abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juli 2009 @ 13:48:18 #51
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_70698874
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:32 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Zielig voor dat kindje ook.
Voor iedereen lijkt me.. hopelijk wordt die gek lang opgesloten.
mai pen rai
  maandag 6 juli 2009 @ 13:49:42 #52
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_70698929
quote:
Op maandag 6 juli 2009 13:24 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het motief kan zeker een rol spelen in de strafmaat, daarom is het niet ongewoon om te categoriseren.
Snap niet waarom ik langer de cel in zou moeten als ik jou vermoord omdat je een moslim bent als dat ik je vermoord omdat ik je een klootzak vind.
mai pen rai
pi_70699437
quote:
Op maandag 6 juli 2009 13:49 schreef niet_links het volgende:

[..]

Snap niet waarom ik langer de cel in zou moeten als ik jou vermoord omdat je een moslim bent als dat ik je vermoord omdat ik je een klootzak vind.
Maar snap je wel waarom iemand die de verkrachter van zijn kind vermoordt misschien een lagere straf krijgt?
pi_70699664
quote:

[..]

Dat heeft te maken met preventie - het geeft een signaal af aan andere moslimhaters.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70700190
quote:

[..]

Omdat het dan naast een moord ook een aanslag op de vrijheid van godsdienst is. Als iemand wordt vermoordt om zijn mening, wordt dat ook erger gevonden en zal dat zich ook uiten in een hogere straf. Naast het feit dat de daad bestraft wordt, gaat er ook een signaal uit naar de maatschappij.
  maandag 6 juli 2009 @ 14:26:54 #56
3542 Gia
User under construction
pi_70700333
Vreselijk, die man mag wmb levenslang krijgen.

Maar waarom dit door Wilders zou zijn aangewakkerd? Kom op, die is echt niet verantwoordelijk voor alle misdaden wereldwijd tegen moslims. Sarkozy overigens evenmin.
pi_70701159
Russen staan toch bekend om hun racistische trekjes?
Cool story, Hansel.
pi_70701180
quote:
Op maandag 6 juli 2009 14:26 schreef Gia het volgende:
Vreselijk, die man mag wmb levenslang krijgen.

Maar waarom dit door Wilders zou zijn aangewakkerd? Kom op, die is echt niet verantwoordelijk voor alle misdaden wereldwijd tegen moslims. Sarkozy overigens evenmin.
Ik denk dat hij eerder voorbeelden noemde van personen die de tweedeling in de samenleving in stand houden dan dat hij een limitatieve lijst aan het maken was van verantwoordelijken.
pi_70701510
quote:
Op maandag 6 juli 2009 14:51 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij eerder voorbeelden noemde van personen die de tweedeling in de samenleving in stand houden
En mensen die met een niqab rondlopen houden die tweedeling niet in stand
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_70701838
quote:
Op maandag 6 juli 2009 14:59 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

En mensen die met een niqab rondlopen houden die tweedeling niet in stand
Die heeft geen politieke macht of invloed. Houd je niet van de domme.
pi_70702049
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:07 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Die heeft geen politieke macht of invloed. Houd je niet van de domme.
Nee, je hebt gelijk. Islam heeft geen invloed.
Waar gaat alle drukte over denk je?
pi_70702259
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:13 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Nee, je hebt gelijk. Islam heeft geen invloed.
Waar gaat alle drukte over denk je?
Zeg even specifiek in de context van dit topic, wat je hiermee wil aangeven.
pi_70702394
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:18 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Zeg even specifiek in de context van dit topic, wat je hiermee wil aangeven.
Context? Geen context met dit topic behoudens een reactie op jouw post.
  maandag 6 juli 2009 @ 15:29:41 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70702687
ik schaam me voor mijn duits-russische broeders.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_70702739
quote:
Op maandag 6 juli 2009 14:23 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Omdat het dan naast een moord ook een aanslag op de vrijheid van godsdienst is. Als iemand wordt vermoordt om zijn mening, wordt dat ook erger gevonden en zal dat zich ook uiten in een hogere straf. Naast het feit dat de daad bestraft wordt, gaat er ook een signaal uit naar de maatschappij.
Vrijheid van godsdienst is sowieso al iets idioots. Nooit begrepen waarom dat godsdiensten een aparte status hebben ten opzichte van andere meningen.
pi_70702794
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:30 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Vrijheid van godsdienst is sowieso al iets idioots. Nooit begrepen waarom dat godsdiensten een aparte status hebben ten opzichte van andere meningen.
Dan verzet je je daar tegen in een stemhokje, je gaat geen mensen vermoorden.
  maandag 6 juli 2009 @ 15:34:31 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70702875
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:32 schreef Meh7 het volgende:

[..]

ik mag hopen dat iedereen het hier mee eens is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_70702911
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:32 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ja duh

Wat ik bedoel te zeggen is dat ik dat absoluut geen argument vind om iemand harder te straffen, of in bepaalde gevallen lichter te straffen.
pi_70703077
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:35 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ja duh

Wat ik bedoel te zeggen is dat ik dat absoluut geen argument vind om iemand harder te straffen, of in bepaalde gevallen lichter te straffen.
Dat mag je vinden, ik probeer uit te leggen waarom het wel zo zou moeten zijn en laat daarbij een parallel zien met de vrijheid van meningsuiting.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 15:15:41 #70
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_70741119
'Islamfeindlicher’' aanval op zwangere vrouw

In de Egyptische havenstad Alexandrië hebben duizenden mensen de begrafenis van Marwa S. bijgewoond. Deze jonge Egyptische vrouw die een hoofddoek draagt, werd vorige week doodgestoken in een rechtszaal in het Duitse Dresden. De zaak beroert de gemoederen in Egypte, maar krijgt opvallend weinig aandacht in de rest van de wereld.

Marwa S. was drie maanden zwanger toen ze vorige week woensdag 18 messteken kreeg in een rechtszaal in Dresden. Ze had net een getuigenis afgelegd tegen haar belager Alex W. Die was eerder al veroordeeld tot een boete van 780 euro omdat hij de jonge Egyptische vrouw die een hoofddoek draagt, racistische beledigingen als ‘terroriste’ en ‘islamiste’ naar het hoofd geslingerd had op een speelplaats, schrijft Indymedia.be.

Marwa S. en Alex W. waren naar de rechtszaal gekomen omdat de zaak behandeld werd in beroep. Alex W. wou een vrijspraak. De openbaar aanklager wou een omzetting naar een gevangenisstraf omdat Alex W. ook tijdens zijn proces onbeschaamd achter zijn daden bleef staan.

In de rechtszaal waren ook de echtgenoot van het slachtoffer en hun driejarig zoontje aanwezig. De echtgenoot snelde haar te hulp maar werd zelf verwond. Hij werd ook nog eens in het been geschoten door een toegesnelde politieman die hem voor de aanvaller hield. Hij lag een aantal dagen in coma, maar is nu aan de beterhand.

In Egyptische kranten wordt Marwa een ‘martelares van de hijab (islamitische hoofddoek, nvdr)’ genoemd. Verschillende Egyptische gezagsdragers woonden haar begrafenis bij. In Duitsland barst het debat los. Was dit het eerste dodelijke slachtoffer in Duitsland van de islamofobie?

“Als de feiten die in de media vermeld worden, kloppen, dan is dit heel duidelijk een islamofobe (islamfeindlicher) aanval”, zegt onderzoeker Peter Widmann aan Die Tageszeitung. Widmann wijst op “problematische tendenzen onder bepaalde intellectuelen” en “de haatscène op het internet” als mogelijke aanleidingen voor de moord. Volgens Widmann is er een onbehagen over de islam. “Er is daarnaast ook onzekerheid over wat legitieme kritiek is en waar het vijandbeeld begint.”

Oud-voorzitter van AEL Dyab Abou Jahjah is minder omzichtig. “Deze gewelddadige daden zijn het resultaat van de criminalisering van de moslims en hun religie en de stigmatisering van vrouwen met een hoofddoek in heel Europa,” schrijft hij op zijn blog volgens Indymedia.

Abou Jahjah begrijpt ook niet waarom de zaak nauwelijks een letter waard was in de Westerse media. Geen enkele Vlaamse (of Nederlandse) krant vond de moord op een vrouw met een hoofddoek in Duitsland een artikel waard. “Stel je eens voor dat het slachtoffer een Joodse vrouw was die vermoord werd door een Arabier omdat ze religieuze kledij droeg. Wat zou dan de reactie van de media en de publieke opinie geweest zijn? Denk daar eens over na en je zal begrijpen hoe ziek, bevooroordeeld en racistisch de Europese samenleving is

bron
http://www.nieuws.be/nieu(...)_vrouw_4cd31345.aspx

Echtgenoot is eveneens verwond door een agent, wat een achterlijk zooitje daar
Schijt aan iedereen
pi_70741233
Jahjah heeft wel gelijk over de dubbele standaard.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 15:19:28 #72
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_70741265
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:18 schreef Meh7 het volgende:
Absoluut
Schijt aan iedereen
pi_70741294
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:18 schreef Meh7 het volgende:
Wat een stelletje hypocrieten en vooral die Jahjah. Dat varken moet eens gaan protesteren als Egyptische grenswachters weer eens een sub-sahara afrikaan doodschieten.
pi_70741355
Niet ingaan op de troll (baukakeil) aub.
pi_70741467
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:21 schreef Meh7 het volgende:
Niet ingaan op de troll (baukakeil) aub.
Een troll maar wel ééntje die de waarheid schrijft. Waar zijn de egyptische protesten als grenswachters zwarten neerschieten aan de grens?????
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')