Maar heb je zulke dingen niet ook in het Nederlands? Ik heb geen problemen met Engels, maar ik vind het wel fijner om in het Nederlands een vreemde taal te lerenquote:
Dat lijkt me wel leuk! Even inschrijven enzo.quote:
Opzich merk je dat niet dat het in het engels is. Ja het programma is in engels, de menuutjes etc. Maar de taal leren opzich komt geen Engels aan te pas.quote:Op zondag 5 juli 2009 18:49 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Maar heb je zulke dingen niet ook in het Nederlands? Ik heb geen problemen met Engels, maar ik vind het wel fijner om in het Nederlands een vreemde taal te leren
[..]
Dat lijkt me wel leuk! Even inschrijven enzo.
Zelf ervaring mee?
Het is wel grappigquote:Op zondag 5 juli 2009 18:49 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Maar heb je zulke dingen niet ook in het Nederlands? Ik heb geen problemen met Engels, maar ik vind het wel fijner om in het Nederlands een vreemde taal te leren
[..]
Dat lijkt me wel leuk! Even inschrijven enzo.
Zelf ervaring mee?
Ziet er leuk uit, ook even inschrijven.quote:
Oke! Maar dan nog een probleem: ik zag Croatian er niet tussenstaanquote:Op zondag 5 juli 2009 18:50 schreef wapwip het volgende:
[..]
Opzich merk je dat niet dat het in het engels is. Ja het programma is in engels, de menuutjes etc. Maar de taal leren opzich komt geen Engels aan te pas.
ik ookquote:Op zondag 5 juli 2009 19:33 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit, ook even inschrijven.
Als je een geschreven taal kent pik je de spraak vaak vlug op. Ik weet niet hoe lang je op vakantie gaat maar in een paar weekjes kun je veel leren.quote:Op zondag 5 juli 2009 20:00 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
livemocha is wel leuk voor een geschreven taal, maar ik wil niet schrijven. Ik wil het kunnen spreken. Dus toch nog een audio-ietsje. Al is het maar voor de uitspraak alleen
Rosetta Stone is echt heel makkelijk te begrijpen, ook al ben je het engels niet machtig. Ik ga het straks opnieuw installeren om Duits te leren.quote:Op zondag 5 juli 2009 18:49 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Die is er wel hoor, althans als je niet de nieuwste versie, maar een ervoor neemt. Van de nieuwste versie weet ik niet of er een kroatische is. Eerste versie zeker wel, want die heb ik net zien staan.quote:Op zondag 5 juli 2009 19:49 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Oke! Maar dan nog een probleem: ik zag Croatian er niet tussenstaan
Oeh da's ook handig. Op de één of andere manier herinner ik me van de taallessen op de middelbare school alleen de tegenwoordige tijd.quote:Op maandag 6 juli 2009 16:36 schreef Ltd. het volgende:
Tevens kan ik iedereen het programma Euroglot aanraden.
Je kan alle woorden en vervoegingen raadplegen in de talen:Nederlands Frans Engels Duits Spaans Italiaans
[ afbeelding ]
Alleen jammer dat ze niet alle talen aanbieden. En uiteraard net de talen die ik interessant vind, zitten er niet bij.quote:
check pmquote:Op maandag 6 juli 2009 19:18 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Hee, dat Rosetta Stone spul is onwijs duur! Is er niet een soortgelijk iets dat niet zo duur is? Ik wil een 'cursus', ik wil niet de taal tot in de puntjes beheersen. Iig, dat verwacht ik van die 120 pond wel.
Je verwacht voor 120 pond een compleet nieuwe taal tot in de puntjes te kunnen beheersen?quote:Op maandag 6 juli 2009 19:18 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Hee, dat Rosetta Stone spul is onwijs duur! Is er niet een soortgelijk iets dat niet zo duur is? Ik wil een 'cursus', ik wil niet de taal tot in de puntjes beheersen. Iig, dat verwacht ik van die 120 pond wel.
Dankzij wapwip heb ik 26 talen gratisquote:Op donderdag 9 juli 2009 20:14 schreef chibibo het volgende:
[..]
Je verwacht voor 120 pond een compleet nieuwe taal tot in de puntjes te kunnen beheersen?
Maar goed, ik denk dat voor wat jij zoekt Rosetta Stone toch niet geschikt is. Mijn persoonlijke ervaring is dat je er wel woordjes leert, maar meer ook niet. Grammatica e.d. wordt voor zover ik weet nergens uitgelegd, dus of ik betwijfel of het je leert om bijv. zinnen te vormen. Ik moet wel toegeven dat ik er niet zo heel lang mee heb gewerkt.
Laat BREIN het maar niet horen!quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:27 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Dankzij wapwip heb ik 26 talen gratis.
Dan doet het toch een stuk meer dan ik dacht.quote:Ik vind het erg goed, erg makkelijk om een nieuwe taal zo te leren. En zinnen leer je ook zeker, en werkwoordsvormen ook, alleen wordt er niet expliciet bij vermeld over welke vorm van een werkwoord het gaat, dat moet je uit de plaatjes op kunnen maken. Wat dat betreft is het misschien een beetje gebrekkig, maar voor mij is het ruim voldoende
Aangezien je het hebt over boeken voor school, ga ik er van uit dat je dan ook les krijgt van een leraar. Dat maakt natuurlijk wel verschil. De lessen die ik nu volg kosten in totaal 3800 euro, en als ik hiermee klaar ben zit ik als het goed is op niveau B2. Dat is volgens mij aardig, maar ik verwacht niet dat ik er boeiende gesprekken mee kan voeren.quote:PS: Mijn spaansboeken voor school kostten minder dan 120 euro samen, dat gaat dan om 4 boeken (en ja, het is een goede methode), dus ja ik ga er inderdaad vanuit dat je voor 120 pond wel een goede taalcursus krijgt.
Oh handig!! Kan ik dat gratis downloaden?quote:Op maandag 6 juli 2009 16:36 schreef Ltd. het volgende:
Tevens kan ik iedereen het programma Euroglot aanraden.
Je kan alle woorden en vervoegingen raadplegen in de talen:Nederlands Frans Engels Duits Spaans Italiaans
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |