Hallo Allemaal,
Ik heb een vraag betreffende een relatiebeeindiging en een koopwoning.
Verhaal even in het kort: ex werkt veel in het buitenland voor nederlands bedrijf heeft in jan. te kennen gegeven de relatie te willen stoppen wil dat het huis verkocht wordt ik ben akkoord gegaan. Ex verblijft nog steeds in buitenland, ik zit in de woning onvrijwillig wil dolgraag weg hier.
Makelaar wil een volmacht en een oplossing voor de restschuld neemt de woning dus nog niet in de verkoop,
spaarhypotheek: 242.000
pl: 20.000
vermoeddelijke opbrengst woning 220.000
vrije verkoopwaarde 211.000
zijn jaarinkomsten 70.000
mijn jaarinkomsten 9.000
ex neemt geen contact op na herhaaldelijke verzoeken om de volmacht af te geven laat dus niks van horen al 5 maanden niet.
Ex stort maandelijkse een bedrag van 1200 op een rekening die in het rood staat om de hypotheek en pl af te lossen (lang niet voldoende) ik betaal de energiekosten en alles wat niet met de hypotheek te maken heeft, blijft over als dit betaalt is 200 euro om van te leven.
Via advocaat een brief laten schrijven naar het bedrijf om ex de volmacht te laten tekenen nog geen reactie gehad brief is 2 juli de deur uit gegaan dus logisch.
Ik heb contact gehad met de bank die wil dat ik een voorstel doe over de betalingen voor er meer problemen gaan ontstaan maar kom daar even niet uit.
Het duurt me allemaal te lang en de stress begint toe te slaan dus zit ik te denken om via de rechter vervangende toestemming te vragen wat zijn de gevolgen hiervan moet ik dit dan zien als een executie verkoop? of gaat het huis gewoon bij de makelaar in de verkoop voor een marktconform prijs?.
Kan de bank wat betekenen in de verkoop van het huis? kan deze vervangen toestemming geven? (zoiets)
Als het huis verkocht is blijft er een restschuld over ex heeft begin dit jaar gemailt dat hij deze schuld op zich zou nemen, ik heb hier een hard hoofd in zoals het er nu uitzie en zit te denken om dan in de schuldsanering o.i.d. te gaan. Ik heb hier het een en ander over gelezen maar het is mij niet duidelijk wat ik maandelijks aan inkomsten mag behouden. Ik verdien nu ong. 1000 euro pm (in het hoogseizoen)welk bedrag blijft daar van over om van te leven?.
Hoe is de verdeling van de restschuld gewoon 50/50 meneer werkt voor een nederlands bedrijf is dus niet onvindbaar, of komt de gehele schuld straks op mij neer?
ik heb voldoende inschrijftijd bij de woningbouw voor een appartement is het verstandig om nu al te huren of te wachten tot dit verkocht is, hoe zit het als ik wel in de schuldsanering kom, kom ik dan ook in aanmerking voor een huurwoning mag ik dan wel een woning huren?
Graag jullie gedachten, ideeen advies of eventuele tips hierover alles is welkom
Groeten Roosje