abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70651200
dit is niet de titel die ik aan dit topic gaf

PROTEST DUS

PROTEST DUS

PROTEST DUS

PROTEST DUS

PROTEST DUS

PROTEST DUS

PROTEST DUS

PROTEST DUS

PROTEST DUS

PROTEST DUS

PROTEST DUS

PROTEST DUS

[ Bericht 70% gewijzigd door gtotep op 05-07-2009 21:42:20 ]
pi_70651584
ja hoor daar gaan we dan de regerings partijen gaan samen werken om een nederlaag te voorkomen lijken wel kleuters als ji dat doe doe ik dat rood witte rakkers
pi_70651604
Um, je kan die zin
quote:
zei Ter Horst te hopen op een tegenbeweging van 'weldenkende en wellevende mensen' tegen Wilders.
ook interpreteren als dat hij hoopt dat er meer mensen PvdA gaan stemmen omdat zij weldenkende en wellevende mensen zijn i.t.t Wilders stemmers.

Maar goed dat ligt aan de context.
Beetje vage OP zo hoor.
pi_70651631
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 21:12 schreef gtotep het volgende:
...
Volgens mij geeft ze hiermee toch duidelijk aan dat deze mensen niet bij de PvdA zitten
...
Ik ben niet dom, maar die redenering kan ik niet volgen. Ook niet een klein beetje.
pi_70651668
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 21:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik ben niet dom, maar die redenering kan ik niet volgen. Ook niet een klein beetje.
Gelukkig, ik dacht al dat ik op slag dom geworden was. TS, je post slaat echt nergens op.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 21:41:03 #6
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_70651724
Eigenlijk zegt ze dus dat zijzelf weldenkend en wellevend is en dat Wilders een schobbejak is.
Een niet weldenkend, en evenmin wellevend individu, impliciet schaart zij dus meteen iedereen die wel wat in Wilders standpunten ziet ook meteen onder die categoriën.
Dat nu, is een ondoordacht standpunt en wederom een domheid van de eerste orde van een PvdA politicus. Want juist die hautaine houding is precies dat waar de kiezer langzaam maar zeker kotsmisselijk van wordt.
pi_70651737
quote:
In het weekblad Vrij Nederland deze week zei Ter Horst te hopen op een tegenbeweging van 'weldenkende en wellevende mensen' tegen Wilders.

Volgens mij geeft ze hiermee toch duidelijk aan dat deze mensen niet bij de PvdA zitten
Ze is dus minister voor een partij die geen "weldenkende en wellevende mensen" vertegenwoordigt

Leuk als je dat van je eigen partij zegt, heb je ruggegraat, stap dan op, als je er zelf niet meer in geloofd.
Je interpretatie is onjuist.
Derhalve heeft dit topic geen bestaansrecht.

Een goed aangelegd slotje lijkt me op zijn plaats.
pi_70652446
Lees eens het artikel in VN. Ik heb het wel gelezen. Jouw TT slaat werkelijk nergens op.

[ Bericht 4% gewijzigd door Quadesh op 04-07-2009 23:46:12 ]
pi_70655014
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 21:41 schreef DrDarwin het volgende:
Eigenlijk zegt ze dus dat zijzelf weldenkend en wellevend is en dat Wilders een schobbejak is.
Een niet weldenkend, en evenmin wellevend individu, impliciet schaart zij dus meteen iedereen die wel wat in Wilders standpunten ziet ook meteen onder die categoriën.
Dat nu, is een ondoordacht standpunt en wederom een domheid van de eerste orde van een PvdA politicus. Want juist die hautaine houding is precies dat waar de kiezer langzaam maar zeker kotsmisselijk van wordt.
Ach.. ze heeft geen ongelijk. Als Wilders zo genaamd de 'waarheid' zegt is dat goed, maar als de echte waarheid eens verteld wordt is dat ineens hautain. Natuurlijk is er ook een gedeelte van de Wildersstemmers die gewoon even tijdelijk wordt misleid/is afgedwaald. Verder klopt het wel dat het niet weldenkende en wellevende mensen zijn.
pi_70655671
Ja hoor, nu is Ter Horst weer hautain ... Kap eens met dat softe gezeur, sommige meningen zijn nu eenmaal meer waard dan andere.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_70658080
quote:
Op zondag 5 juli 2009 00:17 schreef Leevancleef het volgende:
Ja hoor, nu is Ter Horst weer hautain ... Kap eens met dat softe gezeur, sommige meningen zijn nu eenmaal meer waard dan andere.
pi_70659536
quote:
In het weekblad Vrij Nederland deze week zei Ter Horst te hopen op een tegenbeweging van 'weldenkende en wellevende mensen' tegen Wilders.

Volgens mij geeft ze hiermee toch duidelijk aan dat deze mensen schijnbaar niet bij de PvdA zitten
Ze is dus minister voor een partij die geen "weldenkende en wellevende mensen" vertegenwoordigt

Leuk als je dat van je eigen partij zegt, heb je ruggegraat, stap dan op, als je er zelf niet meer in geloofd.

Ter Horst wil opstand van de elite
30-06-2009

Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken maakt zich zorgen over het verlies van normen en waarden in het dagelijks verkeer. In een interview deze week met Vrij Nederland zegt zij: ‘De burger wantrouwt alles wat naar overheid riekt en gedraagt zich daarnaast agressief tegen de dienaren van die overheid. Ik vind dat een zorgelijke ontwikkeling. Het is slecht voor Nederland als er geen ontzag voor autoriteiten meer is.’

De minister (PvdA) maakt zich zorgen over de ‘onderbuikgevoelens’ bij de bevolking en ze ‘snakt’ naar een opstand van de intellectuele elite. Ze hoopt op een tegenbeweging van mensen die genoeg hebben van ‘de vergroving van de samenleving die extreem-rechts propageert’, zo zegt ze in het zomernummer van Vrij Nederland. ‘Ik geloof echt dat een opstand van de elite hard nodig is.’

WIE BEPAALD EIGENLIJK WIE OF WAT ELITE IS.
is dat een groep die beter is dan anderen of in ieder geval dat zelf wel vinden
elite, wat zijn dat????..............
Ze spreekt van tegenbeweging, dan kun je niet eenvoudig stellen dat dit daarom buiten de PvdA zou plaatsvinden; die kan daar deel van zijn en maakt daar waarschijnlijk een groot deel van uit: in de PvdA zitten de meest uitgebalanceerde (lees: wellevende en weldenkende) mensen. Immers zij komen van nature op voor de werkende man/vrouw, die graag zijn/haar belangen ziet worden behartigt, omdat ze het druk hebben hun levens in al z'n variaties te runnen.

De elite is die groep (van wellevende en weldenkende) mensen die niet gaan voor eenvoudige oplossingen voor problemen in complexe samenhangen (die zijn er vanzelfsprekend niet in de mensen maatschappij), maar een genuanceerde kijk blijven houden op alles en zich niet gek laten maken door radicalen als Wilders of fundamentalisten als Mullah Rouvoet of wannabe gereformeerd geestelijk leiders als J.P. Bakellende, als de meute even, gedreven door kortzichtig eigenbelang, het grotere plaatje uit het oog verliest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stoomhamer op 05-07-2009 05:57:32 ]
pi_70662373
quote:
Op zondag 5 juli 2009 05:08 schreef Stoomhamer het volgende:

[..]

Ze spreekt van tegenbeweging, dan kun je niet eenvoudig stellen dat dit daarom buiten de PvdA zou plaatsvinden; die kan daar deel van zijn en maakt daar waarschijnlijk een groot deel van uit: in de PvdA zitten de meest uitgebalanceerde (lees: wellevende en weldenkende) mensen. Immers zij komen van nature op voor de werkende man/vrouw, die graag zijn/haar belangen ziet worden behartigt, omdat ze het druk hebben hun levens in al z'n variaties te runnen.

De elite is die groep (van wellevende en weldenkende) mensen die niet gaan voor eenvoudige oplossingen voor problemen in complexe samenhangen (die zijn er vanzelfsprekend niet in de mensen maatschappij), maar een genuanceerde kijk blijven houden op alles en zich niet gek laten maken door radicalen als Wilders of fundamentalisten als Mullah Rouvoet of wannabe gereformeerd geestelijk leiders als J.P. Bakellende, als de meute even, gedreven door kortzichtig eigenbelang, het grotere plaatje uit het oog verliest.
DUS JOUW MENING IS EVEN IETS MEER WAARD DAN EEN ANDERE??................
pi_70663123
Ik vind dat dit topic een bizarre en misleidende topictitel heeft. Nergens staat dat Ter Horst niet in de PvdA gelooft. Het werkelijke bericht is dat ze zich zorgen maakt over het verlies van normen en waarden, in een steeds groffer wordende samenleving. En dat ze hoopt op een opstand van weldenkende mensen. Op geen enkele manier sluit ze daarbij de PvdA uit.

Ik vind trouwens dat Ter Horst groot gelijk heeft met haar statement. Ik zie niet één op één een link tussen de grofheid en stemmen op de PVV, maar verder klopt haar signalering wel.
pi_70664639
quote:
Op zondag 5 juli 2009 11:46 schreef gtotep het volgende:

[..]

Vreselijk! Hij wijkt af van het grauwe egalitarianisme! Sluit hem op.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_70665089
quote:
Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken maakt zich zorgen over het verlies van normen en waarden in het dagelijks verkeer. In een interview deze week met Vrij Nederland zegt zij: ‘De burger wantrouwt alles wat naar overheid riekt en gedraagt zich daarnaast agressief tegen de dienaren van die overheid. Ik vind dat een zorgelijke ontwikkeling. Het is slecht voor Nederland als er geen ontzag voor autoriteiten meer is.’
Dan moet ze eerst zorgen dat die overheid van haar ophoudt onbetrouwbaar en hufterig te zijn. Ze denkt zeker dat die overheid respect inboezemt wanneer de politie op last van burgermeester Ter Horst geheel in strijd met de wet meningsuitingen verwijdert omdat zij het er niet mee eens was. Dat is één voorbeeld, maar de overheid is structureel niet correct, is vooral bezig het zichzelf makkelijk te maken, houdt zich niet aan de wet en bemoeit zich met dingen die geen bemoeienis behoeven en verwaarloost typische overheidstaken.

Zo dwing je ook geen respect af.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_70668700
TT veranderd, sloeg nergens op.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_70674426
quote:
Op zondag 5 juli 2009 11:46 schreef gtotep het volgende:

[..]

Dat kan vanzelfsprekend. Als jij van mening bent dat 1+1=3 en ik van mening ben dat het 2 is, dan is mijn mening meer waard dan de jouwe in dit geval.
pi_70674747
Als je het goed gelezen hebt wil ze een opstand tegen Geert Wilders en de PVV.
Want ze rept over onderbuikgevoelens bij de bevolking, en jij wel begrijpen wat Guusje daar mee meent?
Zij en de rest van de oude politiek gaan weer in de fout net als met Fortuyn in 2002, want zij de oude kliek schijten weer bagger NU de PVV zo hoog in de peilingen staan.
En dit is nog maar het begin van het verketteren van Geert Wilders en de PVV.
Ze LEREN het NOOIT!!
En alleen daarom zou de PVV de GROOTSTE partij moeten WORDEN!!
Stem PVV voor een gezond Nederland, alleen zo schopt U de oude kliek weg!
pi_70677329
quote:
Op zondag 5 juli 2009 18:29 schreef detlevico het volgende:
Want ze rept over onderbuikgevoelens bij de bevolking, en jij wel begrijpen wat Guusje daar mee meent?
Zij en de rest van de oude politiek gaan weer in de fout net als met Fortuyn in 2002, want zij de oude kliek schijten weer bagger NU de PVV zo hoog in de peilingen staan.
Ze LEREN het NOOIT!!
Ze wil hem juist niet verketteren maar op (gebrek aan) inhoud en gezond verstand bestrijden. Overigens hoef je daarbij niet per se de PvdA aan te hangen.
pi_70679420
quote:
Op zondag 5 juli 2009 19:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ze wil hem juist niet verketteren maar op (gebrek aan) inhoud en gezond verstand bestrijden. Overigens hoef je daarbij niet per se de PvdA aan te hangen.
Wanneer links spreekt van bestrijden bedoeld men: verketteren, demoniseren.

Sinds het huidige succes van de Partij van de Vrijheid (PVV) neemt de kritiek op de partijleider Geert Wilders vanuit politieke kringen snel toe. De wijze waarop dit gebeurt,doet denken aan de demonisering van Pim Fortuyn,die, zoals bekend in 2002 werd vermoord.
pi_70679523
Guusje Ter Dorst veoordeeld.
to the point!
pi_70680876
quote:
Op zondag 5 juli 2009 20:41 schreef detlevico het volgende:

[..]

Wanneer links spreekt van bestrijden bedoeld men: verketteren, demoniseren.

Sinds het huidige succes van de Partij van de Vrijheid (PVV) neemt de kritiek op de partijleider Geert Wilders vanuit politieke kringen snel toe. De wijze waarop dit gebeurt,doet denken aan de demonisering van Pim Fortuyn,die, zoals bekend in 2002 werd vermoord.
Wees eens concreet? Misschien kun je een paar voorbeelden geven van verketterende uitspraken.
pi_70682090
quote:
Ze LEREN het NOOIT!!
Er is bij Pim Fortuyn door de politici niets verkeerd gedaan. Hij is hoogstens te zacht aangepakt. Die man was een engerd, en Wilders is misschien nog wel enger. Dat praat moord natuurlijk niet goed, maar hij is dan ook niet vermoord door een politcus. Als je met harde woorden spreekt moet je niet gaan janken als er harde woorden terug komen. Als je onzin loopt uit te kramen moet je niet zeuren dat je op je plaats wordt gezet.

Als Wilders de grootste wordt, is dat heel slecht voor Nederland. Die man wil alles afbreken waar we aan gewerkt hebben. Zoals de vrijheid van meningsuiting en ons softdrugsbeleid.
pi_70688395
quote:
Ze LEREN het NOOIT!!
De Telegraaf-reageerders zijn inmiddels ook naar Fok! overgewaaid, zie ik...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')