quote:Ohhh het is maar goed dat je dat even zegt, ik kom bijna nooit op die mail, ik ga gelijk ff lezen.............
Op dinsdag 3 juni 2003 06:01 schreef Cici het volgende:
Mag ik ff offtopic,Erodome, ik heb je een mail gestuurd op je wolvin...mailadres.
Hoop dat je hem leest.Groetjes van Cici.
Aanvulling, heb gelezen en terug gemaild......
[Dit bericht is gewijzigd door erodome op 03-06-2003 14:08]
quote:Sorry hoor, maar hoe weet jij of dieren wel of niet denken? Ik denk echtwel dat bepaalde dieren dingen kunnen beredeneren. het is weer zo'n puur arrogant menselijk trekje dat ze denken dat dieren niet kunnen denken. Mensen zijn ook dieren!
Op dinsdag 3 juni 2003 03:24 schreef TheWilliedockSaints het volgende:[..]
die katten staren gewoon joh, wat moeten ze anders?
doet mijn hond ook....denk je nou echt dat ze iets paranormaals zien? waarom dieren wel en mensen niet?
nee, dieren hebben gewoon een stuk minder omhanden...
jij staart toch ook wel eens uit het raam? jep, en waarom? omdat er daar meestal meer aan de hand is dan binnen de muren...
maar dieren hebben die intelligentie niet....tuurlijk, ze kijken ook wel eens uit 't raam...maar ze gaan denken niet zo van 'heej, ik ga effe lekker naar buiten kijken"'
quote:Ik zou niet weten in hoeverre katten denken.. aangezien ze geen taalknobbel hebben zal dat niet zo uitgebreid zijn en zullen ze meer af gaan op intuitie.
Op dinsdag 3 juni 2003 15:36 schreef AxaliaN het volgende:[..]
Sorry hoor, maar hoe weet jij of dieren wel of niet denken? Ik denk echtwel dat bepaalde dieren dingen kunnen beredeneren. het is weer zo'n puur arrogant menselijk trekje dat ze denken dat dieren niet kunnen denken. Mensen zijn ook dieren!
De ene kat is slimmer dan de ander, de een is meer gevoeliger dan de ander. Bij mij zijn ze alle 4 verschillend, de 1 van echt dom gedrag tonen, en een kluns zijn en de ander voelt aan wanneer ik thuis kom.
Het viel me laatst op dat de kat waar ik naar keek zich omdraaide, eerst zn oren naar me, en toen ik aan hem dacht draaide hij zich ook om. Alsof tegen hem zat te praten dus eigenlijk, dezelfde reactie.
Wat NU gebeurt is ook wel apart, ik denk aan hem omdat ik dit schrijf, en hij word wakker en loopt mopperend op me af !!
Weten wanneer je thuiskomt, jup, check. Diesel zit negen van de tien keer voor het raam te kijken. Verder zit ie werkelijk nooit bij dat raam, hij vindt namelijk de vogeltjes aan de achterkant veel interessanter ![]()
Bij me komen zitten en niet meer weg te slaan als ik hevig emotioneel ben. Wat is dat? Waarom doet ie dat???
Trucky niet. Trucky is gewoon een lompe koe. Maar Diesel heeft iets..... heel maf. En ik weet niet wat ![]()
prrrrrrr
Energieen. entiteiten. dat zoort dingen.
Mensen kunnen hun 6de zintuig ook wel ontwikkelen alleen duurt het wat langer.
quote:hehe
Op woensdag 17 april 2002 21:32 schreef paladin het volgende:[..]
goh, alsof ze het kunnen ruiken he!
quote:wat heeft dat dan met paranormaliteit te maken?
Op zondag 8 juni 2003 13:33 schreef Pridemeid het volgende:
Ik weet (uiteraard) ook niet precies hoe dat nou zit met die beesten, ik kan hun gedachten niet lezen. Maar er zijn wel dingen die ik al te toevallig vind.Weten wanneer je thuiskomt, jup, check. Diesel zit negen van de tien keer voor het raam te kijken. Verder zit ie werkelijk nooit bij dat raam, hij vindt namelijk de vogeltjes aan de achterkant veel interessanter
Bij me komen zitten en niet meer weg te slaan als ik hevig emotioneel ben. Wat is dat? Waarom doet ie dat???
Trucky niet. Trucky is gewoon een lompe koe. Maar Diesel heeft iets..... heel maf. En ik weet niet wat
prrrrrrr
quote:dat heet wetenschap
Op dinsdag 3 juni 2003 15:36 schreef AxaliaN het volgende:
Sorry hoor, maar hoe weet jij of dieren wel of niet denken? Ik denk echtwel dat bepaalde dieren dingen kunnen beredeneren. het is weer zo'n puur arrogant menselijk trekje dat ze denken dat dieren niet kunnen denken. Mensen zijn ook dieren!
quote:Nee dat heet idd menselijke arrogantie....
dat heet wetenschap
Als dieren niet konden denken dan hadden wij ze niets kunnen leren, om te leren moet je verbanden kunnen leggen, om verbanden te kunnen leggen moet je kunnen denken.
Als dieren echt niet konden denken dan zouden ze enkel en alleen hun natuurlijke ingevingen volgen, dat doen ze niet lieverd........
Als dieren niet konden denken, wat zouden ze dan met leercapaciteit en emotie's aan moeten?
Dieren kennen dezelfde emotie's als wij, ik heb zelfs dieren zien rouwen, erg heftig....
Er is maar 1 ding wat een dier niet kan en dat is de mensentaal spreken.
Alhoewel.............
Op papagaaien na en wat zien we daar, ze gebruiken de taal, je kan ze niet alleen woordjes leren die ze dan bij een bepaalde handeling eruit zullen gooien, nee ze gebruiken de taal echt, dat bewijst het denken, een totaal vreemde taal leren kennen(intersoortelijk) en die ook echt gebruiken.
Of de gorilla die gebarentaal kent en gebruikt, ook spontaan, zelf nieuwe zinsopbouwen maken e.d.
Chimps die cijferserie's kennen, beter en sneller als mensen....
en die dit doorgeven aan hun jongen!!!
Een oerang oetang die gebarentaal kent......
En die het zijn vrouwtjes ook leert inmiddels.....
Oftewel er is al lang en breed bewezen dat dieren idd een denkvermogen hebben.
Vertel jij nu maar waarom jij denkt dat dat niet zo is.
quote:Er is zelfs al bewezen dat dieren als groep kunnen denken, iig, in interactie met hun omgeving tot een bepaalde strategie kunnen komen.
Op zondag 8 juni 2003 19:53 schreef erodome het volgende:
Nee dat heet idd menselijke arrogantie........
Oftewel er is al lang en breed bewezen dat dieren idd een denkvermogen hebben.
Vertel jij nu maar waarom jij denkt dat dat niet zo is.
Menselijke arrogantie - ja, en dat zou wel es menselijke verlegenheid kunnen worden als duidelijk wordt dat dieren op hun manier net zo goed kunnen denken en voelen en lijden als mensen.
Bijvoorbeeld, een geneesmiddel tegen de gekke koeieziekte.. dat kan op dit ogenblik slechts gemaakt worden door koeien zelf, en wel door kalfjes. Op een wrede manier: kalfje wordt vastgebonden, met een staalborstel wordt de huid tot bloedens toe weggeschuurd, en op de wond worden sporen van die ziekte aangebracht.
Afweermechanismes treden in werking, en er wordt door het kalfje een substantie geproduceerd die na bewerking als geneesmiddel kan fungeren. Dit is geen spookverhaal, dit is geen derde-wereld verhaal, dit is de officiele manier van werken, in offciele laboratoria in Nederland..
Als je dergelijke dingen doet, welke basis heb je dan nog om arrogant te zijn..? Wat mij betreft passen hier slechts schaamtegevoelens..
Denken dat dieren kunnen denken wordt aldus een ongewenste gedachte. Onverenigbaar met onze houding tov dieren, met de bio-industrie, etc.
quote:Juist, dat is de gruwelijke waarheid.
Op maandag 9 juni 2003 12:19 schreef iteejer het volgende:[..]
--knip--
prrrrrrr
quote:ja daarom hadden heksen ook zwarte katten als huisdier.
Op maandag 9 juni 2003 15:11 schreef spookie het volgende:
Katten zijn magische dieren, ze lijken dommer dan dat ze zijn maar ze zien alles wat wij niet zien.
quote:Ohhhh jeeee ik heb geen zwarte kat
Op maandag 9 juni 2003 23:29 schreef WiccaN-AmeL het volgende:[..]
ja daarom hadden heksen ook zwarte katten als huisdier.
niet om zich te vermaken maar om aan de lichaamstaal van het dier
de bepaalde energieen en entiteiten te kunnen waarnemen als het waare
quote:Intrigerend. Je wordt bestudeerd, dat is dus zeker.
Op dinsdag 3 juni 2003 03:07 schreef S4ndro het volgende:
Soms als ik door het huis loop en mn kat tegen kom, blijft hij mij strak aankijken. Soms gewoon 5 minuten lang of langer dat we elkaar recht in de ogen kijken zonder te bewegen. Echt vaag. Net of hij mn gedachten probeert te lezen en te voorspellen wat ik ga doen. Maar ik zie hem niet vreemd kijken ofzo over het algemeen ondanks zn extreem goeie zicht, gehoor en reuk. In veel gevallen zal het wel verbeelding zijn denk ik.
btw:
Waarom waren de katten heilig in het oude Egypte ?
quote:Moet je hem ff zwart spuiten
Op maandag 9 juni 2003 23:36 schreef spookie het volgende:[..]
Ohhhh jeeee ik heb geen zwarte kat
de mijne is zwart/wit/rood/grijs
[ontopic]
Zolang het maar een kat is is het best voor een heks toch
maarja dan ben ik wel zielig want ik heb der geen meer ![]()
[/ontopic]
quote:Nee ik ben blij met haar zo
Op woensdag 11 juni 2003 21:37 schreef WiccaN-AmeL het volgende:[..]
Moet je hem ff zwart spuiten
[ontopic]
Zolang het maar een kat is is het best voor een heks toch
maarja dan ben ik wel zielig want ik heb der geen meer[/ontopic]
Ontopic:
Katten schijnen ook slechte dingen uit je huis te houden
quote:Ja dat klopt honden hebben het ook
Op donderdag 12 juni 2003 22:00 schreef Metalium- het volgende:
Het is niet alleen bij katten, maar ook bij mijn honden maak ik dit soort dingen wel eens mee. Bijvoorbeeld dat ze ineens voor een lege stoel gaan zitten en daar dan naar gaan zitten staren, alsof er iemand zit. Heel vaag.
quote:Mijn hond blafte gisteravond ook tegen de muur...
Op vrijdag 13 juni 2003 09:34 schreef spookie het volgende:[..]
Ja dat klopt honden hebben het ook
dat zie ik ook wel vaker soms blaffen zo ook tegen de muur aan ofzow heel appart
Ik geloof dat mijn buurman iets aan het maken was ( als in doe het zelf )
quote:Ja dat kan he mischien wou je hond mee helpen
Op vrijdag 13 juni 2003 10:50 schreef Mirage het volgende:[..]
Mijn hond blafte gisteravond ook tegen de muur...
Ik geloof dat mijn buurman iets aan het maken was ( als in doe het zelf )
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |