abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70670748
Wat zijn de afwegingen om bv wel of geen levensverzekering te nemen?

Wij hebben t standpunt; je moet je verzekeren voor wat je niet kunt betalen.

We hebben onlangs een appartement gekocht, en dit kan makkelijk op mijn vriend zijn salaris en ook op termijn op mijn salaris, mocht mijn vriend dood gaan.
Als ik kom te overlijden heeft hij voldoende geld etc om daar te blijven wonen.

Als mijn vriend plotseling komt te overlijden, kom ik wel wat krap te zitten, maar met de vrijval van partnerpenioen en eigen geld kan ik me daar ook prima redden.

Is er dan nog reden om een levensverzekering af te sluiten?
pi_70671175
was de levensverzekering geen verplicht onderdeel van jullie hypotheek?
Als jullie geen financiele problemen verwachten bij overlijden zou ik dat geld lekker ind e zak houden en evt een extra spaar/beleg rekening voor dat geld openen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_70671398
nee hoor, wasgeenverplichting, is dat afwijkend?
  zondag 5 juli 2009 @ 17:16:49 #4
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70672242
Ik heb d'r één omdat 't goedkoper is dan 'n uitvaartverzekering.
Hallon!
  zondag 5 juli 2009 @ 17:20:46 #5
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_70672450
Denk ook aan de kosten die gepaard gaan met een overlijden. Begrafeniskosten e.d. Jij kan waarschijnlijk een tijdje niet werken vanwege rouw (maar daar zijn vast regelingen voor). Je geeft aan dat je waarschijnlijk wel krap komt te zitten. Met zo'n verzekering zou je dan in 1x (een groot gedeelte van) je hypotheek kunnen aflossen.
pi_70672702
Nog van plan ooit aan kinderen te beginnen?
Als je jong bent is het afsluiten goedkoper (heb je profiel niet bekeken dus kan dat ik de plank missla).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_70672766
op basis van mijn eigen slarais zou ik Nu wat krap zitten, als mijn vriend komt te overlijden krijg ik nabestaandenpensioen en komt er flink wat EV vrij...dus er is voor geen van ons 2en een probleem.

Ik heb ene uitvaartverzekering, voor mijn vriend kan het cash betaald worden, overigens komt er bij overlijden een aantal maandsalarissen vrij van de werkgever.

dus is er in onze situatie reden voor een levensverzekering, ja of nee... dat is de vraag...of slaan we iets over in onze redenatie?

ow en geen kiddo's in ons leven, ook geen kiddowens
  zondag 5 juli 2009 @ 17:31:44 #8
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_70672925
Als er (op financieel gebied natuurlijk) compleet geen financiële problemen ontstaan die je niet zelf op kan lossen, zou ik het dus ook niet doen.

Wil je echt safe zitten kun je altijd een verzekering afsluiten die zowel bij leven als overlijden uitkeert, maar dat is weer een heel ander verhaal.
pi_70673583
Ik heb er twee voor mijzelf en mijn vrouw omdat ze zo goedkoop zijn. Ze kosten maar 200 p/j, voor de vrouw zelfs nog goedkoper. Het risico is klein, maar de prijs is zo laag..

Misschien is het nu allemaal wel haalbaar, maar wat als er kinderen komen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_70673629
Bij ons kost het 25 en 26 jr 30 euro per maand tesamen.
Wij willen miss wel kids dus nu gedaan ipv als we "duur' worden.
pi_70673666
voor ons ligt er een offerte van 45 euro voor 2 personen, looptijd 25 jr, ... verzekerd kapitaal is 150.000, en het is dus annuitair dalend (8%)

of 32 euro, 2 personen, looptijd 20 jr, verzekerd kapitaal 150.000, annuitair dalend (8%)

leeftijd 31 (Babbelzz) en 47 (Babbelzz lief)
pi_70673694
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:53 schreef Ml-etje het volgende:
Bij ons kost het 25 en 26 jr 30 euro per maand tesamen.
Wij willen miss wel kids dus nu gedaan ipv als we "duur' worden.
Als dit voor beide samen is dan zijn ze zelfs nog goedkoper dan wat ik zei.
Als je 1x per jaar betaald is het nog goedkoper. Koopsompolis is helemaal goedkoop, maar betaal deze dan cash en niet in je hypotheek.

wij (26 en 24 jaar) hebben voor 155k waardevast een levensverzekering afgesloten voor mij (man, 26) iets van 200 p/j en voor mijn vrouw (24) iets van 135 euro p/j ook voor 155k. Looptijd voor beide is 30 jr.
Shoppen helpt en sluit nooit en te nimmer een orv bij je hypotheek af omdat deze standaard veelst te duur zijn. Gewoon los afsluiten bij een andere financieel adviseur en vergelijk op internet.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_70677736
ow, suf, de bedragen die ik noemde zijn er dus 2 per maand, 1 voor mij en 1 voor mijn vriend...dus in totaal 45+32 euro
pi_70678150
quote:
Op zondag 5 juli 2009 19:49 schreef Babbelzz het volgende:
ow, suf, de bedragen die ik noemde zijn er dus 2 per maand, 1 voor mij en 1 voor mijn vriend...dus in totaal 45+32 euro
Jullie zijn ook al wat ouder.

Het beste kan je hiermee zo jong mogelijk beginnen, net zoals met uitvaartverzekeringen.

Maar goed, of ze handig zijn hangt helemaal van jullie situatie af. De premie is laag en het is erg handig mocht 1 van jullie overlijden.

Als je de premie kan betalen zou ik het doen. Ik vind het zelf een fijn gevoel hebben dat mijn vrouw niet in de problemen komt mocht ik vroegtijdig overlijden.
pi_70679712
Jullie hebben goed voor ogen waar een LV voor is: Kan de één verder als de ander onverhoopt overlijdt?

Je denkt van wel, dus de LV is niet nodig.

Als ik jou was zou ik de berekening nog eens maken, maar dan worst case. Zoek ook uit hoe hoog dat partnerpensioen is en ga niet uit van het gevoel dat het genoeg is. Is het ook genoeg als de wasmachine kapot gaat of de electriciteit duurder wordt?

Een LV is niet voldoende als inkomen voor de rest van je leven, maar een bedrag als 50 of 100K als aflossing voor de hypotheek helpt een heel eind in de maandlasten.
pi_70681308
quote:
Op zondag 5 juli 2009 20:51 schreef mgerben het volgende:
Jullie hebben goed voor ogen waar een LV voor is: Kan de één verder als de ander onverhoopt overlijdt?

Je denkt van wel, dus de LV is niet nodig.

Als ik jou was zou ik de berekening nog eens maken, maar dan worst case. Zoek ook uit hoe hoog dat partnerpensioen is en ga niet uit van het gevoel dat het genoeg is. Is het ook genoeg als de wasmachine kapot gaat of de electriciteit duurder wordt?

Een LV is niet voldoende als inkomen voor de rest van je leven, maar een bedrag als 50 of 100K als aflossing voor de hypotheek helpt een heel eind in de maandlasten.
als ik nu kom te overlijden dan is er maandelijks ruim 500 euro, levenslang dat er voor mijn vriend komt, terwijl hij dat eigenlijk niet nodig heeft. Er valt van mij dan ook nog lijfrente vrij.

Hij spaart al veel langer voor zijn pensioen, bij ABP vind ik het niet geheel transparant, omdat zijn pensioenbrief niet gericht is op nabestaanden of partnerpensioen. Dit hebben we nu wel zo geregeld, dus is pas op de volgende brief zichtbaar. Duidelijk is wel dat er in zijn pensioen bijna 2 x zoveel zit als in dat van mij. Maar goed, ik spaar dan ook pas sinds 1-1-99 en hij 10 jr langer. Dus ik durf er wel vanuit te gaan dat dit in orde is, daarnaaast is er als hij komt te overlijden nog een flink kapitaal op de beurs, in goud en spaargeld. Dus eigenlijk ook geen probleem zou je zo denken, ook niet als het leven wat duurder wordt.

Denk dat onze keuze wel gemaakt is, geen levensverzekering. Hoewel het natuurlijk heel aantrekkelijk is om er wel 1 te hebben zeker als op korte termijn 1 van ons komt te overlijden...dat heb je zeg maar goed geboerd, alleen wel zonder mijn allerliefste...bah
pi_70681755
Ja dat is het nare hieraan.
Maar in 1 keer betalen werd ons afgeraden wanneer er in de tussentijd iets gebeurd dan heb je al betaald en je tussenpersoon krijgt bij 1 koopsom het meeste geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')