quote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:29 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Dus een paar puntjes minder, op de test, en ik had geen zelfbewustzijn gehad?![]()
![]()
Dank u voor de koekoek.
En een kinderwens? Ach ja... dat hebben ook alleen maar slimme mensen?
Oxy, het gaat in dit gezegde (waar Troel op doelt: Als ik in de sloot spring, hoef jij er toch niet achteraan te springen) niet om helpen of redden maar om 'zonder nadenken iets nadoen, enkel en alleen omdat een ander het ook doet'. En daar is het voorbeeld van in de sloot springen voor gekozen omdat dat nou eenmaal iets is dat je normaal gesproken niet zonder nadenken doet.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:11 schreef Oxymoron het volgende:
Alleen dit:
[..]
snapte ik niet, helemaal.Ik heb geleerd, dat als er iemand in de sloot ligt, dat je die dan, moet redden. Maar als je later aankomt, weet je niet of die persoon gevallen of gesprongen (bewust/expres) is.
Als het dan iemand is, die niet kan praten door het water, of door een handicap, dan kun je niet vragen: heb je je zwemdilpoma. Hij kan dan ook geen ''help'' roepen.![]()
Ik ben er dus vóór om altijd, hulp te bieden. Als je daartoe in staat bent. Want iemand, die in de sloot ligt, kan ook mét een zwemdiploma, verdrinken.![]()
Het is een gezegde: "als ik in de sloot spring, spring jij er dan achteraan?" Dat betekent dat je niet meteen hetzelfde hoeft te doen. Je gebruikt het bijvoorbeeld wanneer kinderen iets willen omdat een vriendje het ook heeft. Zelfde schoenen, kleding, agenda, schooltas enz. Als het kind dan weer hetzelfde wil als het vriendje, kun je het gezegde gebruiken.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:11 schreef Oxymoron het volgende:
Alleen dit:
[..]
snapte ik niet, helemaal.Ik heb geleerd, dat als er iemand in de sloot ligt, dat je die dan, moet redden. Maar als je later aankomt, weet je niet of die persoon gevallen of gesprongen (bewust/expres) is.
Als het dan iemand is, die niet kan praten door het water, of door een handicap, dan kun je niet vragen: heb je je zwemdilpoma. Hij kan dan ook geen ''help'' roepen.![]()
Ik ben er dus vóór om altijd, hulp te bieden. Als je daartoe in staat bent. Want iemand, die in de sloot ligt, kan ook mét een zwemdiploma, verdrinken.![]()
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:24 schreef RockabeIIa het volgende:
Maar Troel, jij bent toch ook niet zwakbegaafd?Daar gaat dit topic nl over ondanks dat er veel andere dingen bij getrokken worden nu.
En ik dacht dat Ruben een welkom ongelukje was en nu lees ik weloverwogen. Ik hoef niet alles te weten hoor, maar ik vind het zo wel heel vaag...
Er zijn ook mensen met een iq van bijv 30, die continue verpleegd moeten worden. De doelen vd behandeling zijn dan bijv leren dat hij/zij met de ogen een bewegend voorwerp volgt. Allemaal ontwikkelingsdoelen die je normaal gesproken als heel jonge baby bereikt.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:29 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Dus een paar puntjes minder, op de test, en ik had geen zelfbewustzijn gehad?![]()
![]()
Dank u voor de koekoek.
En een kinderwens? Ach ja... dat hebben ook alleen maar slimme mensen?
Ik heb geen beperking en ik zou daar denk ik ook gillend gek van worden.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 01:15 schreef marlieske het volgende:
Ik hoop niet dat ik hiermee een knuppel in het hoenderhok ga gooien maar ik heb toch een vraagje aan Oxy.
Oxy, denk jij dat je gelukkiger gaat zijn wanneer je een kind (of kinderen) hebt?
Wij zijn inmiddels de gelukkige ouders van 2 kinderen en we er enorm gelukkig mee!
Ik kan me niet meer voorstellen dat ik zonder ze zou moeten.
Maar ik neem even Ties zijn opstart probleempjes als voorbeeld.
Hij dronk slecht de eerste weken, dus iedere nacht er 3x uit, heeft verborgen reflux en huilt soms uren aan een stuk en waarom? is momenteel nog niet geheel duidelijk, we lopen ervoor bij de osteopathie maar garanties krijgen we niet, echt af en toe weet ik niet wat ik met hem aan moet en word ik gewoon moe van de hele tijd het gehuil en zijn onvrede met hoe hij zich schijnbaar voelt daarbij de slechte en onderbroken nachten in die eerste weken.... Daarbij hebben we ook nog de zorg voor Isa die met haar bijna 2 jaar oud echt wel de nodige aandacht vraagt en soms je huis op zijn kop zet in pak 'm beet 10 minuten. En dat een keer of 6 op een dag. En die jonge dame is rond de klok van 7.00 uur gewoon weer wakker, dus je bent na een weekje of 3 gesloopt.
Hoe zou jij daar momenteel op reageren? kan je dat handelen zonder gillend gek te worden en zonder hulp want 24/7 hulp hebben is niet realistisch geloof ik.
En het is geen aanval maar een serieuze vraag.
Ik wil niet het hele topic op, mijzelf richten. maar nee, ik denk niet dat ik dat zou kunnen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 01:15 schreef marlieske het volgende:
na een weekje of 3 gesloopt.
Hoe zou jij daar momenteel op reageren? kan je dat handelen zonder gillend gek te worden en zonder hulp want 24/7 hulp hebben is niet realistisch geloof ik.
En het is geen aanval maar een serieuze vraag.
Hoe kan je dat nou weten? Meestal roepen ouders: 'je kan totaal niet inschatten hoe het is totdat je zelf kinderen hebt' en nu verwacht jij van oxy dat zij dat wel kan. Ik heb ook geen flauw idee hoe ik daar op zou reageren, heeft dus niks met zwakbegaafdheid te maken. Had jij het zelf wel geweten, pak 'em beet vijf jaar geleden?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 01:15 schreef marlieske het volgende:
Ben ik wel eens met Owlet.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 08:58 schreef owlet het volgende:
Is het de bedoeling dat dit topic zo op Oxy gericht is? Als ik het goed lees heeft oxy nergens gezegd dat ze ook echt kinderen wil, alleen dat ze het moeilijk vindt dat het echt niet kan. Ik begrijp dat het geen aanval is, Marlieske, maar het is wel een nogal behoorlijk te persoonlijke vraag
Is het bij lichamelijk gehandicapten anders?quote:Op zondag 12 juli 2009 11:22 schreef RockabeIIa het volgende:
Heb je zelf nog opmerkingen/uitingen/vragen wat betreft ouderschap en zwakbegaafdheid, oxy?
Ze had juist énorm veel steun nodig van anderen, dat was ook een rode draad in de docu, dat al haar kindermeisjes wegliepen omdat ze té veel van ze vroeg. Ze gaf dat zelf ook toe op een moment dat ze er helemaal doorheen zat, ze had 24 uur iemand in huis nodig hoor. En ik vond het belachelijk hoe ze ging zwemmen met haar BABY die zich vervolgens maar aan haar moest vastklemmen. En hoe gaat dat als het kind groter is? Dan komt er zeker geen kindermeisje meer maar mag het joch zelf voor z'n armloze mama opdraaien. Nee sorry, ik vond het puur egoisme. Nu is het "nemen" van een kind dat altijd natuurlijk maar meestal is het dan wel zo dat de ouder evenredig of meer terug te geven heeft aan het kind dan het kind te bieden heeft aan de ouder. In dit geval was dat dus niet zo, naar mijn mening.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:57 schreef Moonah het volgende:
Die docu heb ik ook gezien Oxy. Volgens mij had die vrouw niet zo heel veel hulp van anderen. Haar huis was helemaal aangepast.
En ik vind je gedicht ook erg treffend en ontroerend...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |