abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 juli 2009 @ 16:55:11 #1
260490 Aenaem
Bananentaart
pi_70644718
Hoihoi Fokkers,

Nog een topic van mij. Ik zoek een dieet want de weegschaal kan mijn gewicht bijna niet meer aan, dat is natuurlijk een slecht teken

Ik heb dus 2 maanden zomervakantie en daarin wil ik wel een kilo of 10-25 afvallen. Ik kan zoveel naar de sportschool en fitnesslessen als ik wil, daarnaast heb ik ook nog een crosstrainer / hometrainer en een set gewichten thuis liggen.

Het hoeft niet perse het gezondste dieet te zijn, crashdieet zou me ook niet veel uitmaken (tenzij je zeker zou weten dat het binnen 2 weken er weer aan zit). Wat vinden jullie een goede manier om af te vallen? En wat zou ik moeten (of niet moeten) eten daarvoor?

Zelf dacht ik eraan 3-4x per week naar de sportschool en daarbij ongeveer 5x per dag eten (zeer kleine porties om de spijsvertering bezig te houden. Veel water drinken en daarbij ook genoeg fruit en groente...

Wat raden jullie aan?

- Aenaem
  zaterdag 4 juli 2009 @ 16:56:11 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70644759
- Geen suiker
- Veel water
- Veel voedingsvezels
- Genoeg eiwitten
  zaterdag 4 juli 2009 @ 16:58:20 #3
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_70644842
bier , bbq en liggen langs het zwembad
happen naar de baas
  zaterdag 4 juli 2009 @ 16:58:49 #4
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_70644857
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 16:56 schreef TNA het volgende:
- Geen suiker
- Veel water
- Veel voedingsvezels
- Genoeg eiwitten
Plus veel bewegen, als je regelmatig per dag gaat lopen/roeien/fietsen moet het wel lukken denk ik. Niet overdrijven en stug volhouden, geen excuses zoeken om iets een dag uit te stellen.

Als je met een agenda werkt, moet je dit er gewoon inplannen en daar aanhouden.

Je moet zelf iets vinden wat je leuk vind om te doen, als je iets gaat doen wat je lukt vind dan kan je het langer volhouden.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  zaterdag 4 juli 2009 @ 16:59:01 #5
260490 Aenaem
Bananentaart
pi_70644866
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 16:56 schreef TNA het volgende:
- Geen suiker
- Veel water
- Veel voedingsvezels
- Genoeg eiwitten
Geen suiker is ook weer een beetje overdreven nietwaar? Wel een beetje Anders is het ook niet echt gezond

Veel vezels? Waar zitten die in precies? Of zijn die pillen goed genoeg? Ik heb van die vezel pillen gekregen van een diëtist ongeveer 3 jaar geleden Misschien kan ik die weer kopen

Water en eiwitten zijn geen probleem Ik heb het wel op eieren...
  zaterdag 4 juli 2009 @ 16:59:49 #6
260490 Aenaem
Bananentaart
pi_70644894
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 16:58 schreef Hijacking het volgende:
bier , bbq en liggen langs het zwembad
Klinkt als een goed dieet Waar kan ik meer informatie krijgen?
  zaterdag 4 juli 2009 @ 17:00:53 #7
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70644936
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 16:59 schreef Aenaem het volgende:

[..]

Geen suiker is ook weer een beetje overdreven nietwaar? Wel een beetje Anders is het ook niet echt gezond

Veel vezels? Waar zitten die in precies? Of zijn die pillen goed genoeg? Ik heb van die vezel pillen gekregen van een diëtist ongeveer 3 jaar geleden Misschien kan ik die weer kopen

Water en eiwitten zijn geen probleem Ik heb het wel op eieren...
Suiker krijg je vanzelf binnen als je wat bessen of ander fruit eet. Alle andere suiker is overbodig. Vezels zitten in volkorenbrood (ga voor zo'n 7 ŕ 8 gram per 100 gram), groente en sommige soorten fruit (zoals blauwe bessen). Eiwitten zitten vooral in vlees, vis en melkproducten. En dan natuurlijk steeds voor de magere variant gaan (mager gehakt, magere melk).

Lees je ook eens in in de glychemische index, kortweg geeft dat aan hoe snel je weer trek krijgt. Een hoge GI betekent dat je bloedsuikerspiegel piekt, maar je snel weer trek krijgt (zoals bij eten van McDonald's). Bij een lage GI stijgt je bloedsuikerspiegel langzaam en daalt deze ook weer langzaam, zodat je je langer verzadigd voelt.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 17:04:25 #8
260490 Aenaem
Bananentaart
pi_70645038
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 17:00 schreef TNA het volgende:

[..]

Suiker krijg je vanzelf binnen als je wat bessen of ander fruit eet. Alle andere suiker is overbodig. Vezels zitten in volkorenbrood (ga voor zo'n 7 ŕ 8 gram per 100 gram), groente en sommige soorten fruit (zoals blauwe bessen). Eiwitten zitten vooral in vlees, vis en melkproducten. En dan natuurlijk steeds voor de magere variant gaan (mager gehakt, magere melk).

Lees je ook eens in in de glychemische index, kortweg geeft dat aan hoe snel je weer trek krijgt. Een hoge GI betekent dat je bloedsuikerspiegel piekt, maar je snel weer trek krijgt (zoals bij eten van McDonald's). Bij een lage GI stijgt je bloedsuikerspiegel langzaam en daalt deze ook weer langzaam, zodat je je langer verzadigd voelt.
Vis, wat voorn vis? Een haring per week gaat denk ik wel lukken

En bedankt voor die GI index, ik ga ff kieken
  zaterdag 4 juli 2009 @ 17:05:05 #9
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_70645059
maarja ik zou eens zeggen geef je eigen twist aan sonja bakker veel lui daarmee zien afvallen ( alleen het volhouden schijnt wat lastiger te zijn ) en je kunt nog relatief veel eten
happen naar de baas
  zaterdag 4 juli 2009 @ 17:05:53 #10
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70645088
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 17:04 schreef Aenaem het volgende:

[..]

Vis, wat voorn vis? Een haring per week gaat denk ik wel lukken

En bedankt voor die GI index, ik ga ff kieken
Soms vette vis eten is gezond (zoals haring), qua calorieën is magere vis natuurlijk beter (bv. kabeljauw en tilapia).
  zaterdag 4 juli 2009 @ 17:07:17 #11
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_70645131
boek van sonja is ook te vinden op de betere torrent sites
happen naar de baas
  zaterdag 4 juli 2009 @ 17:08:07 #12
260490 Aenaem
Bananentaart
pi_70645164
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 17:05 schreef TNA het volgende:

[..]

Soms vette vis eten is gezond (zoals haring), qua calorieën is magere vis natuurlijk beter (bv. kabeljauw en tilapia).
Hmm, vis waar ik van hou zijn dan: Haring, Krab (is dat een vis?) en Garnaal...

Ik heb nooit echt veel verschillende soorten vis gegeten maar op kibbeling en lekkerbek heb ik het niet echt...

Die jij net noemt heb ik nooit op
  zaterdag 4 juli 2009 @ 17:08:13 #13
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70645169
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 17:07 schreef Hijacking het volgende:
boek van sonja is ook te vinden op de betere torrent sites
Sonja Bakker is waardeloos. Het enige wat ze zegt is: minder gaan eten, zonder daarbij op andere essentiële dingen te letten. Op lange termijn is dat zinloos.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 17:15:28 #14
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_70645409
Waarom vraag je aan de huisarts niet opnieuw een verwijzing naar de diëtist? Ik denk dat die je beter kan helpen dan de mensen hier aangezien een dieet dat is gebaseerd op jouw wensen en behoeften beter in een persoonlijk consult met een diëtist kan worden samengesteld.

25 kilo in 2 maanden zou ik overigens maar uit je hoofd zetten. 10 kilo is al erg veel!
  zaterdag 4 juli 2009 @ 17:16:27 #15
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_70645435
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 17:08 schreef TNA het volgende:
Op lange termijn is dat zinloos.
Net als 25 kg in twee maanden afvallen.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zaterdag 4 juli 2009 @ 17:22:14 #16
256222 Compomotive155
Vast en zeker .
pi_70645586
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 16:55 schreef Aenaem het volgende:

Het hoeft niet perse het gezondste dieet te zijn, crashdieet zou me ook niet veel uitmaken (tenzij je zeker zou weten dat het binnen 2 weken er weer aan zit).

Jij komt er wel
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
  zaterdag 4 juli 2009 @ 17:50:47 #17
260490 Aenaem
Bananentaart
pi_70646330
Als je een crashdieet zou nemen van laten we zeggen 8 weken, en daarna gewoon blijft sporten 2-3x per week en gezond gaat eten...

Zou dat werken?
pi_70646568
Wat denk je zelf? Ga eens na waarom je zo zwaar bent geworden, blijkbaar door je huidige eetpatroon. De sleutel tot efficient afvallen is dus je eetpatroon veranderen.
For starters: beschrijf eens wat elke dag in de week ongeveer eet / drinkt, alles meegerekend. Dan kan iedereen hier wel zeggen wat goed / niet goed is.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_70646859
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 17:08 schreef Aenaem het volgende:

[..]

Ik heb nooit echt veel verschillende soorten vis gegeten maar op kibbeling en lekkerbek heb ik het niet echt...

Die jij net noemt heb ik nooit op
Kibbeling en lekkerbek zijn dan ook geen soorten vis... Dat je gefrituurde vis niet lekker vindt is alleen maar handig natuurlijk als je wilt afvallen.
Overigens heb je, als je bovengenoemde vette hap hebt gegeten, waarschijnlijk dus ook wel eens kabeljauw op, want daar hoort het van gemaakt te zijn.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  zaterdag 4 juli 2009 @ 18:18:59 #20
260490 Aenaem
Bananentaart
pi_70647158
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 17:58 schreef rene90 het volgende:
Wat denk je zelf? Ga eens na waarom je zo zwaar bent geworden, blijkbaar door je huidige eetpatroon. De sleutel tot efficient afvallen is dus je eetpatroon veranderen.
For starters: beschrijf eens wat elke dag in de week ongeveer eet / drinkt, alles meegerekend. Dan kan iedereen hier wel zeggen wat goed / niet goed is.
Wat ik eet in een week? Nooit hetzelfde...

Meeste tosti's (zonder vet, gewoon in de tosti-maak-dinges... dus eigenlijk gewoon een broodje ham en kaas... daarbij ook veel cola light, gewoon avondeten (prakkie, pasta, rijst en soms iets anders)...

En vaak broodjes met kaas en sla...

Dat is het meestal, chips heb ik het niet op en dingen met suiker zoals chocoladerepen en dat soort zooi eet ik ook niet veel, meestal gewoon koekjes...
pi_70647254
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:18 schreef Aenaem het volgende:

[..]

Wat ik eet in een week? Nooit hetzelfde...

Meeste tosti's (zonder vet, gewoon in de tosti-maak-dinges... dus eigenlijk gewoon een broodje ham en kaas... daarbij ook veel cola light, gewoon avondeten (prakkie, pasta, rijst en soms iets anders)...

En vaak broodjes met kaas en sla...

Dat is het meestal, chips heb ik het niet op en dingen met suiker zoals chocoladerepen en dat soort zooi eet ik ook niet veel, meestal gewoon koekjes...
Kaas is nogal vet van zichzelf. Je geeft aan dat je helemaal niet zoveel dingen eet. Alleen schrijf het voor de grap eens allemaal op, met de hoeveelheden erbij, dus hoeveel koekjes (en zijn het dan biscuitjes of glacékoeken), hoeveel broodjes etc.
Top 5 China producten
pi_70647400
In 'gewone koekjes' zit ook een berg suiker
En verder wat rene90 zegt; kaas is niet echt slank-vriendelijk en gezond.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  zaterdag 4 juli 2009 @ 18:29:43 #23
260490 Aenaem
Bananentaart
pi_70647450
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:22 schreef rene90 het volgende:

[..]

Kaas is nogal vet van zichzelf. Je geeft aan dat je helemaal niet zoveel dingen eet. Alleen schrijf het voor de grap eens allemaal op, met de hoeveelheden erbij, dus hoeveel koekjes (en zijn het dan biscuitjes of glacékoeken), hoeveel broodjes etc.
Geen idee, ik eet gewoon wanneer ik er zin in heb en hoe veel ik nodig heb om me niet meer hongerig te voelen Ik eet niet echt regelmatig, en het kunnen alle soorten koekjes zijn
pi_70647529
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:29 schreef Aenaem het volgende:

[..]

Geen idee, ik eet gewoon wanneer ik er zin in heb en hoe veel ik nodig heb om me niet meer hongerig te voelen Ik eet niet echt regelmatig, en het kunnen alle soorten koekjes zijn
Wat jij dus noemt is dus je verkeerde eetpatroon. Eten wanneer je wilt en tot je geen honger meer hebt. Bij sommige mensen kan dat prima, bij anderen zoals jij en ik blijkbaar niet. Dan moet je dat dus wijzigen. Ik ben zelf bezig met sonja bakker en dat gaat prima, je krijgt daar een duidelijk eetpatroon wat je structuur geeft.
Top 5 China producten
pi_70657636
Schrijf per dag op wat je eet en probeer de "foute" dingen eruit te halen en goede dingen bij te voegen.
Het is wel makkelijk om te zeggen dat je geen idee hebt wat je eet en wanneer en welke hoeveelheid, maar dan is het ook moeilijk om advies te geven.

Je kan wel een Sonja Bakker dieetje volgen, maar deze zijn niet op personen aangepast en erg ongezond voor mensen die veel aan beweging doen.

Mocht je geen intresse hebben in voeding en alleen een crashdieet willen doen, dan kan je ook 8 weken lang op raketijsjes gaan leven.
Life is short, eat dessert first.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')