Fruit=suikerquote:Op maandag 13 juli 2009 21:50 schreef boskameel het volgende:
Even inhaken, kan teveel fruit: lees 600 gram(aan aardbeien en frambozen) erg veel kwaad? Het zijn maar max 200kcal, en vrijwel geen vet, maar wil het toch even weten
.
ja, het vlees wel, maar wat er verder in zit bij de supermarkt is niet echt magerquote:Op zondag 12 juli 2009 22:55 schreef P.F het volgende:
Sultana is gewoon koek
en meer dan 1x fruit per dag is ook niet nodig...
beter neem je volkoren brood, filet americain is wel mager...
Heb je weleens uitgerekend hoeveel kcal je zo op een dag binnenkrijgt? Zo op het oog is dit veel te weinig... Als je een tijdje zo blijft eten ga je als een gek aankomen wanneer je weer normaal eet en dan heb je het allemaal voor niks gedaan.quote:Op maandag 13 juli 2009 18:04 schreef Aenaem het volgende:
[..]
Ehm, frisdrank light: 0.2 kcal (ik drink nooit normale frisdrank)
1x per week 2 croissants ofzo... op zondag
En soms een plak kaas op brood kan toch niet zo veel kwaad? Moet ook een beetje smaak binnenkrijgen... ik ga niet 3 maanden lang grijze smakeloze prut eten om af te vallen
Vandaag:
Boterham (bruin) met ham
Boterham (bruin) met hagelslag
Appel (klein)
10 blauwe bessen
Maaltijdsalade Kip (500 kcal)
Is dat zo erg?En die maaltijdsalade is wel lekker groot
Beter dan zoon klein patatje voor 600 kcal -.-
Frambozen bevatten toch wel wat vitamines? Het staat me bij dat ze erg gezond zijn.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:52 schreef zquing het volgende:
[..]
Fruit=suiker
erg interessant kwa koolhydraten zijn ze niet. Ik zou oppassen met teveel aan fruit. Hoewel 200kcal aan suikers natuurlijk niet zo erg zijn
Saai? Ik vind die maaltijdsalades harstikke lekker, misschien wel lekkerder dan een patatje mayo dus je hoort mij niet klagenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:34 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Heb je weleens uitgerekend hoeveel kcal je zo op een dag binnenkrijgt? Zo op het oog is dit veel te weinig... Als je een tijdje zo blijft eten ga je als een gek aankomen wanneer je weer normaal eet en dan heb je het allemaal voor niks gedaan.
Die maaltijdsalade kun je veel beter zelf maken, da's gezonder en goedkoper. Bovendien zijn er heel veel andere lekkere dingen die je kunt maken voor 500 kcal, dus waarom zo saai?
Heb je de kcal weleens uitgerekend?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:57 schreef Aenaem het volgende:
[..]
Saai? Ik vind die maaltijdsalades harstikke lekker, misschien wel lekkerder dan een patatje mayo dus je hoort mij niet klagenSoms eet ik wel mee maar niet veel, alleen als ik even geen maaltijdsalades heb dan neem ik laten we zeggen een 'prakkie' of een bord pasta
Ik heb nooit echt super-honger hoorIk eet volgens mij wel genoeg
Maaltijdsalade - 500 kcalquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:05 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Heb je de kcal weleens uitgerekend?
Dat is echt veel en veel te weinig. Zeker voor iemand die sport zoals jij.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:21 schreef Aenaem het volgende:
[..]
Maaltijdsalade - 500 kcal
Plak kaas - 50 kcal
Boterham - 75 kcal
Boterham - 75 kcal
Boterham - 75 kcal
Plak Ham - 50 kcal
Blauwe bessen (x10-20) - 30-60 kcal
Hagelslag - 30 kcal
Zoiets is het... volgens le internet, kan beetje anders zijn maar dit is het ongeveer
Ongeveer 900 kcal is dat, en dat eet ik zoiezo op een dagEn daar zitten nog niet eens de tussendoortjes van Sultanas enzo bij
En straks weer naar de sportschool
Zeker voor iemand met -blijkbaar- veel overgewicht. Hoe meer kilo's, hoe meer je moet eten. Zo simpel is dat.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:24 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat is echt veel en veel te weinig. Zeker voor iemand die sport zoals jij.
He, ik ben ook net zo lang en zoveel woog ik ook toen ik begon met sporten en gezond etenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:42 schreef The_Hives het volgende:
precies. Ik woog ook ooit 93 kg met 1m78.
fruitsuikers worden nog sneller opgenomenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:06 schreef boskameel het volgende:
[..]
He, ik ben ook net zo lang en zoveel woog ik ook toen ik begon met sporten en gezond eten.
Ohja, over mijn vorige vraag, die fruitsuikers, is dat echt gewoon "suikersuiker", of is er ook "fruitsuiker"?
Frambozen (en aardbeien) zijn ontzettend gezond. Als je fruit neemt, kun je beter frambozen eten dan een appel. Frambozen bevatten anti-oxidanten, kalium, calcium, magnesium, zink, ijzer, vitamine A, E, C en verschillende vitaminen B. Omdat ze veel zink bevatten schijnen ze erg goed te zijn voor je seksleven en de kwaliteit van sperma te verbeteren.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:50 schreef boskameel het volgende:
Even inhaken, kan teveel fruit: lees 600 gram(aan aardbeien en frambozen) erg veel kwaad? Het zijn maar max 200kcal, en vrijwel geen vet, maar wil het toch even weten
.
Ik heb het even ingevuld in de eetmeter. Ik moest wel gokken met die salade, maar goed, bij benadering heb je 740 kcal op, dat is veel te weinig en echt slecht voor je lichaam.quote:Op maandag 13 juli 2009 18:04 schreef Aenaem het volgende:
[..]
Ehm, frisdrank light: 0.2 kcal (ik drink nooit normale frisdrank)
1x per week 2 croissants ofzo... op zondag
En soms een plak kaas op brood kan toch niet zo veel kwaad? Moet ook een beetje smaak binnenkrijgen... ik ga niet 3 maanden lang grijze smakeloze prut eten om af te vallen
Vandaag:
Boterham (bruin) met ham
Boterham (bruin) met hagelslag
Appel (klein)
10 blauwe bessen
Maaltijdsalade Kip (500 kcal)
Is dat zo erg?En die maaltijdsalade is wel lekker groot
Beter dan zoon klein patatje voor 600 kcal -.-
Dus, kan iemand me wat tussendoortjes en dingen die ik op mn brood kan doen met dit erin? En melk is niet lekkerquote:Op woensdag 15 juli 2009 21:09 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik heb het even ingevuld in de eetmeter. Ik moest wel gokken met die salade, maar goed, bij benadering heb je 740 kcal op, dat is veel te weinig en echt slecht voor je lichaam.
Je hebt te weinig eiwitten binnengekregen en te weinig kalium, calcium, magnesium, ijzer, selenium, zink, vitamine A, D, E, B1, B2, B6, Foliumzuur, B12 en vitamine C.
Kortom, eigenlijk overal te weinig van. Als je denkt dat je daar op termijn gezonder of knapper van wordt... Je zegt dat gezond je niet uitmaakt, maar uiterlijk wel, terwijl mensen er juist veel beter uit zien als ze gezond zijn. Iemand die ongezond eet, krijgt dof haar, een doffe en onzuivere huid, lelijke nagels, kringen onder z'n ogen, etc. Ik vind dat niet aantrekkelijk, ook niet bij iemand die dun is.
Gewoon gevarieerder eten, dan krijg je de meeste dingen vanzelf wel binnen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:04 schreef Aenaem het volgende:
[..]
Dus, kan iemand me wat tussendoortjes en dingen die ik op mn brood kan doen met dit erin? En melk is niet lekker
Was in de war.. laat maar.quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:04 schreef Aenaem het volgende:
[..]
Dus, kan iemand me wat tussendoortjes en dingen die ik op mn brood kan doen met dit erin? En melk is niet lekker
Waarom per se brood? Er zijn veel groenten, vruchten, noten, zaden, pitten en granen die heel gezond zijn en veel vitaminen en mineralen bevatten. Tenzij je bijvoorbeeld brood eet met veel zaden en pitten, is brood niet bijzonder gezond (niet ongezond hoor, maar niet de effectiefste manier om veel gezonds binnen te krijgen met zo min mogelijk calorieen en zeker niet als je het dagelijks eet...). Varieer eens met salade (en dan niet op basis van sla, maar bijv van groente en vis, graan of rijst en bonen), havermoutpap of volkorencornflakes (AllBran). Als je volkorenproducten eet, drink er dan een glas sinaasappelsap bij. En als je brood eet, varieer dan veel met beleg, maar ook met brood, neem bijv. eens teffbrood.quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:04 schreef Aenaem het volgende:
[..]
Kaas ben ik dol opquote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:55 schreef blomst het volgende:
hoeveel ben je al afgevallen?
tussendoortje wat lekker is: Rijstwafel met slankie
Maar hoeveel ben je nou afgevallen?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:00 schreef Aenaem het volgende:
[..]
Kaas ben ik dol opMaar smeerkaas, nee bedankt...
Maar Rijswafel is wel een goed ideeBeetje smakeloos... Zijn die chocolade rijstwafels dan wat? Of die snack-a-jack dingen... grote zakken
Als ik (naaktquote:
Gewoon voortaan op een vast moment op de dag naakt op de weegschaal gaan staan. Dan weet je het zekerquote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:03 schreef Aenaem het volgende:
[..]
Als ik (naakt) op de weegschaal ga staan als ik net wakker ben is het 5 kilo
Aangekleed is het 4 kilo
Einde van de dag is het 3 kilo, met kleding aan![]()
Dus ergens tussen de 3.5-5 kilo zou ik denken
De kilo's boeien me niet zoquote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:04 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Gewoon voortaan op een vast moment op de dag naakt op de weegschaal gaan staan. Dan weet je het zeker
In een snack-a-jack zit net zo veel energie als in een biscuitje en twee snack-a-jacks staan gelijk aan een roomboterkoekje met chocoladelaagje, dus het lijkt me geen goed plan.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:00 schreef Aenaem het volgende:
[..]
Kaas ben ik dol opMaar smeerkaas, nee bedankt...
Maar Rijswafel is wel een goed ideeBeetje smakeloos... Zijn die chocolade rijstwafels dan wat? Of die snack-a-jack dingen... grote zakken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |