Op wiens naam staat het huis?quote:Op zondag 5 juli 2009 12:57 schreef roosje12 het volgende:
sorry vergeten erbij te zetten samenwonend zonder iets vast gelegd te hebben
Maar ik snap dat niet dat ze de hele schuld nu al alleen bij mij kunnen halen hij werkt voor een nederlands bedrijf is dus niet onvindbaar, dus als ik nu het huis verlaat me niet meer bezig hou met het huis en de boel de boel laat gaan ze naar hem. Ik bedoel ik kan de zaken ook gaan omdraaienquote:Op zondag 5 juli 2009 13:36 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Het is niet handig om nu de schuldsanering in te gaan. Jullie zijn beide hoofdelijk aansprakelijk voor de gezamelijke schulden. Dat wil zeggen dat de bank het hele bedrag bij jou mag komen halen en hij niets hoeft te betalen in dat geval. (Andersom is dit ook het geval).
Dus: als jij nu actie onderneemt om je schulden te laten saneren, dan draai je indirecht ook op voor zijn deel. Je kunt beter eerst zorgen dat je "los" van hem bent. Dus: spreek met hem af dat je de helft van het waardetekort op je neemt, bijvoorbeeld door de PL in zijn geheel op je te nemen en het huis met hypotheek geheel op zijn naam te zetten.
Als je dan jouw schulden van zijn schulden gescheiden hebt en niet meer voor de hele bubs aansprakelijk bent, dan kun je direct een huurwoning in en de schuldsanering.
Dat kan ook. Dat is het idee van hoofdelijke aansprakelijkheid. Bij elk van beiden is het op te halen en verder moeten jullie het onderling regelen.quote:Op zondag 5 juli 2009 13:59 schreef roosje12 het volgende:
[..]
Maar ik snap dat niet dat ze de hele schuld nu al alleen bij mij kunnen halen hij werkt voor een nederlands bedrijf is dus niet onvindbaar, dus als ik nu het huis verlaat me niet meer bezig hou met het huis en de boel de boel laat gaan ze naar hem. Ik bedoel ik kan de zaken ook gaan omdraaien
Advocaatquote:Op zondag 5 juli 2009 13:46 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Nu er al een brief van de notaris naar het bedrijf van de ex gestuurd is, zou ik dat even afwachten.
Je kunt wel contact opnemen met de notaris, zodat deze weet wat je wilt. Als de ex dan belt dan kan er direct gesproken worden over een definitieve oplossing voor jou.
(let op: ik zou wel zorgen dat je niet met het huis en de hypotheek blijft zitten, dan heb je een boel rompslomp en onzekerheid... je kunt beter de pl overnemen).
Zo zit ik al een tijd te denken maar als hij ontslag neemt bij het bedrijf en voor een buitenlands bedrijf gaat werken komen ze alsnog bij mij toch?quote:Op zondag 5 juli 2009 14:00 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat kan ook. Dat is het idee van hoofdelijke aansprakelijkheid. Bij elk van beiden is het op te halen en verder moeten jullie het onderling regelen.
Nou lijkt de kans mij groter dat hij ervoor opdraait dan jij omdat jij weinig verdient en hij veel. Van een kale kip is niet te plukken.
Denk eens naquote:Op zondag 5 juli 2009 14:18 schreef roosje12 het volgende:
Ik zit echt te denken om de boel de boel te laten mijn spullen te pakken en wegwezen de sleutel naar zijn ouders te brengen en te zeggen 'asjeblieft zoek het maar uit', en kijken hoe het dan afloopt.....
maar wat is wijs???
Nee geen struisvogel aanpak doen. Dat is nooit goed. Dit waait niet vanzelf over. Ook als ze hem zouden pakken, pakken ze jou. Het gaat om echt geld en dat wil iemand terugzien. Je moet zorgen dat hij zo veel mogelijk betaalt.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:04 schreef roosje12 het volgende:
Ik zit echt te denken om de boel de boel te laten mijn spullen te pakken en wegwezen de sleutel naar zijn ouders te brengen en te zeggen 'asjeblieft zoek het maar uit', en kijken hoe het dan afloopt.....
maar wat is wijs???
Voor dat ik met hem was verdiende ik iets meer, maar ben 2 jaar geleden minder gaan werken omdat de situatie dat toeliet, inmiddels zit ik nu weer op een 30 a 32 uur in de week dus mijn inkomsten zullen nog wel wat omhoog gaan maar niet veelquote:Op zondag 5 juli 2009 14:18 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Denk eens na
Denk je nou echt dat de schuldenaars je niet kunnen vinden..? En waarom verdien je zo gruwelijk weinig??
En wat is de reden geweest waarom jouw relatie gestopt is..? Lijkt me wel handig om in te kunnen zien (of iig te proberen in te zien) waarom hij slecht reageert..?quote:Op zondag 5 juli 2009 14:24 schreef roosje12 het volgende:
[..]
Voor dat ik met hem was verdiende ik iets meer, maar ben 2 jaar geleden minder gaan werken omdat de situatie dat toeliet, inmiddels zit ik nu weer op een 30 a 32 uur in de week dus mijn inkomsten zullen nog wel wat omhoog gaan maar niet veel
Zou je denken ja, maar nee hoor alles was koek en ei nooit ruzie altijd lol dit huis hebben we 1 juli 2008 in 'gebruik' genomen dus ik zit hier net een jaar, meneer heeft het wild in zijn benen gekregen en heeft in een warm land een nieuw liefje gevondenquote:Op zondag 5 juli 2009 14:20 schreef Cracka-ass het volgende:
Heb je hem hard genaaid ofzo?
Ik kan me niet voorstellen waarom hij anders zijn hakken zo in het zand zet.
Ok, antwoord op mijn vraag dus. Tja, probeer em dan maar lekker te strikken met schriftelijke verklaringen.. Simpelquote:Op zondag 5 juli 2009 14:28 schreef roosje12 het volgende:
[..]
Zou je denken ja, maar nee hoor alles was koek en ei nooit ruzie altijd lol dit huis hebben we 1 juli 2008 in 'gebruik' genomen dus ik zit hier net een jaar, meneer heeft het wild in zijn benen gekregen en heeft in een warm land een nieuw liefje gevonden
Het komt geheel van zijn kant hij is in oktober naar Singapore vetrokken zoals ik al zei voor werk, niks aan de hand, maar begin Januari telefoontje gekregen van vrouw van collega van hem, haar man (21 jaar huwelijk en 2 kids)en de mijne hadden daar 2 vrouwen leren kennen en wilde met hun verder gaan want alles was beter daar om een lang verhaal kort te maken de mijne is inmiddels getrouwd daar en verwacht een kind, dus conclusie ik besta niet meer en heb ook nooit bestaanquote:Op zondag 5 juli 2009 14:27 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
En wat is de reden geweest waarom jouw relatie gestopt is..? Lijkt me wel handig om in te kunnen zien (of iig te proberen in te zien) waarom hij slecht reageert..?
quote:Op zondag 5 juli 2009 14:35 schreef roosje12 het volgende:
[..]
Het komt geheel van zijn kant hij is in oktober naar Singapore vetrokken zoals ik al zei voor werk, niks aan de hand, maar begin Januari telefoontje gekregen van vrouw van collega van hem, haar man (21 jaar huwelijk en 2 kids)en de mijne hadden daar 2 vrouwen leren kennen en wilde met hun verder gaan want alles was beter daar om een lang verhaal kort te maken de mijne is inmiddels getrouwd daar en verwacht een kind, dus conclusie ik besta niet meer en heb ook nooit bestaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probeer echt zoveel mogelijk op papier te krijgen en gebruik desnoods zijn werkgever als pressiemiddel..Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
Het is emailtje is zoiets dan rechtgeldig? hij zei daarin 'ík zal de schuld op me nemen want jij kan dat niet betalen'quote:Op zondag 5 juli 2009 14:22 schreef eleusis het volgende:
[..]
Nee geen struisvogel aanpak doen. Dat is nooit goed. Dit waait niet vanzelf over. Ook als ze hem zouden pakken, pakken ze jou. Het gaat om echt geld en dat wil iemand terugzien. Je moet zorgen dat hij zo veel mogelijk betaalt.
Je staat er best aardig voor denk ik. Je hebt een schriftelijke verklaring van hem dat jullie afgesproken hebben dat hij de restschuld van de woning zou dragen. Dat is een juweeltje en dat is heel dom van hem geweest want daar kun jij hem mee om de oren slaan in een civiele procedure.
Ik zou dan ook een goede advocaat zoeken die hem het vuur aan de schenen legt. Hij kan zich niet verborgen houden voor een dagvaarding. Althans, dat kan wel, maar dat zou heel dom van hem zijn.
Ja, dat is prima bewijsmateriaal hoor. Maar vergeet niet, dit is alleen interessant tussen jullie, de bank heeft hier geen boodschap aan, die kan het bij allebei komen halen.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:39 schreef roosje12 het volgende:
[..]
Het is emailtje is zoiets dan rechtgeldig? hij zei daarin 'ík zal de schuld op me nemen want jij kan dat niet betalen'
ja die weten het, maar prijzen zijn daden en houden een hand boven zijn hoofd 'tis zo een lieve jongen he' zeggen ze echt! net als zijn werkgever daar zou ik de boel mee gaan regelen maar is sinds een tijdje ook heel erg onbereikbaar voor mij althansquote:Op zondag 5 juli 2009 14:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
TS, veel sterkte.
Ik zou eens bij z'n ouders langsgaan. Die weten waar hij uithangt en kunnen hem bereiken. Zeker gezien wat hij jou allemaal heeft geflikt. Weten ze het?
Dat doe je samen met je advocaat.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:46 schreef roosje12 het volgende:
maar wanneer en hoe start je zo een civiele procedure?
Je hebt toch een advocaat? Als die niet heel slecht is, is dit allemaal niet zo moeilijk. Op Fok moet je niet zijn met dit soort problemen.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:46 schreef roosje12 het volgende:
maar wanneer en hoe start je zo een civiele procedure?
ik kan het ook maar beter afwachten maar niet telang ik wil ook verder met mijn levenquote:Op zondag 5 juli 2009 14:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar TS wacht maar even af. Je hebt 2 juli via je advocaat een brief naar hem laten schrijven.
Logisch dat hij je niet meer durft te spreken, het is zo cliché om er maar met een aziatische snol vandoor te gaan. Waarschijnlijk werkt het nu alleen nog maar via de zakelijke manier.
De advocaat weet overal van, samenlevingscontract, we zouden gaan trouwenquote:Op zondag 5 juli 2009 15:10 schreef Thisbe het volgende:
Wat Diederik zegt. Geef je advocaat volledige openheid van zaken hierin, en hoop op een goede afloop, want erg sterk sta je niet ten opzichte van je hypotheekverstrekker.
En de volgende keer je zaken iets beter regelen als je gaat samenwonen met iemand. Ik kom het in de praktijk regelmatig tegen: mensen die als een kip zonder kop een huis kopen, een samenlevingscontract en een testament 'te duur' vinden. Je notaris heeft je hiervoor gewaarschuwd, zonder meer.
Ik heb ook hulp nodig bij wat voor instantie's kan ik nog meer aankloppen behalve een advocaat ik weet het niet,quote:Op zondag 5 juli 2009 20:31 schreef mgerben het volgende:
Je hebt absoluut echte hulp nodig, niet van een forum.
En je moet weten welke kant je op wilt.
Bijvoorbeeld:
- weglopen en jezelf failliet laten verklaren. Doet even pijn, maar als het over is komt de rest van de pijn bij hem terecht.
- kijken of je jouzelf of hem bij verstek van de hypo af kunt laten halen.
- in het huis blijven wonen - hij betaalt. Kamertje of 2 verhuren voor extra inkomsten.
Voor hulp kun je bij het juridisch loket langs.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:05 schreef roosje12 het volgende:
[..]
Ik heb ook hulp nodig bij wat voor instantie's kan ik nog meer aankloppen behalve een advocaat ik weet het niet,
dat weglopen en failliet laten verklaren klinkt aantrekkelijk maar het ligt niet echt in mijn aard om weg te lopen van problemen ik los het liever op, maar de verleiding is op dit moment zeker aanwezig.
Ben je achterlijk? Weet je wel wat de WSNP is? En je hebt niet meer dan een advocaat nodig, echt niet. Je moet zorgen dat je van die woning afkomt, en als je expartner niet meewerkt heb je daar een advocaat voor nodig. Niemand anders kan dat voor je doen.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:05 schreef roosje12 het volgende:
[..]
Ik heb ook hulp nodig bij wat voor instantie's kan ik nog meer aankloppen behalve een advocaat ik weet het niet,
dat weglopen en failliet laten verklaren klinkt aantrekkelijk maar het ligt niet echt in mijn aard om weg te lopen van problemen ik los het liever op, maar de verleiding is op dit moment zeker aanwezig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |