abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juli 2009 @ 13:04:33 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_70664452
Billions stolen in online robbery

Screenshot from Eve Online, Atari
Eve Online is about the struggle between giant corporations

Space trading game Eve Online has suffered a virtual version of the credit crunch.

One of the game's biggest financial institutions lost a significant chunk of its deposits as a huge theft started a run on the bank.

One of the bank's controllers stole about 200bn kredits and swapped them for real world cash of £3,115.

As news of the theft spread, many of the bank's customers rushed to remove their virtual cash.

Space scandal

The theft from EBank took place in early June but only now have details emerged about the amount of money stolen and why it was taken.

The theft was carried out by EBank's chief executive, a player known as Ricdic, now known to be a 27-year-old Australian who works in the technology industry. His full identity has not been revealed save that his first name is Richard.

The stolen kredits amounted to 8% of the 2.6tn that Ebank had in its virtual vaults.

"Basically this character was one of the people who had been running EBank for a while. He took a bunch of (virtual) money out of the bank, and traded it away for real money," Ned Coker, of Icelandic company CCP which runs Eve, told the Reuters news agency.

Eve Online has about 300,000 players all of whom inhabit the same online universe. The game revolves around trade, mining asteroids and the efforts of different player-controlled corporations to take control of swathes of virtual space.
==============================================

Killroy Madoff was here

[ Bericht 2% gewijzigd door Drugshond op 05-07-2009 13:20:32 ]
pi_70664607
Haha, geniaal
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
  zondag 5 juli 2009 @ 13:11:52 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70664661
Meer over de gebeurtenis en de daaropvolgende bank run: http://www.massively.com/(...)t-bank-embezzlement/
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70664710
Gast heeft het gedaan om zijn rekeningen irl te kunnen betalen
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_70664765
Klinkt als een publiciteitsstunt.
Op zondag 5 juli 2009 14:54 schreef Mutant01 het volgende:
Mijn discussietechniek is niet netjes soms en daar kom ik openlijk voor uit.
pi_70664830
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:15 schreef RodeRidderrr het volgende:
Daar is de eerste internetjosti al om het als een stunt te bestempelen
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_70664841
Gast dat plaatje Eve Online, Atari, EVE online is neit van Atari
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  zondag 5 juli 2009 @ 13:19:18 #8
89730 Drugshond
pi_70664874
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:15 schreef RodeRidderrr het volgende:
Dat denk ik niet.....een online community en een hele flinke staat te trillen op zijn gondvesten.
  zondag 5 juli 2009 @ 13:20:09 #9
89730 Drugshond
pi_70664894
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:18 schreef Ame_thyst het volgende:
Gast dat plaatje Eve Online, Atari, EVE online is neit van Atari
I know.... foutje zit bij de BBC (weten zij veel).
Doorgestreept dan maar
pi_70664917
Tsja, sommige principes gelden ook online.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_70665033
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:19 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat denk ik niet.....een online community en een hele flinke staat te trillen op zijn gondvesten.
Kwatsch, ik speel EVE online en de inpact is ongeveer 0. In het begin was er paniek onder de rekeninghouders van Ebank maar die ebde zeer snel weer weg na verzekeringen dat er genoeg kapitaal aanwezig was.

200 miljard (billion=miljard in het nederlands, niet een 'biljoen') is chickenshit op de totale hoeveelheid virtueel geld in EVE. Ik zelf heb waarschijnlijk al een miljard of 5 aan bezittingen en ik word ook maar beschouwd als klein bier.
pi_70665081
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
Tsja, sommige principes gelden ook online.
Het mooie is dat het stelen zelf gewoon mag van CCP (makers en uitgevers van EVE Online). Het verkopen van bezittingen voor echt geld is echter ten strengste verboden en levert je een ban op (en dan niet zo'n flauwe als die je op fok krijgt ) .
pi_70665123
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Daar is de eerste internetjosti al om het als een stunt te bestempelen
Ben je nou echt zo naïef?

Moet je zien wat een media-aandacht dit ineens genereert. Ik had nog nooit van dit spel gehoord, en ik denk de meesten niet hier. En waarschijnlijk was het spel op sterven na dood. Maar nu zullen de gameservers wel weer overuren draaien.
pi_70665189
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:28 schreef RodeRidderrr het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo naïef?

Moet je zien wat een media-aandacht dit ineens genereert. Ik had nog nooit van dit spel gehoord, en ik denk de meesten niet hier. En waarschijnlijk was het spel op sterven na dood. Maar nu zullen de gameservers wel weer overuren draaien.
Omfg, je weet echt niet waar je het over hebt he?

Het spel heeft nog nooit zo veel subscribers gehad en is dé nummer 1 SciFi MMO, met afstand, en dat is het al jaren .
  zondag 5 juli 2009 @ 13:40:19 #15
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_70665448
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:10 schreef Market_Garden het volgende:
Haha, geniaal
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_70665501
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het spel heeft nog nooit zo veel subscribers gehad en is dé nummer 1 SciFi MMO, met afstand, en dat is het al jaren .
Goh, hoe zou dat toch komen. Misschien doordat de makers van dit spel op een handige manier gebruik weten te maken van de actualiteit om hun eigen spel te promoten, zoals nu ook gebeurt?

Ik kop hem zelf maar even voor je in, want jij lijkt er niet toe in staat. Geen dank.
pi_70665792
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:42 schreef RodeRidderrr het volgende:

[..]

Goh, hoe zou dat toch komen. Misschien doordat de makers van dit spel op een handige manier gebruik weten te maken van de actualiteit om hun eigen spel te promoten, zoals nu ook gebeurt?
Nou, eerder omdat er gewoon nogal een groot gebrek aan fatsoenlijke concurrentie is

Maar blijf lekker verder leven in je para-wereldje, alles is in scene gezet en alles wat er in de wereld gebeurt is een publiciteitsstunt. Iemand kan natuurlijk noooooooooooooooooooooooooit in de financiële problemen zitten irl en tegelijkertijd toegang hebben tot iets wat een grote waarde vertegenwoordigt en dan een greep uit de kas doen.

Dat bestáát toch niet? Oh nee, toch wel
pi_70666493
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:42 schreef RodeRidderrr het volgende:
Net of EVE online dat nodig heeft.
  zondag 5 juli 2009 @ 14:22:48 #19
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_70666636
Nu wachten op het eerste virtuele ponzischema
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_70668542
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:18 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Net of EVE online dat nodig heeft.
Nu zeker niet meer nee!
pi_70668735
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:32 schreef RodeRidderrr het volgende:

[..]

Nu zeker niet meer nee!
Geloof me, dit is geen stunt van CCP.
pi_70669220
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:38 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Geloof me, dit is geen stunt van CCP.
Waarom niet? Omdat het volgens jou echt gebeurd is? Het zal best echt gebeurd zijn, maar dat zegt over eventuele bemoeienis door CCP.
pi_70684394
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:53 schreef RodeRidderrr het volgende:

[..]

Waarom niet? Omdat het volgens jou echt gebeurd is? Het zal best echt gebeurd zijn, maar dat zegt over eventuele bemoeienis door CCP.
Omdat Ebank gerunt wordt door spelers en de desbetreffende speler al meer dan 2 jaar bij ebank werkte?

Maar misschien is heel Ebank wel een publiciteitsstunt van CCP!1!!1!!!!

Overigens zou het een behoorlijk beroerde publiciteitsstunt zijn, 8% verduisteren, boehoe . Als hij er nou vandoor was gegaan met ALLE bezittingen zou het nog wat indruk gemaakt hebben...

In de geschiedenis van EVE zijn er wel heel wat schokkender dingen gebeurd, zoals medewerkers van CCP die bepaalde groepen in het spel van informatie voorzagen... Dat was zeker ook een publiciteitsstunt? "KOM EVE SPELEN WANT ONZE MEDEWERKERS ZIJN NIET TE VERTROUWEN EN JE WORDT GEGARANDEERD DOOR ONS GENAAID!!!"

En de wet die in China is aangenomen die het verkopen van virtuele currency voor echt geld verbiedt, is dat ook een publiciteitsstunt?

Kijk, er zijn geen natuurwetten die verbieden dat CCP er idd de hand in gehad zou hebben maar het is gewoon debiel onwaarschijnlijk, vooral omdat het helemaal niks voorstelt wat er gebeurd is.

Dat Ebank en de betrokkenen er zo veel tamtam over maken is omdat ze wel moeten, hun hele operatie is namelijk gebaseerd op vertrouwen. Er is geen enkel gamemechanisme in EVE wat jou garandeert dat jij ook maar een cent terug ziet van je inleg als je het bij Ebank stort. Als je dan in zo'n geval geen totale openheid van zaken geeft ben je al dat vertrouwen kwijt.

Als de top van Ebank morgen beslist dat ze al het virtuele geld in hun eigen zak steken, dan zal CCP daar niks aan doen, dat valt namelijk allemaal netjes binnen de EULA.

Overigens is het bezit van Ebank eigenlijk peanuts, er zijn tientallen spelers die in hun eentje meer of ongeveer dezelfde hoeveelheid aan bezittingen hebben en op de totale hoeveelheid bezittingen in EVE gezien is het helemaal niks.
pi_70864210
Wel een creatieve manier van stelen zeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')