abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70701205
Daarstraks las ik ergens een tip over een digitale videocamera, normale prijs 169 euro,nu vor 26 euro ( Niet echt een geloofwaardige prijs maar oké,niet geschoten is altijd mis)

Via kieskeurig en nog zo'n site gekeken wat het voor camera was en twee printjes gemaakt van de prijs , 26 euro.Besteld,betaald,en een mailtje gekregen:
quote:
------------------------------------------------------
Nummer bestelling: ****
Gespecificeerde factuur:
Datum bestelling: maandag 06 juli 2009

Artikel
1 x GR-D815 miniDV Camera * (GRD815) = ¤ 26,00
Subtotaal: ¤ 26.00
Basis bezorgkosten (aangeduid met : ¤ 9.95
Collitoeslag(en): ¤ 0.00
Verzendkosten totaal: ¤ 9.95
BTW Bedrag: ¤ 5.74
Totaal: ¤ 35.95

Afleveradres

Factuuradres
Nog een keer gekeken,stond er bij de gegevens, dat de bestelling verwerkt was , betaald was én verzonden zou worden.Net komt er weer een mailtje:
quote:
Het volgende commentaar is aan uw order toegevoegd:
Geachte heer / mevrouw, U heeft reeds een bestelling geplaatst van een JVC Camera ( GR-D815 ). Door een fout in ons systeem heeft dit artikel tegen een verkeerde prijs op onze website gestaan. Middels onze algemene voorwaarwaarden ( vermeld op onze website ) artikel 10.1 berrechten wij ons op onze herroepingsplicht , en zijn wij genoodzaakt de bestelling te annuleren. Wij zullen een eventueele betaling retourneren op uw rekeningnummer!. Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet,
Nu weet ik ook wel dat die prijs te mooi was om waar te zijn maar ik herrinnerde me dat er ooit wel eens zoiets geweest is,Dat mensen door een fout iets te laag geprijsd wel voor dat bedrag hebben gekregen.Moet je hier nu gewoon mee accoord gaan of heb je ook nog ergens rechten? Of staan zij in hun recht met die algemene voorwaarden? Bij kruidvat ligt ook een digitale videocamera voor 29 euro dus zo raar zou het niet zijn als je denkt dat het kan voor dat bedrag.

Alvast bedankt voor het lezen en evt antwoorden
pi_70701462
Niet zo lang geleden was er iets dergelijks met een van de grote postorderbedrijven (Otto? Of was het Wehkamp?) waar ze een LCD televisie voor iets van 10% van de prijs op internet hadden staan. Daar heeft de rechter een streep gehaald door de orders omdat het duidelijk was dat die prijs niet kon kloppen. In dit geval is het minder dan een factor 10 tussen de reguliere prijs en de foute prijs, maar lijkt me nog steeds een redelijk duidelijk geval.
  maandag 6 juli 2009 @ 15:00:49 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70701570
In dit soort gevallen sta je vrijwel altijd kansloos omdat het gewoon niet realistisch is om een camera voor die prijs te krijgen. Een camera voor 29 euro bij de Kruidvat lijkt me niet te vergelijken met een kwalitatief goede camera die normaal gesproken veel meer kost.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_70701616
Ja dat herrinnerde ik me, en ook bij Bol.com, iets van een camera die voor 40 euro op de site stond,normaal 200 nogwat en die hebben toen een tegoedbon gekregen van 10 euro.

Maar ik herrinnerde me ook iets van een printer bij wehkamp, dat heb ik geloof ik hier gelezen vandaar dat ik ook hier een topic heb geopend,Die was met een of ander trucje te bestellen, en ik meende me te herrinneren dat er mensen die printer gewoon gehouden hebben,Maar ja, die waren allemaal al verzonden, dat is wat anders dan een bestelling annuleren waar je nog niks in huis hebt.

Het was het proberen waard, voor hetzelfde geld hadden ze hem wel geleverd voor dat bedrag
Maar toch raar, want ik heb een paar minuten geleden nog printscreens gemaakt van die prijs op die vergelijksites,én heb verschillende mailtjes dat het goedgekeurd is en zo.

Maar dit is dus een gevalletje van Jammer maar helaas en verder niks aan te doen? Bedankt voor je antwoord!
  maandag 6 juli 2009 @ 15:02:50 #5
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_70701653
Ik heb exact zoiets gehad met mijn Alienware notebook, het enige wat ik bij hen kon doen was bellen en na even net doen alsof ik niet begreep waarom de oorspronkelijke prijs dubbel zo duur was kreeg ik 150 euro korting
It's you my love, you who are the stranger
pi_70701663
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:00 schreef karr-1 het volgende:
In dit soort gevallen sta je vrijwel altijd kansloos omdat het gewoon niet realistisch is om een camera voor die prijs te krijgen. Een camera voor 29 euro bij de Kruidvat lijkt me niet te vergelijken met een kwalitatief goede camera die normaal gesproken veel meer kost.
Dat weet ik niet, Ik heb niet gekeken naar die van kruidvat Ik weet ook niet wat het is, zal wel zo'n kinderkwaliteit dingetje zijn net als zo;n kindercamera,Ik dacht al dat het misschien een hele oude was of zo,Geen idee verder , geen verstand van.

Jij ook bedankt.
pi_70701671
quote:
Op maandag 6 juli 2009 14:58 schreef anboni het volgende:
Niet zo lang geleden was er iets dergelijks met een van de grote postorderbedrijven (Otto? Of was het Wehkamp?) waar ze een LCD televisie voor iets van 10% van de prijs op internet hadden staan. Daar heeft de rechter een streep gehaald door de orders omdat het duidelijk was dat die prijs niet kon kloppen. In dit geval is het minder dan een factor 10 tussen de reguliere prijs en de foute prijs, maar lijkt me nog steeds een redelijk duidelijk geval.
Het lastige met dit soort zaken is dat de wet er niet super duidelijk over is. Als je "redelijkerwijs" kunt verwachten dat de prijs klopt, moet de aanbieden leveren voor die prijs. Maar zoals TS al zegt was de aanbieding "te mooi om waar te zijn". Het was niet echt aannemelijk dat die prijs de juiste was.
Maar je kunt het altijd proberen en een rechtzaak aanspannen. Maar of dat de moeite waard is?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_70701736
Het feit dat jij zelf al printscreens maakt van de prijs geeft al aan dat jij het ook niet een realistische prijs vindt.

Het is redelijkerwijs niet te verwachten dat dergelijke producten voor die prijzen worden verkocht. Juridisch heb je dan ook geen poot om op te staan.
pi_70701749
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:03 schreef Levitation het volgende:

[..]

Het lastige met dit soort zaken is dat de wet er niet super duidelijk over is. Als je "redelijkerwijs" kunt verwachten dat de prijs klopt, moet de aanbieden leveren voor die prijs. Maar zoals TS al zegt was de aanbieding "te mooi om waar te zijn". Het was niet echt aannemelijk dat die prijs de juiste was.
Maar je kunt het altijd proberen en een rechtzaak aanspannen. Maar of dat de moeite waard is?
Welnee, dat is het me helemaal niet waard....
Ik bedoel idd wat jij zegt, is het redelijkerwijs aan te nemen dat een camera voor dat bedrag te koop is? Voor iemand die er geen verstand van heeft en weet dat bij kruidvat ook een digitale videocamera ligt voor 30 euro?
Kijk, ik realiseer me dan wel dat het niet echt een geloofwaardige prijs is,maar als je nou écht geen verstand ervan hebt dan geloof je misschien wel dat dat kan

Ik dacht alleen, ik vraag het toch eens na.
Je weet maar nooit.
pi_70701857
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:05 schreef Maharbal het volgende:
Het feit dat jij zelf al printscreens maakt van de prijs geeft al aan dat jij het ook niet een realistische prijs vindt.
Inderdaad
Maar ik herrinnerde me iets dergelijks en weet ook nog dat ik toen las dat iemand zei dat ze geen bewijs had van dat bedrag, dat het voor die prijs op de site had gestaan.Dus toen heb ik voor de zekerheid toch maar een printje gemaakt én ik kwam het op verschillende sites tegen, vandaar dus. Ik lig er echt niet wakker van maar vind het wel interessant om te weten hoe het nou zit..

En voor hetzelfde geld hadden ze zoiets dat ze het wel moesten verkopen en dan had ik misschien voor dat bedrag een videocamera gehad
  maandag 6 juli 2009 @ 15:08:26 #11
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_70701859
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:05 schreef Tammymara het volgende:

[..]

Welnee, dat is het me helemaal niet waard....
Ik bedoel idd wat jij zegt, is het redelijkerwijs aan te nemen dat een camera voor dat bedrag te koop is? Voor iemand die er geen verstand van heeft en weet dat bij kruidvat ook een digitale videocamera ligt voor 30 euro?
Kijk, ik realiseer me dan wel dat het niet echt een geloofwaardige prijs is,maar als je nou écht geen verstand ervan hebt dan geloof je misschien wel dat dat kan

Ik dacht alleen, ik vraag het toch eens na.
Je weet maar nooit.
Tja, je kunt nog een poging wagen door ze een aangetekende brief te sturen waarin je eist dat ze leveren voor de geadverteerde prijs. Wie weet zijn ze er gevoelig voor.
***Levi was here***
pi_70701909
Ik denk dat je jezelf de moeite moet besparen, want geleverd voor die prijs krijg je hem toch niet. De winkel staat geheel in z'n recht om het op deze manier te annuleren.
pi_70701923
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:08 schreef Levitation het volgende:

[..]

Tja, je kunt nog een poging wagen door ze een aangetekende brief te sturen waarin je eist dat ze leveren voor de geadverteerde prijs. Wie weet zijn ze er gevoelig voor.
Neuh is me de moeite helemaal niet waard.
en vooral als ik hier hoor dat het idd niet geloofwaardig is voor dat bedrag. was het proberen waard,maar lig er geen nacht wakker van dat ze het geld terugstorten en ga er zeker niet meer moeite in steken
pi_70702244
Oh ja trouwens, die "artikel 10.1" uit de algemene voorwaarden waar ze naar verwijzen staat dit:
quote:
Artikel 10 – Conformiteit en Garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de
producten en/of diensten voldoen aan de
overeenkomst, de in het aanbod vermelde
specificaties, aan de redelijke eisen van
deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de
datum van de totstandkoming van de
overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen
en/of overheidsvoorschriften
Dat heeft toch niks te maken met het annuleren van mijn bestelling of ben ik nou gek!
  maandag 6 juli 2009 @ 15:26:18 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70702565
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:05 schreef Maharbal het volgende:
censuur :O
pi_70709071
Pffff gierigheid ten top, ik heb zelf een webshop gehad, en je wordt doodziek van dit soort figuren, kost je verschrikkelijk veel tijd, en is van de redenen waarom ik gestopt ben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 7 juli 2009 @ 08:48:31 #17
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_70728893
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:08 schreef raptorix het volgende:
Pffff gierigheid ten top, ik heb zelf een webshop gehad, en je wordt doodziek van dit soort figuren, kost je verschrikkelijk veel tijd, en is van de redenen waarom ik gestopt ben.
Dan moet je het gewoon goed doen. Verkeerde prijzen op een website zijn gewoon rete irritant.
***Levi was here***
pi_70732670
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 08:48 schreef Levitation het volgende:

[..]

Dan moet je het gewoon goed doen. Verkeerde prijzen op een website zijn gewoon rete irritant.
Er is een verschil tussen verkeerde prijzen en onrealistische prijzen, door een fout van mijn leverancier waren een aantal prijzen op 0 gulden gezet destijds, en dan heb je toch nog randdebielen die gaan bestellen en betalen, kan ik weer dat bedrag terugstorten (verzendkosten) enzo, daar wil je echt je tijd niet aan verdoen lijkt me.

Nederlanders zijn sowieso verschrikkelijke shoppers op internet, order is er nog niet uit of ze lopen al te klagen dat het lang duurt, ik heb het wel eens bijgehouden, per order kreeg ik destijds 1.8 mailtjes en 0.6 telefoontjes.

Begrijp me niet verkeerd, iedereen mag opkomen voor ze rechten, maar hou het wel reeel.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:26:47 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70732886
Raptorix ==> Dan moet je je prijzen niet automatisch afhankelijk maken van je leverancier, maar gewoon in eigen hand houden.
Ik krijg bar weinig mailtjes en nog minder telefoontjes per order. Uiteraard zijn er vervelende mensen, maar ik krijg aanzienlijk vaker een mailtje met "dank je voor de snelle verzending, het adaptertje is al ingebouwd en werkt perfect". En dat houdt het leuk.
Vervelende mensen heb je overal, daar moet je je niet door op je kop laten zitten. Ik heb wel wat lachwekkende topics gemaakt in het verleden over sommige mensen...
censuur :O
pi_70733925
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:02 schreef Inverted_World het volgende:
Ik heb exact zoiets gehad met mijn Alienware notebook, het enige wat ik bij hen kon doen was bellen en na even net doen alsof ik niet begreep waarom de oorspronkelijke prijs dubbel zo duur was kreeg ik 150 euro korting
Sorry hoor maar,
Alienware
Beneath the gold, bitter steel
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:11:08 #21
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70734299
Dell heeft in Taiwan op die manier zeer recent nog behoorlijk wat monitoren moeten leveren voor een fractie van de prijs
pi_70735127
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Raptorix ==> Dan moet je je prijzen niet automatisch afhankelijk maken van je leverancier, maar gewoon in eigen hand houden.
Ik krijg bar weinig mailtjes en nog minder telefoontjes per order. Uiteraard zijn er vervelende mensen, maar ik krijg aanzienlijk vaker een mailtje met "dank je voor de snelle verzending, het adaptertje is al ingebouwd en werkt perfect". En dat houdt het leuk.
Vervelende mensen heb je overal, daar moet je je niet door op je kop laten zitten. Ik heb wel wat lachwekkende topics gemaakt in het verleden over sommige mensen...
Als je 700.000 items had kan je moeilijk alles handmatig verwerken
Overigens is dit al tijdje terug hoor, verwacht dat mensen nu in ieder geval minder bellen als toen, spreken over 1999
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')