Plus veel bewegen, als je regelmatig per dag gaat lopen/roeien/fietsen moet het wel lukken denk ik. Niet overdrijven en stug volhouden, geen excuses zoeken om iets een dag uit te stellen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:56 schreef TNA het volgende:
- Geen suiker
- Veel water
- Veel voedingsvezels
- Genoeg eiwitten
Geen suiker is ook weer een beetje overdreven nietwaar? Wel een beetjequote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:56 schreef TNA het volgende:
- Geen suiker
- Veel water
- Veel voedingsvezels
- Genoeg eiwitten
Suiker krijg je vanzelf binnen als je wat bessen of ander fruit eet. Alle andere suiker is overbodig. Vezels zitten in volkorenbrood (ga voor zo'n 7 ŕ 8 gram per 100 gram), groente en sommige soorten fruit (zoals blauwe bessen). Eiwitten zitten vooral in vlees, vis en melkproducten. En dan natuurlijk steeds voor de magere variant gaan (mager gehakt, magere melk).quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:59 schreef Aenaem het volgende:
[..]
Geen suiker is ook weer een beetje overdreven nietwaar? Wel een beetjeAnders is het ook niet echt gezond
Veel vezels? Waar zitten die in precies? Of zijn die pillen goed genoeg? Ik heb van die vezel pillen gekregen van een diëtist ongeveer 3 jaar geledenMisschien kan ik die weer kopen
Water en eiwitten zijn geen probleemIk heb het wel op eieren...
Vis, wat voorn vis? Een haring per week gaat denk ik wel lukkenquote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:00 schreef TNA het volgende:
[..]
Suiker krijg je vanzelf binnen als je wat bessen of ander fruit eet. Alle andere suiker is overbodig. Vezels zitten in volkorenbrood (ga voor zo'n 7 ŕ 8 gram per 100 gram), groente en sommige soorten fruit (zoals blauwe bessen). Eiwitten zitten vooral in vlees, vis en melkproducten. En dan natuurlijk steeds voor de magere variant gaan (mager gehakt, magere melk).
Lees je ook eens in in de glychemische index, kortweg geeft dat aan hoe snel je weer trek krijgt. Een hoge GI betekent dat je bloedsuikerspiegel piekt, maar je snel weer trek krijgt (zoals bij eten van McDonald's). Bij een lage GI stijgt je bloedsuikerspiegel langzaam en daalt deze ook weer langzaam, zodat je je langer verzadigd voelt.
Soms vette vis eten is gezond (zoals haring), qua calorieën is magere vis natuurlijk beter (bv. kabeljauw en tilapia).quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:04 schreef Aenaem het volgende:
[..]
Vis, wat voorn vis? Een haring per week gaat denk ik wel lukken
En bedankt voor die GI index, ik ga ff kieken
Hmm, vis waar ik van hou zijn dan: Haring, Krab (is dat een vis?) en Garnaal...quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:05 schreef TNA het volgende:
[..]
Soms vette vis eten is gezond (zoals haring), qua calorieën is magere vis natuurlijk beter (bv. kabeljauw en tilapia).
Sonja Bakker is waardeloos. Het enige wat ze zegt is: minder gaan eten, zonder daarbij op andere essentiële dingen te letten. Op lange termijn is dat zinloos.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:07 schreef Hijacking het volgende:
boek van sonja is ook te vinden op de betere torrent sites
Net als 25 kg in twee maanden afvallen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:08 schreef TNA het volgende:
Op lange termijn is dat zinloos.
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:55 schreef Aenaem het volgende:
Het hoeft niet perse het gezondste dieet te zijn, crashdieet zou me ook niet veel uitmaken (tenzij je zeker zou weten dat het binnen 2 weken er weer aan zit).
Kibbeling en lekkerbek zijn dan ook geen soorten vis... Dat je gefrituurde vis niet lekker vindt is alleen maar handig natuurlijk als je wilt afvallen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:08 schreef Aenaem het volgende:
[..]
Ik heb nooit echt veel verschillende soorten vis gegeten maar op kibbeling en lekkerbek heb ik het niet echt...
Die jij net noemt heb ik nooit op
Wat ik eet in een week? Nooit hetzelfde...quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:58 schreef rene90 het volgende:
Wat denk je zelf? Ga eens na waarom je zo zwaar bent geworden, blijkbaar door je huidige eetpatroon. De sleutel tot efficient afvallen is dus je eetpatroon veranderen.
For starters: beschrijf eens wat elke dag in de week ongeveer eet / drinkt, alles meegerekend. Dan kan iedereen hier wel zeggen wat goed / niet goed is.
Kaas is nogal vet van zichzelf. Je geeft aan dat je helemaal niet zoveel dingen eet. Alleen schrijf het voor de grap eens allemaal op, met de hoeveelheden erbij, dus hoeveel koekjes (en zijn het dan biscuitjes of glacékoeken), hoeveel broodjes etc.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:18 schreef Aenaem het volgende:
[..]
Wat ik eet in een week? Nooit hetzelfde...
Meeste tosti's (zonder vet, gewoon in de tosti-maak-dinges... dus eigenlijk gewoon een broodje ham en kaas... daarbij ook veel cola light, gewoon avondeten (prakkie, pasta, rijst en soms iets anders)...
En vaak broodjes met kaas en sla...
Dat is het meestal, chips heb ik het niet op en dingen met suiker zoals chocoladerepen en dat soort zooi eet ik ook niet veel, meestal gewoon koekjes...
Geen idee, ik eet gewoon wanneer ik er zin in heb en hoe veel ik nodig heb om me niet meer hongerig te voelenquote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:22 schreef rene90 het volgende:
[..]
Kaas is nogal vet van zichzelf. Je geeft aan dat je helemaal niet zoveel dingen eet. Alleen schrijf het voor de grap eens allemaal op, met de hoeveelheden erbij, dus hoeveel koekjes (en zijn het dan biscuitjes of glacékoeken), hoeveel broodjes etc.
Wat jij dus noemt is dus je verkeerde eetpatroon. Eten wanneer je wilt en tot je geen honger meer hebt. Bij sommige mensen kan dat prima, bij anderen zoals jij en ik blijkbaar niet. Dan moet je dat dus wijzigen. Ik ben zelf bezig met sonja bakker en dat gaat prima, je krijgt daar een duidelijk eetpatroon wat je structuur geeft.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:29 schreef Aenaem het volgende:
[..]
Geen idee, ik eet gewoon wanneer ik er zin in heb en hoe veel ik nodig heb om me niet meer hongerig te voelenIk eet niet echt regelmatig, en het kunnen alle soorten koekjes zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |