abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70636042
Hoi,

Ik zit opgescheept met een niet annuleerbare KLM ticket, de reis gaat niet door.

Nu heb ik van iemand gehoord dat als je een niet annuleerbare ticket toch annuleert, je welliswaar de ticketprijs kwijt bent, maar de toeslagen krijg je terug? Klopt dit? Zo ja, welke toeslagen krijg je terug? De ticket is namelijk 22 EUR en de overige 138 EUR zijn toeslagen.

Alvast vielen mahl dank als iemand mij hier mee kan helpen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:04:41 #2
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_70636663
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 10:33 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoi,

Ik zit opgescheept met een niet annuleerbare KLM ticket, de reis gaat niet door.

Nu heb ik van iemand gehoord dat als je een niet annuleerbare ticket toch annuleert, je welliswaar de ticketprijs kwijt bent, maar de toeslagen krijg je terug? Klopt dit? Zo ja, welke toeslagen krijg je terug? De ticket is namelijk 22 EUR en de overige 138 EUR zijn toeslagen.

Alvast vielen mahl dank als iemand mij hier mee kan helpen.
De KLM.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_70636718
De KLM, en het lijkt me meer dan logisch dat je de toeslagen en belastingen terug kunt krijgen.
pi_70636731
Als het goed is heb je een hele berg met algemene voorwaarden bij je ticket gekregen. Die al doorgelezen?
pi_70636884
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:04 schreef fathank het volgende:

[..]

De KLM.
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:08 schreef Tahiti het volgende:
De KLM, en het lijkt me meer dan logisch dat je de toeslagen en belastingen terug kunt krijgen.
Helaas is de Customer Care in het weekend gesloten, (vorige keer dat ik een vraag had over een ticket werd ik direct naar CC doorverwezen) en had gehoopt dat iemand hier het antwoord er op zou weten.
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:08 schreef Farenji het volgende:
Als het goed is heb je een hele berg met algemene voorwaarden bij je ticket gekregen. Die al doorgelezen?
Daar kan ik helaas niets concreets in vinden.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:16:52 #6
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_70636902
Wat een kutbedrijf als je klantenservice in het weekend gesloten is terwijl je een 24/7/365 bedrijf bent .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_70636920
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:16 schreef fathank het volgende:
Wat een kutbedrijf als je klantenservice in het weekend gesloten is terwijl je een 24/7/365 bedrijf bent .
De helpdesk is wel open, alleen worden vragen over tickets doorverwezen naar Customer Care of zoiets.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:17:39 #8
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70636921
En wat zegt je annuleringsverzekering over tickets?
pi_70636939
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:17 schreef Erasmo het volgende:
En wat zegt je annuleringsverzekering over tickets?
Al lang en breed naar gekeken, dat biedt geen uitkomst.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:18:27 #10
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_70636942
Ik zie het al, je lult..
quote:
Customer service center

Telephone number: + 31 20 4 747 747
Send us an e-mail

Opening hours: Mon-Sun 24hrs
Bron.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_70636953
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:18 schreef fathank het volgende:
Ik zie het al, je lult..
[..]

Bron.
Ik zie het al, je kijkt niet verder dan je neus lang is.
quote:
Customer Care
Opening hours: Monday 09:00 - 17:00
Tuesday 09:00 - 17:00
Wednesday 09:00 - 17:00
Thursday 09:00 - 17:00
Friday 09:00 - 17:00
Saturday Closed
Sunday Closed
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_70637063
quote:
Call KLM Reservations on 020 4 747 747 for questions regarding bookings outside office hours
pi_70637123
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:23 schreef Tahiti het volgende:

[..]
Had ik al gezien, denk dat het alleen geldig is voor BlueBiz deelnemers.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_70637355
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:26 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Had ik al gezien, denk dat het alleen geldig is voor BlueBiz deelnemers.
probeer eens te bellen

Waar zou je heen gaan eigenlijk? Mischien kan je de ticket verkopen, of moet je voor het op een andere naam zetten ook betalen?
  zaterdag 4 juli 2009 @ 11:36:33 #15
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_70637365
Dat is precies hetzelfde nummer als wat ik gepost heb dus dat kun je gewoon bellen. Of durf je niet zomaar tegen vreemden te praten ofzo?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_70637465
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:36 schreef Tahiti het volgende:

[..]

probeer eens te bellen

Waar zou je heen gaan eigenlijk? Mischien kan je de ticket verkopen, of moet je voor het op een andere naam zetten ook betalen?
Ik zal het morgen wel proberen aangezien ik er zo van tussen ga.

Ticket verkopen gaat niet lukken. De vorige keer dat ik met Customer Care belde heb ik namelijk gevraagd of het mogelijk was een naam te wijzigen, er werd mij echter verteld dat onder de voorwaarde 'wijzingen niet mogelijk' ook naamswijziging valt.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_70637490
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:36 schreef fathank het volgende:
Dat is precies hetzelfde nummer als wat ik gepost heb dus dat kun je gewoon bellen. Of durf je niet zomaar tegen vreemden te praten ofzo?
. Ik ga hier maar niet op in.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_70637922
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 10:33 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoi,

Ik zit opgescheept met een niet annuleerbare KLM ticket, de reis gaat niet door.

Nu heb ik van iemand gehoord dat als je een niet annuleerbare ticket toch annuleert, je welliswaar de ticketprijs kwijt bent, maar de toeslagen krijg je terug? Klopt dit? Zo ja, welke toeslagen krijg je terug? De ticket is namelijk 22 EUR en de overige 138 EUR zijn toeslagen.

Alvast vielen mahl dank als iemand mij hier mee kan helpen.
Laat maar even weten of je iets terugkrijgt, ik zit in hetzelfde schuitje
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_70639267
Dit bedrijfje zegt dat ze je kunnen helpen om de toeslagen terug te krijgen: http://www.missrefund.com/index_nl.html. Disclaimer: ik heb geen ervaring met deze service. Ik kom het ook net tegen via Google. Ik weet niet of het inderdaad waar is dat je die toeslagen normaalgesproken terug kunt krijgen. Ze werken op no cure no pay basis maar ze willen wel 25 euro vooraf !

De TS zal als eerste de KLM moeten bellen. Maar eerst hier vragen is niets mis mee. Ik doe dat ook wel eens; dankzij de ervaringen van andere Fokkers weet je dan vooraf een beetje hoe zo'n discussie gaat verlopen.
pi_70639745
Ja dat kan, maar dan moet je ticket wel 'annuleerbaar' zijn. Dat wil ook nog wel eens een vreemde voorwaarde zijn. Laatst bij Easyjet in ieder geval netjes mijn betaalde belasting terug gekregen.
pi_70648996
Toeslagen krijg je ALTIJD terug bij KLM. Tenminste wel als je Flying Blue Platinum member bent. Dus ik zou ook niet weten waarom je zonder enige FB status die toeslagen niet terug zou krijgen. Gewoon maandag even met CC bellen, of nu alvast een mail sturen.
pi_70776356
Heb even gebeld, boeking is geannuleerd maar hij kon niet precies zeggen hoeveel ik terug zou krijgen. Hij schatte het op 140 euro p.p. wat dus neer zou komen op alle toeslagen behalve de ticketprijs, die ben ik dan kwijt.

Zodra ik het exacte bedrag weet zal ik hier nog een update plaatsen.

Dank voor de hulp.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_71280474
Final verdict; ik krijg 50 euro p.p van de 160 p.p terug. Ik ben dus een hoop geld kwijt. Om wat voor vage magische reden krijg ik namelijk de brandstoftoeslag niet terug.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_71378421
Ik las op luchtvaarnieuws ook vorige week iets over www.re-ticket.com

Een nieuwe marktplaats ofzo van tickets, maar je kan daar ook je claim indienen voor de teruggave van belastingen en ze zijn goedkoper dan MissRefund. Althans zij vragen maar 15 euro!

Heb het net zelf even gedaan en het is wel handig dat ze aan je vluchtnummer controleren of jouw luchtvaartmaatschappij wel naamswijzigingen toestaat.....

Maar verder is het natuurlijk gewoon een soort marktplaats en moet je maar geluk hebben dat er iets leuks voor een goede prijs op staat.
  maandag 27 juli 2009 @ 22:41:37 #25
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_71379900
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:55 schreef Koploperkopper het volgende:
Final verdict; ik krijg 50 euro p.p van de 160 p.p terug. Ik ben dus een hoop geld kwijt. Om wat voor vage magische reden krijg ik namelijk de brandstoftoeslag niet terug.
Dat is helaas correct, met tickets gekocht in Nederland, of in ieder geval met vertrek Amsterdam heeft KLM die voorwaarde in het leven geroepen dat de brandstoftoeslag opeens nu wel bij de vluchtprijs hoort.

Dat is trouwens wel gelijk meten met twee maten, want iedereen die Award tickets koopt moet al die brandstoftoeslagen wel betalen, maar als je ze terug wilt maakt dit opeens onderdeel uit van de ticketprijs.

Het staat wel in de voorwaarden van KLM, maar dat betekent nog niet dat dit ook werkelijk mag, er loopt ook wel een proefproces tegen de KLM, maar die wordt door de KLM zo lang mogelijk gerekt, want het gaat daarbij namelijk ook voor tickets die niet in de couponvolgorde worden gevlogen, maar KLM heeft natuurlijk geen belang dat er een duidelijke uitspraak van de rechter komt. Concreet komt het erop neer dat je alleen de luchthavenbelastingen terug krijgt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')