Goed verwoord. Ben alleen bang dat de moeite die je doet helemaal voor niks is.quote:Op maandag 6 juli 2009 01:20 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat hoezeer hij een doelwit van de media was. Want as far as I can tell, is dat precies wat hij deed: een teruggetrokken leventje leiden. Tot zijn dood hebben we eigenlijk die kinderen nooit gezien, zagen we hem nauwelijks meer, en in de geringe mediaoptredens die er zijn geweest sinds hij kinderen had, ging hij zeer omzichtig met hen en hun privacy om.
Vind je het zelf trouwens niet een treurig statement, dat hij maar geen kinderen had moeten krijgen? Het lijkt me niet dat hij om die krankzinnige roem gevraagd had, die is hem voor een groot deel ook maar overkomen. Je kiest als vijfjarige niet voor een leven in de spotlights, net zo min als je voor een bizar talent kiest. Dat krijg je, is aangeboren, voor de gelovigen onder ons is dat wellicht door een hogere macht gegeven, maar een bewuste keuze lijkt het me niet. Ik vind het bewonderenswaardig dat iemand die kennelijk zo talentvol en gifted was, zijn uiterste best bleef doen om dat talent ten volle te benutten. Er zullen genoeg mensen op de wereld zijn die wellicht even getalenteerd zijn, maar die daar niet zo veel mee bereikt hebben als hij. En in alle interviews die ik van hem gezien heb, is hij daarin vrij nuchter en genuanceerd (over nuances gesproken...) . Ik denk dat hij een hele hoge prijs heeft betaald voor iets waar hij zelf ook niet om gevraagd had. Dat hij dat zonder echt te klagen ruim 40 jaar heeft gedaan, vind ik alleen al respect en bewondering waard.
Knettergek. Ik zal even op een rij zetten waarop ik dat, zo uit de mouw geschud, baseer. Als jij die dingen geen bewijs vindt van knettergekkisme en bijbehorend onvermogen om kinderen op te voeden, dan is dat prima hoor. Even goede vrinden hè?quote:Op maandag 6 juli 2009 01:11 schreef Shitney het volgende:
[..]
Dat ruim 10 jaar niet meer presteren is aantoonbaar onjuist. Of hij knettergek was, zou ik niet weten. Ik heb het idee van niet, omdat ik vind dat hij zinnige dingen zegt en verbazingwekkend intelligent uit de hoek komt bij tijd en wijle. Bovendien ben ik van mening dat je om zo'n carrière te kunnen hebben, je niet alleen extreem veel talent moet hebben, maar ook intelligent moet zijn.
Of hij een junk was, I don't really care, eigenlijk. Herman Brood was ook een junk, maar desalniettemin een in mijn ogen begenadigd kunstenaar. En als Michael Jackson dit kon presteren als junk, dan wil ik niet weten wat hij nuchter gepresteerd zou hebben.
Voor de rest vind ik de andere dingen die je noemt wel logisch verklaarbaar, maar die discussie heb ik geloof ik al met je gevoerd. Het lijkt mij praktisch onmogelijk om een normale relatie te hebben als je Michael Jackson bent, en in mijn optiek maakte hij het beste van een krankzinnige situatie. En dan laat ik buiten beschouwing dat ik eigenlijk vrij weinig van de geruchten en de mediaverhalen geloof, maar neem ik ze for arguments sake maar even voor waarheid aan.
Hemel, jij bent nog verder heen dan de rest hier.quote:Op maandag 6 juli 2009 01:16 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Nee, niet alleen als je kritiekloos bent. Maar bij jou zit er zoveel venijn en domme smileys. En weet je. Het is net voor zijn begrafenis. En net na zijn dood. Kan je niet effe wachten, met je gedoe?
Och, ze heeft ergens wel gelijk. De adoratie voor Michael Jackson grenst ook aan het religieuze. Ik bedacht het vanmiddag nog. Ik ben zelf totaal niet gelovig, ik kan zelfs zeer ongenuanceerd op religie reageren. En ondanks dat, betrap ik mezelf als het om MJ gaat op de gedachte dat er toch een god moet bestaan. en heb ik van de week meermaals gedacht dat het wel een moderne Jezus lijkt. (Waarop ik dan ook direct denk: dang, als die Jezus ook zo'n lekker ding was en zo sexy kon dansen, dan begrijp ik wel dat mensen nog steeds gelovig zijn. Een mens zou van minder religieus wordenquote:Op maandag 6 juli 2009 01:22 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Goed verwoord. Ben alleen bang dat de moeite die je doet helemaal voor niks is.
quote:Op maandag 6 juli 2009 01:11 schreef Shitney het volgende:
Of hij een junk was, I don't really care, eigenlijk. Herman Brood was ook een junk, maar desalniettemin een in mijn ogen begenadigd kunstenaar. En als Michael Jackson dit kon presteren als junk, dan wil ik niet weten wat hij nuchter gepresteerd zou hebben.
Tja, in mijn ogen was hij multi-getalenteerd. Ik heb er in ieder geval mijn hele leven van genoten. En ook ik ben niet gelovigquote:Op maandag 6 juli 2009 01:27 schreef Shitney het volgende:
[..]
Och, ze heeft ergens wel gelijk. De adoratie voor Michael Jackson grenst ook aan het religieuze. Ik bedacht het vanmiddag nog. Ik ben zelf totaal niet gelovig, ik kan zelfs zeer ongenuanceerd op religie reageren. En ondanks dat, betrap ik mezelf als het om MJ gaat op de gedachte dat er toch een god moet bestaan. en heb ik van de week meermaals gedacht dat het wel een moderne Jezus lijkt. (Waarop ik dan ook direct denk: dang, als die Jezus ook zo'n lekker ding was en zo sexy kon dansen, dan begrijp ik wel dat mensen nog steeds gelovig zijn. Een mens zou van minder religieus worden)
Zal em morgen eens lezen.quote:Op maandag 6 juli 2009 01:29 schreef JX het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
En voor de geinteresseerden, hier staat een blog met mijn visie op de persoon Michael Jackson
http://jx-justmythoughts.(...)-mens-achter-de.html
Dat onderschat ik allerminst. Maar als je je op gezette tijdens absoluut weird gedraagt, kun je dat verwachten. Triest, maar waar. En je kinderen uitdossen in burka, vind ik geen goede zet in het kader van 'we willen een zo normaal mogelijk leven leiden.'quote:Op maandag 6 juli 2009 01:20 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat hoezeer hij een doelwit van de media was. Want as far as I can tell, is dat precies wat hij deed: een teruggetrokken leventje leiden. Tot zijn dood hebben we eigenlijk die kinderen nooit gezien, zagen we hem nauwelijks meer, en in de geringe mediaoptredens die er zijn geweest sinds hij kinderen had, ging hij zeer omzichtig met hen en hun privacy om.
Alsjeblieft zeg! Je doet nu alsof hij een achterlijk kind was dat geen enkele eigen wil had. Hij was toch juist heul intelligent?quote:Vind je het zelf trouwens niet een treurig statement, dat hij maar geen kinderen had moeten krijgen? Het lijkt me niet dat hij om die krankzinnige roem gevraagd had, die is hem voor een groot deel ook maar overkomen.
Ik vind dat je hem met dit soort uitspraken écht wegzet als een mentaal onvermogende gek. Nog méér dan ik doe. Natuurlijk had hij een kutleven. Maar dat wil niet zeggen dat hij van de weeromstuit een absolute god is geworden Die Niets Fout Deed. Sterker nog: hij heeft ontzettend foute keuzes gemaakt. En de gemiddelde junk mag van ons doodrotten, maar Michael is opeens een heel verhaal apart. Feit is: Hij was een drugsverslaafde die kinderen opvoedde. Volgens mij zijn heel weinig mensen daar voorstander van.quote:Je kiest als vijfjarige niet voor een leven in de spotlights, net zo min als je voor een bizar talent kiest. Dat krijg je, is aangeboren, voor de gelovigen onder ons is dat wellicht door een hogere macht gegeven, maar een bewuste keuze lijkt het me niet. Ik vind het bewonderenswaardig dat iemand die kennelijk zo talentvol en gifted was, zijn uiterste best bleef doen om dat talent ten volle te benutten. Er zullen genoeg mensen op de wereld zijn die wellicht even getalenteerd zijn, maar die daar niet zo veel mee bereikt hebben als hij. En in alle interviews die ik van hem gezien heb, is hij daarin vrij nuchter en genuanceerd (over nuances gesproken...) . Ik denk dat hij een hele hoge prijs heeft betaald voor iets waar hij zelf ook niet om gevraagd had. Dat hij dat zonder echt te klagen ruim 40 jaar heeft gedaan, vind ik alleen al respect en bewondering waard.
Tja inderdaad, dat laatste ben ik met je eens.quote:Op maandag 6 juli 2009 01:26 schreef Duderella het volgende:
[..]
Hemel, jij bent nog verder heen dan de rest hier.![]()
Iets inhoudelijks komt er verder niet over je lippen hè? Je laat Shitney mooi de hete kooltjes uit het vuur halen. Siert je niet.
Neem een voorbeeld aan haar, zij kan er tenminste normaal op ingaan.
Ik hoop dat je beseft dat minstens de helft van wat je hier opsomt van roddels en geruchten komt en niet is bewezen. Het hele probleem rond Michael Jacksons imago is dat er heel veel verhalen over hem zijn en worden verzonnen, voor het geld wat ermee te verdienen is, waardoor de werkelijkheid vaak uit het oog verloren wordt. Ok, hij is geen normaal persoon zoals jij en ik, en een bezoekje aan de psychiater had vast geen kwaad gekunt. Maar hij was echt niet zo wereldvreemd als de media hem doet overkomen.quote:Op maandag 6 juli 2009 01:24 schreef Duderella het volgende:
[..]
Knettergek. Ik zal even op een rij zetten waarop ik dat, zo uit de mouw geschud, baseer. Als jij die dingen geen bewijs vindt van knettergekkisme en bijbehorend onvermogen om kinderen op te voeden, dan is dat prima hoor. Even goede vrinden hè?
1. Liet zijn kop versleutelen, maar ontkende dat grotendeels.
2. Liet zijn kop zó versleutelen dat medici hem dagelijks moesten bijstaan.
3. Liet zijn ranch ombouwen tot een soort pretpark, waarin hij in documentaires als een kirrend kind rondrende.
4. Betaalde twee vrouwen om voor hem kinderen te baren.
5. Vond het oké dat zijn kinderen ontstaan zijn uit een zakelijke overeenkomst. Streefde ook op geen enkele manier na dat er een moederband was - want dan ga je zo'n overeenkomst niet aan hè?
5. Vergat zijn kinderen vervolgens te adopteren.
6. Toont zich in diverse interviews en docu's een giechelend kind. Normaal heet dat 'imbeciel', maar in MJ's geval heet dat 'schattig', 'puur'en 'authentiek'.
7. Laat zijn kind over een balkon-rand bungelen.
8. Heeft zich van drugs voorzien, volgens de laatste berichten, die ernstige verslaving en illegale aanschaf verraden. En dat lag daar allemaal gezellig in huis! Ik wil jullie graag eens horen over de eerste de beste junk in Rotterdam, die zo leuk met zijn kids omgaat. Ach ja, maar hij houdt wel van ze!![]()
Nou, nu vind ik het wel weer welletjes. Ik gun jullie verder je rouw wel hoor. Maar ik krijg soms wel een beetje een 'Leave Michael Alone!!!!!!'-syndroom hier.
quote:Op maandag 6 juli 2009 01:27 schreef Shitney het volgende:
[..]
Och, ze heeft ergens wel gelijk. De adoratie voor Michael Jackson grenst ook aan het religieuze. Ik bedacht het vanmiddag nog. Ik ben zelf totaal niet gelovig, ik kan zelfs zeer ongenuanceerd op religie reageren. En ondanks dat, betrap ik mezelf als het om MJ gaat op de gedachte dat er toch een god moet bestaan. en heb ik van de week meermaals gedacht dat het wel een moderne Jezus lijkt. (Waarop ik dan ook direct denk: dang, als die Jezus ook zo'n lekker ding was en zo sexy kon dansen, dan begrijp ik wel dat mensen nog steeds gelovig zijn. Een mens zou van minder religieus worden)
Hij heeft zelf toegegeven in 'Living with Michael Jackson' dat zijn kinderen geen normaal leven zullen kunnen leiden. Maar is dat een reden om iemand het recht op ouderschap te ontnemen?quote:Op maandag 6 juli 2009 01:34 schreef Duderella het volgende:
[..]
Dat onderschat ik allerminst. Maar als je je op gezette tijdens absoluut weird gedraagt, kun je dat verwachten. Triest, maar waar. En je kinderen uitdossen in burka, vind ik geen goede zet in het kader van 'we willen een zo normaal mogelijk leven leiden.'
Wil je mij die helft opnoemen dan alsjeblieft?quote:Op maandag 6 juli 2009 01:36 schreef JX het volgende:
[..]
Ik hoop dat je beseft dat minstens de helft van wat je hier opsomt van roddels en geruchten komt en niet is bewezen. Het hele probleem rond Michael Jacksons imago is dat er heel veel verhalen over hem zijn en worden verzonnen, voor het geld wat ermee te verdienen is, waardoor de werkelijkheid vaak uit het oog verloren wordt. Ok, hij is geen normaal persoon zoals jij en ik, en een bezoekje aan de psychiater had vast geen kwaad gekunt. Maar hij was echt niet zo wereldvreemd als de media hem doet overkomen.
DRUGS.quote:Op maandag 6 juli 2009 01:39 schreef JX het volgende:
[..]
Hij heeft zelf toegegeven in 'Living with Michael Jackson' dat zijn kinderen geen normaal leven zullen kunnen leiden. Maar is dat een reden om iemand het recht op ouderschap te ontnemen?
Klopt. Maar mijn normen en waarden (quote:Op maandag 6 juli 2009 01:38 schreef Robijn1961 het volgende:
Oh en echt Duderella, je vergelijkt hem met het leven van een gemiddeld mens. Dat kan niet, het is niet te vergelijken, eenvoudigweg.
Who cares? Zijn kop, zijn lichaam, zijn geld. Al had ie tieten op zijn rug willen zetten, wat boeit dat jou of mij nou?quote:Op maandag 6 juli 2009 01:24 schreef Duderella het volgende:
[..]
Knettergek. Ik zal even op een rij zetten waarop ik dat, zo uit de mouw geschud, baseer. Als jij die dingen geen bewijs vindt van knettergekkisme en bijbehorend onvermogen om kinderen op te voeden, dan is dat prima hoor. Even goede vrinden hè?
1. Liet zijn kop versleutelen, maar ontkende dat grotendeels.
Want jij woonde bij hem thuis? Eigen ogen gezien? Of gelezen in kwaliteitsbladen als News of the World en The sun?quote:2. Liet zijn kop zó versleutelen dat medici hem dagelijks moesten bijstaan.
Ik zou ook wel zo'n pretpark willen hebben, eigenlijk. Is toch gaaf? En zeker als je als kind opgesloten zat in een opnamestudio. Dat snap ik dus wel. Excentriek, geen twijfel over mogelijk, maar kwaadaardig? Waarom in vredesnaam?quote:3. Liet zijn ranch ombouwen tot een soort pretpark, waarin hij in documentaires als een kirrend kind rondrende.
Als je op de geboorteakte van je kinderen als vader of moeder genoemd wordt, hoef je je kinderen niet te adopteren. Dan ben je automatisch hun juridische ouder. Zijn kinderen zijn niet de enige kinderen die door adoptie, draagmoederschap, IVF, IUI of wat dan ook ter wereld zijn gekomen. Sarah Jessica Parker heeft net een tweeling gekregen via een draagmoeder. Paul de Leeuw heeft twee zwarte zoons. 1 op de 10 kinderen heeft een andere biologische vader dan de man die op hun geboorteakte staat en die zij kennen als vader. Michael Jackson was daarin dus zeker niet uniek, en iedereen met ogen kan zien dat met name het oudste kind ook op hem lijkt. En so what? Kennelijk had de man geen andere opties of dacht hij dat er geen andere opties waren dan draagmoederschap. Maakt dat hem een minder echte ouder? Dan zou elk adoptiekind, elk draagmoeder kind, elk donorei kind, elk donorzaad kind, geen echte ouders hebben.quote:4. Betaalde twee vrouwen om voor hem kinderen te baren.
5. Vond het oké dat zijn kinderen ontstaan zijn uit een zakelijke overeenkomst. Streefde ook op geen enkele manier na dat er een moederband was - want dan ga je zo'n overeenkomst niet aan hè?
5. Vergat zijn kinderen vervolgens te adopteren.
Ik vind het helemaal geen kind. Ik vind hem juist vaak erg berekenend overkomen, en heel erg mediageniek. Ik vind hem ook erg hetero overkomen, trouwens. Ik heb het idee dat het zachte stemmetje en de verlegenheid voor een groot deel een pose was, en dat daarachter een spijkerharde zakenman schuilgaat. Dat zie je in diverse interviews en filmpjes ook wel terug.quote:6. Toont zich in diverse interviews en docu's een giechelend kind. Normaal heet dat 'imbeciel', maar in MJ's geval heet dat 'schattig', 'puur'en 'authentiek'.
Eens. Dat was op zijn minst een bizarre actie.quote:7. Laat zijn kind over een balkon-rand bungelen.
Totdat de DEA en de LAPD daar een officieel autopsierapport over uitbrengt, heb ik hier geen mening over. Ik weet overigens wel dat hij een lange geschiedenis van pijnstillerverlsaving heeft, dus er zal echt een kern van waarheid inzitten. Maar daarin is hij alweer niet de enige. Niet alleen onder celebrities, juist onder gewone stervelingen zijn bijvoorbeeld anti depressiva schering en inslag. In Nederland worden met name onder vrouwen, het grootste deel moeder, anti depressiva voorgeschreven alsof het Smarties zijn. Ik ben daar geen voorstander van, ik slik zelf nog niet eens een aspirientje, maar dat hoort kennelijk bij de tijdsgeest. Voor mij geen reden om MJ harder te veroordelen dan Truus uit Appelscha die de dag niet doorkomt zonder "pammetjes" of sherry.quote:8. Heeft zich van drugs voorzien, volgens de laatste berichten, die ernstige verslaving en illegale aanschaf verraden. En dat lag daar allemaal gezellig in huis! Ik wil jullie graag eens horen over de eerste de beste junk in Rotterdam, die zo leuk met zijn kids omgaat. Ach ja, maar hij houdt wel van ze!![]()
You make it sound so easy. Geloof me, dat was het niet. Ik denk dat hij juist door die basis die hij niet had, nl. geaccepteerd worden door zijn vader en niet enkel gebruikt voor roem, zoals is gebeurd, de kracht miste om wat normaler met dingen om te gaan. Ik denk ook dat hij niet in staat was tot een normale liefdesrelatie. Als je dan de druk die constant op hem stond meetelt, het niet normaal buiten kunnen bewegen sinds zijn kindertijd en niet eens weten wat een normaal leven inhoudt, dan kan ik het gewoon invoelen.quote:Op maandag 6 juli 2009 01:42 schreef Duderella het volgende:
[..]
Klopt. Maar mijn normen en waarden (![]()
) ten aanzien van verantwoord omgaan met anderen, veranderen daardoor niet. Wel erken ik dat sterren als MJ een behoorlijk zwaar leven hebben. Maar geloof me, daar krijgen ze óók wat voor terug en het is aan hen om dat zinnig aan te wenden.
Sorry, maar je hebt me niet overtuigd. Ik noem geen roddels als het betasten van jongetjes of het slapen in zuurstoftanks. De dingen die ik noem zijn redelijk tot zeer wel aanneembaar en als je dan zegt: "Was je erbij dan?", dan houdt het een beetje op natuurlijk.quote:Op maandag 6 juli 2009 01:44 schreef Shitney het volgende:
[..]
Who cares? Zijn kop, zijn lichaam, zijn geld. Al had ie tieten op zijn rug willen zetten, wat boeit dat jou of mij nou?
Ik kan er ook wel zinnig op antwoorden, maar ik heb het idee dat je daar toch niet open voor staat.
[..]
Want jij woonde bij hem thuis? Eigen ogen gezien? Of gelezen in kwaliteitsbladen als News of the World en The sun?
[..]
Ik zou ook wel zo'n pretpark willen hebben, eigenlijk. Is toch gaaf? En zeker als je als kind opgesloten zat in een opnamestudio. Dat snap ik dus wel. Excentriek, geen twijfel over mogelijk, maar kwaadaardig? Waarom in vredesnaam?
[..]
Als je op de geboorteakte van je kinderen als vader of moeder genoemd wordt, hoef je je kinderen niet te adopteren. Dan ben je automatisch hun juridische ouder. Zijn kinderen zijn niet de enige kinderen die door adoptie, draagmoederschap, IVF, IUI of wat dan ook ter wereld zijn gekomen. Sarah Jessica Parker heeft net een tweeling gekregen via een draagmoeder. Paul de Leeuw heeft twee zwarte zoons. 1 op de 10 kinderen heeft een andere biologische vader dan de man die op hun geboorteakte staat en die zij kennen als vader. Michael Jackson was daarin dus zeker niet uniek, en iedereen met ogen kan zien dat met name het oudste kind ook op hem lijkt. En so what? Kennelijk had de man geen andere opties of dacht hij dat er geen andere opties waren dan draagmoederschap. Maakt dat hem een minder echte ouder? Dan zou elk adoptiekind, elk draagmoeder kind, elk donorei kind, elk donorzaad kind, geen echte ouders hebben.
[..]
Ik vind het helemaal geen kind. Ik vind hem juist vaak erg berekenend overkomen, en heel erg mediageniek. Ik vind hem ook erg hetero overkomen, trouwens. Ik heb het idee dat het zachte stemmetje en de verlegenheid voor een groot deel een pose was, en dat daarachter een spijkerharde zakenman schuilgaat. Dat zie je in diverse interviews en filmpjes ook wel terug.
[..]
Eens. Dat was op zijn minst een bizarre actie.
[..]
Totdat de DEA en de LAPD daar een officieel autopsierapport over uitbrengt, heb ik hier geen mening over. Ik weet overigens wel dat hij een lange geschiedenis van pijnstillerverlsaving heeft, dus er zal echt een kern van waarheid inzitten. Maar daarin is hij alweer niet de enige. Niet alleen onder celebrities, juist onder gewone stervelingen zijn bijvoorbeeld anti depressiva schering en inslag. In Nederland worden met name onder vrouwen, het grootste deel moeder, anti depressiva voorgeschreven alsof het Smarties zijn. Ik ben daar geen voorstander van, ik slik zelf nog niet eens een aspirientje, maar dat hoort kennelijk bij de tijdsgeest. Voor mij geen reden om MJ harder te veroordelen dan Truus uit Appelscha die de dag niet doorkomt zonder "pammetjes" of sherry.
Ik vind niet dat ik hem wegzet als achterlijk kind. Integendeel, zoals ik net ook al schreef, heb ik vooral bewondering voor zijn berekenende zakeninstinct. Ik geloof zeker dat er niemand harder werkte, niemand streberiger was dan MJ. Dat baseer ik op de vele uitspraken van celebrities die wél als "normaal"(whatever that may be) beschouwd worden en die hem unaniem roemen om zijn werkhouding, discipline en grote talent.quote:Op maandag 6 juli 2009 01:34 schreef Duderella het volgende:
[..]
Dat onderschat ik allerminst. Maar als je je op gezette tijdens absoluut weird gedraagt, kun je dat verwachten. Triest, maar waar. En je kinderen uitdossen in burka, vind ik geen goede zet in het kader van 'we willen een zo normaal mogelijk leven leiden.'
[..]
Alsjeblieft zeg! Je doet nu alsof hij een achterlijk kind was dat geen enkele eigen wil had. Hij was toch juist heul intelligent?
[..]
Ik vind dat je hem met dit soort uitspraken écht wegzet als een mentaal onvermogende gek. Nog méér dan ik doe. Natuurlijk had hij een kutleven. Maar dat wil niet zeggen dat hij van de weeromstuit een absolute god is geworden Die Niets Fout Deed. Sterker nog: hij heeft ontzettend foute keuzes gemaakt. En de gemiddelde junk mag van ons doodrotten, maar Michael is opeens een heel verhaal apart. Feit is: Hij was een drugsverslaafde die kinderen opvoedde. Volgens mij zijn heel weinig mensen daar voorstander van.
- Allemaal los van zijn talent etc., maar dat staat buiten kijf en heeft hier niets mee van doen.
Precies! Dat bedoel ik dus.quote:Op maandag 6 juli 2009 01:53 schreef DrDentz het volgende:
Je moet dat geflipte gedrag ook een beetje los proberen te zien van z'n werk. Gary Glitter laat zich pijpen door 11-jarige Vietnamese kindprostituees. Maar I'm the Leader of the Gang blijft een vet nummer.
Ok is het proberen waardquote:Op maandag 6 juli 2009 01:40 schreef Duderella het volgende:
[..]
Wil je mij die helft opnoemen dan alsjeblieft?
Want volgens mij zijn dit redelijk tot zeer betrouwbare gegevens. Maar ik sta open voor nieuwe inzichten, dus: shoot!
Hij heeft bekend zijn neus te hebben verkleind en een dimple in zijn kin te hebben gemaakt. Verder heeft hij mijn inziens (afgaande op foto's) inderdaad niets laten doen.quote:1. Liet zijn kop versleutelen, maar ontkende dat grotendeels.
Nooit bewijs voor gezienquote:2. Liet zijn kop zó versleutelen dat medici hem dagelijks moesten bijstaan.
Ik denk dat ik hetzelfde zou doenquote:3. Liet zijn ranch ombouwen tot een soort pretpark, waarin hij in documentaires als een kirrend kind rondrende.
Ik vrees dat het voor iemand in zijn positie de enige manier was om vader te worden.. Bovendien bood Debbie, een vriendin die hij al 15 jaar kende, het hem aan. Overigens niet heel vreemd, er zijn bijvoorbeeld genoeg homostellen die vriendinnen of draagmoeders inschakelen om kinderen te krijgen.quote:4. Betaalde twee vrouwen om voor hem kinderen te baren.
Eens dat het vreemd zal zijn voor de "gewone mens" (als zoiets al bestaat), maar Michael Jackson was daar echt niet de enige in (zie vorig punt). Een moederband is niet noodzakelijk, er zijn genoeg single vaders die het zonder moeten doen.quote:5. Vond het oké dat zijn kinderen ontstaan zijn uit een zakelijke overeenkomst. Streefde ook op geen enkele manier na dat er een moederband was - want dan ga je zo'n overeenkomst niet aan hè?
Meest schandalige roddel die ik ooit heb gehoord en ik geloof er geen snars van. Vast verzonnen na de roddels dat de kinderen niet van hemzelf zouden zijn. Wat ze wel zijn, er zijn duidelijk gelijkenissen.quote:5. Vergat zijn kinderen vervolgens te adopteren.
Ik noem het eerder 'verlegen' en 'nerveus'. Bovendien kan ik het gezien zijn verleden als kindster en zijn Peter Pan syndroom ergens wel begrijpen. Inderdaad, het is vreemd, maar ik vind het persoonlijk niet storend.quote:6. Toont zich in diverse interviews en docu's een giechelend kind. Normaal heet dat 'imbeciel', maar in MJ's geval heet dat 'schattig', 'puur'en 'authentiek'.
True, biggest mistake he's ever made. Maar hij blijft ook maar een mens. Hoe zit het met ouders die hun kinderen de lucht in gooien, die vader die onlangs zijn baby in de auto vergat (baby stierf), en Steve Irwin die een krokodil voerde met z'n baby op de arm. Mensen gaan wel een ondoordacht te werk en fouten kunnen gemaakt worden. Moet daar echt zo zwaar aan getild blijven worden alleen maar omdat hij beroemd is?quote:7. Laat zijn kind over een balkon-rand bungelen.
Inderdaad, volgens de laatste berichten. Wie zegt dat het waar is? Waar blijft het bewijs? Ik heb over de jaren heen zoveel roddels voorbij zien komen die later totaal onwaar bleken, dat ik bij elk nieuw verhaal eerst het bewijs afwacht. Wacht nog maar even. Het officiele autopsierapport komt echt nog wel naar buiten, en de politie is bezig met een grootschalig onderzoek, maar dat duurt nog wel even.quote:8. Heeft zich van drugs voorzien, volgens de laatste berichten, die ernstige verslaving en illegale aanschaf verraden. En dat lag daar allemaal gezellig in huis! Ik wil jullie graag eens horen over de eerste de beste junk in Rotterdam, die zo leuk met zijn kids omgaat. Ach ja, maar hij houdt wel van ze!![]()
quote:Op maandag 6 juli 2009 01:51 schreef Duderella het volgende:
[..]
Sorry, maar je hebt me niet overtuigd. Ik noem geen roddels als het betasten van jongetjes of het slapen in zuurstoftanks. De dingen die ik noem zijn redelijk tot zeer wel aanneembaar en als je dan zegt: "Was je erbij dan?", dan houdt het een beetje op natuurlijk.
Verder gaat het me er niet om of ik dingen kan verklaren of zelfs wel kan begrijpen, maar of het tekenen zijn van gestoord gedrag. Dat is in zichzelf niet eens een oordeel, want iemand die gestoord is, daar kan ik alleen maar meelij mee voelen,. MJ had hulp nodig, big time.
En nog als laatste: het gaat me niet eens om MJ's leven en dat van zijn kids. Zal me feitelijk een zorg zijn. het gaat me om jullie gedrag hier. Als we het hier niet over MJ zouden hebben, maar een willekeurige onbekende wereldbiurger, zou jullie normen- en waardenset compleet anders zijn. Ben ik van overtuigd. Dat vind ik bizar.
En nogmaals: Gaat niehiet over zijn talehennnnt!!!
P.s.: Anti-depressieva zijn toch écht wat anders dan er naar verluidt in zijn huis is gevonden hoor!Maar we wachten het af.
Nee, dat hielp niet helemáál, maar toch enorm bedankt! Dat hij zich nauwelijks heeft laten opereren... ja daar ging het bij mij al mis, sorry.quote:Op maandag 6 juli 2009 01:55 schreef JX het volgende:
[..]
Ok is het proberen waard
[..]
Hij heeft bekend zijn neus te hebben verkleind en een dimple in zijn kin te hebben gemaakt. Verder heeft hij mijn inziens (afgaande op foto's) inderdaad niets laten doen.
[..]
Nooit bewijs voor gezien
[..]
Ik denk dat ik hetzelfde zou doenAls ik het geld had kwam er ook een pretpark in mijn achtertuin, en een zwembad, en nog veel meer. En dan zou ik het niet eens willen delen zoals hij deed
![]()
[..]
Ik vrees dat het voor iemand in zijn positie de enige manier was om vader te worden.. Bovendien bood Debbie, een vriendin die hij al 15 jaar kende, het hem aan. Overigens niet heel vreemd, er zijn genoeg homostellen die vriendinnen of draagmoeders inschakelen om kinderen te krijgen.
[..]
Eens dat het vreemd zal zijn voor de "gewone mens" (als zoiets al bestaat), maar Michael Jackson was daar echt niet de enige in (zie vorig punt). Een moederband is niet noodzakelijk, er zijn genoeg single vaders die het zonder moeten doen.
[..]
Meest schandalige roddel die ik ooit heb gehoord en ik geloof er geen snars van. Vast verzonnen na de roddels dat de kinderen niet van hemzelf zouden zijn. Wat ze wel zijn, er zijn duidelijk gelijkenissen.
[..]
Ik noem het eerder 'verlegen' en 'nerveus'. Bovendien kan ik het gezien zijn verleden als kindster en zijn Peter Pan syndroom ergens wel begrijpen. Inderdaad, het is vreemd, maar ik vind het persoonlijk niet storend.
[..]
True, biggest mistake he's ever made. Maar hij blijft ook maar een mens. Hoe zit het met ouders die hun kinderen de lucht in gooien, die vader die onlangs zijn baby in de auto vergat (baby stierf), en Steve Irwin die een krokodil voerde met z'n baby op de arm. Mensen gaan wel een ondoordacht te werk en fouten kunnen gemaakt worden. Moet daar echt zo zwaar aan getild blijven worden alleen maar omdat hij beroemd is?
[..]
Inderdaad, volgens de laatste berichten. Wie zegt dat het waar is? Waar blijft het bewijs? Ik heb over de jaren heen zoveel roddels voorbij zien komen die later totaal onwaar bleken, dat ik bij elk nieuw verhaal eerst het bewijs afwacht. Wacht nog maar even. Het officiele autopsierapport komt echt nog wel naar buiten, en de politie is bezig met een grootschalig onderzoek, maar dat duurt nog wel even.
Hoop dat dit iets helpt
Dit gaat níet over jou of jouw gevoelens voor Michael Jackson. Dat moet je toch lekker zelf weten allemaal.quote:Op maandag 6 juli 2009 01:56 schreef Robijn1961 het volgende:
Beste Duderella, dit gaat niet om een willekeurig onbekende wereldburger. Voor mij gaat dit om iemand die ik bijna mijn hele leven heb meegemaakt, en gevolgd heb. Ikzelf heb juist het idee gekregen dat het een heel zachtaardig, liefdevol mens was die het moeilijk heeft gehad. Heel moeilijk, want zijn leven was ongelofelijk vanaf kleins af aan.
Zeker had hij hulp nodig. Die is hem echter niet gegeven.
Ik geloof niet dat hij zoveel verbouwd heeft als dat de media beweren. Dat baseer ik puur op fotos van hemzelf en van zijn broers en zussen en ouders. Die neus, die kin, en wat facelifts, en daar houdt het wel mee op, volgens mij. En in facelifts en verbouwen is MJ niet uniek, het komt kennelijk with the job. Kijk naar een Meg Ryan, mooie vrouw, maar klaarblijkelijk is het voor een artiest boven een bepaalde leeftijd noodzakelijk, of denken ze dat, om te gaan verbouwen. Zelfs onze Mickey heeft voor haar 40e al een facelift achter de rug!quote:Op maandag 6 juli 2009 01:51 schreef Duderella het volgende:
[..]
Sorry, maar je hebt me niet overtuigd. Ik noem geen roddels als het betasten van jongetjes of het slapen in zuurstoftanks. De dingen die ik noem zijn redelijk tot zeer wel aanneembaar en als je dan zegt: "Was je erbij dan?", dan houdt het een beetje op natuurlijk.
Verder gaat het me er niet om of ik dingen kan verklaren of zelfs wel kan begrijpen, maar of het tekenen zijn van gestoord gedrag. Dat is in zichzelf niet eens een oordeel, want iemand die gestoord is, daar kan ik alleen maar meelij mee voelen,. MJ had hulp nodig, big time.
En nog als laatste: het gaat me niet eens om MJ's leven en dat van zijn kids. Zal me feitelijk een zorg zijn. het gaat me om jullie gedrag hier. Als we het hier niet over MJ zouden hebben, maar een willekeurige onbekende wereldbiurger, zou jullie normen- en waardenset compleet anders zijn. Ben ik van overtuigd. Dat vind ik bizar.
En nogmaals: Gaat niehiet over zijn talehennnnt!!!
P.s.: Anti-depressieva zijn toch écht wat anders dan er naar verluidt in zijn huis is gevonden hoor!Maar we wachten het af.
Bedankt, hoop dat je ons dat gunt.quote:Op maandag 6 juli 2009 02:01 schreef Duderella het volgende:
[..]
Dit gaat níet over jou of jouw gevoelens voor Michael Jackson. Dat moet je toch lekker zelf weten allemaal.
Maar nu ga ik lekker slapen, dus let the worshipping continue!![]()
![]()
Alsquote:Op maandag 6 juli 2009 02:03 schreef Robijn1961 het volgende:
Dat hij zich nauwelijks heeft laten opereren... ja daar ging het bij mij al mis, sorry. (quote Duderella, weet niet hoe te splitsen)
Al had ie zijn neus honderd keer laten opereren, dat moet ie toch zelf weten? En OOK of hij daarvoor uit wil komen of niet. Het is zijn gezicht. En niet de jouwe.
quote:Op maandag 6 juli 2009 02:00 schreef Duderella het volgende:
[..]
Nee, dat hielp niet helemáál, maar toch enorm bedankt! Dat hij zich nauwelijks heeft laten opereren... ja daar ging het bij mij al mis, sorry.
Verder wachten we het inderdaad maar af en hopelijk waren alle laatste berichten nonsens en heb ik het helemaal mis. Voor de kindjes zou dat wel erg fijn zijn!
JIJ vind het gestoord. Ik vind het te begrijpen, als hij door zijn vader meerdere malen vernederd is over zijn neus. (als voorbeeld dit)quote:Op maandag 6 juli 2009 02:05 schreef Duderella het volgende:
[..]
Als
Teken
Dat
Hij
Gestoord
Was.
Man, ik kan het niet zingen hoor. Tuurlijk moet hij dat zelf weten, maar de vraag was in hoeverre de man wacko was. Nou, dit lijkt me het bewijs. Wat ik daar verder van vind, is helemaal niet interessant verder.
O ja, slapen.![]()
"Give him a bunch of kids and let him dance!"quote:Op maandag 6 juli 2009 02:20 schreef Shitney het volgende:
Speciaal voor Duderella, zo denk ik er ongeveer over:
Die Star Wars spullen alleen alquote:Op maandag 6 juli 2009 02:03 schreef DrDentz het volgende:
Hier kun je zien wat hij allemaal had staan in z'n arcade hall, in panorama view
http://www.pinsane.com/pi(...)on_arcade_entry.html
Waarom moet ze wachten? Dit is een discussieforum, en meningen waar jij het niet mee eens bent mogen te allen tijden geventileerd worden.quote:Op maandag 6 juli 2009 01:16 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Nee, niet alleen als je kritiekloos bent. Maar bij jou zit er zoveel venijn en domme smileys. En weet je. Het is net voor zijn begrafenis. En net na zijn dood. Kan je niet effe wachten, met je gedoe?
Goh. En nu?quote:Op maandag 6 juli 2009 03:50 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Waarom moet ze wachten? Dit is een discussieforum, en meningen waar jij het niet mee eens bent mogen te allen tijden geventileerd worden.
Verder ben ik het hartgrondig met Dude eens. Het talent van MJ zal ik nooit ontkennen, zijn recht op ouderschap, daar heb ik ernstige twijfels bij. Om alle redenen die Dude noemt.
En ik vind jou het voorbeeld van zo'n enge adorerende fan waardoor MJ is geworden die hij is geworden, totaal verknipt.
Nu niks, maar ik lees al 18 topics mee, en je bent gewoon het prototype surrealistische fan die volledig doordraait als iemand even wat kritiek op de absurde levensstijl van meneer J heeft. Moet je zelf weten, maar daar mag ik dan weer wat van zeggen, zo werkt hetquote:
Prima. Het ging mij alleen om de manier waarop Duderella het deed. Vol venijn en zogenaamd grappend met smileys.quote:Op maandag 6 juli 2009 04:07 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nu niks, maar ik lees al 18 topics mee, en je bent gewoon het prototype surrealistische fan die volledig doordraait als iemand even wat kritiek op de absurde levensstijl van meneer J heeft. Moet je zelf weten, maar daar mag ik dan weer wat van zeggen, zo werkt het
Leuk toch?
Ik vind de manier waarop Dude dat deed realistisch. En een goede tegenhanger voor de idioterie en idolate verering van de die-hard fans. En Andre Hazes is al dood. Was ook een junk, heeft zichzelf doodgezopen.quote:Op maandag 6 juli 2009 04:13 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Prima. Het ging mij alleen om de manier waarop Duderella het deed. Vol venijn en zogenaamd grappend met smileys.
Ik wilde daar eerst niet inhoudelijk op ingaan, maar heb het op een gegeven moment toch gedaan, zoals je hebt kunnen zien.
However, ik vind het gewoon onfatsoenlijk dit te doen op dit moment. Ik vind dat je dan best even kan wachten.
Maar das mijn mening. Als Andre Hazes sterft, waar ik helemaal niets mee heb, ga ik ook niet in een topic zitten poeren waar mensen die er van balen dat hij dood is. En allemaal dingen aandragen waarom hij dit, en waarom hij dat. Die laat ik dan met rust. Zo, en nu hou ik er over op.
Het is jammer dat hij soms zo weinig had om om te lachen.quote:Op maandag 6 juli 2009 00:15 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Dank je!
Hij heeft de mooiste lach ooit...check this out.
ik ben het eigenlijk wel met dude eens. Jullie doen echt alsof die man een complete god wasquote:Op maandag 6 juli 2009 01:01 schreef Duderella het volgende:
De man was een goed artiest in zijn goede tijd. Verder heeft hij verloren van het leven. En toen ging hij door zijn eigen toedoen dood. Geniet van zijn muziek als je ervan houdt, maar dat nagenoeg religieuze gelul over hem in dit topic vind ik krankzinnig. En dat mag hier volgens mij ook gewoon gezegd worden.
ho ho, dit is een openbaar forum, en dus voor iedereen toegankelijk. Zou wat moois zijn dat iemand met een andere mening maar moet oppleurenquote:Op maandag 6 juli 2009 01:05 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Inderdaad, je reageert zeer ongevoelig. Alsof je je niet in anderen kunt inleven.
Maar goed, jij je mening. Als je dit zo'n quote religieus gelul vind hier, kom je hier toch niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |