Nog een keer gekeken,stond er bij de gegevens, dat de bestelling verwerkt was , betaald was én verzonden zou worden.Net komt er weer een mailtje:quote:------------------------------------------------------
Nummer bestelling: ****
Gespecificeerde factuur:
Datum bestelling: maandag 06 juli 2009
Artikel
------------------------------------------------------
1 x GR-D815 miniDV Camera * (GRD815) = ¤ 26,00
Subtotaal: ¤ 26.00
Basis bezorgkosten (aangeduid met: ¤ 9.95
Collitoeslag(en): ¤ 0.00
Verzendkosten totaal: ¤ 9.95
BTW Bedrag: ¤ 5.74
Totaal: ¤ 35.95
Afleveradres
Factuuradres
Nu weet ik ook wel dat die prijs te mooi was om waar te zijn maar ik herrinnerde me dat er ooit wel eens zoiets geweest is,Dat mensen door een fout iets te laag geprijsd wel voor dat bedrag hebben gekregen.Moet je hier nu gewoon mee accoord gaan of heb je ook nog ergens rechten? Of staan zij in hun recht met die algemene voorwaarden? Bij kruidvat ligt ook een digitale videocamera voor 29 euro dus zo raar zou het niet zijn als je denkt dat het kan voor dat bedrag.quote:Het volgende commentaar is aan uw order toegevoegd:
Geachte heer / mevrouw, U heeft reeds een bestelling geplaatst van een JVC Camera ( GR-D815 ). Door een fout in ons systeem heeft dit artikel tegen een verkeerde prijs op onze website gestaan. Middels onze algemene voorwaarwaarden ( vermeld op onze website ) artikel 10.1 berrechten wij ons op onze herroepingsplicht , en zijn wij genoodzaakt de bestelling te annuleren. Wij zullen een eventueele betaling retourneren op uw rekeningnummer!. Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet,
Dat weet ik niet, Ik heb niet gekeken naar die van kruidvatquote:Op maandag 6 juli 2009 15:00 schreef karr-1 het volgende:
In dit soort gevallen sta je vrijwel altijd kansloos omdat het gewoon niet realistisch is om een camera voor die prijs te krijgen. Een camera voor 29 euro bij de Kruidvat lijkt me niet te vergelijken met een kwalitatief goede camera die normaal gesproken veel meer kost.
Het lastige met dit soort zaken is dat de wet er niet super duidelijk over is. Als je "redelijkerwijs" kunt verwachten dat de prijs klopt, moet de aanbieden leveren voor die prijs. Maar zoals TS al zegt was de aanbieding "te mooi om waar te zijn". Het was niet echt aannemelijk dat die prijs de juiste was.quote:Op maandag 6 juli 2009 14:58 schreef anboni het volgende:
Niet zo lang geleden was er iets dergelijks met een van de grote postorderbedrijven (Otto? Of was het Wehkamp?) waar ze een LCD televisie voor iets van 10% van de prijs op internet hadden staan. Daar heeft de rechter een streep gehaald door de orders omdat het duidelijk was dat die prijs niet kon kloppen. In dit geval is het minder dan een factor 10 tussen de reguliere prijs en de foute prijs, maar lijkt me nog steeds een redelijk duidelijk geval.
Welnee, dat is het me helemaal niet waard....quote:Op maandag 6 juli 2009 15:03 schreef Levitation het volgende:
[..]
Het lastige met dit soort zaken is dat de wet er niet super duidelijk over is. Als je "redelijkerwijs" kunt verwachten dat de prijs klopt, moet de aanbieden leveren voor die prijs. Maar zoals TS al zegt was de aanbieding "te mooi om waar te zijn". Het was niet echt aannemelijk dat die prijs de juiste was.
Maar je kunt het altijd proberen en een rechtzaak aanspannen. Maar of dat de moeite waard is?
Inderdaadquote:Op maandag 6 juli 2009 15:05 schreef Maharbal het volgende:
Het feit dat jij zelf al printscreens maakt van de prijs geeft al aan dat jij het ook niet een realistische prijs vindt.
Tja, je kunt nog een poging wagen door ze een aangetekende brief te sturen waarin je eist dat ze leveren voor de geadverteerde prijs. Wie weet zijn ze er gevoelig voor.quote:Op maandag 6 juli 2009 15:05 schreef Tammymara het volgende:
[..]
Welnee, dat is het me helemaal niet waard....
Ik bedoel idd wat jij zegt, is het redelijkerwijs aan te nemen dat een camera voor dat bedrag te koop is? Voor iemand die er geen verstand van heeft en weet dat bij kruidvat ook een digitale videocamera ligt voor 30 euro?
Kijk, ik realiseer me dan wel dat het niet echt een geloofwaardige prijs is,maar als je nou écht geen verstand ervan hebt dan geloof je misschien wel dat dat kan
Ik dacht alleen, ik vraag het toch eens na.
Je weet maar nooit.
Neuh is me de moeite helemaal niet waard.quote:Op maandag 6 juli 2009 15:08 schreef Levitation het volgende:
[..]
Tja, je kunt nog een poging wagen door ze een aangetekende brief te sturen waarin je eist dat ze leveren voor de geadverteerde prijs. Wie weet zijn ze er gevoelig voor.
Dat heeft toch niks te maken met het annuleren van mijn bestelling of ben ik nou gek!quote:Artikel 10 – Conformiteit en Garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de
producten en/of diensten voldoen aan de
overeenkomst, de in het aanbod vermelde
specificaties, aan de redelijke eisen van
deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de
datum van de totstandkoming van de
overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen
en/of overheidsvoorschriften
quote:Op maandag 6 juli 2009 15:05 schreef Maharbal het volgende:
Het feit dat jij zelf al printscreens maakt van de prijs geeft al aan dat jij het ook niet een realistische prijs vindt.
Dan moet je het gewoon goed doen. Verkeerde prijzen op een website zijn gewoon rete irritant.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:08 schreef raptorix het volgende:
Pffff gierigheid ten top, ik heb zelf een webshop gehad, en je wordt doodziek van dit soort figuren, kost je verschrikkelijk veel tijd, en is van de redenen waarom ik gestopt ben.
Er is een verschil tussen verkeerde prijzen en onrealistische prijzen, door een fout van mijn leverancier waren een aantal prijzen op 0 gulden gezet destijds, en dan heb je toch nog randdebielen die gaan bestellen en betalen, kan ik weer dat bedrag terugstorten (verzendkosten) enzo, daar wil je echt je tijd niet aan verdoen lijkt me.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:48 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dan moet je het gewoon goed doen. Verkeerde prijzen op een website zijn gewoon rete irritant.
Sorry hoor maar,quote:Op maandag 6 juli 2009 15:02 schreef Inverted_World het volgende:
Ik heb exact zoiets gehad met mijn Alienware notebook, het enige wat ik bij hen kon doen was bellen en na even net doen alsof ik niet begreep waarom de oorspronkelijke prijs dubbel zo duur was kreeg ik 150 euro korting
Als je 700.000 items had kan je moeilijk alles handmatig verwerkenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Raptorix ==> Dan moet je je prijzen niet automatisch afhankelijk maken van je leverancier, maar gewoon in eigen hand houden.
Ik krijg bar weinig mailtjes en nog minder telefoontjes per order. Uiteraard zijn er vervelende mensen, maar ik krijg aanzienlijk vaker een mailtje met "dank je voor de snelle verzending, het adaptertje is al ingebouwd en werkt perfect". En dat houdt het leuk.
Vervelende mensen heb je overal, daar moet je je niet door op je kop laten zitten. Ik heb wel wat lachwekkende topics gemaakt in het verleden over sommige mensen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |