abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70664054
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag betreffende een relatiebeeindiging en een koopwoning.

Verhaal even in het kort: ex werkt veel in het buitenland voor nederlands bedrijf heeft in jan. te kennen gegeven de relatie te willen stoppen wil dat het huis verkocht wordt ik ben akkoord gegaan. Ex verblijft nog steeds in buitenland, ik zit in de woning onvrijwillig wil dolgraag weg hier.

Makelaar wil een volmacht en een oplossing voor de restschuld neemt de woning dus nog niet in de verkoop,
spaarhypotheek: 242.000
pl: 20.000
vermoeddelijke opbrengst woning 220.000
vrije verkoopwaarde 211.000

zijn jaarinkomsten 70.000
mijn jaarinkomsten 9.000

ex neemt geen contact op na herhaaldelijke verzoeken om de volmacht af te geven laat dus niks van horen al 5 maanden niet.
Ex stort maandelijkse een bedrag van 1200 op een rekening die in het rood staat om de hypotheek en pl af te lossen (lang niet voldoende) ik betaal de energiekosten en alles wat niet met de hypotheek te maken heeft, blijft over als dit betaalt is 200 euro om van te leven.

Via advocaat een brief laten schrijven naar het bedrijf om ex de volmacht te laten tekenen nog geen reactie gehad brief is 2 juli de deur uit gegaan dus logisch.

Ik heb contact gehad met de bank die wil dat ik een voorstel doe over de betalingen voor er meer problemen gaan ontstaan maar kom daar even niet uit.

Het duurt me allemaal te lang en de stress begint toe te slaan dus zit ik te denken om via de rechter vervangende toestemming te vragen wat zijn de gevolgen hiervan moet ik dit dan zien als een executie verkoop? of gaat het huis gewoon bij de makelaar in de verkoop voor een marktconform prijs?.
Kan de bank wat betekenen in de verkoop van het huis? kan deze vervangen toestemming geven? (zoiets)

Als het huis verkocht is blijft er een restschuld over ex heeft begin dit jaar gemailt dat hij deze schuld op zich zou nemen, ik heb hier een hard hoofd in zoals het er nu uitzie en zit te denken om dan in de schuldsanering o.i.d. te gaan. Ik heb hier het een en ander over gelezen maar het is mij niet duidelijk wat ik maandelijks aan inkomsten mag behouden. Ik verdien nu ong. 1000 euro pm (in het hoogseizoen)welk bedrag blijft daar van over om van te leven?.

Hoe is de verdeling van de restschuld gewoon 50/50 meneer werkt voor een nederlands bedrijf is dus niet onvindbaar, of komt de gehele schuld straks op mij neer?

ik heb voldoende inschrijftijd bij de woningbouw voor een appartement is het verstandig om nu al te huren of te wachten tot dit verkocht is, hoe zit het als ik wel in de schuldsanering kom, kom ik dan ook in aanmerking voor een huurwoning mag ik dan wel een woning huren?

Graag jullie gedachten, ideeen advies of eventuele tips hierover alles is welkom

Groeten Roosje
pi_70664135
jullie waren getrouwd? In gemeenschap van goederen of op huwelijkse voorwaarden? Samenlevingscontract? Dat maakt volgens mij wel uit voor hoe de restschuld verdeeld wordt.
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
pi_70664203
sorry vergeten erbij te zetten samenwonend zonder iets vast gelegd te hebben
  zondag 5 juli 2009 @ 12:59:49 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70664303
Op wiens naam staat de woning/hypotheek?
censuur :O
pi_70664315
op wiens naam staat het huis?
pi_70664318
In dat geval is het interessant van wie het huis is. Hebben jullie dit samen gekocht, of staat het alleen op zijn naam?
  zondag 5 juli 2009 @ 13:01:06 #7
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_70664345
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:57 schreef roosje12 het volgende:
sorry vergeten erbij te zetten samenwonend zonder iets vast gelegd te hebben
Op wiens naam staat het huis?
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  zondag 5 juli 2009 @ 13:01:32 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70664358
Op wiens naam staat de hypotheek?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70664410
ik ben wat dingen vergeten oeps, huis staat op beidde namen hypotheek ook pl ook
pi_70664413
laat maar antwoord is al gegeven.
pi_70664429
edit: ik ben weer traag
pi_70664515
Op beider naam, dus jullie zijn beide hoofdelijk aansprakelijk. Er zit dan ook niets anders op dan dit met je ex regelen.

Het lijkt me verstandig om die PL zo snel mogelijk af te lossen, dan heb je alleen met je hypotheek te maken.
Je kunt ook proberen om er met je ex uit te komen. Jezelf "uitkopen" als het ware. Dan moet hij daar ook wel voor tekenen...
pi_70664641
Ik ben geen expert, maar wat ik er van weet:
Als je in de schuldsanering terecht komt, regelt je bewindvoerder al je financiele zaken; hij krijgt jouw loon gestort, waarvan het grootste deel verdeeld wordt over de schuldeisers. Verder zorgt hij dat je huur betaalt wordt, betaalt je rekening voor gas/water/licht van je loon etc.

Wat jij krijgt is niet het "overschot" van je loon na aftrek van je kosten, maar leefgeld. Van dit geld moet je dan je boodschappen etc. doen. Dit is _absoluut_ geen vetpot, en het is ook afhankelijk van je gezinssamenstelling, ter indicatie: een kennis van mij krijgt met 2 kleine kinderen 70 euro per week. ALs alleenstaande krijg je, voor zover ik weet, minder.
pi_70665346
Het is niet handig om nu de schuldsanering in te gaan. Jullie zijn beide hoofdelijk aansprakelijk voor de gezamelijke schulden. Dat wil zeggen dat de bank het hele bedrag bij jou mag komen halen en hij niets hoeft te betalen in dat geval. (Andersom is dit ook het geval).

Dus: als jij nu actie onderneemt om je schulden te laten saneren, dan draai je indirecht ook op voor zijn deel. Je kunt beter eerst zorgen dat je "los" van hem bent. Dus: spreek met hem af dat je de helft van het waardetekort op je neemt, bijvoorbeeld door de PL in zijn geheel op je te nemen en het huis met hypotheek geheel op zijn naam te zetten.

Als je dan jouw schulden van zijn schulden gescheiden hebt en niet meer voor de hele bubs aansprakelijk bent, dan kun je direct een huurwoning in en de schuldsanering.
  zondag 5 juli 2009 @ 13:42:13 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70665496
Het is toch ook in het belang van je ex om deze zaak af te handelen! Nu betaalt hij iedere maand 1200 euro zonder er iets voor terug te zien!

Zelfs bij een restschuld van 50K hoeft hij dan veel minder te betalen. (ongeveer 200 euro per maand). Dat is dus heel gunstig voor hem.

Jij kunt dan omdat je genoeg wachttijd hebt opgebouwd ergens huren voor 400 euro, hebt ook nog eens recht op huursubsidie, dus houdt genoeg over om van te leven.

De sleutel is dus de medewerking van je ex. Die je in principe zal krijgen want het is ook in zijn voordeel. Probeer hem via zijn bedrijf te vinden. Het zal ook helpen om je situatie uit te leggen aan de P&O dienst van dat bedrijf, die zullen ook hun best wel doen.
The End Times are wild
pi_70665610
Nu er al een brief van de notaris naar het bedrijf van de ex gestuurd is, zou ik dat even afwachten.
Je kunt wel contact opnemen met de notaris, zodat deze weet wat je wilt. Als de ex dan belt dan kan er direct gesproken worden over een definitieve oplossing voor jou.

(let op: ik zou wel zorgen dat je niet met het huis en de hypotheek blijft zitten, dan heb je een boel rompslomp en onzekerheid... je kunt beter de pl overnemen).
pi_70665709
Lastige situatie. TVP.
  zondag 5 juli 2009 @ 13:52:27 #18
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70665782
9000 euro inkomen per jaar? Damn hè, ben je student ofzo?

Zorg dat je zsm dingen op papier krijgt..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_70665962
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:36 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Het is niet handig om nu de schuldsanering in te gaan. Jullie zijn beide hoofdelijk aansprakelijk voor de gezamelijke schulden. Dat wil zeggen dat de bank het hele bedrag bij jou mag komen halen en hij niets hoeft te betalen in dat geval. (Andersom is dit ook het geval).

Dus: als jij nu actie onderneemt om je schulden te laten saneren, dan draai je indirecht ook op voor zijn deel. Je kunt beter eerst zorgen dat je "los" van hem bent. Dus: spreek met hem af dat je de helft van het waardetekort op je neemt, bijvoorbeeld door de PL in zijn geheel op je te nemen en het huis met hypotheek geheel op zijn naam te zetten.

Als je dan jouw schulden van zijn schulden gescheiden hebt en niet meer voor de hele bubs aansprakelijk bent, dan kun je direct een huurwoning in en de schuldsanering.
Maar ik snap dat niet dat ze de hele schuld nu al alleen bij mij kunnen halen hij werkt voor een nederlands bedrijf is dus niet onvindbaar, dus als ik nu het huis verlaat me niet meer bezig hou met het huis en de boel de boel laat gaan ze naar hem. Ik bedoel ik kan de zaken ook gaan omdraaien

En ik zou graag de zaken met hem willen regelen maar ik kan geen contact krijgen met hem dat is het probleem hij heeft gewoon contact met zijn ouders zijn familie zijn baas maar verdomd het om dingen met mij te regelen dat is zo onbegrijpelijk.
  zondag 5 juli 2009 @ 14:00:53 #20
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70666007
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:59 schreef roosje12 het volgende:

[..]

Maar ik snap dat niet dat ze de hele schuld nu al alleen bij mij kunnen halen hij werkt voor een nederlands bedrijf is dus niet onvindbaar, dus als ik nu het huis verlaat me niet meer bezig hou met het huis en de boel de boel laat gaan ze naar hem. Ik bedoel ik kan de zaken ook gaan omdraaien
Dat kan ook. Dat is het idee van hoofdelijke aansprakelijkheid. Bij elk van beiden is het op te halen en verder moeten jullie het onderling regelen.

Nou lijkt de kans mij groter dat hij ervoor opdraait dan jij omdat jij weinig verdient en hij veel. Van een kale kip is niet te plukken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70666039
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:46 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Nu er al een brief van de notaris naar het bedrijf van de ex gestuurd is, zou ik dat even afwachten.
Je kunt wel contact opnemen met de notaris, zodat deze weet wat je wilt. Als de ex dan belt dan kan er direct gesproken worden over een definitieve oplossing voor jou.

(let op: ik zou wel zorgen dat je niet met het huis en de hypotheek blijft zitten, dan heb je een boel rompslomp en onzekerheid... je kunt beter de pl overnemen).
Advocaat
pi_70666101
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:00 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat kan ook. Dat is het idee van hoofdelijke aansprakelijkheid. Bij elk van beiden is het op te halen en verder moeten jullie het onderling regelen.

Nou lijkt de kans mij groter dat hij ervoor opdraait dan jij omdat jij weinig verdient en hij veel. Van een kale kip is niet te plukken.
Zo zit ik al een tijd te denken maar als hij ontslag neemt bij het bedrijf en voor een buitenlands bedrijf gaat werken komen ze alsnog bij mij toch?
pi_70666153
Deskundige juridische hulp inschakelen die de hele zaak voor je regelt, dus meer dan het laten schrijven van een brief.

DIe 50.000 euro restschuld die dreigt is voor jou een molensteen om je nek voor een aanzienlijk deel van de rest van je leven terwijl het voor je aanstaande ex waarschijnlijk een peuleschil is. Alles uit de kast halen om te zorgen dat je ex minimaal de helft voor zijn rekening neemt.
-
pi_70666288
Hoi Roosje,
Zelfs nu al: als hij zo slecht te bereiken is en in het buitenland verblijft, ben jij een gemakkelijker slachtoffer...
pi_70666488
Ik zit echt te denken om de boel de boel te laten mijn spullen te pakken en wegwezen de sleutel naar zijn ouders te brengen en te zeggen 'asjeblieft zoek het maar uit', en kijken hoe het dan afloopt.....

maar wat is wijs???
  zondag 5 juli 2009 @ 14:18:44 #26
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70666520
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:18 schreef roosje12 het volgende:
Ik zit echt te denken om de boel de boel te laten mijn spullen te pakken en wegwezen de sleutel naar zijn ouders te brengen en te zeggen 'asjeblieft zoek het maar uit', en kijken hoe het dan afloopt.....

maar wat is wijs???
Denk eens na

Denk je nou echt dat de schuldenaars je niet kunnen vinden..? En waarom verdien je zo gruwelijk weinig??
Leer spaties gebruiken!
pi_70666582
Heb je hem hard genaaid ofzo?
Ik kan me niet voorstellen waarom hij anders zijn hakken zo in het zand zet.
  zondag 5 juli 2009 @ 14:22:30 #28
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70666630
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:04 schreef roosje12 het volgende:

maar wat is wijs???
Nee geen struisvogel aanpak doen. Dat is nooit goed. Dit waait niet vanzelf over. Ook als ze hem zouden pakken, pakken ze jou. Het gaat om echt geld en dat wil iemand terugzien. Je moet zorgen dat hij zo veel mogelijk betaalt.

Je staat er best aardig voor denk ik. Je hebt een schriftelijke verklaring van hem dat jullie afgesproken hebben dat hij de restschuld van de woning zou dragen. Dat is een juweeltje en dat is heel dom van hem geweest want daar kun jij hem mee om de oren slaan in een civiele procedure.

Ik zou dan ook een goede advocaat zoeken die hem het vuur aan de schenen legt. Hij kan zich niet verborgen houden voor een dagvaarding. Althans, dat kan wel, maar dat zou heel dom van hem zijn.
pi_70666679
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:18 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Denk eens na

Denk je nou echt dat de schuldenaars je niet kunnen vinden..? En waarom verdien je zo gruwelijk weinig??
Voor dat ik met hem was verdiende ik iets meer, maar ben 2 jaar geleden minder gaan werken omdat de situatie dat toeliet, inmiddels zit ik nu weer op een 30 a 32 uur in de week dus mijn inkomsten zullen nog wel wat omhoog gaan maar niet veel
  zondag 5 juli 2009 @ 14:25:21 #30
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70666712
Heb je enig idee waarom hij niet reageert? En waarom een brief naar zijn werkgever

Jullie zijn beiden aansprakelijk voor de schuld. Aangezien er bij jou vrij weinig te halen is zullen ze ook wel naar hem op zoek gaan. Uiteindelijk kunnen ze een loonbeslag doen bij de werkgever. Echter zijn dat allemaal langetermijn dingen. Op de korte termijn zal het huis verkocht moeten worden. Dan de restschulden in kaart brengen en de verdeling daarvan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 5 juli 2009 @ 14:27:36 #31
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70666778
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:24 schreef roosje12 het volgende:

[..]

Voor dat ik met hem was verdiende ik iets meer, maar ben 2 jaar geleden minder gaan werken omdat de situatie dat toeliet, inmiddels zit ik nu weer op een 30 a 32 uur in de week dus mijn inkomsten zullen nog wel wat omhoog gaan maar niet veel
En wat is de reden geweest waarom jouw relatie gestopt is..? Lijkt me wel handig om in te kunnen zien (of iig te proberen in te zien) waarom hij slecht reageert..?
Leer spaties gebruiken!
pi_70666802
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:20 schreef Cracka-ass het volgende:
Heb je hem hard genaaid ofzo?
Ik kan me niet voorstellen waarom hij anders zijn hakken zo in het zand zet.
Zou je denken ja, maar nee hoor alles was koek en ei nooit ruzie altijd lol dit huis hebben we 1 juli 2008 in 'gebruik' genomen dus ik zit hier net een jaar, meneer heeft het wild in zijn benen gekregen en heeft in een warm land een nieuw liefje gevonden
  zondag 5 juli 2009 @ 14:33:58 #33
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70666974
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:28 schreef roosje12 het volgende:

[..]

Zou je denken ja, maar nee hoor alles was koek en ei nooit ruzie altijd lol dit huis hebben we 1 juli 2008 in 'gebruik' genomen dus ik zit hier net een jaar, meneer heeft het wild in zijn benen gekregen en heeft in een warm land een nieuw liefje gevonden
Ok, antwoord op mijn vraag dus. Tja, probeer em dan maar lekker te strikken met schriftelijke verklaringen.. Simpel
Leer spaties gebruiken!
pi_70667016
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:27 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

En wat is de reden geweest waarom jouw relatie gestopt is..? Lijkt me wel handig om in te kunnen zien (of iig te proberen in te zien) waarom hij slecht reageert..?
Het komt geheel van zijn kant hij is in oktober naar Singapore vetrokken zoals ik al zei voor werk, niks aan de hand, maar begin Januari telefoontje gekregen van vrouw van collega van hem, haar man (21 jaar huwelijk en 2 kids)en de mijne hadden daar 2 vrouwen leren kennen en wilde met hun verder gaan want alles was beter daar om een lang verhaal kort te maken de mijne is inmiddels getrouwd daar en verwacht een kind, dus conclusie ik besta niet meer en heb ook nooit bestaan
  zondag 5 juli 2009 @ 14:38:17 #35
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70667107
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:35 schreef roosje12 het volgende:

[..]

Het komt geheel van zijn kant hij is in oktober naar Singapore vetrokken zoals ik al zei voor werk, niks aan de hand, maar begin Januari telefoontje gekregen van vrouw van collega van hem, haar man (21 jaar huwelijk en 2 kids)en de mijne hadden daar 2 vrouwen leren kennen en wilde met hun verder gaan want alles was beter daar om een lang verhaal kort te maken de mijne is inmiddels getrouwd daar en verwacht een kind, dus conclusie ik besta niet meer en heb ook nooit bestaan
wtf..

Heb je hem ook verteld dat veel mensen daar omgebouwd zijn..?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probeer echt zoveel mogelijk op papier te krijgen en gebruik desnoods zijn werkgever als pressiemiddel..
Leer spaties gebruiken!
pi_70667135
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:22 schreef eleusis het volgende:

[..]

Nee geen struisvogel aanpak doen. Dat is nooit goed. Dit waait niet vanzelf over. Ook als ze hem zouden pakken, pakken ze jou. Het gaat om echt geld en dat wil iemand terugzien. Je moet zorgen dat hij zo veel mogelijk betaalt.

Je staat er best aardig voor denk ik. Je hebt een schriftelijke verklaring van hem dat jullie afgesproken hebben dat hij de restschuld van de woning zou dragen. Dat is een juweeltje en dat is heel dom van hem geweest want daar kun jij hem mee om de oren slaan in een civiele procedure.

Ik zou dan ook een goede advocaat zoeken die hem het vuur aan de schenen legt. Hij kan zich niet verborgen houden voor een dagvaarding. Althans, dat kan wel, maar dat zou heel dom van hem zijn.
Het is emailtje is zoiets dan rechtgeldig? hij zei daarin 'ík zal de schuld op me nemen want jij kan dat niet betalen'
pi_70667181
TS, veel sterkte.
Ik zou eens bij z'n ouders langsgaan. Die weten waar hij uithangt en kunnen hem bereiken. Zeker gezien wat hij jou allemaal heeft geflikt. Weten ze het?
  zondag 5 juli 2009 @ 14:42:07 #38
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70667207
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:39 schreef roosje12 het volgende:

[..]

Het is emailtje is zoiets dan rechtgeldig? hij zei daarin 'ík zal de schuld op me nemen want jij kan dat niet betalen'
Ja, dat is prima bewijsmateriaal hoor. Maar vergeet niet, dit is alleen interessant tussen jullie, de bank heeft hier geen boodschap aan, die kan het bij allebei komen halen.
pi_70667264
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
TS, veel sterkte.
Ik zou eens bij z'n ouders langsgaan. Die weten waar hij uithangt en kunnen hem bereiken. Zeker gezien wat hij jou allemaal heeft geflikt. Weten ze het?
ja die weten het, maar prijzen zijn daden en houden een hand boven zijn hoofd 'tis zo een lieve jongen he' zeggen ze echt! net als zijn werkgever daar zou ik de boel mee gaan regelen maar is sinds een tijdje ook heel erg onbereikbaar voor mij althans
pi_70667313
maar wanneer en hoe start je zo een civiele procedure?
  zondag 5 juli 2009 @ 14:47:38 #41
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_70667364
Hij betaalt toch al een fors bedrag er maand(ruim meer dan nodig is voor die schuld), wat kun je meer van hem verwachten?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_70667371
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:46 schreef roosje12 het volgende:
Dat doe je samen met je advocaat.
  zondag 5 juli 2009 @ 14:49:43 #43
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_70667417
je moet zorgen dat de schulden precies verdeeld worden. Dan ben je van hem af en heb je alleen jouw deel nog te betalen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_70667508
Maar TS wacht maar even af. Je hebt 2 juli via je advocaat een brief naar hem laten schrijven.
Logisch dat hij je niet meer durft te spreken, het is zo cliché om er maar met een aziatische snol vandoor te gaan. Waarschijnlijk werkt het nu alleen nog maar via de zakelijke manier.
pi_70667555
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:46 schreef roosje12 het volgende:
Je hebt toch een advocaat? Als die niet heel slecht is, is dit allemaal niet zo moeilijk. Op Fok moet je niet zijn met dit soort problemen.
pi_70667893
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar TS wacht maar even af. Je hebt 2 juli via je advocaat een brief naar hem laten schrijven.
Logisch dat hij je niet meer durft te spreken, het is zo cliché om er maar met een aziatische snol vandoor te gaan. Waarschijnlijk werkt het nu alleen nog maar via de zakelijke manier.
ik kan het ook maar beter afwachten maar niet telang ik wil ook verder met mijn leven
pi_70667961
Wat Diederik zegt. Geef je advocaat volledige openheid van zaken hierin, en hoop op een goede afloop, want erg sterk sta je niet ten opzichte van je hypotheekverstrekker.
En de volgende keer je zaken iets beter regelen als je gaat samenwonen met iemand. Ik kom het in de praktijk regelmatig tegen: mensen die als een kip zonder kop een huis kopen, een samenlevingscontract en een testament 'te duur' vinden. Je notaris heeft je hiervoor gewaarschuwd, zonder meer.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_70668127
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:10 schreef Thisbe het volgende:
Wat Diederik zegt. Geef je advocaat volledige openheid van zaken hierin, en hoop op een goede afloop, want erg sterk sta je niet ten opzichte van je hypotheekverstrekker.
En de volgende keer je zaken iets beter regelen als je gaat samenwonen met iemand. Ik kom het in de praktijk regelmatig tegen: mensen die als een kip zonder kop een huis kopen, een samenlevingscontract en een testament 'te duur' vinden. Je notaris heeft je hiervoor gewaarschuwd, zonder meer.
De advocaat weet overal van, samenlevingscontract, we zouden gaan trouwen
pi_70668274
[quote]Op zondag 5 juli 2009 14:25 schreef sanger het volgende:
Heb je enig idee waarom hij niet reageert? En waarom een brief naar zijn werkgever

hij en zijn baas zijn dikke maatjes werken ook samen heeft dus gewoon contact met hem, er wordt ook door de advocaat in begeleidende brief verzoekt of de werkgever de brief aan hem wil overhandigen
pi_70668392
Hierom ben ik helemaal voor dingen vastleggen, ruim voor de koop maar hier heb je niks aan..
Ik vind het wel weer goed dat je nog ingeschreven staat voor een huurhuisje
pi_70677351
Ok tot zover iedereen alvast bedankt voor de tips, ideeen, wat wel te doen wat niet te doen
  zondag 5 juli 2009 @ 20:00:24 #52
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_70678177
volgende keer,maar alles vantevoren op papier zetten.
pi_70679100
Je hebt geen kinderen en 9000 per jaar, dus niet veel te verliezen.
Hij heeft veel meer te verliezen.
Draai het probleem dus om.

Vergeet niet: Hij heeft meer te verliezen dan jij. Bij hem is meer te halen dan bij jou. Aangezien zijn salaris uit Nederland komt kan een Nederlandse rechter daar gewoon beslag op leggen. Moet je eens kijken of hij het dan lang uithoudt in Singapore.

Je hebt absoluut echte hulp nodig, niet van een forum.
En je moet weten welke kant je op wilt.
Bijvoorbeeld:
- weglopen en jezelf failliet laten verklaren. Doet even pijn, maar als het over is komt de rest van de pijn bij hem terecht.
- kijken of je jouzelf of hem bij verstek van de hypo af kunt laten halen.
- in het huis blijven wonen - hij betaalt. Kamertje of 2 verhuren voor extra inkomsten.
pi_70682520
quote:
Op zondag 5 juli 2009 20:31 schreef mgerben het volgende:

Je hebt absoluut echte hulp nodig, niet van een forum.
En je moet weten welke kant je op wilt.
Bijvoorbeeld:
- weglopen en jezelf failliet laten verklaren. Doet even pijn, maar als het over is komt de rest van de pijn bij hem terecht.
- kijken of je jouzelf of hem bij verstek van de hypo af kunt laten halen.
- in het huis blijven wonen - hij betaalt. Kamertje of 2 verhuren voor extra inkomsten.
Ik heb ook hulp nodig bij wat voor instantie's kan ik nog meer aankloppen behalve een advocaat ik weet het niet,
dat weglopen en failliet laten verklaren klinkt aantrekkelijk maar het ligt niet echt in mijn aard om weg te lopen van problemen ik los het liever op, maar de verleiding is op dit moment zeker aanwezig.
pi_70685099
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:05 schreef roosje12 het volgende:
[..]
Ik heb ook hulp nodig bij wat voor instantie's kan ik nog meer aankloppen behalve een advocaat ik weet het niet,
dat weglopen en failliet laten verklaren klinkt aantrekkelijk maar het ligt niet echt in mijn aard om weg te lopen van problemen ik los het liever op, maar de verleiding is op dit moment zeker aanwezig.
Voor hulp kun je bij het juridisch loket langs.
Het punt is dat je heel veel mogelijkheden hebt, van niets doen en alles op je af laten komen, tot jezelf failliet laten verklaren, tot zélf naar het buitenland gaan.
Ik zie echter geen mogelijkheid om hier pijnloos uit te komen. De vraag is dus vooral: Wat doet het minste pijn?

Wat betreft het weglopen voor problemen; zet je daar even lekker overheen. Het is namelijk geen situatie waar je zelf 100% verantwoordelijk voor bent.
Iemand anders is weggelopen, daarom heb jij nu problemen. Jij hebt alle recht om de oplossing te zoeken die jou de minste ellende geeft.

Als jij over 7 jaar nog die woning aan het afbetalen bent van je inkomen van ¤9000,- en tegen iedereen moet klagen hoe zwaar je leven is, vind ik niet dat je goed bezig bent.

Inderdaad zijn jullie beide hoofdelijk aansprakelijk. Als jij je belangeloos opwerpt om een decennium lang krom te liggen zegt de bank 'ok bedankt'. Maar jullie hebben beide getekend. Aangezien je ex-lief ietsje verderop zit, heeft de bank gewoon een iets van aansporing nodig om het geld dáár te halen waar het zich bevindt. En waar ze het naar alle eer en geweten mógen halen.
pi_70685341
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:05 schreef roosje12 het volgende:

[..]

Ben je achterlijk? Weet je wel wat de WSNP is? En je hebt niet meer dan een advocaat nodig, echt niet. Je moet zorgen dat je van die woning afkomt, en als je expartner niet meewerkt heb je daar een advocaat voor nodig. Niemand anders kan dat voor je doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')