaalde handeling eruit zullen gooien, nee ze gebruiken de taal echt, dat bewijst het denken, een totaal vreemde taal leren kennen(intersoortelijk) en die ook echt gebruiken.

Of de gorilla die gebarentaal kent en gebruikt, ook spontaan, zelf nieuwe zinsopbouwen maken e.d.

Chimps die cijferserie's kennen, beter en sneller als mensen....
en die dit doorgeven aan hun jongen!!!

Een oerang oetang die gebarentaal kent......
En die het zijn vrouwtjes ook leert inmiddels.....

Oftewel er is al lang en breed bewezen dat dieren idd een denkvermogen hebben.

Vertel jij nu maar waarom jij denkt dat dat niet zo is.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_10981925
quote:
Op zondag 8 juni 2003 19:53 schreef erodome het volgende:
Nee dat heet idd menselijke arrogantie....

....

Oftewel er is al lang en breed bewezen dat dieren idd een denkvermogen hebben.

Vertel jij nu maar waarom jij denkt dat dat niet zo is.

Er is zelfs al bewezen dat dieren als groep kunnen denken, iig, in interactie met hun omgeving tot een bepaalde strategie kunnen komen.
Of je dat gelijk mag stellen aan het menselijke denken is nog wel de vraag. Maar dat doet niets af aan het feit dat dieren op hún manier tot een afweging komen over wat ze zullen gaan doen.

Menselijke arrogantie - ja, en dat zou wel es menselijke verlegenheid kunnen worden als duidelijk wordt dat dieren op hun manier net zo goed kunnen denken en voelen en lijden als mensen.

Bijvoorbeeld, een geneesmiddel tegen de gekke koeieziekte.. dat kan op dit ogenblik slechts gemaakt worden door koeien zelf, en wel door kalfjes. Op een wrede manier: kalfje wordt vastgebonden, met een staalborstel wordt de huid tot bloedens toe weggeschuurd, en op de wond worden sporen van die ziekte aangebracht.
Afweermechanismes treden in werking, en er wordt door het kalfje een substantie geproduceerd die na bewerking als geneesmiddel kan fungeren. Dit is geen spookverhaal, dit is geen derde-wereld verhaal, dit is de officiele manier van werken, in offciele laboratoria in Nederland..

Als je dergelijke dingen doet, welke basis heb je dan nog om arrogant te zijn..? Wat mij betreft passen hier slechts schaamtegevoelens..
Denken dat dieren kunnen denken wordt aldus een ongewenste gedachte. Onverenigbaar met onze houding tov dieren, met de bio-industrie, etc.

maandag 9 juni 2003 @ 14:42:02 #61
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_10984283
quote:
Op maandag 9 juni 2003 12:19 schreef iteejer het volgende:

[..]
--knip--

Juist, dat is de gruwelijke waarheid.
Wie zijn hier nou eigenlijk primaten??

prrrrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
  maandag 9 juni 2003 @ 15:11:53 #62
25737 spookie
Banaantje?
pi_10984860
Katten zijn magische dieren, ze lijken dommer dan dat ze zijn maar ze zien alles wat wij niet zien.
oops ohh my ...
pi_10996734
quote:
Op maandag 9 juni 2003 15:11 schreef spookie het volgende:
Katten zijn magische dieren, ze lijken dommer dan dat ze zijn maar ze zien alles wat wij niet zien.
ja daarom hadden heksen ook zwarte katten als huisdier.
niet om zich te vermaken maar om aan de lichaamstaal van het dier
de bepaalde energieen en entiteiten te kunnen waarnemen als het waare

Back from tha rootz...
  maandag 9 juni 2003 @ 23:36:24 #64
25737 spookie
Banaantje?
pi_10996914
quote:
Op maandag 9 juni 2003 23:29 schreef WiccaN-AmeL het volgende:

[..]

ja daarom hadden heksen ook zwarte katten als huisdier.
niet om zich te vermaken maar om aan de lichaamstaal van het dier
de bepaalde energieen en entiteiten te kunnen waarnemen als het waare

Ohhhh jeeee ik heb geen zwarte kat de mijne is zwart/wit/rood/grijs
oops ohh my ...
  woensdag 11 juni 2003 @ 16:50:38 #65
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_11037562
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 03:07 schreef S4ndro het volgende:
Soms als ik door het huis loop en mn kat tegen kom, blijft hij mij strak aankijken. Soms gewoon 5 minuten lang of langer dat we elkaar recht in de ogen kijken zonder te bewegen. Echt vaag. Net of hij mn gedachten probeert te lezen en te voorspellen wat ik ga doen. Maar ik zie hem niet vreemd kijken ofzo over het algemeen ondanks zn extreem goeie zicht, gehoor en reuk. In veel gevallen zal het wel verbeelding zijn denk ik.
Intrigerend. Je wordt bestudeerd, dat is dus zeker.

btw:
Waarom waren de katten heilig in het oude Egypte ?

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_11043472
quote:
Op maandag 9 juni 2003 23:36 schreef spookie het volgende:

[..]

Ohhhh jeeee ik heb geen zwarte kat de mijne is zwart/wit/rood/grijs

Moet je hem ff zwart spuiten

[ontopic]

Zolang het maar een kat is is het best voor een heks toch
maarja dan ben ik wel zielig want ik heb der geen meer

[/ontopic]

Back from tha rootz...
pi_11054725
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 21:37 schreef WiccaN-AmeL het volgende:

[..]

Moet je hem ff zwart spuiten

[ontopic]

Zolang het maar een kat is is het best voor een heks toch
maarja dan ben ik wel zielig want ik heb der geen meer

[/ontopic]

Nee ik ben blij met haar zo

Ontopic:

Katten schijnen ook slechte dingen uit je huis te houden

oops ohh my ...
  donderdag 12 juni 2003 @ 22:00:56 #68
19033 Metalium-
Transylvanian Hunger
pi_11071275
Het is niet alleen bij katten, maar ook bij mijn honden maak ik dit soort dingen wel eens mee. Bijvoorbeeld dat ze ineens voor een lege stoel gaan zitten en daar dan naar gaan zitten staren, alsof er iemand zit. Heel vaag.
A Blaze In The Northern Sky
  vrijdag 13 juni 2003 @ 09:34:34 #69
25737 spookie
Banaantje?
pi_11078580
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 22:00 schreef Metalium- het volgende:
Het is niet alleen bij katten, maar ook bij mijn honden maak ik dit soort dingen wel eens mee. Bijvoorbeeld dat ze ineens voor een lege stoel gaan zitten en daar dan naar gaan zitten staren, alsof er iemand zit. Heel vaag.
Ja dat klopt honden hebben het ook dat zie ik ook wel vaker soms blaffen zo ook tegen de muur aan ofzow heel appart
oops ohh my ...
  vrijdag 13 juni 2003 @ 10:50:41 #70
34156 Mirage
Smile !!!
pi_11080270
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 09:34 schreef spookie het volgende:

[..]

Ja dat klopt honden hebben het ook dat zie ik ook wel vaker soms blaffen zo ook tegen de muur aan ofzow heel appart

Mijn hond blafte gisteravond ook tegen de muur...

Ik geloof dat mijn buurman iets aan het maken was ( als in doe het zelf )

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 13 juni 2003 @ 20:34:02 #71
25737 spookie
Banaantje?
pi_11094499
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 10:50 schreef Mirage het volgende:

[..]

Mijn hond blafte gisteravond ook tegen de muur...

Ik geloof dat mijn buurman iets aan het maken was ( als in doe het zelf )

Ja dat kan he mischien wou je hond mee helpen
oops ohh my ...
  woensdag 18 juni 2003 @ 21:10:42 #72
58101 nerea
anarchist
pi_11203376
de kat van mijn oma gedraagt zich ook altijd zo raar
begint opeens heeeeel hard rond te rennen en na een paar minuten stopt en gaat ze weer liggen
Ik heb soms het gevoel dat ze ADHD heeft ofzo?
My dreams are shattered into thousand running tears. The tears keep dripping down, down,deep, down from my veins.
pi_11216816
niet alle katten hebben dit...
wij hebben thuis al heel wat katten versleten...
siam was een kreng van een siamees... ik was toen klein dus veel van die eigenaardigheidjes kan ik me niet herinneren.
Smoothy was een pers en in die tijd zat ik op internaat, en elke vrijdag als ik terug thuis kwam zat ie voor het raam te wachten. Mij moeder zei dat ze dat normaal gezien niet doet. En als ik dan thuis kwam kwam ze direct naar me toe... coole kat was dat. Voor de rest hebben we nog wat pech gehad met incest katten en overgekweekte katten.
Blacky nu is zo'n onbenullige koedie van het minste schrikt en zich overal buiten houdt. En Lady is weer zo'n coole intelligente kat. Best vaak dat ze ergens naar aan het staren is. En dan vraag ik me af wat is er nu te zien op diewitte tegels of in die plafondhoek omdat er geen vlieg of spin te bespeuren valt.
Groeien doe je je hele leven
Speelt graag avocado van de duivel...
en taalspelletjes.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 18:09:57 #74
27611 The_Dogfather
It's good to be bad
pi_11251916
ik was gisteren bij een maat van mij en die hebben ook een kat, normaal gesproken moet het beestje geen mensen maar ik was gisteren in een spirituele bui dus ik zat daar toevallig naar aanleiding vn dit topic even te kloten met mijn energie, ik laadde mijn hand een beetje op en het beestje kwam ineens naar me toe en bij me liggen en mauwen en spelen (normaal gesproken is de poes zeeeer angstig) dat vond ik pas vreemd
HERE I AM, WHAT ARE YOUR OTHER 2 WISHES
  vrijdag 27 juni 2003 @ 22:08:56 #75
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_11421079
Katten kunnen communiceren met het onbekende
FourX Bitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')