Er zijn een boel particuliere scholen en MBO-scholen die VWO aanbieden, met en zonder lessen.quote:
Niet doen veel HBO ers sneuvelen in het WO. Kun je beter een goeie theoretische basis hebben.quote:Op zondag 5 juli 2009 09:56 schreef Renesite het volgende:
Ga het HBO doen, haal je P en denk dan vervolgens na over wat je wilt gaan doen!
Ik ben erin gekomen met een overgangsbewijs naar 4 VWO, dus dat is mogelijk. Naar mijn ervaring hangt verschilt het wel per ROC, zelfs per vestiging. Ik werd bij de ene vestiging geweigerd omdat ik het niet aan zou kunnen maar een andere vestiging heeft me wel aangenomen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:34 schreef alors het volgende:
En hoe zit het met je overgangsbewijs van vwo4? Kun je daar niets mee? Eventueel naar je oude school gaan en vragen of zij je weer willen/kunnen uitbesteden aan een ROC.
vwo in 1 jaar is best pittig, ik vond het vooral veel maakwerk, alle po's, presentaties en boekverslagen én je profielwerkstuk in een tijdsbestek van 6-7 maanden, en dan nog gewone toetsen die altijd dubbele toetsen waren. Je doet voor de meeste vakken in een periode vaak minimaal twee keer zoveel als in een normale periode op het gewone vwo.
En als de lessen over zijn, in maart/april, mag je meteen leren voor je examens want veel examenstof komt in de lessen nauwelijks aan bod, omdat daar geen tijd voor is.
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:54 schreef Sinceria het volgende:
Als je je voldoende inzet is het niet onhaalbaar.
Literaire vrijheidquote:
Ik kan er niet mee omgaan.quote:
VWO 5/6 in 1 jaar - Waarom? Wat zijn je plannen op de uni?quote:Op zondag 5 juli 2009 02:39 schreef kleinuuh het volgende:
Hallo allemaal,
Afgelopen januari mijn versnelde MBO4 opleiding afgerond en nu na een half jaar werken vind ik het wel weer mooi geweest en ben ik van plan VWO 5/6 in 1 jaar te doen. Mail gestuurd naar de desbetreffende persoon en die vertelde mij dat ik eerst mijn HAVO diploma moet hebben om dit te kunnen doen. Maar voor zover ik weet staat MBO4 toch gelijk aan HAVO?
Voor de rest zou ik graag nog willen weten hoe het zit met de zwaarte van de studie. Kijk als ik 35 lesuren heb, dat maakt mij niet uit aangezien ik nu fulltime werk. Maar hoe zit het met het huiswerk? Krijg je veel mee of valt het wel mee als je tijdens de les maar iets uitvoert?
Groetjes en alvast bedankt!
Hoeft niet hoor.quote:Op woensdag 15 juli 2009 01:06 schreef iBolt het volgende:
Niet doen jong je zakt zo fantastisch door m.b.t. wiskunde.
Tuurlijk zijn uitzonderingen.quote:
Ik denk dat een VWO-diploma dat waard zou moeten zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:23 schreef Cahir het volgende:
Persoonlijk raad ik het af. Zeer rechthoekig rooster.
Ook een optie idd maar ik hoor dat het grootste deel van die vuige HBO scholieren al afvalt voordat ze de collegepas in de brievenbus heeft!quote:Op zondag 5 juli 2009 09:56 schreef Renesite het volgende:
Ga het HBO doen, haal je P en denk dan vervolgens na over wat je wilt gaan doen!
Sarcasme druipt er van afquote:Ook een optie idd maar ik hoor dat het grootste deel van die vuige HBO scholieren al afvalt voordat ze de collegepas in de brievenbus heeft!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |